Golden Awards

DeletedUser65474

Guest
RIM is sws makkelijker, kijk maar naar hoeveel randspelers in eerste instantie geedeld zijn toen ze dichterbij de core zaten. Hoe komt het dat ze nu opeens wel succesvol zijn? simpel de rim is een heel stuk minder competitief, minder skills vereist en meer activiteit gebaseerde eigenschappen nodig.

Natuurlijk hangt het er ook vanaf wanneer je in de RIM begint, nu heeft het natuurlijk geen enkele zin om aan de rim te beginnen aangezien er binnen no-time een 100k speler in je nek hangt. Ik denk dat het het makkelijkste is als je een wereld na 1-2 weken opnieuw begint, dan is de kans het grootste dat je de rim kan domineren en zonder veel weerstand een ver stadium van de wereld kan bereiken.
 

DeletedUser65474

Guest
Haha, why not both? :biggrin: Als het een klein beetje meezit, kunnen we misschien nog wel wat betekenen op w55.

Steek je tijd/energie nou maar in een wereld waarin je nog kan winnen. Want dit heel misschien iets betekenen op een wereld is zelfs een te laag doel voor jou David :p
 

DeletedUser66265

Guest
Sowieso. 1 noob en 1 inactieve op een account, das gedoemd om te falen :D

Je spreekt in raadsels. Nu moeten we zelf nog gaan uitzoeken wie de noob is, en wie de inactieve. Iets duidelijker mag je wel zijn hoor!

Jij maakt er bij nader inzien echt zo'n Facebook dilemma van. Tag twee vrienden, vertel niet wie de noob is en wie de inactieve. Bah bah.
 
Reactiescore
90
Dag iedereen,

Binnenkort ga ik me ook op W55 begeven en ik ben best benieuwd hoe de wereld precies verloopt. Daarom zou ik graag wat meer lijstjes hier zien verschijnen in plaats van een uurlijkse update op het 'stabtopic'. Iemand die zich geroepen voelt me wat meer info te verschaffen? Ik zie dat het laatste lijstje al een weekje oud is.

Bedankt! :engel:
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser69389

Guest
Dag iedereen,

Binnenkort ga ik me ook op W55 begeven en ik ben best benieuwd hoe de wereld precies verloopt. Daarom zou ik graag wat meer lijstjes hier zien verschijnen in plaats van een uurlijkse update op het 'stabtopic'. Iemand die zich geroepen voelt me wat meer info te verschaffen? Ik zie dat het laatste lijstje al een weekje oud is.

Bedankt! :engel:

Met je eens Bram, maar er is tot op heden nog te weinig gebeurd op deze wereld om echt een mooi lijstje te maken. Vaak zat al over nagedacht wat voor een antwoorden ik zou geven, maar daar werd ik niet vrolijk van. Ik zal dit weekend nog wel eens een poging doen en om op die manier een maatstaf te geven voor een goed lijstje. Maar verwacht niet van mij dat het zo'n epistel wordt als waar ik altijd bekend om ben.

Echter vind ik persoonlijk dat er op dit forum wel wat meer lectuur mag komen in plaats van al dat gemoddergooi door alle noobjes en wannabe's.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Dag iedereen,

Binnenkort ga ik me ook op W55 begeven en ik ben best benieuwd hoe de wereld precies verloopt. Daarom zou ik graag wat meer lijstjes hier zien verschijnen in plaats van een uurlijkse update op het 'stabtopic'. Iemand die zich geroepen voelt me wat meer info te verschaffen? Ik zie dat het laatste lijstje al een weekje oud is.

Bedankt! :engel:

Denk dat je lang kan wachten op een kwalitatief lijstje helaas.
 

DeletedUser69389

Guest
Beste speler:
Het is vooralsnog bijzonder lastig om deze te geven. Puur om het feit dat er nog maar weinig gebeurtenissen zijn geweest waar je als account jezelf in de spotlights kon zetten. Daarom kies ik voor Tim010 en dit vanwege het feit dat zij een massa van meerdere stammen op henzelf hebben weten af te slaan.

Beste stam:
-DR-, want het betreft een stam met een goed cluster die hun gebied al aardig onder controle heeft weten te krijgen. Niet ieder account is even sterk, maar zitten wel pareltjes tussen zoals Haranu, Jelle Praatjes of Militant.

