Ice en Melt.

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Mocht u zich afvragen of ik dit topic heb getypt op een warme zomermiddag, ik ontken alles.

Ik wilde in dit topic de verdere gebeurtenissen sinds het voorval met Peaky Blinders (topic Peaky Blunders) toelichten. Er lijkt namelijk een trend aanwezig te zijn op deze wereld wat mij wel zorgen baart.

Aftermath Peaky Blinders
Zoals te lezen is in het Peaky Blunders topic, zijn Melt en Peaky op niet bepaald de leukste wijze uit elkaar gegaan. Nu wil ik niet diep op dit onderwerp ingaan, maar wel het resultaat tonen.

Before:
1657802638791.png

After:
1657802618906.png

Er zijn op verschillende gebieden lijnen afgesproken tussen Melt en Ice voor een lijn waarmee we de fronten netjes konden verdelen. Na de stab van Peaky op Melt heeft Vanquisher hier zo'n ca. 70 dorpen van Peaky overgenomen, ondanks dat wij van mening waren dat Peaky ons had gestabt en zodoende niet meer bij ons hoorde, en er van Ice meer ondernomen had mogen worden om de lijn te respecteren. Daarbovenop werd door dit nieuwe gebied van Vanquisher ook nog zo'n ruim 100 neutrale dorpen afgeschermd waar wij van Ice geen aanspraak meer op mochten maken. Door deze actie waren we zo'n tweehonderd dorpen verloren aan terrein aan Ice.

6 versus 6?
Al van in een redelijk vroeg stadium zagen wij als Melt Vanquisher stevig opstomen in het oosten. Peaky Blinders was destijds ons beoogde zesde lid. Later kwam LoR erbij, die wij strategisch nodig achtten om onze fragiele positie in de core en het oosten te stabiliseren. Hierdoor schoof Peaky door als een extern account. We realiseerden ons ook dat het ideaalbeeld van een 6 versus 6 erg lastig werd. Daarvoor groeiden wij te langzaam ten opzichte van Ice en ervaarden we relatief veel weerstand in het zuiden. Om uiteindelijk boven het aantal van zes fronters uit te komen was niet de planning, maar wel wat uiteindelijk gebeurde.

1657807994608.png
1657808244465.png
Vroeger heb ik dit ook eerlijk aangegeven bij de leiding van Ice. Een extern acc behoorde tot de mogelijkheden en zoals aangegeven waren we ook in gesprek met LoR toentertijd.

Zoals in de kaart hierboven te zien is, hadden we een groot gat gekregen. Turtle kreeg nog een soort kronkelende hap geëdeld als front, wat natuurlijk lastig te behouden zou zijn. Maar anders waren we het deel hoe dan ook kwijt. Aangezien Peaky weggevallen was op de wijze hoe het gebeurd was, moesten we kijken voor alternatieven. Immers hadden we nog altijd LT in onze rug en XII werd een nog serieuzere stam doordat ze ook een hap hadden genomen van Peaky en co, en dat ook direct ten koste ging van onze dominantie in dat gebied. Deze combinatie zou ons in een redelijk kansloze positie plaatsen, met de daarbijkomende grote kwantiteitsverschillen met Ice.

Dit resulteerde in contact tussen Melt en LT. Gedurende het overleg kregen we het idee dat er een akkoord gesloten zou kunnen worden. We zochten opties op voor een fusie waarbij een 6v6 het uitgangspunt zou worden. We zaten echter nog steeds met Turtle in onze maag en maakten vervolgens de keuze om Road Runner in het oosten neer te planten als beoogde vervanging van Peaky Blinders - en 6v6 los te laten. Het was natuurlijk lastig om een voet aan de grond te zetten. Zeker met XII in onze rug. Iets wat nog altijd niet gelukt is.

XII
Een stam dat altijd een beetje onder de radar bleef. Veel bezig geweest met hun eigen regio, tot voor hun de kans kwam met de ineenstorting van SF. Hierdoor konden ze ook meedoen op het wereldtoneel. Hun aanwezigheid viel al op in de strijd met SF, maar kreeg een nog opvallendere plaats toen ze een samenwerking aangingen met Ice.

