Hoe overleef ik de eerste 2 uur?

Reactiescore
1.892
Ik vind ook nog dat er verschil zit in de tijd dat TW de tutorial hanteerde als starthulpmiddel, in vergelijking met de huidige questline.
 

DeletedUser37136

Guest
Het maakt echt vrij weinig uit hoor.. Of je nu PP opties had of niet vroeger, het kaf wordt toch pas van het koren gescheiden vanaf de 150k ofzo. Was het vroeger de semi-pro's die 24/7 online waren en de spelers die al hun GS in munten staken die kopje onder gingen, nu zullen het die twee soorten en de spelers die enorm veel PP uitgeven zijn.
 
Reactiescore
1.892
Totaal oneens met je uitspraak dat het weinig uitmaakt. Het namelijk zeer zeker noemenswaardig verschil. Het verschil tussen 'pro's' en 'semipro's die 24/7 actief zijn' was namelijk voor de geïntroduceerde pp opties lang niet zo groot als dat het nu is. En nu hoef je als 'semi pro' niet eens 24/7 on te zijn om dat verschil nog groter te maken dan voorheen. Daarbij zijn er ook nog eens meerdere verschillende gradaties dan die jij opnoemt. Je hebt namelijk de 3 verschillende soorten spelers die jij opnoemde, maar je hebt daarbinnen ook nog combinaties. En inderdaad, het kaf gaat zich later in de wereld wel van het koren scheiden, mits het koren in de start nog niet geëedeld is door het abusende kaf... En als het koren de start wel doorkomt, zal de kloof nog een stuk langer duren dan enkel de 150k waar jij het over hebt.
 

DeletedUser37136

Guest
Totaal oneens met je uitspraak dat het weinig uitmaakt. Het namelijk zeer zeker noemenswaardig verschil. Het verschil tussen 'pro's' en 'semipro's die 24/7 actief zijn' was namelijk voor de geïntroduceerde pp opties lang niet zo groot als dat het nu is. En nu hoef je als 'semi pro' niet eens 24/7 on te zijn om dat verschil nog groter te maken dan voorheen. Daarbij zijn er ook nog eens meerdere verschillende gradaties dan die jij opnoemt. Je hebt namelijk de 3 verschillende soorten spelers die jij opnoemde, maar je hebt daarbinnen ook nog combinaties. En inderdaad, het kaf gaat zich later in de wereld wel van het koren scheiden, mits het koren in de start nog niet geëedeld is door het abusende kaf... En als het koren de start wel doorkomt, zal de kloof nog een stuk langer duren dan enkel de 150k waar jij het over hebt.
Ik heb al heel lang geen TW meer gespeeld dus je hebt kans dat ik met deze post compleet nat ga, maar naar mijn mening is die hele PP discussie echt overtrokken. Klopt, er zijn natuurlijk meerdere combinaties mogelijk, maar hoeveel relevante combinaties? Laten we voor het gemak drie speelniveaus nemen: gemiddeld (A), bovengemiddeld (B) en 'semipro' (C). 'Pro' (laten we die dan D noemen) is niet nodig want daar vergelijken we dit alles mee. En we hebben drie soorten spelers: overactief (X), alles in de munten (Y) en PP abusen (Z). Dan hebben we de volgende combinaties:
AX
AY
AZ
BX
BY
BZ
CX
CY
CZ

Hiervan vallen alle categorieën A sowieso al af. Dan hebben we BX die rond deze fase redelijk bovenin mee kan draaien maar die vanaf 15-20 dorpen af gaat haken. BY waarschijnlijk nog wat eerder dan BX, BZ zal het (een stuk) langer volhouden dan normaal, maar gaat het ook niet redden. CX is gevaarlijk maar gaat zoals we het eens zijn in de loop der tijd ook kopje onder, CY bestaat denk ik niet eens en dan hebben we nog CZ. Ik denk dat CZ ongeveer gelijk staat aan CA, misschien iets beter/iets slechter maar ook dat houdt in dat ze het niet gaan redden.