Als 2e SPAM. Beschikken over een solide basis en hebben al redelijk grote en sterke accounts. Doen netjes hun ding en lijken zich al voor te beredeien op oorlog met meerdere fronten, waaronder die met ons.

Tot slot zet ik onze eigen stam (AMB) op plek 3. Er zit zeker potentie in, maar de afstand tussen de sterkere en mindere accounts in kwaliteit is nog iets te groot in kwaliteit. Wel is bij nagenoeg iedereen/de meeste een bereidheid om te leren. Alleen t.o.v. de bovengenoemde stammen hebben wij ons cluster nog het minst op orde.
De beste stam speler:
Ziewiezo veel in AMB, maar speciale vermelding verdient het team van Ziubird vind ik. Nooit te beroerd om een vv te pakken. Zelfs in de nacht zijn ze er voor je. Geldt ook voor Korja en Littleme.


Het grootste ego:
Ik vind met name Jannes onuitstaanbaar. Grote mond over anderen hebben terwijl die nog nooit heeft gewonnen, verliezen ontkend hij of wijt hij aan andere factoren en hier ook commentaar op anderen maar zichzelf niet durven te openbaren. Daagde iemand die postte op 56 in een discussie met hem ook uit om hier te spelen en tegen hem te strijden. Maar hoe kan dat als je niet durft om je kop boven het maaiveld uit te steken?

Beste leider:
Dit vind ik een lastige. Mijzelf ga ik in elk geval niet benoemen. Alleen al vanwege 47 en 50 is dat al onmogelijk te verantwoorden hahaha, maar ook omdat het niet chique is. Mijn medeleider Niels heeft potentie, maar mag zich iets meer profileren. Angelo doet het naar zijn mogelijkheden goed.


Maar als ik dan toch iemand dien te benoemen dan is dit Roy (@Escalation Is Real) van Spam. Duidelijk en prettig in de communicatie. Dient wel op te passen met zijn houding hier op het AF door heel scherp uit de hoek te komen tegen anderen. Het is als leider niet slim, en zeker niet in dit stadium, om het achterste van je tong te laten zien en vol op de man te gaan. Als leider dien je een bepaalde verantwoordelijkheid en gezag uit te stralen, dat vond ik in de meest recente discussie niet al te sterk.

Ook ben ik benieuwd naar hoe hij SPAM in de toekomst gaat besturen. Temeer omdat niet iedereen binnen SPAM op dit moment een even grote fan is van zijn manier van regeren. Nu het goed gaat zal daar niet zo snel commentaar op komen, maar in perioden waarin SPAM het misschien lastiger krijgt kan dat eventueel een probleem vormen voor hem en de stam.


Slechtste leider:

Itdarky:
De reden dat ik hem benoem is niet omdat ik het een verschrikkelijke vent vind of iets. Verre van zelfs. De weinige gesprekken die ik heb gevoerd met Ronald waren oke. Maar waarom ik hem als een slechte leider beschouw heeft te maken met het beleid wat er gevoerd is en gevoerd wordt binnen Par. Ten eerste worden er stabbers toegelaten in de stam en wat voor mij en velen al een no go is.
Daarnaast werd in de start de situatie met 4 Farmers on a Train bijzonder slecht afgehandeld.
Tot slot vind ik dat hijzelf best wel meer gezag mag tonen richting zijn leden. Ik heb met hem gesproken over fair-play afspraken, maar waar niet eens over gesproken kon worden, omdat de controversiele spelers in Par. als een Darkheerser daar niets voor voelden.

Dit alles heeft ervoor gezorgd dat de naam van Par. niet bijster positief is. Om het een stab stam te noemen zoals sommigen het al noemen gaat mij vooralsnog te ver, maar ik maak mij wel enorn zorgen over wat de toekomst ons gaat brengen in combinatie met Par. Ik ben zeer angstig dat sommigen van hen deze wereld behoorlijk gaan verpesten door het extreme gebruik van katapulten en andere middelen die enigszins als discutabel worden geacht.


Meest overschatte stam:
Par.

Vaak zie ik deze stam genoemd worden als mogelijke kanshebber om deel te mogen nemen aan de eindstrijd, maar wat ik vooralsnog vooral zie is pp gebruik, pp gebruiken nog eens pp gebruik; internen, internen en nog eens internen etc. Nog niets gepresteerd en deinzen er niet voor terug om aan interns te komen zoals laatste dagen ook al was uitgelekt.

