Top/Flop stammen

Reactiescore
123
Zullen we weer on topic gaan Dank je wel :)
 

DeletedUser73162

Guest
Om dit topic wat extra leven in te blazen mijn (korte) analyse van de huidige top 5 stammen op volgorde van de ranglijst.
d02d3676167940a796f766ca116af7ad.png

3a8fa21cfee24599bd29bd40ae5b0b16.png

199ee1d963a54bcf9fa7b26fd15c2878.png

SPAM
Special People Argue More

De #1 stam op dit moment heeft op dit moment 1 speler geïnternd, wat best meevalt als je naar andere stammen kijkt. Het gaat hierbij om YouKiller, dat 8 dorpen heeft afgestaan aan stamgenoot HappyGanjaMan.
Wanneer we naar de ODA kijken zien we dat dit geleidelijk omhoog loopt met de overnames, dit levert hen ook hier een rang 1 op. Geen grote massa's nog (voor zover ik het kon zien), al met al een prima statistiek waar men in SPAM trots op kan zijn, al zal dit in de toekomst met massa's bevestigd moeten worden.
Dan de ODD, niet hoog, niet laag, en een rang 4 tussen alle andere stammen. SPAM zal binnenkort actief gaan fronten met onder andere AMB en -DR-, waardoor de ODD nog wel omhoog kan schieten.


Al met al kunnen we zeggen dat deze stam wel degelijk heeft moeten vechten voor de dorpen, weinig interns en veel ODA zorgt ervoor dat ik ze voor nu een Top geef. Al zullen ze zichzelf nog zeker moeten bewijzen tegen de andere grote stammen.


AMB
Ars Magna Belli

Wanneer we het lijstje verder afgaan komen we AMB tegen, een stam waarbij voor mij in ieder geval wat meer bekende spelers in zitten, en zich meer in de CORE bevind dan SPAM.
Allereerst de interns, die ik niet echt tegen ben gekomen, of dit nu positief is, weet ik in dit geval niet, spelers hebben zeker gestreden voor hun punten, maar dit kan de groei ook zeker hebben belemmerd.
De ODA is ook bij deze stam dezelfde rang als hun puntenrang, iets wat genoeg zegt, genoeg gestreden. Echter is bij AMB wel goed te zien dat hun nr 1 speler (tim010) al een massa te verwerken heeft gehad. Ze hebben een breed spelerspatroon, waarvan maar één in de top 10. De ODD is hier dan ook hoog, en ze staan (terecht) op de eerste plek hier, na een 'goed' afgeslagen massa van onder andere MEM.

Ook AMB verdient van mij een Top


-DR-

Dustraiders

Wat mij direct opviel bij de huidige #3 is dat deze stam opgericht is bij de start van de wereld, en deze stam dus een pre-made te noemen is. Gedurende de eerste week die volgde na de oprichting is de kern van het huidige -DR- onstaan, en slechts enkele spelers van de stam behoren niet tot deze 'kern'.
De Dustraiders hebben aardig wat ODA verzameld, en staan hierbij op een prima derde plek, in tegenstelling tot hun ODD, waar ze nog wat lager staan.
Het aantal interns ligt hier nog wel op redelijke hoogte, bijna 20 keer veroverde een -DR- lid een dorp van zijn/haar stamgenoot, mislukte treinen e.d. niet meegerekend. Met het aantal leden van 25 zal dit in de toekomst waarschijnlijk nog wel oplopen, maar dit is geen schande bij een pre-made.
Wat bij een pre-made wel een nadeel is, is dat de kwaliteit niet altijd even goed is, gezien de 25 leden zullen er zeker een aantal minder ervaren zijn, en het is de taak van de leiding om zo snel mogelijk alle accounts goed bemand te krijgen. Gezien de ligging van de stam zou dit niet direct een probleem hoeven vormen, ze hebben ruimte richting de RIM, en vooral in de CORE zullen ze hun man moeten staan.

-DR- verdient voor mij geen top, maar ook geen flop, ze hebben het prima gedaan met het materiaal dat ze hebben, en mochten ze de accounts goed bemannen zien ze de toekomst rooskleurig tegemoet.

MEM.
Mors Ex Maribus

MEM. mogen we wel de corestam van W55 noemen. Ze hebben zich solide gevestigd in het midden van de wereld, en zijn heerlijk omsingeld door andere stammen.

