Stelling van de Dag

DeletedUser30607

Guest
Zodra je de early game voorbij bent vind ik aanvalsplanners maar zwaar overrated. Begrijp niet wat daar nu je voordeel van is, kijk hoeveel nukes je hebt, verdeel ze over vijandig front en stuur ze vervolgens via 1 command uit. Zorg dat je in 1 command tijden goed zet zodat je niet eerst achterland basht terwijl je front wilt edelen. Voor de early game voldoet de tribalwars aanvalsplanner meer dan genoeg, werkt makkelijk en zorgt snel voor een goede planning als je er beetje overweg mee kunt gaan
 

DeletedUser74396

Guest
Zodra je de early game voorbij bent vind ik aanvalsplanners maar zwaar overrated. Begrijp niet wat daar nu je voordeel van is, kijk hoeveel nukes je hebt, verdeel ze over vijandig front en stuur ze vervolgens via 1 command uit. Zorg dat je in 1 command tijden goed zet zodat je niet eerst achterland basht terwijl je front wilt edelen. Voor de early game voldoet de tribalwars aanvalsplanner meer dan genoeg, werkt makkelijk en zorgt snel voor een goede planning als je er beetje overweg mee kunt gaan

je begrijpt dat 1Command een aanvalsplanner is. Wat jij uitlegt is een vereenvoudigde uitleg van een massa planner.
al zijn er een hoop planners die beter zijn als 1command met meerdere opties om de aanval iets meer te plannen ;)

als de winnaar van clasic 11 (zelfvernoemd, niet gecontroleerd) nog niet weet wat een aanvalsplanner exact is, is dat toch wel het perfecte voorbeeld van mijn stelling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser30607

Guest
je begrijpt dat 1Command een aanvalsplanner is. Wat jij uitlegt is een vereenvoudigde uitleg van een massa planner.
al zijn er een hoop planners die beter zijn als 1command met meerdere opties om de aanval iets meer te plannen ;)

als de winnaar van clasic 11 (zelfvernoemd, niet gecontroleerd) nog niet weet wat een aanvalsplanner exact is, is dat toch wel het perfecte voorbeeld van mijn stelling.
Klopt natuurlijk, speel al heel wat jaartjes mee en heb jaren lang met heel weinig scripts gespeeld. Ben iemand die buiten 1 command en wat andere kleine scripts bijna alles handmatig doet, heb wel is scripts uitgeprobeerd maar heb het gevoel dat veel scripts weinig aan mijn speelervaring toevoegen en enkel onoverzichtelijkheid creëren.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Het efficiënter versturen van incommings door middel van scripts is natuurlijk altijd een meerwaarde, vooral in mid en late games, wanneer er een duizendtal fakes uit moeten. Ik denk dat juist de vermindering van tijdskosten de voornaamste stimulans voor script gebruik is, niet zozeer om het uiteindelijke resultaat positief te beïnvloeden.
 

DeletedUser71618

Guest
het is zonde om per dorp je aanvallen te gaan uitrekenen als er easy tools zijn die de looptijden voor je berekenen als je aankomst, doelwit en herkomst ingeeft.
Je kan trouwens niet zeggen dat alle oude werelden dat handmatig deden, w14 DEI is bvb een aanvalsplanner verwerkt.
W2, 3 f 4 had ook een privé scripter die zeer goed was. W21 van hetzelfde. Noem je dit oude werelden?

Verder klopt het dat veel scripters door de updates niet meer veel zin hebben. Scripten vraagt activiteit en dat is een hele tijd serieus ondergewaardeerd. Zowel door de gebruikers als door het tw team. De hoofdreden dat het scripttijdperk weg is, want ik ken er nog wel een paar. Maar die volgen het AF zelfs niet maandelijks, als ze het nog bekijken in het algemeen.
Vroeger was er gewoon veel meer motivatie, toppers die het spel snapten begonnen scripts te leren maken voor het gemak en een extra dimensie in het spel.
Nu zijn de spelers die kunnen scripten weggejaagd waardoor nieuwe spelers het ook veel moeilijker zullen leren, wat volgens mij toch wel het gebrek aan scripters in de nieuwe generatie verklaard.

Als ik die tijden moet hebben omdat ik een bepaalde aanval wil uitvoeren werk ik per dorp het verstuurdorp en het aankomstdorp/target uit en "plan" ik de tijden via TWstats; de tijden reken ik dus echt niet zelf uit hoor. Wel kijk ik naar de 'ongeveer' looptijden dan zodat ik die verdeling kan optimaliseren voor mezelf.

