Wie is de mol? 2015

DeletedUser68252

Guest
ff44d3cfb845999082afdf7185f357e3.png


Evelien:
* Evelien maakte de opmerking dat ze dag/nachtblind is, een mol leeft voornamelijk onder de grond en is zoals iedereen wel weet blind, vervolgens maakte iemand de opmerking, dan gaan we toch samen. Dit zou kunnen verwijzen naar het persoonlijke contact wat hier boven in een post van de Mol word genoemd.
* Evelien Zwaaide blij tijdens aflevering 1 naar een trein toen die wegreed, zwaaide ze hier het geld uit?
* Tijdens de 1e test staat 'De Mol' in spiegelbeeld achter op de laptop waar Evelien haar test op maakt (als enige).

Ajouad:
* Ajouad verschoof de camera op de trap.
* De vrijstellingen laten zien na de 1e opdracht.
* De afbeelding boven in mijn post is afkomstig van de Mol. Staat een stukje over vlees in de kuip, verwijst dit niet naar Ajouad die het programma keuringsdienst presenteert?
* Ajouad loopt tijdens de 2e opdracht van aflevering 1 ineens op een bepaalde positie met zijn hand, het lijkt erg op pinokkio, de mol liegt veel.

Viktor:
* De titel van de 1e aflevering was lezen en schijven, Viktor erkende zelf dat hij een waterman als sterrenbeeld heeft, laat een waterman nu toevallig ook een soort pen zijn.
* Daarnaast las Viktor een van de briefjes voor die op een van de bedden lag in het hotel, als je hier van de 1e 3 zinnen de 1e letter pakt krijg je het word I am, de afsluiter van de brief is vervolgens 'De Mol'.

Chris:
* Chris liep bij opdracht 2 een lange tijd in zijn eentje rond in het gebouw, een ideale positie voor de mol, in de tijd dat hij alleen was had hij gemakkelijk een rode streep weg kunnen halen, of er iets voor kunnen zetten. Er waren immers een paar strepen niet te vinden.
* Er kwam meerdere malen als Chris in beeld kwam een logo te staan met C15, dit is het 15e seizoen van Wie is de mol, is hij de 15e mol?

Carolien:
* Haar nagels waren tijdens aflevering 1 groen en zwart gelakt, de kleuren van Wie is de Mol.

Margriet:
* Bij het 2e spel staat op een monitor een mol teken met de tekst, je bent hier, dit wees naar de controle kamer, Margriet was de enige die heel de tijd in de controle kamer was.
* Margriet kwam in een kamer terecht in het 1e hotel waar de brief van de mol lag dat ze penningmeester moest proberen te worden, een ideale positie voor een mol is natuurlijk het zijn van de penningmeester.
* De titel van de 1e aflevering is lezen en schrijven, Margriet is een van de deelnemers die een speciaal mol briefje gelezen heeft, en dus misschien ook geschreven.
* Er lag bij het mol briefje op de kamers een bloem, dit kan verwijzen naar Margriet, wat ook een bloem is.

Rik:
* Rik draagt tijdens de 2e opdracht een shirt met lucky threes erop, dit kan erop wijzen dat hij bij de laatste drie zou zitten, en de enige die dat al zo vroeg kan weten is natuurlijk de mol.
* Rik leest tijdens de 1e aflevering iets uit het Mol boekje van een ander, en schrijft vervolgens iets in zijn eigen boekje op, dit zou kunnen slaan op de titel: lezen en schrijven.

Martine:
* De titel van de 1e aflevering is lezen en schrijven, Martine is een van de deelnemers die een speciaal mol briefje gelezen heeft, en dus misschien ook geschreven.

Marlijn:
* De titel van de 1e aflevering is lezen en schrijven, Marlijn is een van de deelnemers die een speciaal mol briefje gelezen heeft, en dus misschien ook geschreven.

Iemand overigens al opgevallen dat er meerdere keren een olifant in beeld is gekomen in aflevering 1? Het schilderij op de trap waar de camera door Ajouad werd verschoven bevatte een olifant, en later in de afbeelding kwam er nog eens een groot olifanten oog in beeld, een man die met een olifant bezig was die in een soort kuil lag.

