Praathoek

DeletedUser51467

Guest
Heb niks bijzonders gedaan omdat school me aan kwam waaien en ik geen motivatie heb gehad iets te doen.

Ik zal beginnen met dit, voila je weet dus totaal niet over wat je praat en je voorstellen zijn onmogelijk bij richtingen zoals Geneeskunde en Burgerlijk Ingenieur. Ik zou je aanraden om mijn tekst nog eens te lezen, want je hebt duidelijk niet alles goed begrepen als ik je tekst lees. Een duidelijk voorbeeld wat alleen maar slechter zal worden bij jouw voorstellen want daar zal stampen nog meer worden gepromoot en begrijpen nog minder. Hierdoor kunnen mensen teksten minder goed analyseren en bekom je dus een discussie zoals de volgende waar je totaal niet ingaat op mijn punten en jezelf meermaals tegenspreekt. Ik zal dus niet elk stuk van jou behandelen, ik zou zeggen lees het nog eens terug op een rustig moment en lees dan even je tegenstrijdigheden in je eigen tekst.

Om toch even wat zaken over je tekst aan te halen
- Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die zich actief inzetten voor verenigingen die wel degelijk goed werken leveren en het niet zomaar met de pet ernaar gooien is. Misschien dat dit in Nederland minder is, maar in België is dit toch een belangrijk gegeven en is het niet alleen maar zuipclubs.
- De moeilijke richtingen zullen nog steeds hetzelfde blijven en zal een extra uur les niet veel helpen, mensen moeten het nog altijd thuis kunnen verwerken en begrijpen en je kiest juist voor minder leertijd wat alleen maar leidt tot het meer instampen van de leerstof
- We zitten niet in het middelbaar waar de leerkracht het handje van de studenten moet vasthouden, zelfstandigheid is extreem belangrijk, wat ook weer niet aan de orde is in jouw voorstellen van lesdagen van 7 tot 19u
- Op de talen ga je opnieuw in op kwantiteit, wanneer de kwaliteit van de 4 nu nog niet voldoende is. Verbeter eerst daar de kwaliteit voor je de kwantitiet zal verhogen.
- Het alleen maar instampen van de leerstof is nu al bij veel richtingen minder geworden en zeker in de masterjaren waar je meestal een gesprek met de prof voert en niet alleen bewijzen moet afleveren.

Conclusie: het niet vinden van een juiste richting voor jezelf, geeft geen aanleiding dat het onderwijssysteem helemaal verkeerd zit. Het niet volgen van een studie met een bepaalde werklast, laat je dus ook conclusies trekken die totaal niet realistisch zijn en waarbij je gewoon de praktijkervaring ervan mist.
 

DeletedUser61134

Guest
sorry he maar het feit dat jullie maar blijven reageren op dr zegt ook wel wat... ;)

Apple leid aan een Ego die zelfs nog groter is dan de mijne.
Daar ging t fout gezien hij zijn eigen vak niet beheerst gaf hij een vrijkaart om te stoken.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik reageer niet op haar, ze staat op negeer. Ik kijk enkel naar wat andere reageren en leid daaruit af dat ze weer domme dingen aan het zeggen is...

Je post een hele slechte meme die nergens op slaat over haar en dus reageer je indirect toch.
 

DeletedUser75951

Guest
Je post een hele slechte meme die nergens op slaat over haar en dus reageer je indirect toch.
Geen idee waar je het over hebt :eek:

En het is niet toevallig dat iedereen hetzelfde denkt over haar (buiten een paar enkelingen die haar wel zien zitten). Ze zit altijd maar praatjes te verkopen, maar zoals vetrix zegt, ze reageert nooit op de punten die je maakt en altijd maar naast de kwestie. En dan blijft ze maar doorratelen terwijl ze weet dat ze pure onzin aan het verkopen is. Ze voelt zich gewoon te slim, maar denk gewoon dat er iets niet juist zit in haar hoofd.

Het feit dat ik het vak strafrecht nog niet heb gehad (laster = strafrecht), zit zij aan te halen om te zeggen dat ik mijn theorie niet ken en dom zou zijn en weet ik veel wat nog allemaal. Maar het feit dat ze niet weet dat ik nog geen strafrecht heb gehad zegt genoeg. Het was voor iedereen duidelijk dat die memes geen laster waren, daar moet je zelfs geen strafrecht voor gehad hebben.
 

DeletedUser61134

Guest
Ik zal beginnen met dit, voila je weet dus totaal niet over wat je praat en je voorstellen zijn onmogelijk bij richtingen zoals Geneeskunde en Burgerlijk Ingenieur. Ik zou je aanraden om mijn tekst nog eens te lezen, want je hebt duidelijk niet alles goed begrepen als ik je tekst lees. Een duidelijk voorbeeld wat alleen maar slechter zal worden bij jouw voorstellen want daar zal stampen nog meer worden gepromoot en begrijpen nog minder. Hierdoor kunnen mensen teksten minder goed analyseren en bekom je dus een discussie zoals de volgende waar je totaal niet ingaat op mijn punten en jezelf meermaals tegenspreekt. Ik zal dus niet elk stuk van jou behandelen, ik zou zeggen lees het nog eens terug op een rustig moment en lees dan even je tegenstrijdigheden in je eigen tekst.

Om toch even wat zaken over je tekst aan te halen
- Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die zich actief inzetten voor verenigingen die wel degelijk goed werken leveren en het niet zomaar met de pet ernaar gooien is. Misschien dat dit in Nederland minder is, maar in België is dit toch een belangrijk gegeven en is het niet alleen maar zuipclubs.
- De moeilijke richtingen zullen nog steeds hetzelfde blijven en zal een extra uur les niet veel helpen, mensen moeten het nog altijd thuis kunnen verwerken en begrijpen en je kiest juist voor minder leertijd wat alleen maar leidt tot het meer instampen van de leerstof
- We zitten niet in het middelbaar waar de leerkracht het handje van de studenten moet vasthouden, zelfstandigheid is extreem belangrijk, wat ook weer niet aan de orde is in jouw voorstellen van lesdagen van 7 tot 19u
- Op de talen ga je opnieuw in op kwantiteit, wanneer de kwaliteit van de 4 nu nog niet voldoende is. Verbeter eerst daar de kwaliteit voor je de kwantitiet zal verhogen.
- Het alleen maar instampen van de leerstof is nu al bij veel richtingen minder geworden en zeker in de masterjaren waar je meestal een gesprek met de prof voert en niet alleen bewijzen moet afleveren.

Conclusie: het niet vinden van een juiste richting voor jezelf, geeft geen aanleiding dat het onderwijssysteem helemaal verkeerd zit. Het niet volgen van een studie met een bepaalde werklast, laat je dus ook conclusies trekken die totaal niet realistisch zijn en waarbij je gewoon de praktijkervaring ervan mist.

Heb het zeker gelezen, maar denk dat jij verkeerd en moeilijk denkt.
In Nederland zijn er ook enkele idioten die zoveel tijd nodig hebben te leren.
Maar we hebben het hier over het extra scheiden op basis van intellect, niet op huidige opleidingsniveaus vullen.
Een goede vriend studeert Geneeskunde, hij volgt 22 uur per week les en leert elke dag 2 uurtjes.

Rest van de tijd besteed hij aan sport en zuipen en geloof me die heeft een overvloed aan vrije tijd. Heb voor ik full-time werkte regelmatig zijn boeken doorlezen en was best plezant te leren en makkelijk te onthouden.

Mijn beste vriendin heeft pedagogiek afgerond met vlag en wimpel en had ook nog zo'n 6 uur per dag dat ze naar dingen moest zoeken te doen.
Die tijd besteed ze aan mij lastigvallen terwijl ik nog op het werk was. (Dit was inclusief Master)

Zelfstandigheid kan best belangrijk zijn, maar als er geen begrip is voor de stof zal er niks onthouden worden.
Langere dagen meer tijd als groep te werken ipv solo op je kamer te stampen.

Moeilijke richtingen?
Wat moet ik me hier voorstellen?
Zodra het theorie is, is het niet meer moeilijk als je een hoger intellect bezit.
Als je daarop kan scheiden kan je ook de minder intellectuelen die wel tijd nodig hebben op hun juiste plek neerzetten.


Geen idee waar je het over hebt :eek:

En het is niet toevallig dat iedereen hetzelfde denkt over haar (buiten een paar enkelingen die haar wel zien zitten). Ze zit altijd maar praatjes te verkopen, maar zoals vetrix zegt, ze reageert nooit op de punten die je maakt en altijd maar naast de kwestie. En dan blijft ze maar doorratelen terwijl ze weet dat ze pure onzin aan het verkopen is. Ze voelt zich gewoon te slim, maar denk gewoon dat er iets niet juist zit in haar hoofd.

Het feit dat ik het vak strafrecht nog niet heb gehad (laster = strafrecht), zit zij aan te halen om te zeggen dat ik mijn theorie niet ken en dom zou zijn en weet ik veel wat nog allemaal. Maar het feit dat ze niet weet dat ik nog geen strafrecht heb gehad zegt genoeg. Het was voor iedereen duidelijk dat die memes geen laster waren, daar moet je zelfs geen strafrecht voor gehad hebben.

En ik heb 10x gezegd dat de memes niet de laster waren maar de verhalen eromheen. Die posts zijn ook verwijderd.
Dat jij niet oplet of niet een goed geheugen hebt kan ik niks aan doen.
Daarom heb ik ook telkens gezegd dat je moest lezen.

En volgens mij zelfs als je stof niet hebt behandeld nog bezit je een studieboek waar het in beschreven staat.
Ook zal je zeker leren over afwijkingen in situaties, waar je dus niet op in kon gaan.
Je zat dus gewoon fout.

Betreffende Vetrix ik ging op elk punt in. En zijn punten zijn simpelweg kortzichtig op zijn eigen ervaring. Waar mijn ervaring is dat studenten abnormaal teveel vrije tijd hebben op HBO en MBO.
En universitair vaak 4-6 uur over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
gelukkig kan firedrakan alles
laat het haar oplossen!
------
BTW ben ik de enige die het raar vindt dat sommige mensen 3 a 4k posts hebben en 0 likes?

Weet niet of iemand hier al op gereageerd heeft, maar vroeger waren die likes er nog niet, dat wordt moeilijk liken dan :p
 

DeletedUser78566

Guest
@firedraken

welke opleiding macht dat zijn dan? Moet ik misschien toch nog een keertje switchen.
 

DeletedUser61134

Guest
@firedraken

welke opleiding macht dat zijn dan? Moet ik misschien toch nog een keertje switchen.

Elke boekwerk natuurlijk
Als je leestempo erdoorheen gaat en alle belangrijke punten eenmalig herhaald kan je redelijk snel de grote lijnen oppikken.
Daarna periodiek herhalen en je bespaard jezelf flink wat tijd.

Zelfs bij bouwkunde ed, als je jezelf flink inleest kan je in de praktijk constant punten tegenkomen waarbij je denkt: Ohja dat wist ik al.
 

DeletedUser

Guest
Haha, ik haal d'r weer even van negeren af om even te spieken en haar eerste woordje Nederlands is al weer foutief. Heerlijk dit. Duidelijk hoogbegaafd.
 
Bovenaan