Een redelijke ODA en ODD, en de spelers mogen dan wel ingesloten zijn, opgeven doen ze het zeker niet. Een goede actie op AMB (tim010) werd opgezet met enkele andere stammen, en is tot nu toe het enige echte wapenfeit te noemen vanuit de kant van MEM. Enkele weken geleden is Recliner de stam verlaten, de reden hierachter weet ik niet, maar wat ik wel kan zien is dat dit 'verlies' is opgevangen door andere recruits. Daarnaast worden enkele accounts geïnternd, waardoor het ledenaantal niet te hoog schiet. Sommigen noemen het recruit 2 win, anderen taktiek, wat ik wel weet is dat MEM het zeker niet slecht doet. Voor mij weinig bekende namen, maar ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat deze stam niet binnen enkele weken zomaar weg is.

Voor nu heeft MEM het prima gedaan in de core, en daarom een Top voor ze.

Par.
Edelparade

De parade sluit dit rijtje af, en hoe ze dat doen hebben ze best wel aan zichzelf te wijten.

Ook deze stam is vrijwel na de start van de wereld ontstaan, en heeft momenteel zowel de #1 als de #2 van de wereld tussen de leden zitten. Wanneer we inzoomen op deze twee spelers, zien we echter wat er bij Par misgaat.
De koploper van W55 is momenteel NozemOil, en is dé internkoning van W55. Na goed tellen is de teller van interns rond de 15 uitgekomen, en dat is op een puntenaantal van ruim 400k eigenlijk teveel, maar we hebben het niet over spelers maar over stammen. Wat is er dan nog meer aan de hand met Par?
Enkele weken geleden werd bekend dat darkheerser (huidige #2) vieze handen aan het maken was, en zichzelf niet helemaal van zijn beste kant liet zien. De discussie of dit een stab of niet is, en hoe erg deze is wil ik niet weer ophalen, maar het feit dat hij binnen Par. geen sancties heeft ondervonden en er nog steeds rondloopt zegt genoeg. Het beleid van de leiding is niet altijd even goed te volgen. Naast het feit dat er discutabel gedrag wordt vertoont in Par, wordt er ook overduidelijk met PP gesmeten, waardoor ik deze stam helaas voor nu moet beschouwen als flop, en het is aan hun om mijn ongelijk te bewijzen.
 

DeletedUser75951

Guest
Volledig mee oneens, slechte post! Niet waar ze, ik wou je gewoon even een slecht gevoel geven :)
 

DeletedUser77130

Guest
SPAM
Special People Argue More

De #1 stam op dit moment heeft op dit moment 1 speler geïnternd, wat best meevalt als je naar andere stammen kijkt. Het gaat hierbij om YouKiller, dat 8 dorpen heeft afgestaan aan stamgenoot HappyGanjaMan.
Wanneer we naar de ODA kijken zien we dat dit geleidelijk omhoog loopt met de overnames, dit levert hen ook hier een rang 1 op. Geen grote massa's nog (voor zover ik het kon zien), al met al een prima statistiek waar men in SPAM trots op kan zijn, al zal dit in de toekomst met massa's bevestigd moeten worden.
Dan de ODD, niet hoog, niet laag, en een rang 4 tussen alle andere stammen. SPAM zal binnenkort actief gaan fronten met onder andere AMB en -DR-, waardoor de ODD nog wel omhoog kan schieten.


Al met al kunnen we zeggen dat deze stam wel degelijk heeft moeten vechten voor de dorpen, weinig interns en veel ODA zorgt ervoor dat ik ze voor nu een Top geef. Al zullen ze zichzelf nog zeker moeten bewijzen tegen de andere grote stammen.

Voor iemand met weinig inside intel en die niet eens de moeite neemt een spelersaccount normaal te spellen, vind ik het bijzonder dat je één account zo naar voren trekt, terwijl er over de breedte linksom en rechtsom wat gratis dorpjes worden aangeboden.

Edel je die per saldo gratis extern of intern aangeboden dorpen van niet-vijandige accounts niet dan?

Neem eerst de moeite om wat extra inside info op te vragen voor je een statement maken wilt.

Voor de rest voornamelijk een goednieuwsshow. Geen info over tactische raakvlakken. Geen clashkaart inclusief diplomatieke betrekking, amper belichting van de kwaliteit van de leiding en een verwachtingspatroon. Dat je zo veel likes krijgt is mij een raadsel, maar vrijwel het hele stuk stelt teleur door de afwezigheid van een diepere lading.
 