Iemand al opgevallen dat tijdens de 1e test de groene en het rode scherm voorzien waren van witte randen? Voorheen was dit altijd een volledig groen of rood scherm.
 

DeletedUser53396

Guest
Martine is hopelijk de mol of was aan het mollen, goh wat was dat triest.
 

DeletedUser59612

Guest
Marlijn is de mol. Ik dacht het al en de aflevering heet: 'Scheepsrecht'. Op het einde zegt Marlijn: 'op naar aflevering 3.'
Deze staat hier mooi om aan het eind te quoten:D
 

DeletedUser68027

Guest
Chris is de mol of de winnaar.
Na aflevering 2 al zo duidelijk op iemand zitten; Caroline: dat is zeer knap als je dat meteen goed hebt.
Dus of Carolien is de mol of Chris.
 

DeletedUser53396

Guest
Marlijn is de mol. Ik dacht het al en de aflevering heet: 'Scheepsrecht'. Op het einde zegt Marlijn: 'op naar aflevering 3.'
Deze staat hier mooi om aan het eind te quoten:D

Het is momenteel Marlijn of Rik voor mij. Rik zou ik vooral een mooie stunt vinden als ze hem mol durven laten zijn. Iedere dag op de televisie waar hij feiten verteld en dan nu 3 weken lang volledig liegen.

Chris is de mol of de winnaar.
Na aflevering 2 al zo duidelijk op iemand zitten; Caroline: dat is zeer knap als je dat meteen goed hebt.
Dus of Carolien is de mol of Chris.

Ik betwijfel of ze dit dan zo nadrukkelijk in de montage naar voren zouden laten komen. Meestal laten ze de biechten richting de mol niet teveel zien, zeker als hij zo nadrukkelijk is.
 

DeletedUser68027

Guest
Ik heb nog eens de test van de 2 afleveringen bekeken.

Daarbij een lijstje van welke personen zeiden dat ze die en die verdachten.
1) & 2) staan voor de afleveringen.

Hier het lijstje

Carolien:
1) Chris, Martine, Pieter.
2) Chris, Martine

Pieter:
1) Carolina, Chris, Martine.

Ajouad:
1) ?
2) ?

Victor:
1) Hier klikte hij bij: Wie is de mol? een man aan.
2) Chris, Rick.

Chris:
1) ?
2) Caroline

Martine:
1) ?
2) ?

Rik:
1) Marlijn
2) Marlijn

Marlijn:
1) Victor
2) ?

Margriet:
1) Carolina
2) ?

Evelien:
1) Ajouad, Chris
2) Chris, Margriet

Wat opvalt: beide afvallers hebben Chris als eventuele mol neergezet. Volgens mij gedachten is dus Chris al niet de mol.
Daarnaast heb ik voor mezelf al gekeken welke spelers ik sowieso niet als mol zie. Dit zijn Ajouad, Victor en Marlijn. Veels te actief met het spel bezig, veels te opvallend.

Dan heb je nog over Carolien, Martine, Rik en Margriet.
Gekeken naar Martine: daar heeft Pieter aflevering 1 op gestemd. Die is voor mij niet de mol.
Dit zou eerder Carolien kunnen zijn aangezien die nu 2 afleveringen op Martine zit, aflevering 1 ook op Pieter zat, en 2 afleveringen op Chris: die de mol niet kon zijn aangezien de 2 afvallers op hem zaten.
Martine geen mol, Carolien grote kanshebster.

Dan over: Margriet en Rik.
Van Margriet heb ik staan dat die op Carolina heeft gestemd. Volgens mijn berekeningen is zij de winnares. Zij verdenkt namelijk Carolina die op 2 mannen stem waarvan 1 er al uit ligt en 1 waarop de afvallers gestemd hebben.
Margriet verwacht ik dus als winnares.