Intern heb ik begrepen ontstaat er ook commotie, omwille van het feit dat er accounts zijn die massaal bb's pakken en wat de accounts die farmen niet bevalt.

Hopelijk bewijzen ze mijn tegendeel, maar vooralsnog heb ik er een hard hoofd in.


MEM.

Nog niks fatsoenlijks gezien en ook amper iets fatsoenlijks gedaan. Op basis van dat en hun ligging zie ik de toekomst voor hen somber in.

Meest onderschatte stam:

Voor mij is dat nu -DR-. Een stam die solide groeit en een uitstekend cluster heeft. Een dergelijk cluster kan enorm veel succes opleveren en daarom verwacht ik dat -DR- nog ver gaat kunnen komen. Zeker als de stam wat meer spelers met ervaring zouden kunnen binnenhalen zou het een serieuze kanshebber kunnen worden voor deelname aan de eindstrijd.

Meest overschatte speler:
Voor mij is dat met stipt op 1 Darkheerser. Hij is inderdaad heerser van het donkere deel. Oftewel het slechte deel van de community. Ik heb voorheen nooit iets gehoord van de spelers of gezien. Daarnaast niet de meest nette speler en schroomt er niet voor om naar ten kostte van alles en iedereen verder te komen.Heeft het vooralsnog niet lastig gehad en valt vooral op door het gebruik van vies spel, veel gebruik van pp en het edelen van barbarendorpen en wat voor irritatie zorgt bij zijn stamgenoten.


Meest onderschatte speler:
TheHappyGanjaman.

Wie hierop spelen zal ik zelf niet gaan onthullen, maar voor mij vormt dit één der beste teams van deze wereld. Zoals ik gisteravond nog met iemand van hen besprak hebben ze een ideale uitgangspositie vanwege hun cluster en edellijnen. Zelfs al zou Spam vallen dan hoeven ze nog niet te panikeren. Ideale locatie dus om volop te tonen aan ons wat ze in hun mars hebben.

Patience is a Virtue

Nog niet veel laten zien en kunnen laten zien, maar zitten toffe spelers op. Hun mascotte is wel een azijnzeiker (@dragonshield3 ). Maar dat mag de pret niet drukken. Het is een genot om hen als buren te hebben en ze zullen een belangrijke rol gaan spelen in de toekomst van AMB.

Generaal Iroh

Zelf weinig contact mee, maar op basis van hetgeen ik zie en hoor vormt dit account voor mij een uitzondering binnen Par. Toffe lui naar het schijnt en skills zouden ook in orde zijn. Dit in combinatie met de ligging en dat zij wel voor bepaalde normen en waarden staan verwacht ik hier veel van.

I Burried My Soul.
Wie hierop spelen weet ik niet (wel vermoeden), maar ze groeien gestaag door ondanks dat ze solo zijn en doen het beter dan menigeen in een stam. Ugh mijn eigen acc ugh. Ik ben benieuwd wat de toekomst hen gaat brengen en vooral naar wie er spelen en aan welke stam zij zich zullen aan gaan verbinden.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Cenosillicafobie
Het was een eer om op dit account te hebben mogen spelen op W42 in de stam Vitae. Michael is iemand die je buiten het acc, althans destijds, niet veel hoort. Maar hij weet wat er moet gebeuren en weet een acc te laten draaien.

dodeluke jelle praatjes

Vaak met Jordin mogen spelen in stamverband. Altijd tof. Zijn broer is wel beter, maarja moeten het er maar mee doen he? Melle is bae. Maar uhm zonder dollen. Een der betere spelers van -DR-. Ik veronderstel ook dat Timon/Paul hier speelt. Die moet wel leren zijn fratsen thuis te laten en gewoon het spel te spelen zoals die ook wel eens heeft aangetoond te kunnen spelen (Zie Dust, CL11). Maar waarom hij zichzelf als iemand anders moest voordoen blijf ik raar vinden.

Qin Shi Huangdi
Wie erop speelt weet ik niet, maar het account heeft een uiterst mooie ligging tegen Par. en een uiterst mooie groei. Ik ben benieuwd wat voor een speler het zou zijn.

Millitant Atheist

Spijtig dat ze weg gingen, omdat wij hen niet konden bieden wat ze nodig hadden. Alleen Henri is prut. Henri is mweh. Joke. Zou ze graag weer terugzien.