Die aanvalsplanners maken het over het algemeen qua verzendtijden maar ook qua verzenddorpen meer random dan ik zou willen - en komen daarin voor mij, als ik serieus wat wil plannen, gewoon te kort. En dan later in de game, als ik verzenddorpen willekeurig wil invullen en een bepaalde aankomsttijd/periode heb werkt 1command dan voldoende en heb ik niks anders nodig. Ik denk dat dat de reden is waarom MyWay de aanvalsplanners overrated noemt. Want het argument van Roald - dat jij ook liket - is wel net de reden voor myway om het te gebruiken en andere 'aanvalsplanners' overrated te noemen. Of jullie bedoelen allebei eigenlijk hetzelfde maar komt het niet hetzelfde over, dat kan ook nog.

En ja, de scripts waren er wel, maar die waren beperkt verspreid / binnen bepaalde stammen of teams en niet zo zeer voor iedereen altijd even toegankelijk. Je mag daarover denken wat je wil, maar ik denk dat een groot deel die toen speelde al die automatiseringsscripts en andere foefjes minder gebruikt omdat ze meer met de hand werken.
 

DeletedUser74396

Guest
Tja, de mass planners die ik gebruik, hebben opties waarmee je bijvoorbeeld voorkeur verzendtijd kan kiezen (dus verzenden wanneer je er bent, niet hele dag door)
Andere opties zijn bvb 'richten naar looptijden van zolang tot zolang', ...

Het zijn geen opties die een massa kunnen plannen. Maar ze zorgen er wel voor dat, eens je een plan hebt, je de verzendtijden eenvoudig kan berekenen overeenkomstig met het plan.
massa planner van tw stats werkt zo omzichtig dat ik dan nog liever via de snipetool een massa zou plannen.

Op de ene manier is een mass planner inderdaad overrated. Er zijn namelijk veel spelers die hersendood alle dorpen ingeven en gewoon zonder plan of iets die tijden overnemen.
Dit zullen zeer zwakke massa's als gevolg hebben. Maar volgens mij is dit dan ook foutief gebruik van de massa planner.
Ik hoorde op dit wereldfora bijvoorbeeld iemand die FA pack uitlegde als 'je moet gewoon c ingedrukt houden en alle farms verzenden auto, wel bugged want niet alle farms worden verzonden'. Ja je kan het zo gebruiken, maar daar is het niet voor gemaakt :p

Als je een mass planner goed gebruikt, zeker eentje met veel opties, verandert dat niets aan de planning. Maar in plaats van handmatig te knoeien met ideale looptijden, krijg je die op een paar seconden als je het juist ingeeft. Op die manier heb je bvb tijd om meerdere tactieken te bekijken en te vergelijken adhv looptijden zonder meerdere massa's handmatig te moeten plannen om de beste eruit te kiezen.
Een massa planner, net als elk deftig scripts btw, versnelt de tijd die je spendeert aan bandwerk. het tactische gedeelte kan niemand overnemen.
Om die reden noem ik het eerder underrated als overrated. Want er zijn er maar weinigen die een goede massa planner efficiënt kunnen gebruiken
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
permanent, kijk maar naar de opbrengst van team geel ;) edels raken op zo :O
 
Reactiescore
967
Tijdelijk.. en er zit tenslotte nog 1 accountje in de top 10:rolleyes:

permanent, kijk maar naar de opbrengst van team geel ;) edels raken op zo :O

Heel toevallig dat net op de datum van gs binnenhalen zowat de hele stam met een massa bezig was, dus farmen zat er niet veel in I guess.. niet dat daar veel uit op te maken valt;)
 

DeletedUser77880

Guest
Tijdelijk.. en er zit tenslotte nog 1 accountje in de top 10:rolleyes:



Heel toevallig dat net op de datum van gs binnenhalen zowat de hele stam met een massa bezig was, dus farmen zat er niet veel in I guess.. niet dat daar veel uit op te maken valt;)

Jullie zijn niet de enige met een massa?
 

DeletedUser69389

Guest
De winnaar van deze wereld wordt 1 van de stammen die nu in de top 3 staan.
 

DeletedUser73244

Guest
Denk het niet, want wop en AoD hebben nog een te grote invloed op de wereld om hen buitenspel te zetten.

Ik denk dat er nog een fusie gaat komen en deze wint dan de wereld.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
Ik denk dat geen enkele topstam in huidige vorm voor de wereld winst gaan. Denk echter wel dat de huidige topstammen wel aan de basis gaan staan van een winnende topstam.
 

DeletedUser74396

Guest
plottwist. Iedereen fuseert tot er uiteindelijk maar 1 stam is zonder al teveel vechten behalve wat schermmutselingen aan het front.
Of wacht, dat i hetgene dat er nu haast ah gebeuren is :p
 
Bovenaan