[Inschrijftopic] WvW #258 Werewolves Unknown?

DeletedUser76681

Guest
Wvw #258 Werewolves Unknown?
Door DZ en Tigor
39ce06dfc4d0649d23786de181052a28.jpg

Een nieuwe dag een nieuw begin, althans dat dachten de wakkerdammers.
Aan jullie om het verhaal af te maken, tijdens het Unknown potje.

Aantal spelers: Afhankelijk van het aantal inschrijvingen
Klaagmuur: Ja 1 bericht per speler per nacht
Hints:Nee
Jager:Mogelijk
Heks:Mogelijk
Dorpsoudste:Mogelijk
Beschermengel:Mogelijk
Ziener:Mogelijk
Muizenval: Mogelijk
Beul:Mogelijk
Priester:Mogelijk
Slet:Mogelijk
Inbreker: Mogelijk

Cupido:Bijrol Cupido koppelt zichzelf aan iemand.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, S/S met slechtjes, G/S als zij de meerderheid bezitten.

Wolven:Ja
Welp:Mogelijk
Infectiewolf:Mogelijk
Sjamaan:Mogelijk
Rattenval: Mogelijk
Ketter:Mogelijk

Eindtijd stemmen:22:00 (stemmen om 22.00 zijn niet geldig)
Speciale Rollen naar: Tigor & DZ
Weerwolven Moord (Lunch) naar (verplicht via PM!): Tigor & DZ
Lynch: In het topic Vetgedrukt en Rood
Lynchstem wijzigen = DZ -> Tigor

Burgemeester: Gekozen op dag 1 door blauw en vetgedrukt

Netwerken: Ja
Claimen: Ja
Extra instellingen: -Inactiviteitsdood ongeacht rol na 2x niet stemmen of na een waarschuwing voor onvoldoende deelname door spelleiding. Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten van verdere deelname bij onsportief gedrag of vals spelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk.
- DOOD = DOOD en wordt verplicht om te zwijgen tegen spelers die nog meedoen.

Naast de rollen in de spoiler is het mogelijk dat onderstaande rollen ook aan de orde komen:


Lijfwacht

- De lijfwacht mag elke nacht een naam opgeven van een speler om die te beschermen.
- Wordt de opgegeven speler ’s nachts aangevallen dan zal de lijfwacht hem beschermen en zal de aanvaller sterven.
- De lijfwacht kan niet geïnfecteerd worden.

Orakel
- Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
- Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Dodenfluisteraar
Mag elke dag aan een dode burger vragen wie hij denkt dat een weerwolf is -al dan niet met uitleg-. Hij moet dan d.m.v. theorieën andere spelers overtuigen wie een weerwolf is, zoals de ziener. Dit gebeurt via de spelleiding (stuur een PM met de naam van de dode). 1 naam per keer

Zieke
Als de wolven de zieke opeten, worden zij ziek, en zullen zij de volgende dag niet kunnen dineren (lunchen)

Geest
De geest krijgt eerst een van de andere rollen, pas na zijn dood komt hij erachter dat hij Geest is. Vanaf zijn dood kan hij elke dag, een letter posten op het forum, als teken uit het hiernamaals. Hij sterft als Geest.

De dodenbezweerder
De dodenbezweerder mag iemand redden van de dood. Het nadeel is dat als hij/zij sterft, de gene die hij heeft gered ook sterft.

Non

Deze gelovige heeft haar klooster opgegeven om zich in Wakkerdam te vestigen. Zij is op zoek naar de Welp, die ronddwaalt in het dorp. Ze kan iedere nacht één inwoner bekijken, waarvan ze te weten komt of het de welp is. Indien ze hem gevonden heeft, redt ze z'n ziel en bekeert ze hem tot de kant van de Burgers. Ze heeft echter niet eeuwig de tijd, want ook de Moederwolf is op zoek naar de Welp om het bij de wolven te laten toetreden. Indien geen van beide hem gevonden heeft na nacht 4, groeit hij automatisch uit tot een volwaardige weerwolf. Als zowel de Moederwolf als de Non hem in dezelfde nacht bekijken, heeft de Non voorrang omdat de Moederwolf eerst de nachtelijke moord moet helpen plegen.