Een beslissing van Ice / Vanquisher wat hier niet in goede aarde viel. Ik had eigenlijk ook een soort mondeling akkoord gemaakt met de leiding van Ice over samenwerkingen in elkaars rim.

1657808355489.png

Het was nooit heel officieel op papier gezet maar binnen Melt hebben we dit wel gehanteerd. In onze ogen was het een geldige regel.
Ik had ook niet verwacht dat de samenwerking zoals XII ook iets zou zijn wat in de praktijk ging kunnen gebeuren. Ik voorzag het meer voor VV's en dergelijke zaken, waar we al vaker gestoei over hadden. Dit was echter wel iets wat verder ging dan dat en een behoorlijke impact maakte.
Het tweede wat ons erg stoorde was dat er lijnen verdelingen waren gemaakt en Ice hier een BG erbij pakte óver de lijn heen, terwijl de lijnen als doel hadden dat beide stammen tot aan daar de dorpen konden wegedelen voor frontvorming. Iets wat in onze ogen gewoon erg onacceptabel was.

Toen we dit aankaartten kwamen de redenen vanuit Ice als "reactie op de jump van RR". Goed, we wisten wel dat het niet hierbij zou blijven. En zo gebeurde ook, want Turtle kreeg ineens een massa van alle kanten met coördinatie tussen Ice en XII. Het begon met een grote nachtblitz en intussen is Turtle in een sandwich beland.

Externe accounts
Het bleef echter niet bij Ice en XII, want er waren nog meer externe accounts betrokken bij de aanval. Opzich hoeft dat niet heel interessant te zijn, ik heb niks tegen dit soort support als het op de juiste wijze gebeurt. Er kwamen onder andere clears van Definition of Insanity, keurig in de rim van Vanq. Prima. Maar het plaatje werd een stuk dubieuzer dan dat.

1657810128795.png
Niet alleen Vanquisher en XII gingen aan de slag, ook werd de hulp ingeschakeld van een "neutrale" speler tussen Vanquisher en Turtle in, Traianus. Via zijn clusterfucks in Turtle werden er extra clears en edels geprikt. Alsof dat niet genoeg was, werd ook de stam DGR ingeschakeld. Spelers random in het cluster van Vanquisher met puntenaantallen waar je moraal op hebt, werden ingezet. Ze spamden edels mee waardoor er via edelspam accounts een hogere edelcount werd gegenereerd.

1657809750205.png
Dit is uiteindelijk de impact tot nu toe. De strijd is nog in volle gang, maar zoals te zien is hebben alle partijen hier al een hap uit weten te nemen. Er zijn dan ook al zo'n zeven man bezig geweest met edels op Turtle.

Slot
Naar mijn mening zijn hier heel veel grenzen overschreden. Om het op een rij te zetten:

- Afspraken omtrent lijnenverdeling is genegeerd door Vanquisher sinds de val van Peaky. Hierdoor zijn er ca. 200 dorpen buiten Melt om gepakt over de afgesproken lijn heen.
- Ice heeft samengewerkt met een stam in onze rug, ondanks dat er lijnen waren die juist bedoeld waren om de "buit te verdelen" & er een mondeling akkoord was tussen de leiding om dit niet te doen. Bovendien gaat dit tegen de morele standaarden in - anders zouden de afspraken ook niet gemaakt worden.
- Ice heeft zich schuldig gemaakt aan illegale CF's door een partij aan hun kant te halen die deels in het cluster van Turtle lag.
- Ice heeft edelspam accounts gebruikt tegen Turtle om zo een hogere edelcount te genereren. Ondanks dat ook bekend is dat we beide als morele standaard hebben om alleen fronters edels te laten gooien.

Persoonlijk sta ik ook niet te wachten op een strijd waar we bovenstaande middelen allemaal aan gaan grijpen. Gezamenlijk aanvallen in elkaars rim, edelspam accounts inzetten, lijnen niet respecteren. Al moet ik zeggen dat het ons erg moeilijk wordt gemaakt om alleen te incasseren.