Haranu Kozakura

Zelfde als bij MA.

Jasper van Lionheart.
Rest van het team vind ik niks. Met name het deel wat van Deukhoofd afkomstig is. Maar Jasper heb ik meermaals als een prettige speler mogen ervaren. Zou hem graag in AMB zien.

TheHappyGanjaMan
Toppertjes. Al eens mee in de stam mogen zitten en ook als vijand mogen ervaren. Vijand heb ik liever niet nog een keer. Ik heb ze toch veel liever als stamgenoot.


Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
Darkheerser.

Hij is inderdaad heerser van het donkere deel. Oftewel het slechte deel van de community. Ik heb voorheen nooit iets gehoord van de spelers of gezien. Daarnaast niet de meest nette speler en schroomt er niet voor om naar ten kostte van alles en iedereen verder te komen.Heeft het vooralsnog niet lastig gehad en valt vooral op door het gebruik van vies spel, veel gebruik van pp en het edelen van barbarendorpen en wat voor irritatie zorgt bij zijn stamgenoten. De stab van hem staat ons ook nog vers in het geheugen.

Den Tist.

Misschien wel de meest droevige speler van heel deze wereld. Voor wie het hele verhaal wilt kennen verwijs ik je graag door naar dit topic. Het betreft hier simpelweg een aasgier, een stabber, leugenaar en alles in 1. Zelfs toen het bewijs geleverd werd durfde hij het nog te ontkennen terwijl je gewoon uitspraken van hemzelf onder zijn neus douwde. Heeft ook meermaals verklaard het zo weer te doen. Nou dan kom je er bij mij niet in. Spelers mogen van mij in de meeste gevallen wel een 2e kans krijgen, maar dan moeten ze wel oprecht berouw hebben getoond. Dat is bij Mathijs niet het geval en daarom hoef ik niet met @den tist in 1 stam te zitten.

Oldskoel

Ik veronderstel dat de eigenaar van het acc hierop speelt. Naast dat hijzelf er niks van bakt, als uitdager van hem op 49 mogen ervaren, en op 49 is gaan runnen met als excuus gezondheidsredenen, is het ook nog eens een ontzettende eikel voor zijn medespelers. Zijn medespelers die het acc zo goed en kwaad als het ging het account probeerde te redden nadat hij was runnen na afloop blamen en zomaar ww veranderen omdat het account onderuit ging. Niks anders dan een lafbek.

Het tofste topic:
Topics waarbij er fatsoenlijke discussies worden gevoerd en waarbij men ook goed inhoudelijk reageert en op basis van argumenten. Helaas dus steeds minder. Net als dat dit soort lijstjes ook steeds minder goed onderbouwd worden.


Het domste topic:

Praathoek, hoeveel farm je etc...

Maar vooral overal waarbij er pure schijt wordt gepost. Meer en meer dus helaas.



Favoriete forum poster:

Een favoriete forum poster daar plaats ik altijd iemand waarvan ik vind dat hij of zij goede propaganda kan voeren en ook goede inhoudelijke discussies voert.

Ik vind het spijtig dat dat element van het spel steeds minder goed gebruikt wordt. De AF posters worden meer en meer 13 in een dozijn.

Er zijn nog weinig posters die hun stam daarmee kunnen maken of een andere stam daarmee kunnen breken.

Er zitten nog een paar Mohikanen binnen deze community en waarvan een enkeling nog hier speelt en post, maar die zich niet meer geprikkeld voelen om dat nog te doen. Omdat je een fatsoenlijk antwoord niet meer kunt verwachten meestal. Zeker met posters zoals hier voorbij komen. Dit geldt voor nagenoeg elke poster hier namelijk. Blaten in dat andere topic en dan komt er een keer een post die wel inhoud bevat en dan reageert men daar telkens niet op.

Toch is er hoop met posters als @The Pianist , @Leaving Behind , @n1i1k1k1i12 , @The Dicktator en @Lord Ghost Whisperer . Die soms al iets van hun klasse tonen.


Minst Favoriete Poster.

Ik kan hier wel namen gaan noemen, maar die zou dan nog groter worden dan die toren in Dubai. De meeste posters beschikken over 0,0 inlevingsvermogen, beschikken over een zodanige tunnelvisie dat dat hun posts nog zwakker maakt dan ze al zijn en propagandistische skills ontbreken ook bij velen. Goebbels zou zich kapot schamen als hij dit forum zou lezen.

