United masters vs casual

Reactiescore
60
Even naar SHIP. Veel mensen melden dat jullie duidelijk de stam zijn waarachter het meesterbrein zit. Maar wat is het meesterbrein, en wanneer ben je daadwerkelijk de PRO op Tribalwars? Dat is in mijn ogen een persoon die in een wereld daadwerkelijk heeft laten zien wat die kan/bereikt heeft. Ik zelf denk zelf ook niet dat jullie noobs zijn, jullie kunnen zeker wat maar dit hebben jullie grotendeels in mijn ogen bereikt op een wereld die er nu niet is of die niks met casual te maken heeft. Dus stop met zeiken over rotte plekken op de wereld en start met spelen! ;)
Vraag gerust na bij mensen tegen wie ik heb gespeeld op W34 of W39. Niemand heeft zn account kunnen behouden, op W39 was iedereen zelfs zo doodsbenauwd dat er preventief stacks van 30 defjes per dorp stonden. Dat lag overigens meer aan mn medespeler maar vooruit, ik had er ook een bijdrage aan :p.

Zeg dus niet dat Ship allemaal uit mensen bestaat die niks bereikt hebben, Ik ben nog altijd van mening dat Ship kwalitatief de beste mensen had. We hadden er echter te weinig om het verschil te kunnen maken (kun je als fout van ons zien, is het misschien ook, dat terzijde). Als ik echter naar jou kijk zie ik alleen maar casual werelden in je handtekening, en deadops is nooit de 100K gepasseerd. Voordat je gaat praten over mensen zonder ervaring, denk dus eerst even 3x na :)

Ohja, en ik hoor net ook dat UM een speler uit Aztec wil rekruten. Waarom worden wij kwaad aangekeken als we vijanden proberen over te halen naar ons te komen en doen jullie het zelf ook :mad:
 

DeletedUser63643

Guest
Ohja, en ik hoor net ook dat UM een speler uit Aztec wil rekruten. Waarom worden wij kwaad aangekeken als we vijanden proberen over te halen naar ons te komen en doen jullie het zelf ook :mad:


Je moet alles niet op een hoop schuiven. Iedere stam binnen UM heeft zijn eigen verantwoordelijkheid wat recruteren betreft.
 

DeletedUser65921

Guest
Zijn er overwinningsvoorwaarden vastgesteld? Wat voor dan?

Anyways in that case denk ik dat het zeer duidelijk is dat P. die overwinning absoluut verdiend heeft, op korte tijd van een ongeregeld zooitje gegaan naar een goed samenwerkend geheel en deze positie zonder noemenswaardige verzwakking gehouden tot waar we nu staan.

Voor mijn eigen ervaring kan ik enkel zeggen dat het tof was om met eerst Style! en later SHIP hier mensen uit te gaan dagen, om actie te gaan creeren in deze wereld,...
Daar kwam dan bij dat we een wereld tegen ons opzette, wat in het begin zeer tof was, maar met het verdwijnen van veel belangrijke krachten (we kregen er natuurlijk ook goede nieuwe bij daar niet van), nog een paar redenen die Tim opnoemde en de belangrijkste die iedereen vergeet:
ligging, SHIP/Style! was een corestam zonder safezone, zelfs al heb je dan een gelijk aantal punten (wat in praktijk zeker niet het geval was), je moet je def veel meer verdelen en hebt altijd een groot nadeel.
Was het redelijk onmogelijk de wereld nog te winnen zonder mirakels, wat de meesten ook al voor de oorlog losbrak zeer goed beseften.

Nu hoor ik jullie al afkomen van zaagt ie weer van de omstandigheden, maar laat me het 100x overdoen en ik zou me nog 100x in die positie manoeuvreren, is gewoon toffer om te spelen.

Ik hoop dat jullie er in de laatste maanden nog een beetje een toffe, gezellige (en interessante) wereld van maken, en onthou het is een spel, je hoeft je vijanden niet te haten.

Sluit niet volledig op de discussie aan, maar just my thoughts als ik dit lees
 
Reactiescore
179
Zijn er overwinningsvoorwaarden vastgesteld? Wat voor dan?
Als je hier mijn post op doelde, dan heb ik het misschien wat verkeerd geformuleerd. Maar in de loop der tijd zijn er toch een aantal voorwaarden die vastgesteld gaan worden neem ik aan :)

Als deze zin niet richting mij was, dan mag je moet je maar mijn post als vergeten beschouwen.
 
Reactiescore
60
Ohja, en ik hoor net ook dat UM een speler uit Aztec wil rekruten. Waarom worden wij kwaad aangekeken als we vijanden proberen over te halen naar ons te komen en doen jullie het zelf ook :mad:


Je moet alles niet op een hoop schuiven. Iedere stam binnen UM heeft zijn eigen verantwoordelijkheid wat recruteren betreft.
Alles wat wij doen wordt toch ook op 1 hoop geschoven?