Ooggetuige

De ooggetuige mag één nacht uitkiezen. Hij is die nacht de ooggetuige van de moord van de weerwolven. Eén van de weerwolven wordt voor hem bekend, deze wordt willekeurig gekozen. Echter is er een nadeel. De ooggetuige zelf wordt 2 nachten later ook bekend bij de weerwolf die hij ziet! Als die ene weerwolf of de ooggetuige nog een extra rol heeft, wordt deze rol niet bekend gemaakt. Als de ooggetuige het slachtoffer is van de wolven in de nacht dat hij ooggetuige wou zijn, dan slaagt de wolvenaanval.

Bokor
- De bokor is de tegenhanger van het orakel die de wolven helpt.
- De bokor kan elke avond iemand laten zien.
- De bokor mag geen wolven kiezen om de rol naar door te sturen.
- De bokor geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- De bokor mag niet zichzelf kiezen. Wanneer de bokor wordt gezien door een orakel zal de rol: orakel worden doorgegeven.
- De bokor mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.
- De bokor is zelf geen wolf en mag dus ook geen lunch insturen.

Gemaskerde wolf
- De gemaskerde wolf mag eenmaal tijdens het spel een rol van een medespeler wijzigen.
- Voor de deadline dient hij aan te geven of het de lynch of de lunch betreft waarvan hij de rol wil wijzigen.
- De gemaskerde wolf heeft de keuze uit verschillende rollen.
- Voor de lynch: burger, dorpsoudste, overlever of weerwolf.
- Voor de lunch: burger, beschermengel tunnelvisionair of welp.

Moederwolf

Deze tedere wolf is op zoek naar haar kwijtgespeelde Welp. Zij kan iedere nacht één persoon aangeven in de rollen-PM waarvan ze denkt dat het de Welp is. Indien ze hem gevonden heeft krijgt de Welp toegang tot het Wolvenhol. Ze heeft echter niet eeuwig de tijd, want ook de Non is op zoek naar de Welp om hem te bekeren tot de Burgers. Indien geen van beide hem gevonden heeft na nacht 4, groeit hij automatisch uit tot een volwaardige weerwolf. Als zowel de moederwolf als de Non hem in dezelfde nacht bekijken, heeft de Non voorrang omdat de moederwolf eerst de nachtelijke moord moet helpen plegen. Als de Welp sterft voor iemand hem gevonden heeft, sterft ook de moederwolf van verdriet. Als er geen Welp in het spel zit, fungeert de moederwolf als een gewone weerwolf, zonder te beseffen dat haar zoektocht zinloos is.

Moederwolf geeft voor de nachtdeadline per PM aan welke deelnemer ze ziet als haar welp.
Pas na de weerwolvenmoord en/of andere dodelijke nachtelijke acties trekt de moederwolf op pad.
Let op: de non heeft steeds voorrang op de moederwolf
Bij succesvolle vondst krijgt de welp per direct toegang tot het desbetreffende wolvenhol.
Bij niet-succesvolle vondst krijgt de moederwolf te horen dat de deelnemer geen welp is.

Harige Slet:
Slechte versie van de slet. Mag elke dag een naam insturen van een speler, daarbij zal de harige slet overnachten. De harige slet kan er ook voor kiezen om een nachtje thuis te blijven. Degene bij wie ze geslapen heeft zal een pm hiervan ontvangen. Mag niet twee nachten achtereen bij dezelfde persoon slapen en mag niet meer dan 3x bij dezelfde persoon slapen.Zal nooit sterven wanneer degene bij wie ze slaapt de lunch is! Mag wolven raden bij de spelleiding, bij een juiste poging wordt hij/zij in de wolvenchat toegevoegd. (max 2x per dag, 4x in totaal, alleen de eerste 2 dagen)

Hofnar
- De hofnar is een grappenmaker die als hoofddoel heeft om gelyncht te worden.
- Wanneer de hofnar gelyncht wordt dan wint hij.
- Wanneer de hofnar op een andere manier gedood wordt dan verliest hij.