Dan zeg je dat er ook verschillende gradaties zijn binnen de categorieën, ik neem aan dat je hiermee bijvoorbeeld een overactieve 'semipro' bedoelt die alles in munten stopt? Klopt, maar welke daarvan zouden een serieus probleem vormen? groep A niet, groep B gaat het ook echt niet trekken en van groep C zou dat alleen de CXZ versie zijn.

De enige combinatie van spelers die een probleem zou kunnen vormen zijn dus spelers die 'semipro' goed zijn, behoorlijk actief en die bereid zijn enorm veel PP in een wereld te gooien. Bjaaah... Hoeveel zullen dat er zijn? 5 maximaal? Oke die hebben nog meer kunnen compenseren als voorheen (en die voorsprong was voorheen niet groot; ze draaiden mee maar stonden niet voor. CXZ-spelers zullen dan nu een (lichte) voorsprong pakken) en dus gaat het misschien wat langer voor duren, maar ook die gaan sneuvelen hoor. Inzicht kan je niet kopen.

Of zou het zo zijn dat (bijna) alle 'pro's' die zich fel afzetten tegen de PP functies en roepen dat de PP abusers te lang aan te top blijven kwalitatief eigenlijk helemaal niet zoveel beter zijn dan deze categorie C spelers en daarom het verschil niet kunnen maken? Dat er bijna geen categorie D meer is en mensen zich daarom te snel in D zetten?
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Onder- en overschat koning van W52 gespot. Als je zo spelers in hokjes gaat duwen ga je je nog zwaar mispakken aan de meesten.
 

DeletedUser68252

Guest
Onder- en overschat koning van W52 gespot. Als je zo spelers in hokjes gaat duwen ga je je nog zwaar mispakken aan de meesten.

Dont think so, de meeste spelers overschatten hun tegenstander vaak. De analyse van Pott is eigenlijk vrij accuraat. Op w47 lag mijn team tegen de grootste abuser van de hele wereld aan. Wij hadden een decent start en ongeveer 40 dorpen waar hij er toen al 100 had. 1 aanval en het account ging kopje onder. Soms duurt het alleennwat langer voordat je de kans hebt on erover heen te lopen. Het enige nadeel van de geintroduceerde pp opties is dat de beste spelers die pp gespaard hebben op een andere wereld dit nog meer in hun voordeel kunnen gebruiken waardoor de voorsprong op zowel kwantiteit als kwaliteit groter is.

@Pott ben je gestart deze wereld?
 

DeletedUser37136

Guest
Dont think so, de meeste spelers overschatten hun tegenstander vaak. De analyse van Pott is eigenlijk vrij accuraat. Op w47 lag mijn team tegen de grootste abuser van de hele wereld aan. Wij hadden een decent start en ongeveer 40 dorpen waar hij er toen al 100 had. 1 aanval en het account ging kopje onder. Soms duurt het alleennwat langer voordat je de kans hebt on erover heen te lopen. Het enige nadeel van de geintroduceerde pp opties is dat de beste spelers die pp gespaard hebben op een andere wereld dit nog meer in hun voordeel kunnen gebruiken waardoor de voorsprong op zowel kwantiteit als kwaliteit groter is.
Daar heb je een goed punt, die zijn normaliter ongrijpbaar.

@Pott ben je gestart deze wereld?
Tuurlijk, effe PP abusen :D

Nee zit in de rim en speel rustig zonder skills en ben over 2 weken waarschijnlijk weer gestopt.
 
