[Inschrijftopic] Leiding 272 & 273

Reactiescore
182
Hi allemaal.

Gezien 271 al gedaan wordt, vroeg ik mij af of dit topic niet eens geopend moest worden.

Ik heb binnenkort wel weer interesse om een potje te leiden, want ik ben ervan overtuigd dat ik beter kan leiden dan mijn welbekende geflopte pot.
Graag zou ik wel een ervaren medeleider hebben. Dit potje zal echter pas plaatsvinden na mijn eigen zomervakantie (dus na 20 augustus).
Mogelijk, als ik inspiratie heb, wordt het een themapotje.

De instellingen zijn als volgt:

Eerste deadline: Nader te bepalen.

Aantal spelers: Naar inschrijving. Inschrijving sluit 48 uur voor laatste deadline.
Klaagmuur: Ja
Hints: Nee
Jager: Mogelijk
Heks: Mogelijk, 1 heks met doodsdrankje en 1 heks met levensdrankje
Dorpsoudste: Mogelijk
Beschermengel: Mogelijk
Ziener: Nee
Beul: Mogelijk
Priester: Mogelijk
Slet: Mogelijk

Cupido: Ja, meerdere (2-4), als bijrol
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja

Wolven: Ja
Welp: Mogelijk, groeit ergens tussen 2 en 5 nachten op, of na een succesvolle welpactie.
Infectiewolf: Ja
Sjamaan: Mogelijk
Ketter: Mogelijk

Voor rolomschrijvingen, zie:
https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/wvw-guide-voor-beginners.196730/

Deadline: 21.00
Speciale Rollen naar: maroen101 op skype
Lunch naar: maroen101 op skype
Lynch: Rood en dikgedrukt in het topic.
Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in het topic.

Stem verwijderen: Stem

Zwarte Dood: Nee

Inbreker:
- Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
- In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus

Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..

Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen.

Toegewijde Dienstmeisje:
- Het toegewijde dienstmeisje doet alles voor haar meester, zelfs zijn taak volbrengen als hij sterft. Eén keer in het spel kan het dienstmeisje voor de lynch aangeven dat zij de rol van de gelynchte speler (haar meester) wil overnemen. Zij doet dit door een bericht te sturen naar de spelleiding.
-,De speler die gelyncht wordt, sterft dan als Het Toegewijde Dienstmeisje. Het dienstmeisje zelf neemt de rol en alliantie over van de gestorven speler.

Engel:
De engel heeft als doel op dag een gelyncht te worden.
De engel wint dan, faalt hij dan verandert hij in een burger.

Wethouder/Assistent van de Burgemeester:
- Krijgt na de BM verkiezing dezelfde rol als de verkozen BM.
- Neemt geen bijrollen over.

Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Extra instellingen: -

Er zullen avonden zijn dat de lynch en lunch niet direct na de deadline bekend zullen worden. Dit zou later kunnen worden

Dag/nachtvolgorde:
Cupido (moment van doorsturen, maar voor de eerste deadline)
Beul (moment van doorsturen)
Priester (moment van doorsturen)

BM verkiezing
Lynch
Heks/beschermengel/slet/dorpsoudste
Lunch
Infectie
Welp

Extra instellingen:
- Niet alle vermelde rollen zullen ook daadwerkelijk aanwezig zijn.
- Sommige rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Geslacht in gebeurtenissen zal nooit een hint zijn naar het echte geslacht van de speler met die bewuste rol
- Inactiviteit: 1x niet stemmen is waarschuwing, 2x niet stemmen is waarschuwing mits er wel voldoende activiteit was of dood mits er niet voldoende activiteit was, 3x niet stemmen is dood ongeacht rol of activiteit.
- Bij gelijkspel winnen de wolven.
- Instellingen kunnen nog steeds aangepast worden tot net voor de start van het potje, rolomschrijvingen kunnen op elk moment aangepast worden als dat nodig is voor extra verduidelijking.
- Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten bij speldbederf, onsportief gedrag of vals spelen.
- Post die stemmen bevatten mogen niet bewerkt worden.

Graag zou ik op/ aanmerkingen op deze instellingen willen vragen, en of er een ervaren speler deze met mij wil leiden.
 

DeletedUser72524

Guest
Sander komt ook met een inschrijving, genaamd: Hoedjes VS de Woffen!

Komt binnenkort, zoek nog wel een actieve medeleider:)

E: Sneak preview van een rol: PanB, de wolven moeten PlanB lunchen (de rol natuurlijk, niet de speler). Indien PlanB wordt gelunched krijgen de wolven een infectie kado of een extra lunch.

En ga niet random rollen verdelen, ik kijk gewoon wie ik aardig vind en wie niet enzo. Wat iedereen doet, maar niemand durft toe te geven.