Engel
- De engel heeft als doel op dag een gelyncht te worden.
- Wanneer dit gebeurt wint de engel.

Overlever
- De overlever heeft als doel de overleven tot het eind van het spel.
- Wanneer hij het spel overleeft wint hij samen met de winnaars.
- De overlever heeft driemaal de kans om zichzelf in leven te houden voor een bepaalde nacht door gebruik te maken van zijn speciale kracht.
- Deze speciale kracht werkt enkel voor de lunch en speciale acties.
- Dit heeft geen invloed op de lynch.

Tunnelvisionair
- De tunnelvisionair krijgt aan het begin van het spel een spelersnaam door.
- Zijn hoofddoel is om deze specifieke speler te lynchen.
- Sterft deze speler op een andere wijze dan pleegt de tunnelvisionair zelfmoord.
- Wanneer de tunnelvisionair zijn speler heeft gelyncht zal zijn naam en rol kenbaar worden gemaakt in het topic.
- De tunnelvisionair is niet immuun voor speciale acties en lynch of lunch.

Grafrover
- De grafrover geeft voor de eerste lynch een dag op waarop hij zijn actie in wilt zetten.
- De grafrover neemt de rol over van de persoon die op de betreffende dag gelyncht wordt.
- De grafrover mag niet de eerste dag opgeven.
- Als hij dood gaat sterft hij als grafrover.

Psychopaat
- De psychopaat is een doorgedraaide gek die iedereen dood wil hebben.
- De psychopaat heeft als doel alleen over te blijven.
- Elke even nacht heeft hij de kans om een speler te vermoorden.
- Raakt de psychopaat de lijfwacht dan sterft hij.
- Raakt de psychopaat een dorpsoudste dan overleeft de dorpsoudste deze aanval, maar vervalt de speciale kracht van de dorpsoudste.
- Raakt de psychopaat een zienende rol dan zal deze sterven, maar zal de psychopaat genezen worden.
- Hij zal zich aansluiten bij het kamp waartoe de zienende rol behoorde. Hij wordt dan burger of weerwolf.

Slaapschutter
Mag elke nacht iemand neer schieten die niet heeft gestemd bij de lynch van die dag. Stemt hij zelf niet, dan sterft hij. Hoewel de slaapschutter neutraal is en vooral tegen inactiviteit is, moet hij wel winnen met de goedjes.

Zandmannetje
Het zandmannetje is een gewone dorpsbewoner, die eigenlijk een weerwolf wilt zijn en dus hoopt geïnfecteerd te worden.
De eerste nacht mag het zandmannetje aan de spelleider van één speler vragen of die een weerwolf is, het antwoord is ja of nee, het zandmannetje krijgt geen specifieke rol te weten.
Als het zandmannetje geïnfecteerd wordt mogen de weerwolven die nacht twee spelers vermoorden.
Zolang er niemand geïnfecteerd is blijft het zandmannetje slecht. Indien de infectiewolf dus sterft voor hij iemand infecteert blijft de rol van het zandmannetje voor het hele spel hetzelfde en wint hij met de slechten.
Wanneer er iemand anders dan het zandmannetje geïnfecteerd wordt krijgt het zandmannetje dit te horen (niet wie uiteraard) en verandert zijn rol in 'burger', vanaf dan wint hij met de goedjes. Vanaf dan zal hij door de ziener, dorpsgek en sjamaan ook als burger gezien worden.

Illusionist
De Illusionist beschikt over de mogelijkheid rollen te verwisselen. Hij stuurt hiervoor eenmalig de namen van twee spelers naar de spelleiding. Deze spelers wisselen van rol en ontvangen hier bericht over. Zij krijgen niet te horen met wie zij hebben geruild en ook de identiteit van de Illusionist blijft bij deze actie onbekend.Wanneer één van de 2 personen een wolf is mislukt de actie, de illusionist wordt hiervan niet op de hoogte gesteld. De illusionist krijgt het ook niet te horen wanneer een actie is geslaagd.
Een gebruikte actie blijft gebruikt. Indien de actie is mislukt, zullen de targets hiervan niet op de hoogte worden gesteld.
Illusionist kan alle rollen ruilen behalve de rollen die reeds in de wolvenchat zitten. Dus een slechtje kan vóór de juiste poging van raden wél gewisseld worden! Na contact met de rest van de wolven niet meer.