Ik ben me er natuurlijk van bewust dat Melt over het algemeen de partij is met meer samenwerkingen en interns. We hebben dit alleen "netjes" in onze eigen rim behouden en natuurlijk staat het Ice vrij om dit ook in hun eigen rim uit te voeren. Ook begrijp ik volkomen dat Ice niet even blij kan zijn met een niet evenwichtig aantal fronters tussen beide stammen. Echter niet iets nieuws op werelden, zo gebeurde dit op W69 en W73 waar ik speelde. Op andere werelden lag het stammenlimiet vaak nog hoog. Natuurlijk zou ik dit graag vermijden, maar we zouden anders simpelweg tekort komen om Ice enigszins bij te houden. Daar ben ik heel eerlijk in. Het brengt verder natuurlijk door stammenlimiet ook defensieve risico's met zich mee en je moet meer activiteit genereren, dus ik had dat ook veel liever vermeden. Verder kan Ice dit natuurlijk ook nog counteren door zelf een extra fronter te plaatsen.

Ik ben persoonlijk erg teleurgesteld over deze acties bij het gebied van Vanquisher. En misschien nog meer teleurgesteld in Ice, dat alles door de vingers gezien wordt. Ik vind de beargumentering van Ice om tot deze acties te komen dan ook niet fair. Er worden meerdere morele standaarden weggezet wat ook nog eens best goed werkte omdat wij eenmaal een mindere P&P positie hebben. Ik weet verder niet wat we Ice aangedaan hebben om op deze manier genaaid te worden in het oosten.

Ik hoop dat er hier een gezonde discussie kan plaatsvinden, als twee stammen tegenover elkaar, waar we niet wegzinken in allemaal voorbeelden van andere werelden of andere stammen. Het gaat om Ice en Melt. Ik wil wel in oplossingen blijven denken. Vanavond zal ik de leiding van Ice benaderen om te kijken of we hier wat op kunnen vinden, zodat we nog wel de morele standaarden kunnen behouden op deze wereld. Los van de motivatie van beide stammen, of men een snelle wereldwinst wil om van de zomer te genieten, ik vind dat dit geen reden moeten zijn om dan alles toe te staan.
 

Bijlagen

  • 1657802005409.png
    1657802005409.png
    184,7 KB · Weergaven: 10
Reactiescore
487
Mwah, ik dacht dat jullie een 1vs1 wilde. Maar als ik zo lees kom je met een 1vs1 + nog extra speler aan het front.

Jullie hele doel was toch deze wereld een 1vs1 te maken, en omdat je in early-mid game verzaakt hebt, rechtvaardigt dit om dan maar extra speler neer te leggen, in verband met je eigen falen?

Een wereld begint al bij de start niet pas bij endgame, daar is Melt de mist in gegaan.
En dan snap ik wel dat ICE het beetje zat is en nu een ''dubieuze aanval'' uitvoeren.

Maar goed het schijnt dat ik in het ICE kamp zit, dus zal het wel door een ICE bril zien. Desondanks ik de login knop niet snel kan vinden hier
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
448
Oke. Ik ga nog uitgebreidt reageren. Wees maar niet bang. Maar buiten de BG tussen ICE en XII zijn de overige accounts gewoon die meegooien gewoon het resultaat van het niet opruimen van spelers (Turtles die DGR aanviel en ruzie maakt. Idem voor Traianus.

Daarnaast hebben we je een mooi voorstel gegeven waarmee Melt circa 50 dorpen (in totaal dus ook incl externe spelers) zou toegeven na het op delete gaan van Peaky. Gingen jullie niet mee akkoord. Ipv gingen jullie een samenwerking aan met de derde stam van de wereld (klinkt bekend?) Uit opportunisme. Toen liet je de 6v6 definitief los. Prima, maar dan hoeft ICE zich daar ook niet aan te houden.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Mwah, ik dacht dat jullie een 1vs1 wilde. Maar als ik zo lees kom je met een 1vs1 + nog extra speler aan het front.

Jullie hele doel was toch deze wereld een 1vs1 te maken, en omdat je in early-mid game verzaakt hebt, rechtvaardigt dit om dan maar extra speler neer te leggen, in verband met je eigen falen?

Een wereld begint al bij de start niet pas bij endgame, daar is Melt de mist in gegaan.
En dan snap ik wel dat ICE het beetje zat is en nu een ''dubieuze aanval'' uitvoeren.

Maar goed het schijnt dat ik in het ICE kamp zit, dus zal het wel door een ICE bril zien. Desondanks ik de login knop niet snel kan vinden hier

Strategie is niet voor niets een onderdeel van het spel. Er kunnen altijd achterstanden ontstaan door verschillende factoren, waarop men extra recruits, interns of wat dan ook op plaatst. Na W80 wisten wij als groep ook: we willen de shitzooi van twee volle stammen vermijden want dat werkte alleen maar tegen ons. Helaas kwam het toch hierop aan. Ik weet best dat Melt gewoon minder gepresteerd heeft midgame, maar dat is een achterstand dat moeilijk te herstellen is. Dat hebben jullie beter gemanaged en dat resulteert ook in een kwantiteitsvoordeel. Maar net zoals je op werelden met een driestrijd vaak hebt is dat één stam valt, een deel samenvoegt bij andere stam om uiteindelijk een evenwichtige eindstrijd te creëren. Zo werkt diplomatiek eenmaal. Wij zijn in deze achterstand op zoek naar compensatie, een voorsprong genereren we allesbehalve.

Oke. Ik ga nog uitgebreidt reageren. Wees maar niet bang. Maar buiten de BG tussen ICE en XII zijn de overige accounts gewoon die meegooien gewoon het resultaat van het niet opruimen van spelers (Turtles die DGR aanviel en ruzie maakt. Idem voor Traianus.

Daarnaast hebben we je een mooi voorstel gegeven waarmee Melt circa 50 dorpen (in totaal dus ook incl externe spelers) zou toegeven na het op delete gaan van Peaky. Gingen jullie niet mee akkoord. Ipv gingen jullie een samenwerking aan met de derde stam van de wereld (klinkt bekend?) Uit opportunisme. Toen liet je de 6v6 definitief los. Prima, maar dan hoeft ICE zich daar ook niet aan te houden.

Traianus en DGR doen gewoon mee omdat ze ervoor gevraagd zijn. Dat is waar het om draait? Is niet relevant of Turtle er ruzie mee maakte of ze niet opgeruimd heeft. Als er geen samenwerking is en ze droppen puur zooi omdat ze dorpen verloren zien gaan, zoals SGC doet voor zover ik weet, dan is er niks mis mee. Maar er wordt hier bewust samengewerkt met deze spelers. Traianus loopt volgens mij ook gewoon langer een lijn mee, in ieder geval wat Jurriën beweerde.

En nee 50 dorpen was het aanbod van mij, jullie kwamen met een aanbod van veel meer dorpen op de proppen. Toen gingen we inderdaad met LT overleggen, maar we hebben puur de visie gehad om het gat bij Peaky op te vullen, omdat het een kansloze missie is om dat solo te dichten. Wat wil je dat we doen dan? Erbij kijken en gewoon jullie de wereldwinst overhandigen?
 
Reactiescore
448
Traianus en DGR doen gewoon mee omdat ze ervoor gevraagd zijn. Dat is waar het om draait? Is niet relevant of Turtle er ruzie mee maakte of ze niet opgeruimd heeft. Als er geen samenwerking is en ze droppen puur zooi omdat ze dorpen verloren zien gaan, zoals SGC doet voor zover ik weet, dan is er niks mis mee. Maar er wordt hier bewust samengewerkt met deze spelers. Traianus loopt volgens mij ook gewoon langer een lijn mee, in ieder geval wat Jurriën beweerde.

En nee 50 dorpen was het aanbod van mij, jullie kwamen met een aanbod van veel meer dorpen op de proppen. Toen gingen we inderdaad met LT overleggen, maar we hebben puur de visie gehad om het gat bij Peaky op te vullen, omdat het een kansloze missie is om dat solo te dichten. Wat wil je dat we doen dan? Erbij kijken en gewoon jullie de wereldwinst overhandigen?
Niks gevraagd aan hun. Dus gewoon echt weer uit de lucht gegrepen onzin. Traianus ligt daar als moraalbrug.

Ons aanbod deed gewoon recht toe aan de situatie. Je was niet eens van plan om te onderhandelen. Na 5 minuten praten was je er weer klaar mee. Hoezo solo opdichten? Peaky was al een 7de account. Die ruil je dan in voor LT en Stabbb (+12 accounts!) Om vervolgens mad te worden op een samenwerking tussen XII en ICE terwijl ICE daar gewoon op anticipeerde. Wat een grap zeg.
 
Reactiescore
903
14Jubel, vrouwe Sion, zing van vreugde, Israël, juich met heel je hart, vrouwe Jeruzalem!

15De HEER heeft het vonnis over jou tenietgedaan en je vijand verdreven. De HEER, de koning van Israël, is in je midden, je hebt geen kwaad meer te vrezen.

16Op die dag zal men tegen Jeruzalem zeggen:

‘Wees niet bang, Sion! Laat de moed niet zinken!’

17De HEER, je God, zal in je midden zijn, Hij is de held die je bevrijdt. Hij zal vol blijdschap zijn, verheugd over jou, in zijn liefde zal Hij zwijgen, in zijn vreugde zal Hij over je jubelen.

18Alle treurenden zal Ik bijeenbrengen, verzamelen wie op je feesten moesten ontbreken. Hun vernedering drukte zwaar op de stad.

19In die tijd zal Ik afrekenen met je verdrukkers, de kreupelen zal Ik redden, de verstrooiden bijeenbrengen. En hen die in de hele wereld werden veracht zal Ik met eer en roem overladen.

20In die tijd breng Ik jullie terug. Dan zal Ik jullie verzamelen, en je met eer en roem overladen te midden van alle volken op aarde. Met eigen ogen zullen jullie zien hoe Ik je lot ten goede keer
– zegt de HEER.

Ik laat het bij een klein stuk uit de bijbel vrind!
 
Reactiescore
50
En hier zit ik, die alleen maar kijkt naar hoe de twee stammen elkaar constant de vinger wijzen van vies spel, terwijl ze elkaar al sinds dag 1 negeren, om de rest eerst aan te pakken of te gebruiken/misbruiken, totdat ze nagenoeg met zn twee overblijven. Maarja, wie ben ik als outsider.
 
Reactiescore
1.383
Het standaard praatje. Lijnen verdeling, illegale clusterfucks, niet nakomen wereldafspraken, edelspam blabla. Alleen de kata's ontbreken nog.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Niks gevraagd aan hun. Dus gewoon echt weer uit de lucht gegrepen onzin. Traianus ligt daar als moraalbrug.

Ons aanbod deed gewoon recht toe aan de situatie. Je was niet eens van plan om te onderhandelen. Na 5 minuten praten was je er weer klaar mee. Hoezo solo opdichten? Peaky was al een 7de account. Die ruil je dan in voor LT en Stabbb (+12 accounts!) Om vervolgens mad te worden op een samenwerking tussen XII en ICE terwijl ICE daar gewoon op anticipeerde. Wat een grap zeg.


1657830815491.png
Jullie begonnen in de nacht van de 12e met de blitz. Deze aanval kwam bijvoorbeeld 10:50 aan met een lange looptijd wat neerkomt op 01:44 's nachts verstuurd. Dit geldt voor meer edelclears. Ook in de nacht gescout en blijft dagen mee aanvallen. Doe je nou echt alsof die niet gevraagd is? Kan me herinneren dat jij ook degene was die zei dat de samenwerking met XII puur was om RR terug te dringen. That aged well.

Volgende keer graag een verhaal dat klopt. En LT was ook als reactie op het gebeuren van Peaky, waar haal je 12 zelfs vandaan lol. Het is niet alsof we die accounts aan het front leggen, enkel Peaky vervangen we. Jullie overdramatiseren dat ook wel heel erg.
 
Reactiescore
70
Een wereld starten zonder van die suffe afspraken had veel gezeik voorkomen :).

Daarnaast, het zou het cluster van turtles wel ten goede doen als die alle dorpen in het oosten verliest, wat een gedrocht van een ding zeg.
 
Bovenaan