[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #347

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Zoals ks eerder zei is het beter de stemmen te spreiden. De stemmen zijn niet voor bm maar stemrecht en op bepaalde momenten komen er mogelijkheden/dilemma’s en moet daar een keuze over worden gemaakt. Je wil de wolven niet teveel macht geven daarin. En door de stemmen te spreiden is de kans groter dat ze bij de goedjes komen en verdeel je ook die macht. Teveel stemmen op eenzelfde persoon is riskant, je weet immers niet wie goedje of slechtje is.
Als 1 persoon meerdere stemmen heeft hou je juist veel beter bij wie de stemming beinvloedt en geeft de wolven minder kans deze te beinvloeden. Wolven gaan bovendien niet zo dom zijn allemaal te stemmen op een medewolf. Ik zou juist zeggen dat veel stemmen op 1 persoon veel beter is voor de goedjes, zeker met een ziener in het potje. Kortom nee ks juist zo min mogelijk spreiden als je geen wolfje bent.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Als 1 persoon meerdere stemmen heeft hou je juist veel beter bij wie de stemming beinvloedt en geeft de wolven minder kans deze te beinvloeden. Wolven gaan bovendien niet zo dom zijn allemaal te stemmen op een medewolf. Ik zou juist zeggen dat veel stemmen op 1 persoon veel beter is voor de goedjes, zeker met een ziener in het potje. Kortom nee ks juist zo min mogelijk spreiden als je geen wolfje bent.
Goedjes hebben even goed kans om op een wolfje te stemmen???

verder ben ik wel voor het verspreiden van stemmen
 
Reactiescore
276
Als 1 persoon meerdere stemmen heeft hou je juist veel beter bij wie de stemming beinvloedt en geeft de wolven minder kans deze te beinvloeden. Wolven gaan bovendien niet zo dom zijn allemaal te stemmen op een medewolf. Ik zou juist zeggen dat veel stemmen op 1 persoon veel beter is voor de goedjes, zeker met een ziener in het potje. Kortom nee ks juist zo min mogelijk spreiden als je geen wolfje bent.
Het gaat niet alleen om stemrecht maar ook nog die mogelijkheden en dilemma’s later. Als je 1 persoon teveel macht geeft kan hij het samen met zijn mede wolven in hun voordeel laten werken. En ook met de stemrecht hebben ze dan teveel zeggenschap wie eruit gaat. Het is overigens ook niet zeker of er überhaupt een ziener inzit. Kan ook weer een ronde zijn met vooral burgers.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.271
Als 1 persoon meerdere stemmen heeft hou je juist veel beter bij wie de stemming beinvloedt en geeft de wolven minder kans deze te beinvloeden. Wolven gaan bovendien niet zo dom zijn allemaal te stemmen op een medewolf. Ik zou juist zeggen dat veel stemmen op 1 persoon veel beter is voor de goedjes, zeker met een ziener in het potje. Kortom nee ks juist zo min mogelijk spreiden als je geen wolfje bent.
Vertaling: "alles op zwart, zitten we misschien wel goed."
gevaarlijk gokken dit
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Goedjes hebben even goed kans om op een wolfje te stemmen???

verder ben ik wel voor het verspreiden van stemmen
Vertaling: "alles op zwart, zitten we misschien wel goed."
gevaarlijk gokken dit
Uiteraard de stemmen verdelen, maar het lijkt me verstandiger om dit over 3 personen te doen, op die manier kan je de wolven veel meer in de gaten houden denk ik dan als je het over een stuk of 8 doet.
 
Reactiescore
1.271
Uiteraard de stemmen verdelen, maar het lijkt me verstandiger om dit over 3 personen te doen, op die manier kan je de wolven veel meer in de gaten houden denk ik dan als je het over een stuk of 8 doet.
je creëert zo enkel machtige infectietargets. reken maar dat de wolven een target al genoeg stemmen heeft gegeven.
 
Reactiescore
397
Ik was een post aan het typen maar ben het volledig met bovenstaande spelers eens. Daarnaast alle macht in handen van een speler geven is in voorgaande potjes ook al een minder goed uitgepakt toen ik alle 'pls traps' kreeg en geïnfecteerd werd. Laten we kijken wat voor 'dillema's' er komen. Ik snap wel waar je vandaan komt hoor Calamus, maar het voelt niet goed om jou zoveel stemrecht te geven zo vroeg in de ronde zonder informatie.