En voor Laurens: er is op dit moment een enquete gaande wanneer de overwinningsvoorwaarden bekend worden. Dit wordt sws een dominantiepercentage, en zoals de zaken er nu voor staan wordt dit 15 december bekend :)
 
Reactiescore
179
AZTC is misschien niet de lastigste maar het zijn wel mensen, de vraag is worden die mensen die het misschien niet zo goed begrijpen goed begeleid? En ja het probleem is vaak dat er niet goede BG's voor het kiezen zijn als een van de 2 stammen al gekozen heeft. Dat zou je misschien ook bij P. vs SHIP kunnen stellen al denk ik dat een ~I~ zeker een hele hoop gered heeft. UM het geluk heeft dat ze eerder bij elkaar kwamen.

Over wie de casual wint ga ik nu geen uitspraken, overigstens hoop ik wel een eerlijke en goede stam die zich bewezen hebben de casual (trofee/overwinning) mee naar huis nemen.

Weet zelf eigenlijk het fijne van wat er gebeurd is toen jij uit F. gekickt/gestapt bent. Maar hoor dat het niet helemaal goed liep?

Aztec gaan begeleiden, de meeste spelers daar spelen casual 1 t/m 4 jaar. Dan hoeft enige vorm van begeleiding niet meer nodig zijn. Je hebt in 4 jaar tijd genoeg te leren, neem ik aan dus dat is hoe ik er over denk. Maar ik heb AZTEC alleen als tegenstander gehad. Dus ik kan niet weten hoe Ship hier mee is omgegaan.

In hoeverre is P. geholpen om Ship te gaan vernielen? Ik denk dat de hulp ook veel van de andere stammen kwam. En toen was er gewoon een meerderheid, in mijn ogen. En dan zit Ship in te wat kansloze missie, om alsnog te gaan slagen. Al ga ik toch wel mijn vele complimenten richting de leden van Ship. Deze stam heeft denk het afgelopen halfjaar een drukke tijd achter de rug. En ook Ship behaalden toen nog de resultaten tegenover United Masters. En dat er nu nog leden spelen, dat is echt een prestatie.

Je had het in je vorige post een reactie richting dat Ship/Style! hoe kwalitatief deze stam wel was. Vanuit mijn eigen ervaring op deze wereld kan ik wel zeggen, dat ze zeker wel kwaliteit hebben. Maar ja het is gewoon logisch, dat tegen een te grote overmacht moeilijk te domineren valt.In de tijd toen Wolf nog een bg was met Style! zag ik vooral de positieve punten van hun. Dat is wel hoe ik er over denk. Alhoewel was Ship in zekere zin jaren de dominerende stam, maar spelers stoppen i.v.m die regel waar ik zelf er ook 1 van was.

En nu maar even kortelijk terugkomen op jou laatste alinea/zin. Ik vind het zeer onterecht hoe een huidige hoofdspeler van toen op Ultimate Angel gekickt is. Er was geen enkele vorm, van communicatie aanwezig. En dan valt P. ook even de spelers aan, dat is niet de bedoeling van dit spel neem ik aan toch. En ze waren beide(Meat-P0stduif) er was geen touw aan vast te knopen. Ze haalden enorm veel door elkaar, en dat is wat ik vooral kon opmaken uit een mededelingen. Misschien noemen we dit onwetendheid van wat ze nu werkelijk aan het doen waren. Maar toch wil ik zeehond en Aniron99 respecteren, hoe zij hier mee zijn omgegaan. En wat er met hun besproken, dat laat ik achterwege. Maar heb wel voldoende informatie, ook al was ik daar niet altijd mee eens.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser77389

Guest
Vraag gerust na bij mensen tegen wie ik heb gespeeld op W34 of W39. Niemand heeft zn account kunnen behouden, op W39 was iedereen zelfs zo doodsbenauwd dat er preventief stacks van 30 defjes per dorp stonden. Dat lag overigens meer aan mn medespeler maar vooruit, ik had er ook een bijdrage aan :p.

Zeg dus niet dat Ship allemaal uit mensen bestaat die niks bereikt hebben, Ik ben nog altijd van mening dat Ship kwalitatief de beste mensen had. We hadden er echter te weinig om het verschil te kunnen maken (kun je als fout van ons zien, is het misschien ook, dat terzijde). Als ik echter naar jou kijk zie ik alleen maar casual werelden in je handtekening, en deadops is nooit de 100K gepasseerd. Voordat je gaat praten over mensen zonder ervaring, denk dus eerst even 3x na :)

JA ik geloof dat jullie zeker iets kunnen (misschien al behaald op andere werelden) MAAR dat zie ik op het moment niet/niet meer op deze wereld en daarom vind ik het raar dat je dan op AF wel meldt een pro te zijn, dit forum gaat niet over wat je vroeger bereikt hebt maar wat er in deze wereld toch gebeurd? Ik zeg niet dat jullie noobs zijn!

Hmm ik heb inderdaad niet een hele speciale achtergrond en daarom zou je mij ook niet zien zeggen dat ik een pro ben. Heb op de casual werelden misschien ook wel het meeste geleerd, maar ja je moet ergens beginnen met Tribalwars, denk dat gemiddelde leeftijd van Tribalwars rond de 30 is. dat is bijna dubbele van wat ik ben :p dus genoeg tijd om nog (net zoals jij) mij te bewijzen in een echte wereld.

En in mijn hantekening staan alleen maar mijn actieve werelden :cool:
 
Reactiescore
92
Gezien jullie hier gezellig aan het doen zijn alsof de wereld gespeeld is, gooi ik een enigszins Off-topic post erin.
Normaal zet ik dit op ons fora(doe ik elke 2 weken), maar met wat aanpassing kan 't hier ook.

front_P.png

Het P. front op zichzelf wordt volgens mij onderschat. We hadden/hebben geheel ~I~ boven ons hijgen en dat merken we continu, mede doordat wij daar geen/weinig offensieven plegen en wij letterlijk het enigste target zijn van ~I~. Theoretisch toch 292 miljoen gewicht op ons noorden. Bij het vervallen van de regel moet er dan ook meer aandacht komen, defensief.

Na hele lange tijd wat statistieken.
Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: ~I~

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 358
Kant 2: 518
Verschil: 160

chart


We staan in het negatieve, daarop wil ik zeggen, het was een afweging. Met de gedachte die dorpen in de toekomst weer te heroveren. Ondanks dat ik altijd wat lichtjes over ~I~ praat kan ik wel zeggen dat ~I~ offensief en defensief P. meer heeft laten zien dat SHIP. Wel heb ik het idee dat het veel door hun 'militaire' leider Cratoss komt en er regelmatig een vv wordt gedraaid. Wat natuurlijk heel goed is van Cratoss en de evt. andere vv-ers.
Uiteraard, zodra we ons op I gaan richten neem ik dat mee in de aanvalsstrategie. :D

AZTEC is vooral afleiding voor ons qua offensieve kracht. Er zijn voor/tijdens United masters heel veel dorpen van AZTEC veroverd en aanvallen naar verstuurd.

Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: AZTEC

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 2,372
Kant 2: 80
Verschil: 2,292

chart



En dan hadden we SHIP, waar we eigenlijk teveel preventieve defensieve kracht hebben neergezet, waar de offensieve kracht net zo goed de helft kon zijn, maar waar vooral edels ontbraken om al die lege dorpen binnen te harken. :D Als meest actieve stam heb je helaas het minste edels beschikbaar.

De beginmassa van United masters deed P. weinig schade, dit was mede door het doel om uit te vinden hoe er zou worden gedeft en welke middelen we nodig zouden hebben tegen SHIP.
Daarnaast zat ik in de periode met eindexamens en toetsen, had het echt druk, maar eerlijk, áls ik een massa over mocht doen was het die massa. P. had aan het begin ook heel weinig front, dus het duurde een hele tijd voor dat front er eindelijk was en we echt konden beginnen met degelijke massa's houden. Al die knelpunten werden binnen enkele maanden opgelost en met een aantal van de actiefste P. spelers aan het front werd de deur gewoon geopend en werd het eenden schieten. De massa's die volgden waren successen en momenteel loopt er een massa op Tweakers die nu alweer winstgevend is.
Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: SHIP

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1,404
Kant 2: 98
Verschil: 1,306

chart



Ben blij dat je toch objectief naar P. kan kijken, ultimate, zoals deadops zei, erg sportief :)
ultimate zei:
En Ship en ~I~ waren zeker tot last van jullie als tegenstanders, dat is ook wat wel waar ik van af weet. Maar dan waren jullie naar mijn mening zeker wel in meerderheid, jullie konden in zekere zin wel veel meer uitrichten.
Dit is dus hierboven versterkt, maar wat ik erop wil antwoorden, we konden inderdaad meer aanrichten, eerder noemde ik dat er theoretisch in het noorden 292 miljoen op ons leunt, maar 100 miljoen kunnen we zo afschrijven. Terwijl je met P. als vijand bijna alles tegen je hebt. De participatiegraad bij ons is erg hoog. Zeker met Reborn eruit, zoals Theonl al had aangegeven een probleemaccount, doet iedereen mee.
Ik herhaal, het is aan de vijandelijke stammen hun leden actief te houden.

Ik had hier nog een berg geschreven, maar ik heb besloten dat ooit in een blog te stoppen. :D

dragonfriend zei:
Anyways in that case denk ik dat het zeer duidelijk is dat P. die overwinning absoluut verdiend heeft, op korte tijd van een ongeregeld zooitje gegaan naar een goed samenwerkend geheel en deze positie zonder noemenswaardige verzwakking gehouden tot waar we nu staan.
Erg gewaardeerd ;) Zeker dat je, anders dan enkelen hier, onthoud dat P. ooit een uitgelachen underdog was.

Ik haal verder een stukje van de oorlogsverklaring erbij. Misschien beantwoord dit enkele vragen.
Verenigt zullen wij deelnemen aan een oorlog, een grote oorlog om de plunderingen over de hele wereld voorgoed te stoppen. Dan zal een nieuw tijdperk komen, een nationalistisch en militair tijdperk.
Een tijdperk waar duidelijke kampen overblijven. Kampen met spelers die trouw zijn aan hun eigen partij en daar alles voor willen geven.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser70435

Guest
Het blijft me tegenvallen dat jullie geen actieve-def acc's aanvallen </3
 
Reactiescore
179
Gezien jullie hier gezellig aan het doen zijn alsof de wereld gespeeld is, gooi ik een enigszins Off-topic post erin.
Normaal zet ik dit op ons fora(doe ik elke 2 weken), maar met wat aanpassing kan 't hier ook.

front_P.png

Het P. front op zichzelf wordt volgens mij onderschat. We hadden/hebben geheel ~I~ boven ons hijgen en dat merken we continu, mede doordat wij daar geen/weinig offensieven plegen en wij letterlijk het enigste target zijn van ~I~. Theoretisch toch 292 miljoen gewicht op ons noorden. Bij het vervallen van de regel moet er dan ook meer aandacht komen, defensief.

Na hele lange tijd wat statistieken.
Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: ~I~

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 358
Kant 2: 518
Verschil: 160

chart


We staan in het negatieve, daarop wil ik zeggen, het was een afweging. Met de gedachte die dorpen in de toekomst weer te heroveren. Ondanks dat ik altijd wat lichtjes over ~I~ praat kan ik wel zeggen dat ~I~ offensief en defensief P. meer heeft laten zien dat SHIP. Wel heb ik het idee dat het veel door hun 'militaire' leider Cratoss komt en er regelmatig een vv wordt gedraaid. Wat natuurlijk heel goed is van Cratoss en de evt. andere vv-ers.
Uiteraard, zodra we ons op I gaan richten neem ik dat mee in de aanvalsstrategie. :D

AZTEC is vooral afleiding voor ons qua offensieve kracht. Er zijn voor/tijdens United masters heel veel dorpen van AZTEC veroverd en aanvallen naar verstuurd.

Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: AZTEC

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 2,372
Kant 2: 80
Verschil: 2,292

chart



En dan hadden we SHIP, waar we eigenlijk teveel preventieve defensieve kracht hebben neergezet, waar de offensieve kracht net zo goed de helft kon zijn, maar waar vooral edels ontbraken om al die lege dorpen binnen te harken. :D Als meest actieve stam heb je helaas het minste edels beschikbaar.

De beginmassa van United masters deed P. weinig schade, dit was mede door het doel om uit te vinden hoe er zou worden gedeft en welke middelen we nodig zouden hebben tegen SHIP.
Daarnaast zat ik in de periode met eindexamens en toetsen, had het echt druk, maar eerlijk, áls ik een massa over mocht doen was het die massa. P. had aan het begin ook heel weinig front, dus het duurde een hele tijd voor dat front er eindelijk was en we echt konden beginnen met degelijke massa's houden. Al die knelpunten werden binnen enkele maanden opgelost en met een aantal van de actiefste P. spelers aan het front werd de deur gewoon geopend en werd het eenden schieten. De massa's die volgden waren successen en momenteel loopt er een massa op Tweakers die nu alweer winstgevend is.
Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: SHIP

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1,404
Kant 2: 98
Verschil: 1,306

chart



Ben blij dat je toch objectief naar P. kan kijken, ultimate, zoals deadops zei, erg sportief :)

Dit is dus hierboven versterkt, maar wat ik erop wil antwoorden, we konden inderdaad meer aanrichten, eerder noemde ik dat er theoretisch in het noorden 292 miljoen op ons leunt, maar 100 miljoen kunnen we zo afschrijven. Terwijl je met P. als vijand bijna alles tegen je hebt. De participatiegraad bij ons is erg hoog. Zeker met Reborn eruit, zoals Theonl al had aangegeven een probleemaccount, doet iedereen mee.
Ik herhaal, het is aan de vijandelijke stammen hun leden actief te houden.

Ik had hier nog een berg geschreven, maar ik heb besloten dat ooit in een blog te stoppen. :D


Erg gewaardeerd ;) Zeker dat je, anders dan enkelen hier, onthoud dat P. ooit een uitgelachen underdog was.

Ik haal verder een stukje van de oorlogsverklaring erbij. Misschien beantwoord dit enkele vragen.

Bedankt voor deze zeer aanvullende reactie.
Ik heb ook in zekere zin veel respect voor de stam ~I~ dat is toch de stam die merendeels in mijn golden awards lijstjes kwam als onderschatte stam. Zo jij ook zegt misschien heeft P. echter te weinig uitgericht tegenover de stam ~I~ en daar pakt deze stam toch wel de vruchten van. (Dat maak ik uit, uit de huidige statistieken die jij nu laat zien)
Ik denk zeker dat jullie er nog steeds niet helemaal zijn, maar jullie zijn op dit moment de dominerende stam. Dus zoals ik al gezegd heb, het is nog wel zeer gering dat jullie dit nu nog uit handen gaan geven.
Maar je hebt zeker nog ~I~ een tegenstander die zeker wel wat kan aanrichten. Altijd nog wel mooi, als de regel helemaal zal verdwijnen dat er toch nog wat tegenstand hebt.

Ja ik kan beter mijn sportiviteit tonen, want het zal nu erg onnuttig om maar steeds door te hameren op het verleden. Dat ga ik niet doen de kansen voor Ultimate Angel zijn zeker na 15 december wel voorbij. Dat is wel hoe ik er tegenaan kijk, het cluster zit middenin P. Dus de kansen voor Ultimate Angel zijn zeer gering.
Ik heb altijd zeer lacherig gedaan, over het feit dat P. als nummer 1 stond. Maar de afgelopen dagen steeds meer respect gekregen hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen.
Hoe jij eigenlijk deze stam zo naar je kant hebt gezet is zeer netjes, daar ga ik maar niet omheen draaien.

En ja aan de vijandelijke stammen hun leden actief te houden. Soms is dat wel erg moeilijk, want spelers die al in principe al 4 jaar spelen die worden gefrustreerd i.v.m die regel. Ik moet zeggen, ik zag niet veel meer perspectief, om nog echt door te gaan en mijn geduld raakte wat op. En dan is het wel de kunst, om de leden te stimuleren om door te blijven spelen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Gezien jullie hier gezellig aan het doen zijn alsof de wereld gespeeld is, gooi ik een enigszins Off-topic post erin.
Normaal zet ik dit op ons fora(doe ik elke 2 weken), maar met wat aanpassing kan 't hier ook.

front_P.png

Het P. front op zichzelf wordt volgens mij onderschat. We hadden/hebben geheel ~I~ boven ons hijgen en dat merken we continu, mede doordat wij daar geen/weinig offensieven plegen en wij letterlijk het enigste target zijn van ~I~. Theoretisch toch 292 miljoen gewicht op ons noorden. Bij het vervallen van de regel moet er dan ook meer aandacht komen, defensief.

Na hele lange tijd wat statistieken.
Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: ~I~

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 358
Kant 2: 518
Verschil: 160

chart


We staan in het negatieve, daarop wil ik zeggen, het was een afweging. Met de gedachte die dorpen in de toekomst weer te heroveren. Ondanks dat ik altijd wat lichtjes over ~I~ praat kan ik wel zeggen dat ~I~ offensief en defensief P. meer heeft laten zien dat SHIP. Wel heb ik het idee dat het veel door hun 'militaire' leider Cratoss komt en er regelmatig een vv wordt gedraaid. Wat natuurlijk heel goed is van Cratoss en de evt. andere vv-ers.
Uiteraard, zodra we ons op I gaan richten neem ik dat mee in de aanvalsstrategie. :D

AZTEC is vooral afleiding voor ons qua offensieve kracht. Er zijn voor/tijdens United masters heel veel dorpen van AZTEC veroverd en aanvallen naar verstuurd.

Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: AZTEC

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 2,372
Kant 2: 80
Verschil: 2,292

chart



En dan hadden we SHIP, waar we eigenlijk teveel preventieve defensieve kracht hebben neergezet, waar de offensieve kracht net zo goed de helft kon zijn, maar waar vooral edels ontbraken om al die lege dorpen binnen te harken. :D Als meest actieve stam heb je helaas het minste edels beschikbaar.

De beginmassa van United masters deed P. weinig schade, dit was mede door het doel om uit te vinden hoe er zou worden gedeft en welke middelen we nodig zouden hebben tegen SHIP.
Daarnaast zat ik in de periode met eindexamens en toetsen, had het echt druk, maar eerlijk, áls ik een massa over mocht doen was het die massa. P. had aan het begin ook heel weinig front, dus het duurde een hele tijd voor dat front er eindelijk was en we echt konden beginnen met degelijke massa's houden. Al die knelpunten werden binnen enkele maanden opgelost en met een aantal van de actiefste P. spelers aan het front werd de deur gewoon geopend en werd het eenden schieten. De massa's die volgden waren successen en momenteel loopt er een massa op Tweakers die nu alweer winstgevend is.
Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: SHIP

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1,404
Kant 2: 98
Verschil: 1,306

chart



Ben blij dat je toch objectief naar P. kan kijken, ultimate, zoals deadops zei, erg sportief :)

Dit is dus hierboven versterkt, maar wat ik erop wil antwoorden, we konden inderdaad meer aanrichten, eerder noemde ik dat er theoretisch in het noorden 292 miljoen op ons leunt, maar 100 miljoen kunnen we zo afschrijven. Terwijl je met P. als vijand bijna alles tegen je hebt. De participatiegraad bij ons is erg hoog. Zeker met Reborn eruit, zoals Theonl al had aangegeven een probleemaccount, doet iedereen mee.
Ik herhaal, het is aan de vijandelijke stammen hun leden actief te houden.

Ik had hier nog een berg geschreven, maar ik heb besloten dat ooit in een blog te stoppen. :D


Erg gewaardeerd ;) Zeker dat je, anders dan enkelen hier, onthoud dat P. ooit een uitgelachen underdog was.

Ik haal verder een stukje van de oorlogsverklaring erbij. Misschien beantwoord dit enkele vragen.


Mooie post.

Cijfers liegen er niet om. Het feit dat je voor sommige van die cijfer 4 stammen nodig had is natuurlijk wat minder. Ik hoop dat jullie op nog wat sterke spelers daar stuitten zodat jullie ook eens mogen zweten onder massa's, vrees er alleen voor :(
 

DeletedUser63643

Guest
< Ik hoop dat jullie er in de laatste maanden nog een beetje een toffe, gezellige (en interessante) wereld van maken, en onthou het is een spel, je hoeft je vijanden niet te haten.>

Ach, voor velen van ons is dit onze zwanenzang.

Vijanden haten in een spel? Nee, gelukkig niet.
 

DeletedUser65921

Guest
Gezien jullie hier gezellig aan het doen zijn alsof de wereld gespeeld is, gooi ik een enigszins Off-topic post erin.
Normaal zet ik dit op ons fora(doe ik elke 2 weken), maar met wat aanpassing kan 't hier ook.

front_P.png

Het P. front op zichzelf wordt volgens mij onderschat. We hadden/hebben geheel ~I~ boven ons hijgen en dat merken we continu, mede doordat wij daar geen/weinig offensieven plegen en wij letterlijk het enigste target zijn van ~I~. Theoretisch toch 292 miljoen gewicht op ons noorden. Bij het vervallen van de regel moet er dan ook meer aandacht komen, defensief.

Na hele lange tijd wat statistieken.
Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: ~I~

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 358
Kant 2: 518
Verschil: 160

chart


We staan in het negatieve, daarop wil ik zeggen, het was een afweging. Met de gedachte die dorpen in de toekomst weer te heroveren. Ondanks dat ik altijd wat lichtjes over ~I~ praat kan ik wel zeggen dat ~I~ offensief en defensief P. meer heeft laten zien dat SHIP. Wel heb ik het idee dat het veel door hun 'militaire' leider Cratoss komt en er regelmatig een vv wordt gedraaid. Wat natuurlijk heel goed is van Cratoss en de evt. andere vv-ers.
Uiteraard, zodra we ons op I gaan richten neem ik dat mee in de aanvalsstrategie. :D

AZTEC is vooral afleiding voor ons qua offensieve kracht. Er zijn voor/tijdens United masters heel veel dorpen van AZTEC veroverd en aanvallen naar verstuurd.

Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: AZTEC

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 2,372
Kant 2: 80
Verschil: 2,292

chart



En dan hadden we SHIP, waar we eigenlijk teveel preventieve defensieve kracht hebben neergezet, waar de offensieve kracht net zo goed de helft kon zijn, maar waar vooral edels ontbraken om al die lege dorpen binnen te harken. :D Als meest actieve stam heb je helaas het minste edels beschikbaar.

De beginmassa van United masters deed P. weinig schade, dit was mede door het doel om uit te vinden hoe er zou worden gedeft en welke middelen we nodig zouden hebben tegen SHIP.
Daarnaast zat ik in de periode met eindexamens en toetsen, had het echt druk, maar eerlijk, áls ik een massa over mocht doen was het die massa. P. had aan het begin ook heel weinig front, dus het duurde een hele tijd voor dat front er eindelijk was en we echt konden beginnen met degelijke massa's houden. Al die knelpunten werden binnen enkele maanden opgelost en met een aantal van de actiefste P. spelers aan het front werd de deur gewoon geopend en werd het eenden schieten. De massa's die volgden waren successen en momenteel loopt er een massa op Tweakers die nu alweer winstgevend is.
Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: SHIP

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1,404
Kant 2: 98
Verschil: 1,306

chart



Ben blij dat je toch objectief naar P. kan kijken, ultimate, zoals deadops zei, erg sportief :)

Dit is dus hierboven versterkt, maar wat ik erop wil antwoorden, we konden inderdaad meer aanrichten, eerder noemde ik dat er theoretisch in het noorden 292 miljoen op ons leunt, maar 100 miljoen kunnen we zo afschrijven. Terwijl je met P. als vijand bijna alles tegen je hebt. De participatiegraad bij ons is erg hoog. Zeker met Reborn eruit, zoals Theonl al had aangegeven een probleemaccount, doet iedereen mee.
Ik herhaal, het is aan de vijandelijke stammen hun leden actief te houden.

Ik had hier nog een berg geschreven, maar ik heb besloten dat ooit in een blog te stoppen. :D


Erg gewaardeerd ;) Zeker dat je, anders dan enkelen hier, onthoud dat P. ooit een uitgelachen underdog was.

Ik haal verder een stukje van de oorlogsverklaring erbij. Misschien beantwoord dit enkele vragen.

Altijd al mijn mening geweest, enkel nooit zo expliciet gezegd denk ik. En het lijkt me logisch dat je de hele situatie bekijkt voor je een oordeel velt.

Ik ben indertijd gestopt met die oorlogsverklaring te lezen nadat de dt fout in woord 1 teveel pijn deed aan mijn ogen :p
Uit je kaartje blijkt voor de rest ook wel duidelijk wat ik zei over safezone :)

Katapulteren voor de fun en pm's blocken zie ik als haten, maar dat zal wel weer aan mij liggen

Plus schelden op af en stuff ;)
 
Reactiescore
60
Gezien jullie hier gezellig aan het doen zijn alsof de wereld gespeeld is, gooi ik een enigszins Off-topic post erin.
Normaal zet ik dit op ons fora(doe ik elke 2 weken), maar met wat aanpassing kan 't hier ook.

front_P.png

Het P. front op zichzelf wordt volgens mij onderschat. We hadden/hebben geheel ~I~ boven ons hijgen en dat merken we continu, mede doordat wij daar geen/weinig offensieven plegen en wij letterlijk het enigste target zijn van ~I~. Theoretisch toch 292 miljoen gewicht op ons noorden. Bij het vervallen van de regel moet er dan ook meer aandacht komen, defensief.

En dan hadden we SHIP, waar we eigenlijk teveel preventieve defensieve kracht hebben neergezet, waar de offensieve kracht net zo goed de helft kon zijn, maar waar vooral edels ontbraken om al die lege dorpen binnen te harken. :D Als meest actieve stam heb je helaas het minste edels beschikbaar.

De beginmassa van United masters deed P. weinig schade, dit was mede door het doel om uit te vinden hoe er zou worden gedeft en welke middelen we nodig zouden hebben tegen SHIP.
Daarnaast zat ik in de periode met eindexamens en toetsen, had het echt druk, maar eerlijk, áls ik een massa over mocht doen was het die massa. P. had aan het begin ook heel weinig front, dus het duurde een hele tijd voor dat front er eindelijk was en we echt konden beginnen met degelijke massa's houden. Al die knelpunten werden binnen enkele maanden opgelost en met een aantal van de actiefste P. spelers aan het front werd de deur gewoon geopend en werd het eenden schieten. De massa's die volgden waren successen en momenteel loopt er een massa op Tweakers die nu alweer winstgevend is.
Zijde 1:
Stammen: P.
Zijde 2:
Stammen: SHIP

Timeframe: 22/03/2016 00:00:00tot22/10/2016 12:22:16

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1,404
Kant 2: 98
Verschil: 1,306

chart



Ben blij dat je toch objectief naar P. kan kijken, ultimate, zoals deadops zei, erg sportief :)

Dit is dus hierboven versterkt, maar wat ik erop wil antwoorden, we konden inderdaad meer aanrichten, eerder noemde ik dat er theoretisch in het noorden 292 miljoen op ons leunt, maar 100 miljoen kunnen we zo afschrijven. Terwijl je met P. als vijand bijna alles tegen je hebt. De participatiegraad bij ons is erg hoog. Zeker met Reborn eruit, zoals Theonl al had aangegeven een probleemaccount, doet iedereen mee.
Ik herhaal, het is aan de vijandelijke stammen hun leden actief te houden.

Ik had hier nog een berg geschreven, maar ik heb besloten dat ooit in een blog te stoppen. :D

Ik kan enkel reageren op algemene dingen en waar het over Ship gaat, dus heb er wat stukken tussenuit geknipt. Allereerst doe je goed je best om die kaart zo dramatisch mogelijk te maken. Je eigen BG's erop zetten en de wereld ziet er een stuk zonniger uit. Kheb voor SHIP in exact dezelfde stijl een kaart gemaakt:

dcaa3fb0a5.png

Op die manier moet iedereen die zwart gekleurd is zich diep schamen dat we überhaupt nog ergens 1 dorp winst maken :p

Dat jullie tegen Ship veel preventief hadden staan wisten wij natuurlijk ook, dus we zouden wel dom zijn als we onze offensieve kracht daarop stuk gingen lopen, terwijl er bij Zero en E meer en makkelijker dorpen ze halen zijn. Het is dus een keuze van ons geweest om P. het minst aan te vallen (en F. ook eigenlijk). Het enige voordeel aan veel vijanden is veel keuzes om aan te vallen, waardoor makkelijker targets eerst kunnen en P. maar moest blijven. Hadden jullie niet zoveel preventieve def neergezet hadden we jullie wel aangevallen, beetje een oneindige cirkel waar je dan in zit.

