Beperking gebruik PP functies

Reactiescore
41
Aangezien er allerhande beperkingen opgelegd worden om het spel eerlijker voor iedereen te laten verlopen lijkt de volgende stap vanzelfsprekend ;).

Het beperken van de hoeveelheid pp die je in een bepaalde periode kan gebruiken.


Ik zou naargelang mijn eigen ervaring een plafond van 3000 pp per dag willen voorstellen.

Voorstellen zijn altijd welkom.
 
Upvote 1
Reactiescore
579
3k per dag... dat is idioot veel... ik verbruik ca. 5k per maand. Feitelijk ben ik dan ook voor afschaffing van PP... en daar in de plaats voor: Gewoon een abbo... als je van extra voordelen gebruik wil maken.
 
Reactiescore
80
Abonnement idee heb je eigenlijk al met PA en AM he
Een beperking op PP gebruik is altijd een goed idee, maar gaat er toch niet komen.
 
Reactiescore
389
Ben voor een limiet
Gaat denk niet gebeuren
Terwel pp gebruik eigenlijk een vorm van boosten is
Het tw team zou kunnen zeggen dat je classic kan spelen
Maar classic is niet meer vergelijkbaar met een normale wereld
Snelheid geen goudmunten en geen moraal dat is toch heel anders spelen
Laat staan het aantal dorpen
Dus door pp gebruik kan je niet met zekerheid zeggen dat de beste op rang 1 eindigt
Voor de duidelijkheid voor rang 1 moet je super goed zijn dus met alleen pp kan je niet winnen
Dus momenteel wordt na topaccounts gekeken jullie zijn goed door pp gebruik
Dat klopt eigenlijk altijd of te minstens mede door pp gebruik
Zonder pp is het bijna onmogelijk om top 20 te behalen
Met een laag limiet van 300 pp per dag
Kan je achter komen wie het handigste er mee overweg kan
Dus dan wordt de kans dat de beste speler wint veel groter
Dat hoef in beginsel niet voor alle werelden te gelden
Een test op classic 2 zou kunnen als ze 90 of 91 niet willen gebruiken
 
Reactiescore
140
Op classic werelden kan je vrijwel zonder PP spelen.
 
Reactiescore
41
Op classic werelden kan je vrijwel zonder PP spelen.
Dan moet er wel 1 actief zijn, ben recent geleden in classic 2 gestart maar er was al een aanvalsstop.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
41
3k per dag... dat is idioot veel... ik verbruik ca. 5k per maand. Feitelijk ben ik dan ook voor afschaffing van PP... en daar in de plaats voor: Gewoon een abbo... als je van extra voordelen gebruik wil maken.
Ik heb uitzonderlijk al 3k in 1 dag uitgegeven.
De limiet kan ook naar beneden zoals 5k per week maar het moet wel aanvaardbaar blijven. Ik ben wel degelijk serieus.

Hoe match je de pp beurs en 1 van de abbonements functies ?? Deze staan toch volledig los van elkaar ?
Abonnement idee heb je eigenlijk al met PA en AM he
Een beperking op PP gebruik is altijd een goed idee, maar gaat er toch niet komen.
Hoe match je de pp beurs en 1 van de abonnements functies ?? Deze staan toch volledig los van elkaar ?

Dit voorstel is om het veelbesproken pp abuse tegen te gaan, nu is er een beperking om vrij grondstoffen te verzenden om boosten van andere spelers tegen te gaan wat mij enorm stoort.

Met dit voorstel kan het vrij versturen van gs terug komen maar het aankopen van gs op de pp beurs is beperkt dus het is kiezen tussen gs kopen voor jezelf om te groeien of versturen naar andere, beide gaat niet meer omwille van de beperking.

Schandalen zoals in W87 waar een ban voor een acc. is uitgedeeld worden dan ook weer uitgesloten of toch weer moeilijker.
 
Reactiescore
499
Hoezeer ik niet tegen het idee ben, denk ik dat het alleen totaal niet realistisch is. Tw draait veel omzet, dat de omzet die ze nog pakken gaan ze dan drastisch verminderen. Zie ik nooit gebeuren…

Heb Duckje wel laatst om een soort classic benaderd als normale wereld, maar wacht op het moment nog op een reactie.
 
Reactiescore
1.138
Opzich als de limiet juist gekozen wordt kan het ook positief werken.
Je krijgt een soort effect waar de extreme spenders het als een gemiste kans gaan zien als je een dag niet de limiet haalt wat dus in feite het pp gebruik juist zou kunnen stimuleren.
Maar goed daar zou inno aardig wat tests tegen aan moeten gooien denk ik om de sweet-spot te vinden, dus zal er wel niet komen.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Opzich als de limiet juist gekozen wordt kan het ook positief werken.
Je krijgt een soort effect waar de extreme spenders het als een gemiste kans gaan zien als je een dag niet de limiet haalt wat dus in feite het pp gebruik juist zou kunnen stimuleren.
Maar goed daar zou inno aardig wat tests tegen aan moeten gooien denk ik om de sweet-spot te vinden, dus zal er wel niet komen.

Ik vind dat ze over het algemeen wel prima meer PP kunnen vragen in abbo's. Je kunt een verdienmodel inzetten bij scripts doorzetten als ingame functies, denk dat spelers daar minder moeite mee hebben als daarmee het abusen minder wordt.
 
Reactiescore
487
Ik vind dat ze over het algemeen wel prima meer PP kunnen vragen in abbo's. Je kunt een verdienmodel inzetten bij scripts doorzetten als ingame functies, denk dat spelers daar minder moeite mee hebben als daarmee het abusen minder wordt.
Denk dat dit juist averechts gaat werken, de abusers abusen toch wel. Als ze dan iets meer voor abbo's moeten gaan betalen zal ze niet veel uitmaken.
Hiermee raak je alleen de spelers die alleen abbo's willen betalen en met hun overige PP een klein beetje gs willen kopen, wat ze nu dan niet meer zouden kunnen
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Denk dat dit juist averechts gaat werken, de abusers abusen toch wel. Als ze dan iets meer voor abbo's moeten gaan betalen zal ze niet veel uitmaken.
Hiermee raak je alleen de spelers die alleen abbo's willen betalen en met hun overige PP een klein beetje gs willen kopen, wat ze nu dan niet meer zouden kunnen
Bedoel natuurlijk dat de abuse functies gereduceerd worden dan.
 
Reactiescore
41
Ligt dit alleen aan mij of wordt er nu door pp abusers via de premium beurs gehandeld nu je geen gs meer kan verzenden naar spelers ?

Het valt me op dat er zeer snel achter elkaar dezelfde hoeveelheden gs op de beurs komen en deze dan snel worden opgekocht met eventueel voorkennis ? Kan dit of zie ik spoken ?
 
Reactiescore
2.367
Dat kan. Maar vaak is het gewoon geluk en niet afgesproken.
 
Reactiescore
579
Ligt dit alleen aan mij of wordt er nu door pp abusers via de premium beurs gehandeld nu je geen gs meer kan verzenden naar spelers ?

Het valt me op dat er zeer snel achter elkaar dezelfde hoeveelheden gs op de beurs komen en deze dan snel worden opgekocht met eventueel voorkennis ? Kan dit of zie ik spoken ?
Dat is correct en geloof me, dat wordt vaker afgesproken (beide scherm open en aangeven wat en wanneer je dropt, zodat de koper al het correcte getal heeft ingevuld en in 99% of meer van de gevallen de GS heeft) dan men denkt... alsook, klein beetje droppen... snelste 'beurs snipers' zijn even uitgeschakeld door de wachttijd van de beurs en dan drop je de motherload, die de speler waarmee je afgesproken hebt... zo goed als altijd heeft.

Ik ken enkele spelers, die dit dus letterlijk doen.

En om het nog erger te maken... maar dit zijn wel de uitzonderingen. Verhandelt de verkoper de gewonnen PP, later onderhands voor een heel zacht prijsje aan de koper (buiten het spel om)... en dan begint het spel opnieuw.

Dus ik zeg abbo... en stoppen met alle andere flauwekul. Ook de beurs of deze ernstig beperken.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
234
Dat is correct en geloof me, dat wordt vaker afgesproken (beide scherm open en aangeven wat en wanneer je dropt, zodat de koper al het correcte getal heeft ingevuld en in 99% of meer van de gevallen de GS heeft) dan men denkt... alsook, klein beetje droppen... snelste 'beurs snipers' zijn even uitgeschakeld door de wachttijd van de beurs en dan drop je de motherload, die de speler waarmee je afgesproken hebt... zo goed als altijd heeft.

Ik ken enkele spelers, die dit dus letterlijk doen.

Ik snap niet helemaal wat hier zo fout aan is?
Gebeurt toch enorm veel dat mensen die flink investeren in het begin en dus al snel grote hoeveelheden gs kunnen verkopen, een afspraak maken met de grote opkopers in de buurt zodat hun de gs kopen en daardoor de farmer langer mag blijven liggen op de map?

Over dat laatste stukje heb ik geen weet, pp is niet meer overdraagbaar dus kan ook heel moeilijk meer?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
579
Ligt dit alleen aan mij of wordt er nu door pp abusers via de premium beurs gehandeld nu je geen gs meer kan verzenden naar spelers ?

Het valt me op dat er zeer snel achter elkaar dezelfde hoeveelheden gs op de beurs komen en deze dan snel worden opgekocht met eventueel voorkennis ? Kan dit of zie ik spoken ?
Ik antwoord, naar eer en geweten op deze vraag en ja... voor mij is dat verkeerd. Vooral het laatste waar je maar een fractie van de prijs betaald als van gewone PP... en je de boel eigenlijk aan het oplichten bent, t.a.v. andere spelers, die dat voordeel niet hebben.

Zie de latere toevoeging aan mijn eerdere bericht ;)
 
Reactiescore
2.367
Nuja wij willen verkopen met de grootste winst dus dan sturen wij ook wel eens PM's uit naar de gekende abusers in ons continent dat ze de beurs even leegkopen..
afbeelding-2023-01-17-105850231.png

afbeelding-2023-01-17-105739688.png
 
Reactiescore
579
Nuja wij willen verkopen met de grootste winst dus dan sturen wij ook wel eens PM's uit naar de gekende abusers in ons continent dat ze de beurs even leegkopen..
afbeelding-2023-01-17-105850231.png

afbeelding-2023-01-17-105739688.png
En dan raak je in gesprek en dat vraagt ie wanneer je wat GS op de markt gaat gooien en voor je het weet, heb je afspraken gemaakt daarover. En ja, zo werkt het... en dat vroeg men.
 
Reactiescore
579
Over dat laatste stukje heb ik geen weet, pp is niet meer overdraagbaar dus kan ook heel moeilijk meer?
Ja en nee... het kan niet meer InGame... maar wat als de speler in kwestie (en ik ga geen naam noemen) beweert dat hij daar toestemming voor gevraagd heeft en dat hij dat gekregen heeft, en dat die punten voor hem zijn overgezet. Ik kan alleen maar hopen dat, dat niet waar is.

Maar toen het nog wel kon (per 1000 PP max, per keer) gebeurde het veelvuldig... die regel is er niets voor niets gekomen... dat het niet meer kan.
 
Bovenaan