Reactiescore
1.892
Ik heb al heel lang geen TW meer gespeeld dus je hebt kans dat ik met deze post compleet nat ga, maar naar mijn mening is die hele PP discussie echt overtrokken. Klopt, er zijn natuurlijk meerdere combinaties mogelijk, maar hoeveel relevante combinaties? Laten we voor het gemak drie speelniveaus nemen: gemiddeld (A), bovengemiddeld (B) en 'semipro' (C). 'Pro' (laten we die dan D noemen) is niet nodig want daar vergelijken we dit alles mee. En we hebben drie soorten spelers: overactief (X), alles in de munten (Y) en PP abusen (Z). Dan hebben we de volgende combinaties:
AX
AY
AZ
BX
BY
BZ
CX
CY
CZ

Hiervan vallen alle categorieën A sowieso al af. Dan hebben we BX die rond deze fase redelijk bovenin mee kan draaien maar die vanaf 15-20 dorpen af gaat haken. BY waarschijnlijk nog wat eerder dan BX, BZ zal het (een stuk) langer volhouden dan normaal, maar gaat het ook niet redden. CX is gevaarlijk maar gaat zoals we het eens zijn in de loop der tijd ook kopje onder, CY bestaat denk ik niet eens en dan hebben we nog CZ. Ik denk dat CZ ongeveer gelijk staat aan CA, misschien iets beter/iets slechter maar ook dat houdt in dat ze het niet gaan redden.

Dan zeg je dat er ook verschillende gradaties zijn binnen de categorieën, ik neem aan dat je hiermee bijvoorbeeld een overactieve 'semipro' bedoelt die alles in munten stopt? Klopt, maar welke daarvan zouden een serieus probleem vormen? groep A niet, groep B gaat het ook echt niet trekken en van groep C zou dat alleen de CXZ versie zijn.
Er zijn (7 x X/Y/Z x 3=) 21 combinaties in totaal, als je D niet meerekent. Jij noemt er 9 op. Volgens jou zijn er dus 12 aantal irrelevante combinaties. Maar gezien de mate waarin bij veel accounts wordt ge-abused -het lijkt de laatste werelden wel steeds erger te worden naar mijn idee- maakt elke verschillende combinatie een degelijk verschil. Hoe groter het effect, hoe groter het verschil.

Want doordat je (enkele weken na de start) bijna ongelimiteerd gs kunt kopen gezien het hoge aantal PP farmers, kun je een speelwijze ook niet meer specificeren op basis van het focuspunt daarin. Dit omdat je –wanneer je er voldoende PP doorheen jaagt- op elke gedeelte de focus kunt leggen; mijnen/gebouwen, troepen, munten/edels etc. Dit houdt dus weer verband met de mate van PP gebruik per betreffend account. Dat is hetgeen wat PP gebruik zo onvoorspelbaar en situatie-specifiek maakt en je dus lastig van te voren kunt schetsen welke stijl wel of geen ‘gevaar’ vormt.

Maar dit is sowieso een vergelijking die totaal niet gemaakt kan/mag worden. Je kunt ook de ‘(A)’, ‘(B)’ & ‘(C)’ weer onderscheiden in 3 verschillende fases, per niveau; De ene is bijvoorbeeld goed in starten en slecht in mid- en lategame, de ander precies andersom. (‘goed’ als in relatief uiteraard, anders zou er geen onderscheid in niveau zijn). Je kunt dus onmogelijk spelers op deze wijze in hokjes plaatsen.

De enige combinatie van spelers die een probleem zou kunnen vormen zijn dus spelers die 'semipro' goed zijn, behoorlijk actief en die bereid zijn enorm veel PP in een wereld te gooien. Bjaaah... Hoeveel zullen dat er zijn? 5 maximaal? Oke die hebben nog meer kunnen compenseren als voorheen (en die voorsprong was voorheen niet groot; ze draaiden mee maar stonden niet voor. CXZ-spelers zullen dan nu een (lichte) voorsprong pakken) en dus gaat het misschien wat langer voor duren, maar ook die gaan sneuvelen hoor. Inzicht kan je niet kopen.
Mwah, denk dat dat aantal wel iets hoger ligt hoor.

Daarbij hangt dat laatste ook erg af van de ligging; is deze moeilijk, of makkelijk. Lig je in de core, of juist in de rim. Ook verschilt het of diegene (juist door het account) in een goede stam terechtkomt, waar een hoop kan worden bijgeleerd- of meegelift op het succes van stamgenoten.

Of zou het zo zijn dat (bijna) alle 'pro's' die zich fel afzetten tegen de PP functies en roepen dat de PP abusers te lang aan te top blijven kwalitatief eigenlijk helemaal niet zoveel beter zijn dan deze categorie C spelers en daarom het verschil niet kunnen maken? Dat er bijna geen categorie D meer is en mensen zich daarom te snel in D zetten?
Hierin ben ik het zeker met je eens.
 

DeletedUser37136

Guest
Er zijn (7 x X/Y/Z x 3=) 21 combinaties in totaal, als je D niet meerekent. Jij noemt er 9 op. Volgens jou zijn er dus 12 aantal irrelevante combinaties. Maar gezien de mate waarin bij veel accounts wordt ge-abused -het lijkt de laatste werelden wel steeds erger te worden naar mijn idee- maakt elke verschillende combinatie een degelijk verschil. Hoe groter het effect, hoe groter het verschil.
Ik neem aan dat je hier ook de combinatie van 1 niveau en 2 soorten en 1 niveau en 3 soorten bedoelt? Daar ga ik later in mijn post op in en daarvan blijft er eentje over die in aanmerking komt: CXZ.
Alle combinaties op niveau A vallen af
Alle combinaties op niveau B vallen af
Alle combinaties op niveau C met één soort (CX, CY, CZ) vallen af
Alle combinaties op niveau C die soort Y in zich heeft vallen af.
Blijft volgens mij alleen CXZ over en vallen er dus 20/21 af.

Want doordat je (enkele weken na de start) bijna ongelimiteerd gs kunt kopen gezien het hoge aantal PP farmers, kun je een speelwijze ook niet meer specificeren op basis van het focuspunt daarin. Dit omdat je –wanneer je er voldoende PP doorheen jaagt- op elke gedeelte de focus kunt leggen; mijnen/gebouwen, troepen, munten/edels etc. Dit houdt dus weer verband met de mate van PP gebruik per betreffend account. Dat is hetgeen wat PP gebruik zo onvoorspelbaar en situatie-specifiek maakt en je dus lastig van te voren kunt schetsen welke stijl wel of geen ‘gevaar’ vormt.
Als er met PP wordt gesmeten heb ik juist liever dat ze zich op alles focussen i.p.v. 100% op troepen, met farmen haal je nog altijd meer op dan met mijnen uppen. Maar dat terzijde. Het gaat niet om de speelstijl zelf die een gevaar vormt, geen van de speelstijlen die ik noem vormen normaliter een gevaar, daarom noem ik ze. Met gevaar bedoel ik in dit geval de mogelijkheid dat een CXZ speler na een middellange termijn, laten we zeggen tot de eerste 100 dorpen, in de top 5 te staat. M.a.w. een 'gevaar' voor de positie van de zogenaamde pro's. Elke van de genoemde speelstijlen (waarvan CXZ nog blijkbaar twijfels oproept) geeft spelers die eigenlijk niet op deze posities thuishoren de mogelijkheid hier eventjes te staan tijdens het traject 1-100 dorpen. Maar elk van deze speelstijlen zal wanneer PP functies geen significant verschil meer kunnen maken en aspecten als inzicht, opbouw van het account, opbouw van je farmgebied, etc. juist een grote rol spelen vanzelf van de ranglijst duikelen.

Maar dit is sowieso een vergelijking die totaal niet gemaakt kan/mag worden. Je kunt ook de ‘(A)’, ‘(B)’ & ‘(C)’ weer onderscheiden in 3 verschillende fases, per niveau; De ene is bijvoorbeeld goed in starten en slecht in mid- en lategame, de ander precies andersom. (‘goed’ als in relatief uiteraard, anders zou er geen onderscheid in niveau zijn). Je kunt dus onmogelijk spelers op deze wijze in hokjes plaatsen.
We hebben het over de start-middeltermijn hier. Of iemand goed of slecht is in mid- en/of lategame is irrelevant. Ik zie dus niet in waarom deze (enigszins generaliserende maar daarom niet minder accurate) vergelijking niet gemaakt mag worden.

Mwah, denk dat dat aantal wel iets hoger ligt hoor.
Die tot 100 dorpen bovenin mee kunnen draaien? Echt niet hoor. Een speler die normaal 20e staat gaat echt niet zo lang de bovenste plekken bezet houden.

Daarbij hangt dat laatste ook erg af van de ligging; is deze moeilijk, of makkelijk. Lig je in de core, of juist in de rim. Ook verschilt het of diegene (juist door het account) in een goede stam terechtkomt, waar een hoop kan worden bijgeleerd- of meegelift op het succes van stamgenoten.
Dat zijn variabelen die niks met de kwaliteit van een speler te maken hebben en daarom irrelevant zijn. Hoe je met deze variabelen omgaat is belangrijk en dat je in elke situatie de juiste keuze maakt. Ja, met PP kan je e.e.a. compenseren maar je weet zelf ook wel dat keuzes die je maakt minstens zo belangrijk zijn. Voorbeeld: als je in het zuidelijk gebied van je dorp veel meer farmt dan in het noorden maar je kiest er toch voor in het noorden een dorp te edelen omdat daar een dorp ligt met meer punten, dan ga je dat op termijn voelen omdat de speler die wel voor het zuidelijke dorp kiest binnen afzienbare tijd die punten heeft ingelopen en daarna een voorsprong pakt. Daar kan die andere speler PP van kopen op de markt wat hij wil, maar de winsten die je met het farmen op gaat halen zijn groter.

Ja, 2k ijzer kopen in de fase dat iedereen 5 lc heeft is ook een enorme kickstart die je een goede voorsprong gaat geven, maar wanneer je niet de juiste keuzes maakt voor de toekomst van je account ben je die na verloop van tijd kwijt en ga je achter de feiten aanlopen.

De enige ongrijpbare spelers zijn zoals .Mystic al aangeeft de spelers die de juiste keuzes weten te maken én een flinke bak PP hebben om te spenderen. Die gaan of een grote fout ergens moeten maken, of flinke pech hebben (noobstam die ineens dik OS geeft, weet ik veel) of een beïnvloeding van buitenaf moeten ervaren om achterhaald te worden.

Hierin ben ik het zeker met je eens.
Mooi. Je maakt mij niet wijs dat de spelers die echt in de D categorie hoorden heel erg wakker zouden liggen van een paar noobs en strevertjes die met PP smijten. Mooie uitgebouwde dorpjes voor later, een mooie kans om propaganda te voeren en de wetenschap dat je over een paar maanden iets in de trend van "I told you so" kan zeggen, waarna de strever een of andere smoes over RL-problemen op kan hangen.


Stuur Noire even een pm, of een bericht naar Jordi (Veldmaarschalk) op skype. Misschien houd je het dan langer als 2 weken vol. :p

Op welk account speel je?
Joah dat is het gevaar juist dat ik het langer dan 2 weken vol ga houden, heb helemaal niet de tijd om actief TW te spelen. :p

Gewoon op Protector of the Throne: 458|583
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser68252

Guest
Ik neem aan dat je hier ook de combinatie van 1 niveau en 2 soorten en 1 niveau en 3 soorten bedoelt? Daar ga ik later in mijn post op in en daarvan blijft er eentje over die in aanmerking komt: CXZ.
Alle combinaties op niveau A vallen af
Alle combinaties op niveau B vallen af
Alle combinaties op niveau C met één soort (CX, CY, CZ) vallen af
Alle combinaties op niveau C die soort Y in zich heeft vallen af.
Blijft volgens mij alleen CXZ over en vallen er dus 20/21 af.


Als er met PP wordt gesmeten heb ik juist liever dat ze zich op alles focussen i.p.v. 100% op troepen, met farmen haal je nog altijd meer op dan met mijnen uppen. Maar dat terzijde. Het gaat niet om de speelstijl zelf die een gevaar vormt, geen van de speelstijlen die ik noem vormen normaliter een gevaar, daarom noem ik ze. Met gevaar bedoel ik in dit geval de mogelijkheid dat een CXZ speler na een middellange termijn, laten we zeggen tot de eerste 100 dorpen, in de top 5 te staat. M.a.w. een 'gevaar' voor de positie van de zogenaamde pro's. Elke van de genoemde speelstijlen (waarvan CXZ nog blijkbaar twijfels oproept) geeft spelers die eigenlijk niet op deze posities thuishoren de mogelijkheid hier eventjes te staan tijdens het traject 1-100 dorpen. Maar elk van deze speelstijlen zal wanneer PP functies geen significant verschil meer kunnen maken en aspecten als inzicht, opbouw van het account, opbouw van je farmgebied, etc. juist een grote rol spelen vanzelf van de ranglijst duikelen.


We hebben het over de start-middeltermijn hier. Of iemand goed of slecht is in mid- en/of lategame is irrelevant. Ik zie dus niet in waarom deze (enigszins generaliserende maar daarom niet minder accurate) vergelijking niet gemaakt mag worden.


Die tot 100 dorpen bovenin meedraaien? Echt niet hoor. Een speler die normaal 20e staat gaat echt niet zo lang de bovenste plekken bezet houden.


Dat zijn variabelen die niks met de kwaliteit van een speler te maken hebben en daarom irrelevant zijn. Hoe je met deze variabelen omgaat is belangrijk en dat je in elke situatie de juiste keuze maakt. Ja, met PP kan je e.e.a. compenseren maar je weet zelf ook wel dat keuzes die je maakt minstens zo belangrijk zijn. Voorbeeld: als je in het zuidelijk gebied van je dorp veel meer farmt dan in het noorden maar je kiest er toch voor in het noorden een dorp te edelen omdat daar een dorp ligt met meer punten, dan ga je dat op termijn voelen omdat de speler die wel voor het zuidelijke dorp kiest binnen afzienbare tijd die punten heeft ingelopen en daarna een voorsprong pakt. Daar kan die andere speler PP van kopen op de markt wat hij wil, maar de winsten die je met het farmen op gaat halen zijn groter.

Ja, 2k ijzer kopen in de fase dat iedereen 5 lc heeft is ook een enorme kickstart die je een goede voorsprong gaat geven, maar wanneer je niet de juiste keuzes maakt voor de toekomst van je account ben je die na verloop van tijd kwijt en ga je achter de feiten aanlopen.

De enige ongrijpbare spelers zijn zoals .Mystic al aangeeft de spelers die de juiste keuzes weten te maken én een flinke bak PP hebben om te spenderen. Die gaan of een grote fout ergens moeten maken, of flinke pech hebben (noobstam die ineens dik OS geeft, weet ik veel) of een beïnvloeding van buitenaf moeten ervaren om achterhaald te worden.


Mooi. Je maakt mij niet wijs dat de spelers die echt in de D categorie hoorden heel erg wakker zouden liggen van een paar noobs en strevertjes die met PP smijten. Mooie uitgebouwde dorpjes voor later, een mooie kans om propaganda te voeren en de wetenschap dat je over een paar maanden iets in de trend van "I told you so" kan zeggen, waarna de strever een of andere smoes over RL-problemen op kan hangen.


