Praathoek

DeletedUser23144

Guest
Ja maar ze leren dan hoe bedrijven werken?
Je hebt nu massa's idioten die klagen op bedrijven meer loon eisen etc.
Leer ze eens waar een bedrijf rekening mee moet houden en al die klagende idioten ben je vanaf.

Hint: Werkgever betaald al 70% van je loon aan belasting bij de meeste banen

Dus 99% moet op zn bek gaan met een bedrijf, wss veel geld verliezen puur om wat getallen te leren? Dan pak je de leerwijze gewoon verkeerd aan
 

DeletedUser61134

Guest
Dus 99% moet op zn bek gaan met een bedrijf, wss veel geld verliezen puur om wat getallen te leren? Dan pak je de leerwijze gewoon verkeerd aan

Wrom geld uitgeven, leven in een tijdperk waar je wel een voorziening kan bouwen waar dit mogelijk is.

Momenteel voor veel HBO opleidingen is dit al een verplichting om te doen dus is een bestaand iets.
 

DeletedUser23144

Guest
Wrom geld uitgeven, leven in een tijdperk waar je wel een voorziening kan bouwen waar dit mogelijk is.

Momenteel voor veel HBO opleidingen is dit al een verplichting om te doen dus is een bestaand iets.

Omdat een bedrijf zonder investeringen niet mogelijk is. Je kan geen product verkopen als je geen product hebt. En als nederland er ff lekker 1 miljoen bedrijven bij krijgt, lijkt me ook geen strak plan
 

DeletedUser61134

Guest
Omdat een bedrijf zonder investeringen niet mogelijk is. Je kan geen product verkopen als je geen product hebt. En als nederland er ff lekker 1 miljoen bedrijven bij krijgt, lijkt me ook geen strak plan

Nog altijd lukt het elke HBOer dit uit te voeren, gezien HBO al vol debieltjes zitten moet dit ook gewoon op basisschool kunnen.
Desnoods maak je groepen van 10, iets groter dan op HBO.

Maar zie hoe absurd weinig Nederlanders kunnen, moet nodig veranderen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Basisschool heb je toch maar 1 of 2 leraren/leraressen dus kost dan 1/3de meer.
En 12 talen de basis beheersen is niks mis mee, goede stimulatie voor het brein.
Politiek moet zeker meer aandacht aan besteed, dat bestaat nu nog niet eens.

En wie gaat ervoor zorgen dat alle docenten ook die 6-12 talen beheersen? Een volwassene leert immers een stuk minder snel een taal dan een kind.

Bovendien zou er ook wat aan de manier van een taal leren gedaan moeten worden, aangezien ik drie jaar Frans heb gehad en toen net een colaatje kon bestellen in een restaurant.

Jouw utopische ideaalbeeld klinkt fantastisch, het zou natuurlijk super zijn als iedereen polyglot was, maar ik ben ervan overtuigd dat dat financieel en technisch niet haalbaar is en heel, heel veel mensen de capaciteiten missen om er daadwerkelijk wat aan te hebben.
 
Reactiescore
1.049
gelukkig kan firedrakan alles
laat het haar oplossen!
------
BTW ben ik de enige die het raar vindt dat sommige mensen 3 a 4k posts hebben en 0 likes?
 

DeletedUser76081

Guest
En wie gaat ervoor zorgen dat alle docenten ook die 6-12 talen beheersen? Een volwassene leert immers een stuk minder snel een taal dan een kind.

Bovendien zou er ook wat aan de manier van een taal leren gedaan moeten worden, aangezien ik drie jaar Frans heb gehad en toen net een colaatje kon bestellen in een restaurant.

Jouw utopische ideaalbeeld klinkt fantastisch, het zou natuurlijk super zijn als iedereen polyglot was, maar ik ben ervan overtuigd dat dat financieel en technisch niet haalbaar is en heel, heel veel mensen de capaciteiten missen om er daadwerkelijk wat aan te hebben.


Dat je nog reageert. Is dikke trolings - aandachtzoeken.
 

Deleted User - 487871837

Guest
gelukkig kan firedrakan alles
laat het haar oplossen!
------
BTW ben ik de enige die het raar vindt dat sommige mensen 3 a 4k posts hebben en 0 likes?

Het likesysteem is nog vrij nieuw. Die mensen hebben waarschijnlijk veel gepost toen het er nog niet was ;)

Dat je nog reageert. Is dikke trolings - aandachtzoeken.

Ik mag rebecca wel, dus ben wel benieuwd wat ze te zeggen heeft.
 

DeletedUser61134

Guest
Jij bent echt de irritantste internettroll ooit.

Ben eindelijk eens serieus is het nog niet goed.
Zie hoe dom Nederland is, kijk wat tegenwoordig populair is hier of kijk naar dit forum!