Reactiescore
1.454
@Lord Ghost Whisperer , dat komt omdat hij tenminste de moeite neemt om het AF levendig te houden, in plaats van mensen af te kraken wanneer ze het niet 100% uitvoeren. Ok, het had iets meer diepgang kunnen hebben, maar daar zijn wij als andere spelers dan ook voor. Namelijk om dat aan te vullen!

Dus gelieve dat te doen, in plaats van iemands werk onnodige, niet ongegrond, af te kraken ;)
 

DeletedUser73162

Guest
Voor iemand met weinig inside intel en die niet eens de moeite neemt een spelersaccount normaal te spellen, vind ik het bijzonder dat je één account zo naar voren trekt, terwijl er over de breedte linksom en rechtsom wat gratis dorpjes worden aangeboden.

Edel je die per saldo gratis extern of intern aangeboden dorpen van niet-vijandige accounts niet dan?

Neem eerst de moeite om wat extra inside info op te vragen voor je een statement maken wilt.

Voor de rest voornamelijk een goednieuwsshow. Geen info over tactische raakvlakken. Geen clashkaart inclusief diplomatieke betrekking, amper belichting van de kwaliteit van de leiding en een verwachtingspatroon. Dat je zo veel likes krijgt is mij een raadsel, maar vrijwel het hele stuk stelt teleur door de afwezigheid van een diepere lading.

Bedankt voor de feedback, en ik realiseer me echt wel dat er op een groot aantal punten weinig de diepte in wordt gegaan en ik erg oppervlakkig blijf. Dit komt mede doordat ik weinig info heb over deze stammen, en ik alles vanuit eerste indruk op TW-stats en ingame heb gedaan. Als je me bij wilt praten via PM/skype zou ik dat fijn vinden, aangezien je duidelijk van mening bent dat wat ik hierboven stel, ondoorgrond is, en vooral op simpele feitjes berust is.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Voor iemand met weinig inside intel en die niet eens de moeite neemt een spelersaccount normaal te spellen, vind ik het bijzonder dat je één account zo naar voren trekt, terwijl er over de breedte linksom en rechtsom wat gratis dorpjes worden aangeboden.

Edel je die per saldo gratis extern of intern aangeboden dorpen van niet-vijandige accounts niet dan?

Neem eerst de moeite om wat extra inside info op te vragen voor je een statement maken wilt.

Voor de rest voornamelijk een goednieuwsshow. Geen info over tactische raakvlakken. Geen clashkaart inclusief diplomatieke betrekking, amper belichting van de kwaliteit van de leiding en een verwachtingspatroon. Dat je zo veel likes krijgt is mij een raadsel, maar vrijwel het hele stuk stelt teleur door de afwezigheid van een diepere lading.

Wanneer komt jouwn top 5 oprechte evaluatie icl clashkaart, belichting van kwaliteit, verwachtingspatroon en diplomatieke betrekkingen dan? Oja.


Nee top @Magic voor de moeite! zulke post maken t af een stukje leuker :)
 

DeletedUser76356

Guest
Voor iemand met weinig inside intel en die niet eens de moeite neemt een spelersaccount normaal te spellen, vind ik het bijzonder dat je één account zo naar voren trekt, terwijl er over de breedte linksom en rechtsom wat gratis dorpjes worden aangeboden.

Edel je die per saldo gratis extern of intern aangeboden dorpen van niet-vijandige accounts niet dan?

Neem eerst de moeite om wat extra inside info op te vragen voor je een statement maken wilt.

Voor de rest voornamelijk een goednieuwsshow. Geen info over tactische raakvlakken. Geen clashkaart inclusief diplomatieke betrekking, amper belichting van de kwaliteit van de leiding en een verwachtingspatroon. Dat je zo veel likes krijgt is mij een raadsel, maar vrijwel het hele stuk stelt teleur door de afwezigheid van een diepere lading.

Was de azijn weer in de aanbieding?
Deze man neemt tijd om een leuke en interessante post te maken. Maak liever zelf wat in plaats van te gaan lopen janken dat het weer niet goed is.
 

Deleted User - 487871837

Guest
We zijn weer aan het klagen om het klagen zie ik :rolleyes:
 
Reactiescore
1.454
Leo had gewoon goede punten, dat is zeker. Alleen is zijn grootste probleem om genuanceerd te antwoorden; al meerdere keren gezien.
Als hij het met iets andere woorden had aangegeven, was het een stuk beter ontvangen denk ik ;)
 
Reactiescore
3.536
Als Hidde de commentaar over zijn account beter had omschreven was het stuk voor hem ook beter ontvangen, zo kun je alles goedpraten :D

Wanneer komt jouwn top 5 oprechte evaluatie icl clashkaart, belichting van kwaliteit, verwachtingspatroon en diplomatieke betrekkingen dan? Oja.

