[Speeltopic] WvW 344

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Aantal spelers: Aantal inschrijvingen
Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Eindtijd stemmen: 22.00
Speciale Rollen naar: Tigor
Lunch naar: Tigor
Lynch: Rood en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
Burgemeester; Blauw en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Nee

Dag- en Nachtvolgorde:

Overdag:

Beul
Ketter/Priester
Cupido (dag 1)

Nacht:
BM-stemming
Lynch
Beschermengel
Slet
Lunch
Levensdrankje
Infectiewolf
Welpactie
Doodsdrankje
Alle zieneracties
Welp (na 3e nacht) groeit op

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.


Overige Informatie:

- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk

Mogelijke Rollen


Wijze burger

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Burger met Zilveren Bloed (zilverbloedje):
Kan niet geïnfecteerd worden. Als ze dat proberen dan vervalt de infectie, de burger met zilver bloed krijgt dat niet te horen. De wolven krijgen ook niet te horen waarom de infectie niet doorgaat. De infectiewolf mag de dag erna wel opnieuw proberen te infecteren.

Orakel

Geeft een rol door aan iemand anders, om de dag.

Quizmaster

Kan spelinhoudelijke vragen stellen waar met ja of nee wordt beantwoord. (niet naar specifieke rol.)


Dwaze Heks:

- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Doodsheks

Levensheks
Muizenval:
- Muizenval stuurt om de dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven. Wanneer de DO sterft verliest de BE zijn krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer de Do sterft, zal de bengel zijn krachten verliezen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Anonieme Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie de beul is, de beul kan dus nog steeds gewelpt worden.

Raaf:
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.

Inbreker
- Mag eenmalig bij iemand inbreken. Hij kan dan dus de rol van diegene bekijken.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..
Slechte Raaf:
- De Slechte raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.
- De extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler sterft door de lynch.
- De Slechte raaf is ene hulpje en telt niet mee voor de slechtjes!


Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.


Slechte Anonieme Beul:

- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.



Bijrollen

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.


Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Ging iets mis met de spoilers, maar het is laat EN I DONT CARE
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Spelerslijst

1. Fombino
2. Fokersbrain
3. Fappos
4. Fash
5. mohniels1
6. killingsspreeee
7. Rob.
8. Jo ban
9. Antra
10. BloodWolf
11. Spieder
12. Jan1996
13. Rinske
14. simeco
15. blond
16. Tigor
17. Laila
18. Candiu
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Gebeurtenissen:

Ga ik niet bijhouden, hou maar lekker zelf bij.

BM EN Lynch stemming beiden deadline maandag 22:00
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Rollen zijn verdeeld mensen mogen posten.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Oja en tenslotte aangezien ik het potje alleen lijd, zou ik het zeer apprecieren als iemand mij wil helpen met stemmen tellen.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Ale hup,

Opstaan vriendjes niet veel tijd anders.
 
Reactiescore
993
Ben er hoor.

Succes iedereen dit potje. :)
 
Reactiescore
1.449
Aantal spelers: Aantal inschrijvingen
Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Eindtijd stemmen: 22.00
Speciale Rollen naar: Tigor
Lunch naar: Tigor
Lynch: Rood en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
Burgemeester; Blauw en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Nee

Dag- en Nachtvolgorde:

Overdag:

Beul
Ketter/Priester
Cupido (dag 1)

Nacht:
BM-stemming
Lynch
Beschermengel
Slet
Lunch
Levensdrankje
Infectiewolf
Welpactie
Doodsdrankje
Alle zieneracties
Welp (na 3e nacht) groeit op

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.


Overige Informatie:

- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk

Mogelijke Rollen

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Burger met Zilveren Bloed (zilverbloedje):
Kan niet geïnfecteerd worden. Als ze dat proberen dan vervalt de infectie, de burger met zilver bloed krijgt dat niet te horen. De wolven krijgen ook niet te horen waarom de infectie niet doorgaat. De infectiewolf mag de dag erna wel opnieuw proberen te infecteren.

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Doodsheks

Levensheks
Muizenval:
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven. Wanneer de DO sterft verliest de BE zijn krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer de Do sterft, zal de bengel zijn krachten verliezen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Anonieme Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie de beul is, de beul kan dus nog steeds gewelpt worden.

Raaf:
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.

Inbreker
- Mag eenmalig bij iemand inbreken. Hij kan dan dus de rol van diegene bekijken.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..
Slechte Raaf:
- De Slechte raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.
- De extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler sterft door de lynch.
- De Slechte raaf is ene hulpje en telt niet mee voor de slechtjes!
- Mag iedere dag 2 spelersnamen doorgeven. Wanneer tussen deze namen een wolf zit, zal hij door de spelleiding aan het einde van de dag aan de wolvenchat toegevoegd worden.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.


Slechte Anonieme Beul:

- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.



Bijrollen

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.


Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Ging iets mis met de spoilers, maar het is laat EN I DONT CARE
Speciale rollen en lunch naar Tigor

Tigor als BM dan
 
Reactiescore
1.697
Dag allemaal BM stemmen mogen naar mij.

Ik ben vandaag verder afwezig aangezien ik schutters concours heb.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
jaaaa stem rob als bm!!!
 
Reactiescore
1.659
Tigor blauw. Heeft vorige ronde meegekeken met de wolven en zal dus goed vangbaar zijn voor mij als ik copycat gedrag herken
 
Bovenaan