Joah dat is het gevaar juist dat ik het langer dan 2 weken vol ga houden, heb helemaal niet de tijd om actief TW te spelen. :p

Gewoon op Protector of the Throne: 458|583

Actief spelen is relatief, wij spelen ook niet echt actief maar omdat we met 5 mensen spelen op hetzelfde account zijn we ineens wel actief. :)
 
Reactiescore
1.892
Ik neem aan dat je hier ook de combinatie van 1 niveau en 2 soorten en 1 niveau en 3 soorten bedoelt? Daar ga ik later in mijn post op in en daarvan blijft er eentje over die in aanmerking komt: CXZ.
Alle combinaties op niveau A vallen af
Alle combinaties op niveau B vallen af
Alle combinaties op niveau C met één soort (CX, CY, CZ) vallen af
Alle combinaties op niveau C die soort Y in zich heeft vallen af.
Blijft volgens mij alleen CXZ over en vallen er dus 20/21 af.
Theoretisch gezien is deze berekening misschien wel toepasbaar, maar praktisch gezien zeer zeker niet. Er zijn -relatief- voldoende B'ers & A'ers (waarschijnlijk in mindere mate) die in de start de top van de ranglijst domineren. CY zal inderdaad waarschijnlijk snel afvallen, maar de overige C's hebben ook gewoon een prima kans. Ook andere combinaties van C die Y dragen. Want overactief zijn, PP abusen & alle GS in munten stoppen kan ook killing zijn. Genoeg spelers tegenwoordig die al voor einde beginnersbescherming een AH of zelfs al een 2e dorp hebben. Daarbij is het nogmaals geen realistische 'formule' want we baseren het nu enkel op de door jou aangehaalde 'soort' spelers, terwijl er meer zijn dan enkel die 3. Je vergeet bijvoorbeeld een belangrijk, bij iedereen bekend, soort speler; 'de deff-noob'. Zeker op een moraalwereld populair. Al zal deze wel minder kans maken dan de 3 door jou genoemde soorten.

Verder vallen deze speelwijzes niet te vergelijken met elkaar. Speelwijze Y pas van toepassing vanaf het moment dat je een AH hebt, terwijl optie X & Z op de gehele start van toepassing (kunnen) zijn. Om dan hiertussen combinaties te vormen gaat totaal niet op.

Als er met PP wordt gesmeten heb ik juist liever dat ze zich op alles focussen i.p.v. 100% op troepen, met farmen haal je nog altijd meer op dan met mijnen uppen. Maar dat terzijde. Het gaat niet om de speelstijl zelf die een gevaar vormt, geen van de speelstijlen die ik noem vormen normaliter een gevaar, daarom noem ik ze. Met gevaar bedoel ik in dit geval de mogelijkheid dat een CXZ speler na een middellange termijn, laten we zeggen tot de eerste 100 dorpen, in de top 5 te staat. M.a.w. een 'gevaar' voor de positie van de zogenaamde pro's. Elke van de genoemde speelstijlen (waarvan CXZ nog blijkbaar twijfels oproept) geeft spelers die eigenlijk niet op deze posities thuishoren de mogelijkheid hier eventjes te staan tijdens het traject 1-100 dorpen. Maar elk van deze speelstijlen zal wanneer PP functies geen significant verschil meer kunnen maken en aspecten als inzicht, opbouw van het account, opbouw van je farmgebied, etc. juist een grote rol spelen vanzelf van de ranglijst duikelen.
Ik juist niet. Of je nu volle focus op troepen legt, of focus op alles; qua recruteertijd maakt het geen verschil. Met voldoende PP kun je alles gewoon prima draaiende houden, puur omdat je een extra (bijna onuitputtelijke) gs-inkomstenbron hebt.
Of je met farmen meer ophaalt dan met mijnen uppen is zeer discutabel en in zeker niet alle gevallen zo. Ik durf zelfs te beweren dat het in veel gevallen andersom is. (Dan heb ik het specifiek over W52, gezien de wereldsnelheid).

We hebben het over de start-middeltermijn hier. Of iemand goed of slecht is in mid- en/of lategame is irrelevant. Ik zie dus niet in waarom deze (enigszins generaliserende maar daarom niet minder accurate) vergelijking niet gemaakt mag worden
Juh, maar er kan zeker een verschil zitten in de bekwaamheid van een speler in de directe start (max 1 dorp), en de 'rest van de start' (Vanaf meer dan 2 dorpen). Verder heb je gelijk dat mid-en/of lategame experience niet heel relevant is in deze kwestie.

Die tot 100 dorpen bovenin meedraaien? Echt niet hoor. Een speler die normaal 20e staat gaat echt niet zo lang de bovenste plekken bezet houden.
Tot 100 dorpen niet, maar dat heb ik dan ook nergens beweerd. Ik vind dat met de huidige wereldevolutie al niet meer onder de term 'start' vallen. Want we spreken dan (gemiddeld genomen) over accounts van 850k -1 mio.

Dat zijn variabelen die niks met de kwaliteit van een speler te maken hebben en daarom irrelevant zijn. Hoe je met deze variabelen omgaat is belangrijk en dat je in elke situatie de juiste keuze maakt. Ja, met PP kan je e.e.a. compenseren maar je weet zelf ook wel dat keuzes die je maakt minstens zo belangrijk zijn. Voorbeeld: als je in het zuidelijk gebied van je dorp veel meer farmt dan in het noorden maar je kiest er toch voor in het noorden een dorp te edelen omdat daar een dorp ligt met meer punten, dan ga je dat op termijn voelen omdat de speler die wel voor het zuidelijke dorp kiest binnen afzienbare tijd die punten heeft ingelopen en daarna een voorsprong pakt. Daar kan die andere speler PP van kopen op de markt wat hij wil, maar de winsten die je met het farmen op gaat halen zijn groter.
Activiteit is toch ook een variabele die niks met de kwaliteit te maken heeft? Hoezo zou die dan wel relevant zijn en aangehaald kunnen worden als voorbeeld?

Je kunt PP gebruik zeker compenseren (wel pas na de edelfase), maar dan valt eerst eens te bezien hoe groot het verschil al is en hoe groot de opgelopen achterstand bedraagt. Dit verschilt per situatie namelijk.

Ja, 2k ijzer kopen in de fase dat iedereen 5 lc heeft is ook een enorme kickstart die je een goede voorsprong gaat geven, maar wanneer je niet de juiste keuzes maakt voor de toekomst van je account ben je die na verloop van tijd kwijt en ga je achter de feiten aanlopen.
Met pp-abusen bedoel ik natuurlijk niet dingen zoals 2k ijzer kopen hé.

De enige ongrijpbare spelers zijn zoals .Mystic al aangeeft de spelers die de juiste keuzes weten te maken én een flinke bak PP hebben om te spenderen. Die gaan of een grote fout ergens moeten maken, of flinke pech hebben (noobstam die ineens dik OS geeft, weet ik veel) of een beïnvloeding van buitenaf moeten ervaren om achterhaald te worden.
En waar zouden volgens jouw redenering 'de spelers die de juiste keuzes maken' binnen vallen? A, B of C?
Maar of een abuser het nu echt ver schopt of niet; Zijn overmatige PP gebruik zal zijn hele omgeving beïnvloeden, al dan niet direct dan wel indirect.

Mooi. Je maakt mij niet wijs dat de spelers die echt in de D categorie hoorden heel erg wakker zouden liggen van een paar noobs en strevertjes die met PP smijten. Mooie uitgebouwde dorpjes voor later, een mooie kans om propaganda te voeren en de wetenschap dat je over een paar maanden iets in de trend van "I told you so" kan zeggen, waarna de strever een of andere smoes over RL-problemen op kan hangen.
Met je eerste zin ben ik het niet helemaal eens, met de rest wel. Een account wat opgebouwd is met PP hoeft helemaal niet de hele wereld bespeeld te blijven door die 'noobs' & 'strevertjes' hé.
Dan doel ik op bijvoorbeeld het draaien van VV of het plaatsen van extra of nieuwe spelers.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser68252

Guest
@Dreamteam, de wereld snelheid zou geen invloed mogen hebben op de keuze om voor mijnen te gaan of voor een lc rush. De dorpen die je farmt produceren namelijk ook meer gs per uur. ;)
 
Bovenaan