Waar blijft overigens jou stem op mij?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Ik was een post aan het typen maar ben het volledig met bovenstaande spelers eens. Daarnaast alle macht in handen van een speler geven is in voorgaande potjes ook al een minder goed uitgepakt toen ik alle 'pls traps' kreeg en geïnfecteerd werd. Laten we kijken wat voor 'dillema's' er komen. Ik snap wel waar je vandaan komt hoor Calamus, maar het voelt niet goed om jou zoveel stemrecht te geven zo vroeg in de ronde zonder informatie.

Waar blijft overigens jou stem op mij?
Ik heb mijn stem reeds moeten vergeven maatje. Het fijne hieraan is dat itt de pls traps de dilemmas en het stemmen hierover heel openbaar zijn dus dat we allemaal streng de controle hier op kunnen houden en ook overdag druk kunnen uitoefenen wat we gezamenlijk het beste vinden.

Denk dat het het beste is of dan of de stemmen evenredig te verdelen over zoveel mogelijk spelers of bij 1 iemand, want met 3 of 4 die er meerdere hebben ben ik het wel met dash eens is de kans groot dat 1 of meerdere wolven ze al gelikk hebben plus kunnen ze nog makkelijk 1 van die 4 infecteren en dan een heel groot voordeel hebben zonder dat we het weten. De stemmen bij 1 persoon of bij allemaal is denk ik het veiligst
 
Reactiescore
1.577
in het begin van het potje opteer ik voor spreiding, aangezien wolven met veel stemmen makkelijk weg kunnen komen met een foute lynch.

vergeet bovendien niet dat het plaatsen van lynchstemmen net de beste manier is om wolfs gedrag te kunnen opmerken en dus wolven te vangen

hoe dan ook, het wordt belangrijk om bewezen goedjes te beschermen vrienden
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
in het begin van het potje opteer ik voor spreiding, aangezien wolven met veel stemmen makkelijk weg kunnen komen met een foute lynch.

vergeet bovendien niet dat het plaatsen van lynchstemmen net de beste manier is om wolfs gedrag te kunnen opmerken en dus wolven te vangen

hoe dan ook, het wordt belangrijk om bewezen goedjes te beschermen vrienden
Idd, het is naast de lynchstemming een 2e goede graadmeter om wolvengedrag te bespeuren. Wellicht als we het nog kunnen regelen dus zorgen dat iedereen 1 stem krijgt?
 
Reactiescore
397
Ben voor verspreidt stemmen voor de verkiezing
Dat was mijn reden dat ik gisteren aan het waarschuwen was dat het geen bm is
 
Reactiescore
397
Oh, wacht ik dacht dat er elke dag een nieuwe stemming om te bepalen hoeveel stemmen iedere speler zou hebben. Maar het is dus eenmalig? Wat gebeurt er als er iemand geluncht wordt met stemmen?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Oh, wacht ik dacht dat er elke dag een nieuwe stemming om te bepalen hoeveel stemmen iedere speler zou hebben. Maar het is dus eenmalig? Wat gebeurt er als er iemand geluncht wordt met stemmen?
Het lijkt me eenmalig al was dat vgm niet zo in het pls traps potje, maar dan is die laatste vraag wel een terechte

@bappos
 
Reactiescore
397
- In plaats van een BM-stemming is er een verkiezingen op dag.
Iedereen plaatst zijn stem op een speler, diegene krijgt daarmee het stemrecht van 1 persoon. Het aantal stemmen wat je hebt ontvangen bepaalt je stemrecht. Op enkele momenten gaan er dilemma's/mogelijkheden in het topic komen, diegene met stemrecht zullen dan in het openbaar stemmen over welke keuze te maken.
- Zie deadline: deadline kan dus iedere dag anders zijn.
Nu ik teruglees denk ik dag Babbos met zin 1 bedoelt: 'op dag 1'. Ik interpreteerde het als 'op elke dag.'
oh ik denk dat het stemrecht enkel geldt voor de dilemma's niet voor de lynch
Ja.
 
Bovenaan