SPAM: Zie er weinig team in, niet onder de indruk van de leiding en enige kwaliteit.
AMB: Zie ik wel een team in, de leiding wel doenbaar en ook enige kwaliteit.
DR: Zie ik ook weinig team in, niet onder de indruk van de leiding en ook enige kwaliteit.
Par: Zeker ook een stam met teamwork, gemiddelde leiding, gemiddelde kwaliteit.

Ik heb hier geen maanden over nagedacht, maar even kort samengevat hoe de stammen naar buiten uit voor mij overkomen. Vragen mogen hierover gesteld worden.

Zoals in mijn eerste GA lijstje, zie ik AMB nog altijd als de best samenwerkende stam met de 'normaalste' leiding. Hebben van alle stammen wel de moeilijkste ligging. Wat mij dan altijd weer meer bezighoud is de diplomatie van stammen en wie daar het voordeligst gebruik van kan maken.

e168a23ea7aa4717a042bd30ac2be2eb.png


Vaststellingen: Op korte termijn verwacht ik geen grootschalige oorlogen tussen de top 3 stammen wegens te weinig front, te onnodig om daar veel stammenenergie/focus op te leggen. Beiden zullen ze meer de 'zet de fronten goed tactiek' toepassen voor de latere confrontatie en eventuele diplomatieke banden zolang mogelijk open te houden.

De strijd om het zuid-oosten word wellicht het eerste interessante wapenfeit. Stammen als AMB zullen 100% vijandig tegenover Par en MeM staan, daar bestaat door de ligging eigenlijk geen discussie over. Buiten dat ook het feit dat een speler van MeM al overliep naar AMB en Par die met hun stabs ook water en vuur zijn met AMB.

Liggingen bekeken lijkt het mij niet meer dan logisch dat Par en MeM een samenwerking hebben of zullen opstarten. Elk hebben ze geen front met elkaar en dat ziet er zo 1 2 3 niet meteen aan te komen en beide fronten ze dus ook behoorlijk met AMB de perfecte aanvalsgenoot.Staat AMB dus een zware opdracht te gemoed op het eerste zicht maar ook zei kunnen profijt uit diplomatie halen met de stam DR.

DR word/is vijandig tegenover MeM, dat is ook een vaststelling ivm de liggingen (teveel front, ze blokken teveel ruimte af) aangezien DR en AMB zelf ook niet met elkaar fronten en ook dat er niet meteen zit aan te komen is de optelsom hier ook alweer rap gemaakt.

Ik zie dus vooral een confrontatie tussen Par/MeM tegen DR/AMB. Waarin ik die laatste als de sterkere partij acht. SPAM is de 'lachende 5de' die kunnen genieten van de oorlogen van andere stammen om zelf zoveel mogelijk voordeel te halen tegen dat hun zelf serieuze fronten gaan krijgen.

Nog een laatste interessante denkpiste is de relatie tussen SPAM en Par. SPAM zal op termijn zeker vijand worden met AMB en ook op het AF is het een beetje AMB vs SPAM. De vraag is nu of SPAM banden gaat aangaan met Par, ivm liggingen liggen ze perfect voor elkaar, geen fronten en als gezamenlijke vijand AMB. De vraag die ik dan stel is of SPAM kan samenwerken met een stam als Par. Lijkt mij dat het zal uitdraaien op een onofficiële samenwerking aangezien niemand heiliger is als de paus.

In de latere 3 strijd die ik zoals de verhoudingen zie gaan tussen DR-AMB en SPAM kan DR ook wel eens de lachende 3de worden wegens de toch wel rivaliteit tussen SPAM en AMB. BG's zie ik daar niet tussen aangezien ze alle 3 tegen elkaar zullen vastlopen. Natuurlijk komt de factor geheimen nog in de wereld wat veel kan en zal omgooien betreft tactieken en niet te vergeten de Jannes factor wat iedereen nu al ongetwijfeld angst inboezemt.

Neem aan dat iedereen wel begrijpt wat ik zeg aangezien ik geen hogere wiskunde heb toegepast.
 
Bovenaan