Startdatum: Zondag 22 Januari tussen 20.00 - 21.00
Ps: Wijzigingen worden gemeld (als Gijs een keer online is en eventueel aanpassingen wilt)
Let op: Alle rollen die ooit meegedaan hebben zijn mogelijk dit is slechts een selectie van die ik ken
Maar voor nu :)

Inschrijven Zoals altijd​
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
...
 

Deleted User - 2265087

Guest
1. Jenskeuh
2. Maroen1
3. Jokersbrain
4. Capricorno
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14. Ju Boy

I suppose dat ik tegen de tijd dat het begint wel word ondergespamd? (als ik er iig aan denk om mijn computer überhaupt op te starten:p )
 

DeletedUser76681

Guest
1. Jenskeuh
2. Maroen1
3. Jokersbrain
4. Capricorno (heldin <3)
5. Stefaantje
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14. Ju Boy
 
Reactiescore
1.015
1. Jenskeuh
2. Maroen1
3. Jokersbrain
4. Capricorno (heldin <3)
5. Stefaantje
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14. Ju Boy
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21. Ju Beast Incarnate. 2

Chill.
1 februari start ik op m'n nieuwe werkplaats dus dan kan ik me nog eens helemaal laten gaan. Please ik wil goedje zijn.
 

DeletedUser64575

Guest
1. Jenskeuh
2. Maroen1
3. Jokersbrain
4. Capricorno (heldin<3)
5. Stefaantje
6. damn?
7. WatBlaasJeInMijnOor?
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14. Ju Boy
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21. Ju Beast Incarnate. 2
 

DeletedUser64575

Guest
1. Jenskeuh
2. Maroen1
3. Jokersbrain
4. Capricorno
5. Stefaantje
6. damn?
7. WatBlaasJeInMijnOor?
8. Yankee60
9.
10.
11.
12.
13.
14. Ju Boy
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21. Ju Beast Incarnate.

Zo, da's beter.
 

DeletedUser74966

Guest
Gijs en Arlena, ik vind dit potje nu al chill:cool:

1. Jenskuch
2. Meloen1
3. Harley Quinn, maar dan anders
4. Caprisun
5. Stefhaantje
6. Dayum?
7. Ah, dat kriebelt
8. Zulu80
9. Spelverderver
10.
11.
12.
13.
14. Ja hoy
15.
16
17.
18.
19.
20.
21. Ja koe reincarnate
 

DeletedUser64575

Guest
Gijs en Arlena, ik vind dit potje nu al chill:cool:

1. Jenskuch
2. Meloen1
3. Harley Quinn, maar dan anders
4. Caprisun
5. Stefhaantje
6. Dayum?
7. Ah, dat kriebelt
8. Zulu80
9. Spelverderver
10.
11.
12.
13.
14. Ja hoy
15.
16
17.
18.
19.
20.
21. Ja koe reincarnate

Wat is dit nou weer?
 

DeletedUser72524

Guest
Als het zondag begint moet ik me uitschrijven, helaas ziet mijn planning er toch te druk uit
 

DeletedUser77639

Guest
1. Jenskuch
2. Meloen1
3. Harley Quinn, maar dan anders
4. Caprisun
5. Stefhaantje
6. Dayum?
7. Ah, dat kriebelt
8. Zulu80
9. Spelverderver
10. MonoBear
11.
12.
13.
14. Ja hoy
15.
16
17.
18.
19.
20.
21. Ja koe reincarnate
 
Reactiescore
2.178
1. Jenskuch
2. Meloen1
3. Harley Quinn, maar dan anders
4. Caprisun
5. Stefhaantje
6. Dayum?
7. Ah, dat kriebelt
8. Zulu80
9. Spelverderver
10. MonoBear
11. .timeforplanb
12.
13.
14. Ja hoy
15.
16
17.
18.
19.
20.
21. Ja koe reincarnate
 
Bovenaan