Roep om gelijkheid?

Reactiescore
112
Roep om gelijkheid?

In onze maatschappij is een onmiskenbare beweging zichtbaar om meer gelijkheid te realiseren. Er is onder meer aandacht voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen, tussen mensen van verschillende etniciteit en tussen mensen met verschillende geaardheid en/of genderidentiteit. Voorbeelden zijn het Black Lives Matter, feminisme en de erkenning van non-binaire genderidentiteit.
Gelijkheid houdt in: gelijke behandeling voor de wet. De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens stelt dat alle mensen vrij en gelijk in waardigheid en rechten worden geboren. In de juridische zin gaat gelijkheid terug op het idee van het natuurrecht, waarin ieder mens is begiftigd met een gelijke vrije wil.


Vandaag ontstond in het #Sport kanaal op de Tribalwars.nl Discord een gesprek nav het vertrek* van Marc Overmars als directeur voetbalzaken bij Ajax. Hier kwamen de diverse meningen samen over de positie, rol en kwetsbaarheid van zowel de man als die van de vrouw. Het werd duidelijk dat percepties verschillen maar ook dat beide geslachten misschien “gelijkheid” hebben maar niet “gelijk” zijn. Een man heeft in het dagelijks leven niet dezelfde obstakels als die van een vrouw en andersom.

De volgende quotes zijn uit context gehaald en bevatten slechts flarden van het gesprek:

@AfterglowX — vandaag om 13:24 maar je moet maar eens aan een meisje opt einde van een chirofuif vragen hoe vaak ze betast is
@Underground Tacticz. — vandaag om 13:33 Maargoed het hangt af van de manier op je iets zegt natuurlijk
@Underground Tacticz. — vandaag om 13:34 Doe je die leuke jurkje aan want die staat je zo goed kan soms en soms niet. Is een grensgeval
@Underground Tacticz. — vandaag om 13:35 Zeg je doe je dat jurkje aan, want je ziet daar lekker in uit is weer iets anders
@Pedik — vandaag om 13:15 Dat is erg onprofessioneel ja
Denk ook wel dat de perceptie enorm is veranderd en het persoonsgebonden is. Je kan het ergens als
compliment zijn maar snap ook goed dat het erg ongepast kan overkomen
Neig zelf naar het tweede in dat scenario




Ik sta voor gelijkheid van rechten en plichten maar ik geloof in gelijkwaardigheid.
Hoe kunnen we gelijkheid nastreven als we niet hetzelfde zijn?

Magic




* Reden voor zijn vertrek "Grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's liggen aan de basis van het besluit."
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.382
Ik snap even niet zo goed de connectie tussen het Overmars verhaal en gelijkwaardigheid tussen mannen/vrouwen? Wat heeft het één met het ander te maken?
 
Reactiescore
941
blijkbaar heeft ie een dick pick gestuurd, dat lijkt me wel redelijk ongepast als je een gezinnetje hebt
 
Reactiescore
1.659
Ik denk dat vrouwen terug naar het aanrecht moeten dan weet een ieder waar die aan toe is
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Waar wil je precies over discussieren magique of doe zelf een voorzetje tot een oplossing
 
Reactiescore
1.659
De oplossing is simpel. Vrouwen mogen mannen gaan benaderen ipv andersom en als de man dan accepteert kan er een rela ontstaan. Dit alles wel via een contract op papier
 
Reactiescore
112
Ik snap even niet zo goed de connectie tussen het Overmars verhaal en gelijkwaardigheid tussen mannen/vrouwen? Wat heeft het één met het ander te maken?
De situatie van Overmars was duidelijk het gesprek echter nam deze wending.
Je kan hier het gesprek teruglezen ( wat zeker wel mag) Het gesprek begint hier: #sportkanaal

blijkbaar heeft ie een dick pick gestuurd, dat lijkt me wel redelijk ongepast als je een gezinnetje hebt
Behoorlijk ongepast! Meerdere vrouwen lastig vallen met een afbeelding van zijn plasser nauseated-face_1f922.png

Ik denk dat vrouwen terug naar het aanrecht moeten dan weet een ieder waar die aan toe is

Aanrecht, keuken en koken hier --> Food corner

Waar wil je precies over discussieren magique of doe zelf een voorzetje tot een oplossing

Eerder de dialoog openen, waar staat de court of public tw opinion, wat vinden jullie?

De oplossing is simpel. Vrouwen mogen mannen gaan benaderen ipv andersom en als de man dan accepteert kan er een rela ontstaan. Dit alles wel via een contract op papier

Als je hier even kijkt --> Amazon Prime: Upload, aflevering 2 en dan de eerste 30 seconden... Bedoel je zoiets?


Je kan amper het woord gerechtshof spellen spieder
Het is hem toch gelukt. Top gedaan Spieder!
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
ik behandel iedereen gelijk maar mannen het gelijkst
 
Reactiescore
1.770
een goed auteur schreef ooit

all pigs are equal but some are more equal than others

!!!
 
Reactiescore
112
Wil je gelijkheid, begin bij jezelf.

Topic fruit dash-> Offtopic
Topic food magic-> intresses

nuff said.

You're barking up the wrong tree. Dat ligt toch niet aan mij?

Het food topic klopt inhoudelijk met de eisen van de interesse fora en als dit niet het geval zou zijn dan zou ook dit topic naar offtopic gaan. Ik heb mijn best gedaan om er iets serieus van te maken en te houden. Ik doe er moeite voor om het leuk te maken voor iedereen.
Ik participeer ook in het Fruit topic en probeer daar waardevol in bij te dragen?

Maar ik ben het met je eens, gelijkheid begint bij jezelf! Gelijkheid houdt in: gelijke behandeling dus ook vice versa
Dus wat bedoel jij met gelijkheid?
 
Reactiescore
1.659
Als je hier even kijkt --> Amazon Prime: Upload, aflevering 2 en dan de eerste 30 seconden... Bedoel je zoiets?

nee letterlijk zoals ik het stel?

man gaat gewoon passief niks doen en als een vrouw een man leuk vind mogen zij de jacht openen.
 
Reactiescore
1.237
You're barking up the wrong tree. Dat ligt toch niet aan mij?
Looool nee, dat ligt niet aan het feit dat je de vrouw bent van een CM. Ieder mens is per definitie subjectief. Gelukkig maar anders waren er enkel belastinginspecteurs en labratten op deze aardkloot.


Dus wat bedoel jij met gelijkheid?
Er is geen gelijkheid. En alle minder intellectuele die het na streven lopen een veelal politieke stroming achterna met aan de top dezelfde viespijperij of """strijdend""" voor eigen agenda verpakt in nobel streven. (Hoi sywert, hoi katholieke kerk)

Dus stop met mensen pakken op het feit dat ze in de meerderheid zijn. Het is niet democratisch
 
Bovenaan