Voetbal

Reactiescore
2
Outsider, denk dat ze van elk land kunnen winnen maar niet bij de favorieten zitten. Denk wel sws kwartfinale voor NL en mss halve finale. Meer zou me verbazen. Verwacht wel dat NL groepswinnaar word en enkel punten gaat laten liggen tegen Senegal in de eerste match. Die andere 2 winnen ze wel.

Geen idee wie ze verder gaan tegenkomen dan in latere rondes, daar hangt altijd veel van af ook.


Ik ben ook meer overtuigd van Van Gaal. Ik schat NL's team niet hoger in, zou het gelijkaardig zetten. NL is zeer stabiel en constant niveau van 7 op 10 ofzo. Belgie is meer wisselvallig en afhankelijk van onze topspelers, als die hun dag hebben kunnen ze 9 op 10 halen en als dat niet zo is dan 5 op 10 ofzo. Hopelijk eerste versie op WK :x
Een Eden Hazard heeft nog 2 maanden om fit te geraken bij Real Madrid, waar die nooit speelt. Dus daar durf ik al gelijk een kruis over te maken. Willen we aanvallend voldoende kunnen brengen zal Lukaku fit moeten zijn en zelfs een Doku. En onze verdediging, ja… Dat zijn rampen. Zie je daar al een Mbappé tegen staan..?
 
Reactiescore
1.271
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo negatief over deze match. Ik vond Belgie de betere ploeg, NL wint door 1 stilstaande fase, dat zijn dingen die nu eenmaal gebeuren in voetbal.
We zullen zien hoe het WK zal lopen, groepswinst voor nations league had ik toch al opgegeven na eerste verlies tegen NL.
Het was ons b team. Dit middenveld speelt geen wedstrijd op het ek. Zelfde geldt voor jansen. We gaan toch geen middelmatige spits uit belgie meenemen?
 
Reactiescore
1.271
W en e zitten naast elkaar op het toetsenbord. Dank.
 
Reactiescore
4
geen idee. stukje middelmaat dat in antwerpen is neergestreken.

maar belangrijker, hoe is het HVDD?
Gaat prima Dash! Zeker zo'n 6/7 jaar geleden dat ik hier voor het laatst aanwezig was, veel verandering moet ik zeggen. Hoe is het met jou dan?

Maakt momenteel het mooie weer bij Royal Antwerp. Dat hij niet goed genoeg is voor het nationale team van NL, daar ben ik het mee eens.
Zeker zonde dat we al een tijdje moeten wachten op wat topkeuzes voor de posities voorin.. Gaan zien of er een Rijkhoff of Braaf doorbreken komende jaren
 
Reactiescore
1.271
Gaat prima Dash! Zeker zo'n 6/7 jaar geleden dat ik hier voor het laatst aanwezig was, veel verandering moet ik zeggen. Hoe is het met jou dan?
Wel goed eigenlijk. nog een iets langere periode dan jij mijn kop hier niet laten zien, maar ondertussen al weer 2 jaartjes hier wel actief. voor de zomer waren we ook vrij actief met Wvw. kijk af en toe is daar zou ik zeggen als ik jou was.

Zeker zonde dat we al een tijdje moeten wachten op wat topkeuzes voor de posities voorin.. Gaan zien of er een Rijkhoff of Braaf doorbreken komende jaren
Das nog te jong man. zelfs volgende EK komt dan denk ik wel vroeg. we hebben het over de spits positie in oranje he. der zijn er niet veel met 20-21 dan al dat niveau hebben.
 
Reactiescore
3.576
Een Eden Hazard heeft nog 2 maanden om fit te geraken bij Real Madrid, waar die nooit speelt. Dus daar durf ik al gelijk een kruis over te maken. Willen we aanvallend voldoende kunnen brengen zal Lukaku fit moeten zijn en zelfs een Doku. En onze verdediging, ja… Dat zijn rampen. Zie je daar al een Mbappé tegen staan..?

Ik vind de kritiek op de verdediging overdreven. Het is geen top dat is duidelijk maar wel voldoende, vaak als het team niet goed draait komt alles neer op je verdediging en dan ziet het er lullig uit. Jaar geleden in final 4 speelde we Frankrijk nog weg met Mbappe erbij het is dat Tielemans alle ballen ging inleveren en penalty's cadeau deed dat we van 2-0 voor niks aan de hand nog verloren in de laatste minuut met 2-3. Toen ook Lukaku nog 1 min daarvoor de 3-2 had gemaakt maar een mm buitenspel stond. Verdediging had toen ook weinig moeite met Mbappe in die wedstrijd en je komt wss maar 1x een Mbappe of Vinicius tegen.

Op EK gingen we er ook niet uit door trage/oude verdediging maar wederom Tielemans die geen druk zette tegen Insigne zijn afstandsschot, Jan besloot 3 man te dribbelen rond de 16 meter ipv het stadion uit te trappen en je hebt 2 lompe goals tegen. Niks met trage oude verdedigers te maken. Gewoon 2 domme momenten.

Tegen Denamerken in de groepsfase besloot laatste man Denayer was het geloof ik de bal recht in de voeten van de tegenstander te geven waardoor een tegengoal kwam. Denk dat we 3 goals tegen kregen dat EK en 3x niks met oude/trage verdedigers te maken. Vervolgens tegen Italie speel je ook met 9 man, Hazard was niet fit, KDB speelde met inspuitingen na de aanslagen van Portugal eerder. Tielemans had dramatisch niveau heel EK lang.

Als Martinez gewoon alleen fitte spelers opstelt en onze topspelers zoals KDB raken niet geblesseerd waarop ze op 50% moeten spelen zal Belgie ver raken. Gewoon Trossard basis op Hazard zijn plek en Doku 30 min laten knallen elke wedstrijd, dat lijkt me ideaal atm. Hopelijk raakt Lukaku nog fit dan.

En echt insane zonde Lavia blessure kreeg net voor interland break met zijn grote vorm, had hem graag eens Witsel zien vervangen, denk dat hij Lavia niet gaat laten debuteren op het WK tenkoste van Witsel, maar hij zal wel meegaan als concurrent.

Het was ons b team. Dit middenveld speelt geen wedstrijd op het ek. Zelfde geldt voor jansen. We gaan toch geen middelmatige spits uit belgie meenemen?

I know het niet NL zijn sterkste opstelling was, evenmin was dit het geval voor Belgie? Batshuayi is niet veel beter dan Janssen en met Hazard hebben we lang met een man minder op het veld gespeeld.
 
Reactiescore
2
Ik vind de kritiek op de verdediging overdreven. Het is geen top dat is duidelijk maar wel voldoende, vaak als het team niet goed draait komt alles neer op je verdediging en dan ziet het er lullig uit. Jaar geleden in final 4 speelde we Frankrijk nog weg met Mbappe erbij het is dat Tielemans alle ballen ging inleveren en penalty's cadeau deed dat we van 2-0 voor niks aan de hand nog verloren in de laatste minuut met 2-3. Toen ook Lukaku nog 1 min daarvoor de 3-2 had gemaakt maar een mm buitenspel stond. Verdediging had toen ook weinig moeite met Mbappe in die wedstrijd en je komt wss maar 1x een Mbappe of Vinicius tegen.

Op EK gingen we er ook niet uit door trage/oude verdediging maar wederom Tielemans die geen druk zette tegen Insigne zijn afstandsschot, Jan besloot 3 man te dribbelen rond de 16 meter ipv het stadion uit te trappen en je hebt 2 lompe goals tegen. Niks met trage oude verdedigers te maken. Gewoon 2 domme momenten.

Tegen Denamerken in de groepsfase besloot laatste man Denayer was het geloof ik de bal recht in de voeten van de tegenstander te geven waardoor een tegengoal kwam. Denk dat we 3 goals tegen kregen dat EK en 3x niks met oude/trage verdedigers te maken. Vervolgens tegen Italie speel je ook met 9 man, Hazard was niet fit, KDB speelde met inspuitingen na de aanslagen van Portugal eerder. Tielemans had dramatisch niveau heel EK lang.

Als Martinez gewoon alleen fitte spelers opstelt en onze topspelers zoals KDB raken niet geblesseerd waarop ze op 50% moeten spelen zal Belgie ver raken. Gewoon Trossard basis op Hazard zijn plek en Doku 30 min laten knallen elke wedstrijd, dat lijkt me ideaal atm. Hopelijk raakt Lukaku nog fit dan.

En echt insane zonde Lavia blessure kreeg net voor interland break met zijn grote vorm, had hem graag eens Witsel zien vervangen, denk dat hij Lavia niet gaat laten debuteren op het WK tenkoste van Witsel, maar hij zal wel meegaan als concurrent.



I know het niet NL zijn sterkste opstelling was, evenmin was dit het geval voor Belgie? Batshuayi is niet veel beter dan Janssen en met Hazard hebben we lang met een man minder op het veld gespeeld.
Vergeet niet dat we toen wel nog een Kompany en een Vermaelen hadden. Je kan zeggen wat je wil maar dat was een brok ervaring. Uiteraard hebben we met Toby en Jan ook nog een hele boel ervaring achteraan, maar die hebben in mijn ogen nooit het niveau can een kompany gehaald.

Ach we gaan het zien. Ik ben al lang blij dat we er weer bij zijn tijdens dit WK. Dat was vroeger al een hele opdracht :D
 
Reactiescore
3.576
Volgende week weer Champions League, eindelijk. Wat denken jullie van Club Brugge en Ajax?

Lastig te zeggen voor beide. 1 ding is vrij zeker, zowel Ajax als Brugge zijn al 'zeker' van de 3de plaats. Ajax zal 4/6 moeten kunnen halen tegen het dubbel duel met Napoli willen ze doorgaan nog. Brugge moet zien ze niet meer verliezen van Porto en Leverkosen dan overwinteren ze wellicht ook wel in de CL.

Wat Brugge betreft komen er wel wat goede spelers terug uit blessure (Buchanan, Lang en Mata) net optijd voor het immens drukke schema dat eraan komt tot het WK in Qatar. Om de 3-4 dagen een match voor de komende anderhalve maand word pittig.
 
Reactiescore
3.576
Ik zie Ajax geen top 2 meer halen. 3 lukt wel en dan overwinteren in EL.

Brugge zal bij enige zekerheid wel top 2 halen en staan er zelfs goed voor om groepswinst.
 
Bovenaan