Golden Awards

DeletedUser61134

Guest
Sinds wanneer moet je een wereld kennen om een lijst te maken?
Lijkt me heel sterk dat je niemand op de wereld kent.
 

DeletedUser74650

Guest

Beste account:
Ik denk onze huidige nummer 1, Alcoholic Unicorns. Buiten dat ze natuurlijk op rang 1 staan vind ik hun ligging ook goed, daarbij behalen ze de ene prestatie na de andere.
Beste stam: Omdat het vrij vroeg in het spel is en ik absoluut geen stammen kan waarderen die aan hun maximaal ledenaantal zitten wil ik er hier graag 3 nomineren. Guide. Faith! en Spared. Alle drie zijn het stammen die nog potentie hebben om te groeien omdat hun ledenaantal nog niet maximaal is, een vaste basis van de helft om van daaruit door te bouwen naar een sterkere stam is in mijn oogpunt het best.
De beste stam speler: A Lone Wolf, altijd een neutrale mening hebben en dus in mijn ogen ten goede van de stam.
Het grootste ego: Ik doe niet aan negatieve awards.
Beste leider: Nog niet diep genoeg in de wereld om duidelijke leidinggevende naar voren te zien komen dus kan ik als enige Seraphim nomineren aangezien ik die mee kan maken. Dat dit de enige is wil uiteraard niet zeggen onverdiend ;).
Slechtste leider: Ik doe niet aan negatieve awards.
Meest overschatte stam: Ik doe niet aan negatieve awards.
Meest onderschatte stam: Faith! ik verwacht veel van deze stam in de toekomst, TBC herken ik van een eerdere wereld weet echter niet meer zo goed waarvan maar volgens mij brengt het me positieve gedachten te boven.
Meest overschatte speler: Ik doe niet aan negatieve awards.
Meest onderschatte speler: A Lone Wolf, zijn ligging is niet ideaal maar het team dat er op zit is meer dan perfect.
Met wie zou je zeker graag in een stam zitten: Met de mensen waarmee ik er nu in zit anders had ik er niet ingezeten.
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Ik doe niet aan negatieve awards.
Mooiste spelers naam: The Alcoholic Dream, tja wat moet ik daar nog meer over zeggen.
Mooiste stam naam: Aangezien ik geen enkele andere stamnaam kan vinden met een leuke naam schrijf ik maar Sacraments of Despair op. Normaliter zou ik hier iets anders zetten dan mijn eigen stam.
Favoriete forum poster: De poster die deftige teksten plaatst, zonder teveel typfouten en met lekkere weglezende tekst.
Minst favoriete forum poster: Ik doe niet aan negatieve awards.
Dikste wannabe op het forum: Ik doe niet aan negatieve awards.
Dikste wannabe in het spel: Ik doe niet aan negatieve awards.
Mooiste profiel foto van spelers: Alle spelers in de top 100 even gecheckt maar ik vind die van Act of Divinity toch wel het meest sprekende.
Mooiste profiel foto van stammen: Ik vind het plaatje van Guide. het mooist.
Mooiste actie van de wereld: Ik hoop dat er nog een hoop komen.
Meest belovende speler voor de toekomst: Seraphim.
Meest belovende stam voor de toekomst: Ik verwacht onwijs veel van Spared.
Grootste blunder: De ban van een paar spelers voor een paar dagen.
Voor wie heb je nu echt respect: Mijn medespelers die me hebben overgehaald weer terug te komen spelen. (Eelco, Stijn en Jan).
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Wederom mijn medespelers en in de loop der tijd uiteraard mijn stamgenoten.
 
Reactiescore
656
Beste account: Ik denk onze huidige nummer 1, Alcoholic Unicorns. Buiten dat ze natuurlijk op rang 1 staan vind ik hun ligging ook goed, daarbij behalen ze de ene prestatie na de andere.

Dank u voor de benoeming <3
 

DeletedUser75951

Guest
Het grootste ego: Ik doe niet aan negatieve awards.
Slechtste leider: Ik doe niet aan negatieve awards.
Meest overschatte speler: Ik doe niet aan negatieve awards.
Minst favoriete forum poster: Ik doe niet aan negatieve awards.
Dikste wannabe op het forum: Ik doe niet aan negatieve awards.
Dikste wannabe in het spel: Ik doe niet aan negatieve awards.

Ik wil deze plaatsjes wel :p
 

DeletedUser74396

Guest
Bedankt :)
Let wel op met die commentaar van 'nu nog maar 5 leden dus er kunnen er nog 5 bij'...

In een wereld waar een stam maximaal 10 leden heeft vind ik dat 5-6 leden een mooi streefdoel is om de wereld mee te spelen.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Bedankt :)
Let wel op met die commentaar van 'nu nog maar 5 leden dus er kunnen er nog 5 bij'...

In een wereld waar een stam maximaal 10 leden heeft vind ik dat 5-6 leden een mooi streefdoel is om de wereld mee te spelen.

en ik absoluut geen stammen kan waarderen die aan hun maximaal ledenaantal zitten

Zegt ie dat zelf niet ook? Weet niet waar jij vandaan haalt dat er wordt gezegd "nu nog maar 5, dus er kunnen er nog 5 bij"?
 

DeletedUser74396

Guest
Hmm, dan heb ik dat verkeerd gelezen. Mijn fout, excuses
 
Reactiescore
241
Ben ik het helemaal mee eens ;)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
En toch is de kans aanzienlijk dat een stam met tien personen de wereld gaat winnen. Neem alleen al het feit dat bijna alle winnende stammen/alliancies fusies ondergaan in de het laatste stadium. Of rekruten om aan kwantiteit te komen, ofwel moraalbrekers die je wilt belonen. Zes werelden gewonnen, nog nooit een stam gehad die zijn poot stijf hield en hem 'gewoon uitspeelde' zonder de genoemde taferelen. Ik acht de kans zeer klein dat wereld 56 gewonnen gaat worden door een stam met 5/6 leden, alleen op basis van statistieken kun je dit al stellen.
 

DeletedUser74650

Guest
En toch is de kans aanzienlijk dat een stam met tien personen de wereld gaat winnen. Neem alleen al het feit dat bijna alle winnende stammen/alliancies fusies ondergaan in de het laatste stadium. Of rekruten om aan kwantiteit te komen, ofwel moraalbrekers die je wilt belonen. Zes werelden gewonnen, nog nooit een stam gehad die zijn poot stijf hield en hem 'gewoon uitspeelde' zonder de genoemde taferelen. Ik acht de kans zeer klein dat wereld 56 gewonnen gaat worden door een stam met 5/6 leden, alleen op basis van statistieken kun je dit al stellen.

Dan heb je het puur over de eindsprint, die kan ik uiteraard niet voorzien. Het enige wat ik gewoon graag zie is dat er nog eventuele ruimte is voor versterkingen op het moment dat je van begin af aan aan je ledenaantal zit zal je qua kwaliteit niet meer kunnen stijgen, mits je geen opleidingsstam hebt of een beleid dat je iemand kicked. Wanneer je met 5 spelers in een stam zit en een maximum van 7 spelers hanteert heb je altijd nog een escape in uitzonderlijke gevallen.

De eindsprint is niet meer dan logisch dan dat je 10 namen die hun best hebben gedaan ook in naam van de stam erbij te betrekken denk ik.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Zo een escape of 'eventuele ruimte' is dus goed zodat je in geval van nood een stam kunt dood-rekruteren wat je safezone/middelen oplevert? Op het moment dat je zulke acties moet ondernemen kun je je beter afvragen hoe goed je stam eigenlijk functioneert en of je er nog wel baat bij hebt om er in te zitten. Overigens wordt het rekruteren van noobs voor kwantiteit, het laten overlopen van tegenstanders of het rekruteren van safezone (kortom; bijna alle midgame rekruuts) bijna altijd geassocieerd met laagwaardig spel.

Ten slotte was mijn stukje niet zozeer op je lijstje gericht meer op deze zin van Daan: ''In een wereld waar een stam maximaal 10 leden heeft vind ik dat 5-6 leden een mooi streefdoel is om de wereld mee te spelen.'' - Een mooi streven inderdaad, spijtig genoeg bijna niet te realiseren kijkende naar alle statistieken van bijna alle werelden.

Wat je laatste zin betreft, wereld op wereld worden er, helaas, allerlei spelers gerekruteerd 'die hun best hebben gedaan'. Echter is het contrast nog altijd groot. Tuurlijk is het fijn dat er mensen zijn die willen moraalbreken en dorpen uitbouwen voor je. Maar dat staat niet in verhouding met spelers die er hard voor geknokt hebben (vv-fanaten, massaplanners, guideschrijvers, motivatoren etc.) en verdienen zwart op wit dezelfde beloning. Zes werelden gewonnen en vier keer zijn er 'noobs' of vijanden gerekruteerd omdat ze ofwel tot onze dienst stonden ofwel kwantiteit hadden en hielpen de wereld een maandje eerder te beëindigen. De twee keer dat er niet zo gewonnen is had ik zelf een vinger in de pap als (ex-)leiding of was de stam van dusdanig niveau dat er louter gelijkgestemden waren.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.318
En toch is de kans aanzienlijk dat een stam met tien personen de wereld gaat winnen. Neem alleen al het feit dat bijna alle winnende stammen/alliancies fusies ondergaan in de het laatste stadium. Of rekruten om aan kwantiteit te komen, ofwel moraalbrekers die je wilt belonen. Zes werelden gewonnen, nog nooit een stam gehad die zijn poot stijf hield en hem 'gewoon uitspeelde' zonder de genoemde taferelen. Ik acht de kans zeer klein dat wereld 56 gewonnen gaat worden door een stam met 5/6 leden, alleen op basis van statistieken kun je dit al stellen.

w49 is daarin wel een mooi voorbeeld waarin is gekozen zelfs alle MB'ers eb DU'ers die er nog over waren op te edelen voor de 100%. puur de oorspronkelijke leden voor de overwinning
 

DeletedUser74650

Guest
Zo een escape of 'eventuele ruimte' is dus goed zodat je in geval van nood een stam kunt dood-rekruteren wat je safezone/middelen oplevert? Op het moment dat je zulke acties moet ondernemen kun je je beter afvragen hoe goed je stam eigenlijk functioneert en of je er nog wel baat bij hebt om er in te zitten. Overigens wordt het rekruteren van noobs voor kwantiteit, het laten overlopen van tegenstanders of het rekruteren van safezone (kortom; bijna alle midgame rekruuts) bijna altijd geassocieerd met laagwaardig spel.

Ten slotte was mijn stukje niet zozeer op je lijstje gericht meer op deze zin van Daan: ''In een wereld waar een stam maximaal 10 leden heeft vind ik dat 5-6 leden een mooi streefdoel is om de wereld mee te spelen.'' - Een mooi streven inderdaad, spijtig genoeg bijna niet te realiseren kijkende naar alle statistieken van bijna alle werelden.

Wat je laatste zin betreft, wereld op wereld worden er, helaas, allerlei spelers gerekruteerd 'die hun best hebben gedaan'. Echter is het contrast nog altijd groot. Tuurlijk is het fijn dat er mensen zijn die willen moraalbreken en dorpen uitbouwen voor je. Maar dat staat niet in verhouding met spelers die er hard voor geknokt hebben (vv-fanaten, massaplanners, guideschrijvers, motivatoren etc.) en verdienen zwart op wit dezelfde beloning. Zes werelden gewonnen en vier keer zijn er 'noobs' of vijanden gerekruteerd omdat ze ofwel tot onze dienst stonden ofwel kwantiteit hadden en hielpen de wereld een maandje eerder te beëindigen. De twee keer dat er niet zo gewonnen is had ik zelf een vinger in de pap als (ex-)leiding of was de stam van dusdanig niveau dat er louter gelijkgestemden waren.

Met een escape bedoel ik uiteraard niet het zoals je het benoemde 'dood rekruteren'. De escape heeft in mijn ogen betrekking op sollicitanten die te mooi zijn om te weigeren (ligging, skills enz enz). Op het moment dat je 10 leden hebt kan je geen 'uitzonderlijke' sollicitanten veroorloven mits je geen opleidingsstam of een beleid van kicken hebt, dit is wat ik bedoelde.
 
Bovenaan