Als Apple met een beperkte kennis al rechten kan studeren is België ook verdoemd

En wie gaat ervoor zorgen dat alle docenten ook die 6-12 talen beheersen? Een volwassene leert immers een stuk minder snel een taal dan een kind.

Bovendien zou er ook wat aan de manier van een taal leren gedaan moeten worden, aangezien ik drie jaar Frans heb gehad en toen net een colaatje kon bestellen in een restaurant.

Jouw utopische ideaalbeeld klinkt fantastisch, het zou natuurlijk super zijn als iedereen polyglot was, maar ik ben ervan overtuigd dat dat financieel en technisch niet haalbaar is en heel, heel veel mensen de capaciteiten missen om er daadwerkelijk wat aan te hebben.

Je krijgt nu ook Engelse les van leraren die geen woord Engels kunnen, dat moet geen probleem zijn daarvoor heb je boeken.

Met 3 jaar Frans kan je wel meer dan een Cola bestellen, probleem is dat je het niet bijgehouden hebt.
Vaak leer je in eerste deel van je eerste jaar Frans hoe je de weg vraagt, jezelf voorstelt, hoe je een aankoop doet, en alle vervoersmiddelen.
Dit vergeet je als school er geen tijd meer aan besteed, aka je hebt 3 jaar verneukt door een mislukt systeem.
Zie wat je in die uren kon doen als ze wat anders gaven, of als je elk jaar een hertoetsing krijgt over de taal.

Mijn ideaalbeeld is een samenleving waar de mentaal incapabele mensen niet hetzelfde kunnen doen als een hoogbegaafde.
Dat er een scheiding komt die er nu niet is.

Wie weet hoeveel Einsteinen nu op HBO beland zijn tussen de massa en door ons systeem belemmerd zijn zich te ontwikkelen.
 

DeletedUser51467

Guest
Zie niet wat er fantastisch is aan incompetentie van een school om niet alle uren te kunnen vervangen.
Ook nodig tijd dat School van 7:00 tot 19:00 duurt in NL 6 dagen in de week.
Nog genoeg tijd om te leren dan, werken doe je maar op Zondag.

Er zijn genoeg opleidingen waar er toch meer werk in schuilt en zeker qua projecten die niet te combineren zijn met lesdagen van 7u tot 19u waarbij je maar 1 dag extra hebt om te leren/werken want je gaat uit van 6 lesdagen. Hierbij kan je wel voor de projecten tijd geven tijdens de lesdagen, maar om de leerstof te snappen en te onderhouden heb je ook genoeg tijd nodig naast de lessen. Dit geldt in België zeker voor de opleidingen Geneeskunde en Burgerlijk Ingenieur. Zoiets invoeren zou dus enkel nadelen met zich meebrengen, de druk zal verhogen, de vrije tijd zal verminderen en mensen zullen minder tijd hebben om de leerstof voldoende te snappen. Dit leidt alleen maar tot slechtere studenten die misschien af en toe voldoende punten kunnen behalen, maar hun vakken niet voldoende beheersen wat nodig is in hun carrière later. Als laatste beperk je ook hierbij de tijd die mensen kunnen steken in sporten en het belangrijkste hun tijd die ze kunnen steken in studentenverenigingen. Deze verenigingen en eventueel faculteitsraden enzovoort vormen een goede aanvulling van je studies en leren je omgaan met echte bedrijven wat sommige studentenverenigingen zijn die met een omzet van 10 tot 100 duizenden euros draaien.

Irritant omdat ik veel op AF aanraad meer tijd te steken in hun opleidingen?
Is gewoon een feit dat jullie kinderen tijd teveel hebben en niks leren op school.

Eens tijd voor verandering en opvoeding.
6 talen voor je 12de.
12 talen voor je 18de.
Alle basisvakken in groep 1, 2 en 3 daarna naast rekenen al Wiskunde en Natuur & Scheikunde.
Eerste klas middelbaar je eerste bedrijf opzetten van begin tot eind inclusief een product ontwikkelen, financieel aspect & regeling werknemers en verzekeringen.

Lijkt me makkelijk te doen.

Als je ziet dat ze momenteel nog geen 3 talen voldoende beheersen, wil je overgaan naar 12 talen. 12 talen is zelfs compleet nutteloos. Het kennen van Engels en daarnaast 1/2 talen uit het lijstje Frans, Portugees, Spaans, Chinees, Japans of Duits is voldoende. Het is beter om te focussen op het verbeteren van 3 talen en die perfect te leren spreken dan 12 talen half kunnen spreken. Ga voor kwaliteit, niet kwantiteit, daar ben je niets mee.

Als ik deze conclusies van jou lees, vraag ik me dus af welke studies je hebt gedaan en of je ergens ooit voor hebt ingezet (lees studenten/ faculteits -raden/verenigingen). Volgens mij is dit laatste niet het geval en je opleiding behoort niet tot een opleiding met een dergelijke werklast. Dus tenzij je wilt dat studenten zich opsluiten in hun kamer voor hun hele studententijd en geen ervaring(en) opdoet, dan is je voorstel niets waard.

TLDR: de voorstellen zijn nutteloos, niets waard, onhaalbaar en fnuiken de levenslessen en ervaringen die de student opdoet tijdens zijn studententijd.
 

Deleted User - 487871837

Guest

Als je d'r buiten het AF om in normale gesprekken meemaakt is het een prima gesprekspartner. Alleen eentje met een sterke, meestal ongebruikelijke/controversiele mening. En daar moet je tegen kunnen I guess.

Ben eindelijk eens serieus is het nog niet goed.
Zie hoe dom Nederland is, kijk wat tegenwoordig populair is hier of kijk naar dit forum!

Als Apple met een beperkte kennis al rechten kan studeren is België ook verdoemd



Je krijgt nu ook Engelse les van leraren die geen woord Engels kunnen, dat moet geen probleem zijn daarvoor heb je boeken.

Met 3 jaar Frans kan je wel meer dan een Cola bestellen, probleem is dat je het niet bijgehouden hebt.
Vaak leer je in eerste deel van je eerste jaar Frans hoe je de weg vraagt, jezelf voorstelt, hoe je een aankoop doet, en alle vervoersmiddelen.
Dit vergeet je als school er geen tijd meer aan besteed, aka je hebt 3 jaar verneukt door een mislukt systeem.
Zie wat je in die uren kon doen als ze wat anders gaven, of als je elk jaar een hertoetsing krijgt over de taal.

Mijn ideaalbeeld is een samenleving waar de mentaal incapabele mensen niet hetzelfde kunnen doen als een hoogbegaafde.
Dat er een scheiding komt die er nu niet is.

Wie weet hoeveel Einsteinen nu op HBO beland zijn tussen de massa en door ons systeem belemmerd zijn zich te ontwikkelen.

Dat het systeem kut is en veeeel beter kan, daar zijn we het in ieder geval over eens. Een boek helpt me overigens niet als ik ergens de ballen niet van snap - ik heb met Nederlands vaak zat gehad dat m'n boek zo onduidelijk was dat zelfs m'n docente, met 45 jaar ervaring, er niet uitkwam.

Ik denk ook zeker wel dat je er meer uit kan halen als het gaat op de manier zoals ik Grieks kreeg. Eerst leer je blok a, krijg je een toets. Dan behandel je blok b, krijg je een toets over blok b met 40% a erdoor. Daarna doe je, krijg je toets over C met een deel b en een beetje a. Enz. Daardoor onthoud je zeker wel meer. Voordeel was ook dat ik woorden daadwerkelijk moest gebruiken met teksten vertalen, ipv dat ik alleen opschreef dat l'école de school was.

En dat jouw ideaalbeeld redelijk bijzonder is weten we wel :p

Denk alleen dat er nooit iets zal gebeuren waardoor we in een samenleving komen die ook maar in de buurt komt van dat beeld.
 

DeletedUser61134

Guest
Er zijn genoeg opleidingen waar er toch meer werk in schuilt en zeker qua projecten die niet te combineren zijn met lesdagen van 7u tot 19u waarbij je maar 1 dag extra hebt om te leren/werken want je gaat uit van 6 lesdagen.

Je zou 2 uur pauze op een dag hebben, 4 uur na school.
Werk heb je stagevoorzieningen voor, korte dagen van 8 tot 5 en voldoende tijd voor je overig schoolwerk en je herkansingen.

Hierbij kan je wel voor de projecten tijd geven tijdens de lesdagen, maar om de leerstof te snappen en te onderhouden heb je ook genoeg tijd nodig naast de lessen. Dit geldt in België zeker voor de opleidingen Geneeskunde en Burgerlijk Ingenieur. Zoiets invoeren zou dus enkel nadelen met zich meebrengen, de druk zal verhogen, de vrije tijd zal verminderen en mensen zullen minder tijd hebben om de leerstof voldoende te snappen.

Wanneer je de lesstof begrijpt zal je het ook nooit vergeten. Maximaal dat je even moet inwerken. Begrip komt niet door stampen maar door de tijd te nemen dit is al een grote fout in ons schoolsysteem. Naast de globale kennis worden woordenlijsten en begrippen ook binnen 1 week vergeten door het gestamp zonder enige uitvoering. Zoveel zal er niet veranderen, buiten dat professoren en docenten meer tijd kunnen besteden aan de stof en het begrip groter is.

Dit leidt alleen maar tot slechtere studenten die misschien af en toe voldoende punten kunnen behalen, maar hun vakken niet voldoende beheersen wat nodig is in hun carrière later. Als laatste beperk je ook hierbij de tijd die mensen kunnen steken in sporten

Als je voorheen 2 uur les had en 2 uur moest stampen kan je dan 3 uur les volgen en 1 uur stampen.
Je tijd vermindert niet, je zal alleen meer focus krijgen op begrip en minder op stampen en vergeten.
Je kan bij bijna elke sportvereniging op Zondag gewoon je sport beoefenen & zover ik weet is elke studie goedkoop te lenen met lage rente.

en het belangrijkste hun tijd die ze kunnen steken in studentenverenigingen. Deze verenigingen en eventueel faculteitsraden enzovoort vormen een goede aanvulling van je studies en leren je omgaan met echte bedrijven wat sommige studentenverenigingen zijn die met een omzet van 10 tot 100 duizenden euros draaien.

Heb je even afgekapt om dingen gescheiden te houden.
Studentenverenigingen; laten we eerlijk zijn dat er ook genoeg zijn die bijzonder weinig bijdragen als aanvulling.
De studentenverenigingen die wel bijdragen moet je de scholen motiveren vrijstellingen te geven voor bepaalde aspecten, je krijgt ook vrijstelling wanneer je door studiekeuzes in herhaling valt, we zouden slim genoeg moeten zijn deze punten te tackelen.
Maar punt blijft dat raden en verenigingen een beperkte hoeveelheid studenten dusdanig positief beïnvloed.

En dan bedoel ik dus dat raden gelimiteerd werk voorzien en dat er dus ook verenigingen zijn die gewoon er met de pet naar gooien.

Als je ziet dat ze momenteel nog geen 3 talen voldoende beheersen, wil je overgaan naar 12 talen. 12 talen is zelfs compleet nutteloos. Het kennen van Engels en daarnaast 1/2 talen uit het lijstje Frans, Portugees, Spaans, Chinees, Japans of Duits is voldoende. Het is beter om te focussen op het verbeteren van 3 talen en die perfect te leren spreken dan 12 talen half kunnen spreken. Ga voor kwaliteit, niet kwantiteit, daar ben je niets mee.

Als je in Nederland of België woont zijn er al 4 talen verplicht.
Frans, Duits, Nederlands en Engels deze moeten volledig beheerst worden.
Daarnaast kan er geen kwaad om een Scandinavische taal, Russisch, Japans, Chinees, een Arabische taal en een siertaal als Grieks of Hebreeuws te leren. (Ben nu zo netjes Arabisch en Scandinavisch in 1 te gooien) de basis is voldoende en je kan nog altijd een keuze maken om talen te beheersen. Dit zal niets veranderen.

Als ik deze conclusies van jou lees, vraag ik me dus af welke studies je hebt gedaan en of je ergens ooit voor hebt ingezet (lees studenten/ faculteits -raden/verenigingen). Volgens mij is dit laatste niet het geval en je opleiding behoort niet tot een opleiding met een dergelijke werklast. Dus tenzij je wilt dat studenten zich opsluiten in hun kamer voor hun hele studententijd en geen ervaring(en) opdoet, dan is je voorstel niets waard.

Heb niks bijzonders gedaan omdat school me aan kwam waaien en ik geen motivatie heb gehad iets te doen.
Perfecte 10en op alle talen en bètavakken op Havo met voldoende spijbeluren om al mijn 6de boete te innen.
Zoals ik dus al heb gezegd het is te gefocust op stampen wat mij een overdreven voordeel gaf en overduidelijk een systeem is wat zorgt dat mensen het binnen 1 jaar weer vergeten zijn.

Wat voor ervaringen zijn er buiten Stage, les, verenigingen en je sociale leven op zondagen?
Ik noem t aanstelleritis gezien feesten gewoon op zondagnacht nog kan.

TLDR: de voorstellen zijn nutteloos, niets waard, onhaalbaar en fnuiken de levenslessen en ervaringen die de student opdoet tijdens zijn studententijd.

De voorstellen zijn makkelijk haalbaar, scheiden mensen op jongere leeftijd al in klassen op basis van intellect en geeft de mogelijkheid tot beter inzicht op studiekeuzes.
Er zijn zeker nadelen, maar als je nu al opgeeft ook daarvoor oplossingen te zoeken ben je even fout bezig als de gemiddelde WWer die opgeeft een baan te zoeken na 3 sollicitaties.
 

Deleted User - 2242732

Guest
sorry he maar het feit dat jullie maar blijven reageren op dr zegt ook wel wat... ;)
 

DeletedUser61134

Guest
@vetrix

Side-note paar punten die je aanhaalde gooide ik op Basis en middelbaar onderwijs niet vervolg onderwijs.
Basis en middelbaar zal deze werklast weinig impact moeten hebben.
 
Bovenaan