Wijze tip. Kun je niet redeneren, argumenten geven en/of je punten ondersteunen met bewijs? Kom hier dan ook niet. Want dat zorgt er alleen maar voor dat er nog meer irritatie komt en waardoor deze community nog sneller dood bloed. Als je het op het AF hier niet met woorden kunt doe het dan met daden ingame en laat de oorlog met de pen - in dit geval het toetsenbord - over aan diegene die er meer aanleg voor hebben.

Voor diegene die zich nog niet aangesproken voelen. Ik bedoel 95% van de posters hier op dit forum en in het bijzonder bij het topic stabbende noobs.



Dikste wannabe op het forum:

95% van de posters bij het topic Stabbende noobs.


Dikste wannabe in het spel:
Ik veronderstel Darkheerser. Nog weinig goeds van gezien. Ook ben ik niet overtuigd van een ieder bij een MEM, -DR-, enkele bij ons en Spam, en WAT.

Mooiste actie van de wereld:
De actie op Tim010, mooi samenspel van meerdere spelers en een paar stammen en ook mooi deffwerk van het bewuste account. Was uitermate netjes gedaan.


Meest belovende speler voor de toekomst:

TheHappyGanjaman.
Wie hierop spelen zal ik zelf niet gaan onthullen, maar voor mij vormt dit één der beste teams van deze wereld. Zoals ik gisteravond nog met iemand van hen besprak hebben ze een ideale uitgangspositie vanwege hun cluster en edellijnen. Zelfs al zou Spam vallen dan hoeven ze nog niet te panikeren. Ideale locatie dus om volop te tonen aan ons wat ze in hun mars hebben.

Patience is a Virtue
Nog niet veel laten zien en kunnen laten zien, maar zitten toffe spelers op. Hun mascotte is wel een azijnzeiker (@dragonshield3 ). Maar dat mag de pret niet drukken. Het is een genot om hen als buren te hebben en ze zullen een belangrijke rol gaan spelen in de toekomst van AMB.

Generaal Iroh
Zelf weinig contact mee, maar op basis van hetgeen ik zie en hoor vormt dit account voor mij een uitzondering binnen Par. Toffe lui naar het schijnt en skills zouden ook in orde zijn. Dit in combinatie met de ligging en dat zij wel voor bepaalde normen en waarden staan verwacht ik hier veel van.

I Burried My Soul.
Wie hierop spelen weet ik niet (wel vermoeden), maar ze groeien gestaag door ondanks dat ze solo zijn en doen het beter dan menigeen in een stam. Ugh mijn eigen acc ugh. Ik ben benieuwd wat de toekomst hen gaat brengen en vooral naar wie er spelen en aan welke stam zij zich zullen aan gaan verbinden.


Meest belovende stam voor de toekomst:

-DR-, SPAM en AMB. Heel misschien Par. ook. Maar dan dienen een paar leden wel hun fratsen achter te laten.


Voor wie heb je nu echt respect?

Spelers met hoge standaarden voor morele speelwaarden zoals @robbeke , @Big Bang. , @Ben Howard. , @sseg , @Leaving Behind etc. Spelers die vroeger geen uitzondering vormden, maar tegenwoordig helaas wel. Nog één der weinigen die zich wel tonen met klasse en stijl.

Daarnaast vind ik het belangrijk om een eervolle vermelding te geven aan Bart aka @ZiuBird . Is na enorm veel discussie toegelaten in AMB. Hij had/heeft niet een bijzonder goede naam vanwege uitlatingen en daden??? op Classic 12. Omwille van het feit dat hij samenspeelde met Steven en Rogier de dialoog met hem geopend en waarin hij mij duidelijk liet blijken dat hij inzag dat hij fouten had begaan en dingen ontkracht die over hem werden gezegd en waar hij verdacht van zou zijn. Duidelijk gemaakt dat hij één kans zou krijgen en is mij vooralsnog enorm meegevallen. Toont duidelijk dat hij geleerd heeft en dit is onder andere te zien op het AF. Het kan soms nog wel eens wat beter, maar ik ben tevreden over hem. Tevreden met hoe hij zich hier tracht te profileren en bovenal hoe hij zich gedraagt en doet binnen de stam.


Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Mijn team en stabbers. Ook spelers met een grote bek kunnen dat voor elkaar krijgen.



 
Bovenaan