Fopje

Verder zal ik hen die drama veroorzaken extra belonen, omdat ik de ouderwetse drama mis hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
182
Prima instellingen wel denk ik, maar:



Meh.



4 cupido's?
Wordt dat niet een enorme puinzooi?

Dat was ik vergeten aan te passen inderdaad. Deadline wordt vermoedelijk gewoon 2200.

Potentieel? Ja, dat zou een puinzooi kunnen worden. Hoop ik stiekem wel een beetje ja ;)
 
Reactiescore
182
Ah joh, doen alsof dan :D



Be my guest, jij liever dan ik :p



Nu moet ik me wel inschrijven.

Maar heb het eens met gijs over gehad, en de koppels worden gemaakt door de spelleiding, zodat het niet compleet unbalanced word.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Maar heb het eens met gijs over gehad, en de koppels worden gemaakt door de spelleiding, zodat het niet compleet unbalanced word.

Dat is al beter :)

Heb je ook niet dat je straks een g/g/s koppel hebt oid. Tenzij je dat zelf erin wil doen :p
 

DeletedUser64575

Guest
Zijn er voorlopig niet al genoeg potjes?

271 van Yankee, DZ + Castiel zouden nog leiden en Game gaat er nog 1 doen.
 

DeletedUser74005

Guest
Of gewoon een stemtopic maken? :p

Maar tot eind september zijn er in ieder geval wel rondes ja xD
 
Reactiescore
182
Ik zoek nog wel steeds een medeleider, of een potje waar ik medeleider kan zijn, dus ik hou me daarvoor alvast aanbevolen!
 

DeletedUser64575

Guest
Of gewoon een stemtopic maken? :p

Maar tot eind september zijn er in ieder geval wel rondes ja xD
Nouja ik zal eens aan de rollen en instellingen gaan werken en dan dump ik het hier. Misschien is het een beter idee om gewoon een planning te maken, zodat iedereen gewoon aan de beurt komt en er niet ineens vluchtig een inschrijftopic geopend moet worden zoals nu gebeurde met Yankee.
 

Deleted User - 2075062

Guest
Gijs en ik pakken 272 volgens mij? Ik vind Maroen zijn instellingen zeer interessant! Lekker G/S koppels en heel veel verschillende partijen maakt het leuk :)
 

DeletedUser64575

Guest
requesting.png


WVW #XXX: The Happy Mask Salesman
Door WatBlaasJeInMijnOor?


Wie bekend is met The Legend of Zelda, is bekend met The Happy Mask Salesman. Een mysterieuze handelaar die land en zee afreist om zijn verzameling van maskers aan te vullen, welke hij verkoopt in zijn winkeltje in Hyrule.

Tijdens zijn reizen stuit hij vaak op antieke voorwerpen. Eén van deze voorwerpen, is Majora's mask. De legende van dit masker vertelt over een eeuwenoude stam die het masker gebruikte om hun vijanden te bezweren, manipuleren en martelen. Met de tijd werd de duistere kracht van dit masker zo groot, dat de stam het moest verbergen van de rest van de wereld om zo een enorme catastrofe te voorkomen. Echter, sinds de oude stam is verdwenen, weet niemand wat de ware aard van zijn macht is. De masker handelaar bewaart het masker zo goed mogelijk sinds hij het gevonden heeft, maar het lijkt een vreemd effect te hebben op de inwoners van Hyrule, het koninkrijk waar zijn winkeltje zich bevindt.

De handelaar en de inwoners zijn zich momenteel nog niet bewust van de situatie, maar ’s nachts wordt de altijd vrolijke verkoper bezeten door het masker. Dit is wanneer het masker zijn duistere krachten laat zien aan de inwoners van Hyrule, door ze één voor één in monsters te veranderen. Deze monsters lijken overdag op normale mensen, maar ’s nachts slaan ze hun slag. Slechts een handje vol inwoners is in staat om te achterhalen wat hier precies aan de hand is en zo de monsters te verjagen.

Aantal spelers:
Minimaal 20
Netwerken: Nee
Claimen: Ja
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht
Hints: Nee

Cupido: Ja, bijrol, koppelt zichzelf voor de eerste deadline.
Geliefden kennen elkaar: Ja.
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, S/S met slechtjes, G/S als zij de meerderheid bezitten.

Deadline: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: WatBlaasJeInMijnOor?
Weerwolven Moord (Lunch) naar: WatBlaasJeInMijnOor?
Lynch: In het topic rood en dikgedrukt.
BM: In het topic blauw en dikgedrukt

Mogelijke rollen

Burger:
Dit is een normale bewoner van Hyrule. Hij heeft geen speciale krachten.

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Muizenval:
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.

Dorpsoudste:
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.

Beschermengel:
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Burger met Zilveren Bloed:
- Kan niet geïnfecteerd worden. Als ze dat proberen dan vervalt de infectie, de burger met zilver bloed krijgt dat niet te horen. De wolven krijgen ook niet te horen waarom de infectie niet doorgaat. De infectiewolf mag de dag erna wel opnieuw proberen te infecteren.

Wreker:
- Moet voor de eerste deadline een spelersnaam doorsturen naar de spelleiding. Wanneer deze speler sterft, zal de Wreker in een Beul veranderen.
- Wanneer de uitgekozen speler sterft door de Lynch, zal de Wreker niet in een Beul veranderen.
- De Wreker sterft als Beul, wanneer zijn uitgekozen speler geluncht is/gedood is door een speciale actie.

Zondebok:
Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.
Cupido (bijrol):
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Overlever:
- De overlever heeft als doel te overleven tot het eind van het spel.
- Wanneer hij het spel overleeft wint hij samen met de winnaars.
- De overlever heeft driemaal de kans om zichzelf in leven te houden voor een bepaalde nacht door gebruik te maken van zijn speciale kracht.
- Deze speciale kracht werkt enkel voor de lunch en speciale acties.
- Dit heeft geen invloed op de lynch.

Wethouder/Assistent van de Burgemeester:
- Krijgt na de BM verkiezing dezelfde rol als de verkozen BM.
- Neemt geen bijrollen over

Kabouter:
- De kabouter trekt zich niets aan van wat anderen zeggen. Als hij gedood wordt, blijft hij in het spel en mag hij een nieuwe rol kiezen.
- Wanneer de kabouter sterft, zal hij van de spelleiding een lijst met rollen krijgen, waaruit hij een nieuwe rol kan kiezen.

Grafdelver:
- De grafdelver kan vanaf de tweede nacht in actie treden. Hij kan éénmalig een slachtoffer van de weerwolven in een lijk veranderen. Voor de andere spelers zal het lijken alsof er die nacht niet is gemoord.
- De grafdelver zelf krijgt de spelersnaam te horen van het Lijk.
- Indien het lijk wint zal de grafdelver delen in de overwinning. (Het gedolven lijk hoort bij de persoon die de delfactie heeft uitgevoerd.)
- De grafdelver kan slechts één lijk maken, en pas vanaf de tweede nacht.
Weerwolf
- Een gewone weerwolf. Kan elke dag gezamenlijk met de andere wolven een lunch bepalen.

Infectiewolf (The Happy Mask Salesman):
- Mag na dag 1 tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd.

Lieveling:
Een hulpje van de wolven. Word voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven. De lieveling mag geen lunch opsturen. Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is en zijn/haar originele rol.

Ketterse wolf
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Rattenval
- De rattenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de rattenval.
- De rattenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Rattenval een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Rattenval is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Kleine Wilde:
- De Kleine Wilde is een burger die is opgegroeid tussen de wolven. Hij heeft gekozen voor het burgerleven.
- De Kleine Wilde is een goede burger en speelt aanvankelijk voor de goede alliantie. Echter kiest hij aan het begin van het spel één medespeler als zijn grote voorbeeld. Indien deze speler sterft (ongeacht zijn/haar rol), sluit de Kleine Wilde zich aan bij de weerwolven. Hij wordt slecht en krijgt toegang tot het wolvenforum.
- De Kleine Wilde wordt gezien als Burger (goedje), totdat hij verandert in een weerwolf, dan wordt hij gezien als weerwolf (slechtje).

Dag/nachtvolgorde:

Beul/priester/ketterse wolf (zo snel mogelijk na insturen)
Lynch
Levensheks/beschermengel/slet
Lunch/infectie/jager/dorpsoudste
Doodsheks
Welp
Muizenval/rattenval

Extra instellingen:

- Instellingen kunnen nog steeds aangepast worden tot net voor de start, rolomschrijvingen kunnen steeds aangepast worden als dit nodig is voor extra verduidelijking.
- Bij gelijkspel winnen de wolven.
- Inactiviteit:
- 1x niet stemmen: waarschuwing via pm/skype
- 2x niet stemmen: Indien voldoende activiteit een laatste waarschuwing, indien
onvoldoende activiteit dood (ongeacht rol)
- 3x niet stemmen: Dood (ongeacht rol)
- Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten van verdere deelname bij onsportief gedrag of vals spelen.
- Geslacht in gebeurtenissen zal nooit een hint zijn naar een persoon, wordt random gekozen.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Posts die stemmen bevatten mogen niet gewijzigd worden. De dag dat je een stempost bewerkt zal tellen als een inactiviteitsdag en een lynch stem op uzelf.
- Er is geen ZWARTE DOOD.
- Netwerken is niet toegestaan en mag alleen in de daarvoor bestemde (en door de spelleiding aangemaakte) wolven- en (eventuele) koppelchat. Elke andere vorm van netwerken wordt bestraft met de dood.​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan