Calamity.
Beste offer 20/21
- Reactiescore
- 10.773
Ik denk dat Warre het wel helder uiteengezet heeft. Vanaf het begin heb ik al een verschil gemerkt in de leidingsstijl van de twee stammen.
Bij Ice inderdaad meer de "democratie" en hier gaat het via de harde kern wat gemakkelijker. Voor mij is Melt een relatief makkelijke stam om keuzes te maken en te sturen. De impulsiviteit die er weleens is is een ander verhaal, maar dat terzijde.
Zelf heb ik ook regelmatig moeite gehad met de verschillen, omdat ik kon praten vanuit mijn eigen standpunten en ik vanuit Ice heel vaak het meerderheidsverhaaltje aangepraat kreeg en minder de ruimte had om te discussiëren over bepaalde punten.
Vind het dan ook wel jammer dat Ice blijkbaar een grote groep heeft die graag voor de snelle route kiest - maar vind dat eigenlijk een makkelijk argument als Ice zijnde. Met beetje inschattingsvermogen heb je zo door dat Melt eigenlijk nog genoeg tijd moet uittrekken voor eigen rim en kwantiteitsachterstand wegwerken voor zover dat kan. Als je gewoon netjes blijft spelen, misschien passiever bent (eigen keuze), rustig dooredelt heb je zomaar de kans dat de grote battles komen als iedereen weer terug is van de vakantie. Nu moet het allemaal erg snel ivm tijd maar dat moet niet ten koste gaan van je morele standpunten. Bovendien blijf je in de zomer toch wel bezig, een echte "rush" gebeurt niet zomaar. Je bent enkel je favorietenrol aan het vergroten.
Ik had de groep van Ice me een stuk makkelijker voorgesteld - degenen die zich in het openbaar vertonen valt prima mee te praten. De acties zijn enkel gewoon heel anders. En ik zie ook een minderheid tegen de acties zijn, maar het lijkt ook dat ze geen moeite doen om de stam in die lijn te sturen. Iemand als Melvin kan prima een stam achter zich krijgen normaal gesproken, maar ik kan niet in Ice kijken. Is enkel iets wat me wel opvalt.
Bij Ice inderdaad meer de "democratie" en hier gaat het via de harde kern wat gemakkelijker. Voor mij is Melt een relatief makkelijke stam om keuzes te maken en te sturen. De impulsiviteit die er weleens is is een ander verhaal, maar dat terzijde.
Zelf heb ik ook regelmatig moeite gehad met de verschillen, omdat ik kon praten vanuit mijn eigen standpunten en ik vanuit Ice heel vaak het meerderheidsverhaaltje aangepraat kreeg en minder de ruimte had om te discussiëren over bepaalde punten.
Vind het dan ook wel jammer dat Ice blijkbaar een grote groep heeft die graag voor de snelle route kiest - maar vind dat eigenlijk een makkelijk argument als Ice zijnde. Met beetje inschattingsvermogen heb je zo door dat Melt eigenlijk nog genoeg tijd moet uittrekken voor eigen rim en kwantiteitsachterstand wegwerken voor zover dat kan. Als je gewoon netjes blijft spelen, misschien passiever bent (eigen keuze), rustig dooredelt heb je zomaar de kans dat de grote battles komen als iedereen weer terug is van de vakantie. Nu moet het allemaal erg snel ivm tijd maar dat moet niet ten koste gaan van je morele standpunten. Bovendien blijf je in de zomer toch wel bezig, een echte "rush" gebeurt niet zomaar. Je bent enkel je favorietenrol aan het vergroten.
Ik had de groep van Ice me een stuk makkelijker voorgesteld - degenen die zich in het openbaar vertonen valt prima mee te praten. De acties zijn enkel gewoon heel anders. En ik zie ook een minderheid tegen de acties zijn, maar het lijkt ook dat ze geen moeite doen om de stam in die lijn te sturen. Iemand als Melvin kan prima een stam achter zich krijgen normaal gesproken, maar ik kan niet in Ice kijken. Is enkel iets wat me wel opvalt.
Er is wel 1 ding dat blijft op TW: gezeik en P&P hoort eenmaal bij TW. In de start vaak onzin P&P (dat boostverhaal gaat toch nergens over), in midgame wat serieuzere P&P met vaak de hypocrisie laag eroverheen en endgame geen tot weinig P&P en veel battlen. Hier moet je ook gewoon doorheen kunnen prikken en volgens mij had W85 een prima wereld kunnen worden, kan het nog steeds zijn. Kwantiteit en ledenlimiet is alleen iets minder in balans maar W80 heeft bewezen dat ook zoiets een spectaculaire endbattle kan opleveren.Nouja, veelbelovende wereld?
Deze wereld is al vanaf dag 1 al gejank over en weer. Het begon al met de eerste dorpjes dat er heen en weer naar beide kampen gelijk werd geklaagd over boost accounts. En dat gezeur en geklaag over elk miezerig dingentje (terecht en onterecht) is de hele wereld gebleven waardoor mensen zoals ik denken: Oke fuck it
En ja, ik weet het! Je hebt het in elke wereld wel dat gezeur en geklaag, maar deze wereld heeft het wel tot extreme geholpen.
Verder 2 premades die afspreken elkaar niks te doen tot endgame? vind ik juist ook verre van veelbelovende wereld? Pas de endgame is veelbelovend ja, maar deze midgame en earlygame is dus geen hol aan. Nieuwe spelers of iets mindere spelers hebben geen schijn van kans deze wereld (ja nu wss wel omdat er mensen gestopt zijn en ze dus bij kamp ICE of MELT mogen spelen, maar dat wist je niet toen dit werd verzonnen).
w78 was een veelbelovende wereld, jammer genoeg niet zo geëindigd.