Over: Rik.
Rik zit al 2 afleveringen alleen maar op Marlijn.
Marlijn kan het niet zijn aangezien die te opvallend bezig is, te nadrukkelijk in het spel zit.
Daarbij komt ook kijken dat Marlijn op Victor zit; die Chris als mol heeft. Je kent het verhaal: degene die er tot nu toe zijn uitgevlogen hebben Chris in beide aflevering als eventuele mol gezien.

Al met al een lang lapje tekst waaruit te concluderen valt dat mijn mollen Carolien en Rik zijn. Een duidelijke kan ik nog niet aanwijzen maar aan de hand van de verdenkingen van beiden zal ik eerder geneigd zijn naar Carolien als mol te wijzen dan naar Rik.
En winnares is bij mij: Margriet.
 

DeletedUser

Guest
Marlijn is de mol. Ik dacht het al en de aflevering heet: 'Scheepsrecht'. Op het einde zegt Marlijn: 'op naar aflevering 3.'
Deze staat hier mooi om aan het eind te quoten:D
Gefeliciteerd! Al zei ik het al eerder dat het Marlijn is.

Wat 5073 zegt, dat ze veel te actief zijn, dat kun je niet afstrepen want er is gezegd een ondernemende mol dit potje.
 

DeletedUser

Guest
Lol, zo gemakkelijk 2 vrijstellingen achter elkaar inzetten in aflevering 1 en 2? Beetje jammer van het spel, voorgaande seizoenen moest je vechten voor een vrijstelling en hem daarna ook nog eens proberen te verdedigen.

In ieder geval lijken Ajouad, Chris, Viktor en in iets mindere mate Margriet mij sowieso niet de mol.
Voor mij dus eigenlijk alleen Carolina, Marlijn, Rik of Martine mogelijke mollen waarin ik de laatste 2 nog steeds het meeste verdenk.

Benieuwd naar volgende aflevering.
 

DeletedUser55797

Guest
Lol, zo gemakkelijk 2 vrijstellingen achter elkaar inzetten in aflevering 1 en 2? Beetje jammer van het spel, voorgaande seizoenen moest je vechten voor een vrijstelling en hem daarna ook nog eens proberen te verdedigen.

In ieder geval lijken Ajouad, Chris, Viktor en in iets mindere mate Margriet mij sowieso niet de mol.
Voor mij dus eigenlijk alleen Carolina, Marlijn, Rik of Martine mogelijke mollen waarin ik de laatste 2 nog steeds het meeste verdenk.

Benieuwd naar volgende aflevering.

Helemaal eens met de vrijstellingen. Dat geldt ook voor de jokers. Er wordt zo met jokers gestrooid.

Ik verdenk Ajouad, Viktor, Chris en Rik helemaal niet. Die zijn voor mij uitgesloten.

Ik zat eerst heel dik op Margriet. Maar Evelien zat ook op haar, dus zij is flink gedaald in mijn verdachten-lijst.
Carolina verdenk ik maar een beetje. Marlijn en Martine zijn mijn grootste verdachten momenteel.
 

DeletedUser53396

Guest
Ik snap die jokers die vergeven zijn in de bioscoop nog steeds niet. Ze hebben er werkelijk niks voor hoeven doen, beetje raar allemaal.
 

DeletedUser

Guest
1. Marjolein
2. Ajouad

De tekst hierboven is volgens mij door een vrouw geschreven.
 

DeletedUser68027

Guest
Titel v.d. aflevering: scheepsrecht; na 3x tillen kreeg Rik pas de kar omhoog.
 

DeletedUser55797

Guest
Titel v.d. aflevering: scheepsrecht; na 3x tillen kreeg Rik pas de kar omhoog.

er zijn zoveel dingen met 3...

Rik had een schippers shirt aan.
Marlijn ging 2x in de galerij en stond 1x in de deuropening (werd mee geteld!!!).

en zo kan je nog wel even doorgaan ben ik bang.
 

DeletedUser59612

Guest
Rik kan het inderdaad ook zomaar zijn, maar ik blijf bij Marlijn. Rik een mooie tweede.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan