Discussie Updates discussietopic

Reactiescore
449
Beetje salty dat jullie tag Discord bot niet meer werkt dus?

Lijkt me dat deze update handig was voor een fair playing field
Het is maar hoever je wilt gaan voor 'fairheid'. De casual speler ga je toch nooit genoeg kunnen helpen als dat zelfs de intentie al was. Dit soort updates maakt de spelers die er nog echt elke wereld zijn (of iig vrijwel elke) nou niet bepaald gemotiveerder. Tuurlijk het is een klein iets maar het is simpelweg een quality of life ding.

Maar zoals Tom zegt, debiele updates volgen elkaar t laatste jaar constant op helaas.
 
Reactiescore
1.380
Beetje salty dat jullie tag Discord bot niet meer werkt dus?

Lijkt me dat deze update handig was voor een fair playing field

Misschien moeten jullie eens goed nadenken wie voor jullie het geld in het laatje brengt. Veel ervaren spelers wie uiteindelijk ook de endgame spelen en het geld erin gooien vinden tw steeds minder leuk worden door dit soort dingen.

Denk waarschijnlijk ook de mensen die al die mooie hulpjes uitvinden om het spel wat leuker te maken ipv een 24/7 online te moeten zijn.
Ach ja waarom zou het hier anders zijn dan ergens anders.
Vriendjes van klagen bij bepaalde mensen en daar wordt vaak naar geluisterd en hoppa dingen worden veranderd.
Vooral zo doorgaan misschien dat het spel dan binnen no time naar de klote is en niemand die het nog wil spelen die er geld in gooien.
 

Deleted User - 24028

Guest
Dit is gewoon een prima update joh :)

Goede keuze om niet alle meldingen volledig weg te doen (want dat zou rampzalig zijn) maar toch voldoende bij te sturen zodat de meldingen niet misbruikt worden om grote voordelen te behalen. Volledig in lijn met hoe er al jaren lang naar gekeken wordt, deze methode is namelijk gewoon een vernieuwde versie van de oude id tagger die ooit weg gehaald is omdat het niet de bedoeling was om inc te kunnen taggen zonder effectief online te zijn.


Nee de opeenstapeling van updates die het spel voor de ervaren speler steeds minder leuk maken. Zo’n tag bot is enkel handig endgame en zoals w85 hebben beide end game stammen zo’n bot. Nee de stam kleine boefje zusterstam heeft er geen nee, maar die weten amper wat taggen is, dus veel meerwaarden heeft het niet.
Voor zo ver ik kon zien had Melt dit niet hoor... En hoezo zou het enkel end game werken :rolleyes:
 
Reactiescore
1.228
Lijkt me dat deze update handig was voor een fair playing field
En waarom is er dan nog steeds geen aanpassing gebracht aan T-timen verdedigend? :)

Enige in game aanvallende advantage die er blijft bovenuit steken tov het verdedigende aspect... :)
 
Reactiescore
5.598
Dit is gewoon een prima update joh :)

Goede keuze om niet alle meldingen volledig weg te doen (want dat zou rampzalig zijn) maar toch voldoende bij te sturen zodat de meldingen niet misbruikt worden om grote voordelen te behalen. Volledig in lijn met hoe er al jaren lang naar gekeken wordt, deze methode is namelijk gewoon een vernieuwde versie van de oude id tagger die ooit weg gehaald is omdat het niet de bedoeling was om inc te kunnen taggen zonder effectief online te zijn.



Voor zo ver ik kon zien had Melt dit niet hoor... En hoezo zou het enkel end game werken :rolleyes:
Martijn maakte ooit volgens mij de eerste en die speelt gewoon in Melt, dus lijkt mij van wel :)
Zeg nergens dat het enkel endgame werkt, ik zeg dat het enkel endgame écht handig is.

Wat maakt het nu uit dat we via discord makkelijk kunnen zien wie en in welke mate die aangevallen wordt en hiermee te kunnen anticiperen. Het zorgt ervoor dat je op bepaalde momenten zoals snachts, niet continu online hoeft te zijn, het maakte het spel dus een stukje dragelijker. Zou juist gestimuleerd moeten worden, aangezien dit in mijn ogen het spel goed doet.

Wat je zegt klopt wel ja, het ligt volledig in lijn met alles wat TW dragelijk maakte compleet met de grond gelijk te maken voor een gelijk speelveld waarbij vooral nieuwere spelers beschermd worden. Als TW verwacht dat deze nieuwe spelers nog blijven hangen, kan ik TW best die illusie ontnemen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Martijn maakte ooit volgens mij de eerste en die speelt gewoon in Melt, dus lijkt mij van wel :)
Zoals ik zeg, hij was niet aangesloten op de Melt discord voor zo ver ik kon zien. Martijn heb ik, al een geluk, ook amper tot niet gezien daar ;)

Zeg nergens dat het enkel endgame werkt, ik zeg dat het enkel endgame écht handig is.
Ik bedoelde ook dat het niet enkel endgame handig is, ik zou zelfs zeggen dat het effect net veel groter is begin game.

Wat maakt het nu uit dat we via discord makkelijk kunnen zien wie en in welke mate die aangevallen wordt en hiermee te kunnen anticiperen. Het zorgt ervoor dat je op bepaalde momenten zoals snachts, niet continu online hoeft te zijn, het maakte het spel dus een stukje dragelijker. Zou juist gestimuleerd moeten worden, aangezien dit in mijn ogen het spel goed doet.
Als ik het goed begrijp is dit nog steeds mogelijk (de meldingen van inc in discord)? En daar zal inno zeker niet tegen zijn, je kan zelfs ingame zien wie inc krijgt en hoe veel en zelfs op welke dorpen!

De update gaat enkel in tegen scripts/discord bots die een stap verder gaan en ook gebruikt worden om te taggen en een compleet beeld te geven van de incs die er komen op een acc zonder dat er iemand van dat acc online moet zijn.
 
Reactiescore
43
pfff hoever wil je gaan... Wat krijgen we hierna? Scripts die vanaf een server kunnen bediend worden en hun functionaliteit aangepast op basis van een simpele input, zodat de maker van een script zichzelf voordelen kan toeeigenen?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
goede update eens
 
Reactiescore
1.228
pfff hoever wil je gaan... Wat krijgen we hierna? Scripts die vanaf een server kunnen bediend worden en hun functionaliteit aangepast op basis van een simpele input, zodat de maker van een script zichzelf voordelen kan toeeigenen?
ik heb al jaren gratis PA en AM hoor dankzij @ixfuryanix zen scriptjes
 
Reactiescore
1.228
Reactiescore
234
Wel dat er eindelijk meerdere os bevelen in 1 aanval kunnen gestuurd worden!!!

Dit was mijn feedback mvg

Zeker met de boerderij limiet werelden, als je dan 4 os bevelen in 1 keer kan sturen (met de hoop dat) er tussen elke (getimede) clear wat OS binnenkomt om de boerderij limieten weer aan te vullen naar maximaal (lees goedkoper deffen).
Ook ik meld me hier even
Groetjes
 
Reactiescore
983
Zeker met de boerderij limiet werelden, als je dan 4 os bevelen in 1 keer kan sturen (met de hoop dat) er tussen elke (getimede) clear wat OS binnenkomt om de boerderij limieten weer aan te vullen naar maximaal (lees goedkoper deffen).
Ook ik meld me hier even
Groetjes

Naja tis eigenlijk echt triest dat ze dit nog niet gedaan hebben, of zelfs elke mogelijke vraag er naar negeren.
 
Reactiescore
2.489
Naja tis eigenlijk echt triest dat ze dit nog niet gedaan hebben, of zelfs elke mogelijke vraag er naar negeren.

Ideeën worden opgegooid bij InnoGames. Helaas kan ik op dat punt niet meer doen dan doorlopend het idee opgooien bij InnoGames (wekelijks) in de hoop dat Product management het op de roadmap zet.

Helaas kan ik hier dus tot dusver geen positief nieuws over geven.

Duckje
 
Reactiescore
43
Wat is nu de echte winst die we gemaakt hebben door de snelschakellijst van de VV-nemer te gebruiken?
Nu kan er niet meer automatisch uitvoeren worden gedaan,
moeten scripts die account specifieke instellingen gebruiken, zoals coords, op het VV-nemend account worden ingevoerd.
Werkt überhaupt een van de scripts? Enkel de snelschakels in-game, dus HG, Rekr, AH, Smed, VP & MP werken (nu wel) correct.

Dus end of the line, je kan nu tijdens dat je vv neemt enkel sneller de standaard TW snelschakels gebruiken en geen top scripts als die van Jens of Warre.

En ja ik heb verder niet getest met/zonder specifieke instellingen. Officiele TW extensie staat gewoon aan. Maar ik vind dat het TW team, gezien de hosting, naar het probleem moet kijken. @Duckje en misschien kan @Warre hen ook nog helpen, als die dat wilt.

Ik wil er zelf ook niet aan beginnen te klooien met test scripts in te voeren (dus pure JS code ipv gehost door TW) omdat dit banbaar is.
1672313096631.png

Is er iemand waarbij scripts via VV wel werken?
 

Deleted User - 24028

Guest
Wat is nu de echte winst die we gemaakt hebben door de snelschakellijst van de VV-nemer te gebruiken?
Nu kan er niet meer automatisch uitvoeren worden gedaan,
moeten scripts die account specifieke instellingen gebruiken, zoals coords, op het VV-nemend account worden ingevoerd.
Werkt überhaupt een van de scripts? Enkel de snelschakels in-game, dus HG, Rekr, AH, Smed, VP & MP werken (nu wel) correct.

Dus end of the line, je kan nu tijdens dat je vv neemt enkel sneller de standaard TW snelschakels gebruiken en geen top scripts als die van Jens of Warre.

En ja ik heb verder niet getest met/zonder specifieke instellingen. Officiele TW extensie staat gewoon aan. Maar ik vind dat het TW team, gezien de hosting, naar het probleem moet kijken. @Duckje en misschien kan @Warre hen ook nog helpen, als die dat wilt.

Ik wil er zelf ook niet aan beginnen te klooien met test scripts in te voeren (dus pure JS code ipv gehost door TW) omdat dit banbaar is.
Bekijk bijlage 33780

Is er iemand waarbij scripts via VV wel werken?
Mooie post, helaas lijkt ook deze (weer) door iedereen genegeerd te worden. Aangezien niet iedereen de discord volgt waar het er al over gegaan is zal ik hier ook even reageren.

Het spel is er met deze wijziging, op de manier waarop deze is uitgevoerd, zeker niet op vooruit gegaan. Maar ik ben wel van mening dat het idee goed is, het heeft voordelen en slechts een klein nadeel (wat jij omschrijft als "specifieke instellingen", welke door scripters doormiddel van UI even goed uit de snellijst gehaald kan worden). Zoals altijd helaas, inno heeft ofwel het idee goed ofwel de uitwerking, beiden kan je niet verwachten van een miljoenen bedrijf blijkbaar...

Een fout (bug) vanuit inno bij de update is dat alleen scripts werken die op voorhand zowel in de snellijst van de vv-nemer als de vv-gever staan, de rest werkt niet. Dit is als bug ingediend op .net (https://forum.tribalwars.net/index.php?threads/account-sit-quick-bar.290149/) en daar is door de CM aangegeven dat die herkend is en een oplossing er snel zal zijn. Dit was 10 dagen geleden, en van wat ik hoor is het nog steeds niet opgelost.

Schermafbeelding 2022-12-31 om 12.29.34.png
Goed, we zitten in de feestdagen dus iedereen heeft het begrijpelijk druk (ook inno devs), maar als je dan Duckje ziet zeggen dat inno de update gerusht heeft en vervolgens 10 dagen geen fix weet uit te brengen. Ben ik de enige die dat niet begrijpt?


Bovenstaande ligt allemaal bij inno helaas, daar kunnen we onze CM of moderatoren geen schuld van geven. Dan komen we tot bij de "TW.NL Officiële extensie", iets waar inno dan weer niks mee te maken heeft en wel bij onze CM/moderatoren ligt. Hier over werd het volgende al gezegd in de Discord (maar verdere reactie is ook uit gebleven):
Schermafbeelding 2022-12-31 om 12.35.09.png
Schermafbeelding 2022-12-31 om 12.36.13.png

Wat mij hier vooral tegen de borst stoot is hoe het wordt afgewimpeld als een probleem van de community dat de community zelf maar moet oplossen, in plaats van dat @Duckje / TWteam hun verantwoordelijkheid nemen en dit zelf in orde proberen te brengen. Als ze daar zelf de tijd en kennis niet voor hebben, dan kunnen ze toch vragen of iemand die dat wel heeft kan helpen. Aan mij is iig niks gevraagd, en bovenop hebben ze een sollicitatie van een capabele nieuwe scriptmod genegeerd/geweigerd...

Momenteel lijkt het wel alsof ik, als gestopte mod/speler/scripter, meer in zit met de gevolgen voor de community dan het team wiens job dat is. Dat gaat er bij mij echt niet in hoor...

Oh en voor de mensen die denken "ik heb hier allemaal geen last van want ik draai toch geen vv's", binnen 2/3 maanden update chrome zijn extensie voorwaarden waardoor de "TW.NL Officiële extensie" volledig zal stoppen met werken, ook op eigen account dus.
 
Bovenaan