Dat die massa op tweakers winstgevend is en zal blijven is vervelend, maar als men niet de tijd neemt voor een goede OS lijst, eigen front niet stackt en geen recapedels heeft staan wordt het ook wel een lastig verhaal. Ik heb er sws de tijd niet voor, maar ik kan me voor stamgenoten die wel tijd hebben voorstellen dat het niet leuk is om die VV te doen. Dat het aan een stam zelf is om actief te blijven is waar, maar tijden veranderen. Drie jaar geleden had ik ook veel meer tijd, nu is het gewoon minder en er zijn maar weinig spelers die een 100-15 of 100-40 overmacht zien zitten :p

En als laatste: ik ben benieuwd naar de blog, dus wacht er niet te lang mee :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser77389

Guest
Dat die massa op tweakers winstgevend is en zal blijven is vervelend, maar als men niet de tijd neemt voor een goede OS lijst, eigen front niet stackt en geen recapedels heeft staan wordt het ook wel een lastig verhaal.

Ach Tweakers. Het verbaasde mij eigenlijk in het begin hoe weinig hij voor P. deed en dat men daar in de stam duidelijk mee akkoord ging. Uiteraard niet iedereen heeft niet altijd even veel tijd maar af en toe een vv afgeven als een stamgenoot onder vuur lach leek al teveel moeite. Die tijd die tegen mij werd gemeld er niet te zijn veranderde echter bijhoorlijk toen hij SHIP joinde. Via een PM wisseling kreeg ik te horen dat Tweakers niet vijandig opeens naar P. zou doen maar denk dat het geen week koste of ik de grootste massa tegem het account ''Lord Dusty'' volgde met als belangerijkste persoon Tweakers die zeker een maand lang opeens genoeg tijd had om mijn hele zuid front te bombarderen, alle hoofdgebouwen en boerderijen te mollen, of te edelen. Net zolang tot dodgen geen zin meer had en ik dus genoodzaakt was toen hij met 20/30 clears per dorp begon alles hardcore te stoppen voor hij mijn dorpjes naar 167 puntjes wilde krijgen.

Wat mij inderdaad opviel echter is dat na de meeste clears van tweakers dood waren en P. het vuur opende de eigenaren opeens in mijn ogen toch weer kampte met tijdnood (of dachten ach het is toch maar casual, die hoorde ik namelijk persoonlijk vaker op C2 als het acc van een van de spelers daar ondervuur lag.) Ja ieder lid kan merken dat er zeker niet SHIP waardig gedefft wordt want als zelfs het dodgen van off troepen of halve deff dorpen teveel werk wordt merk je wel snel dat het acc niet veel beheerd meer wordt en eigenlijk onmogelijk gemaakt wordt om simpel weg nog te verdedigen voor de VV's, en snap dan ook wel dat SHIP leden hoe actief ze dan ook zijn er niet het nut meer van inzien. Zonder troepen is deffen dan ook zeker niet leuk.

Vraag mij dus eigenlijk nogsteeds af wat daadwerkelijk de reden was om Tweakers te recruteren in SHIP. Want zou niet kunnen snappen dat dit als grote motivatie werkt bij SHIP.
 

DeletedUser71298

Guest
Waar blijft het gepronk vanuit Zero nou?
Of zijn we nog een beetje stil van alle ODD die ik blijf ontvangen?

Voor de rest, erg leuk om te allemaal te lezen maar de wereld is nog niet voorbij.
P. presteert schijnbaar goed (ik merk er persoonlijk vrij weinig van) maar hebben noch de dominantie, noch de mogelijkheid om te winnen.
Ook vind ik het behoorlijk flauw dat er veel gepraat wordt over P. vs Ship maar vrijwel niks gezegd wordt over Ship vs Zero.
 
Reactiescore
60
Vraag mij dus eigenlijk nogsteeds af wat daadwerkelijk de reden was om Tweakers te recruteren in SHIP. Want zou niet kunnen snappen dat dit als grote motivatie werkt bij SHIP.
Als motivatie werkt het zeker niet, maar wij hebben ook niets te verliezen toch? Eigenlijk een beetje hetzelfde als giganta die naar ship kwam. Mensen die het in hun huidige stam niet meer naar hun zin hebben en graag een ander plekje willen. Uiteraard spelen we daar wel een beetje op in, bij tweakers heeft het maanden geduurd om hun te overtuigen, maar in ieder geval heeft UM weer een acc minder :p

Oh en voor ik het vergeet: kom nou niet aan met een verhaal dat wij mensen bij jullie ronselen en dat het oneerlijk is en weet ik veel wat. Dat verhaal kennen we nu wel, en jullie zijn geen haar beter
 
Bovenaan