Feedbacktopic: Pushen & TribalWars.nl

Reactiescore
1.476
Oneens, het succes zal voornamelijk afhangen van de reactie van de communitie, of dat nu uit angst voor een ban is of dat boosten eindelijk weer als onsportief wordt gezien.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Oneens, het succes zal voornamelijk afhangen van de reactie van de communitie, of dat nu uit angst voor een ban is of dat boosten eindelijk weer als onsportief wordt gezien.

De community heeft wel echter een paar (naar mijn mening) terechte vragen, bijvoorbeeld over rollen die heel natuurlijk ontstaan zijn op TW en nu misschien gevaar lopen. Ik zou bijvoorbeeld nog steeds een antwoord zien op de vraag die ik eerder gesteld heb in dit bericht:

Helder, op één ding na. Het is logisch dat op een gegeven moment een MB dorpen afstaat omdat zijn eigen moraal te hoog wordt. Een moraalbreker werkt richting de rim en de tegenstanders zullen normaliter van dezelfde grootte blijven, terwijl een MB alsmaar groter wordt. Moet de MB dan toch zijn dorpen allemaal behouden, terwijl het tegen de functie van een MB ingaat?

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk maken dat MB's een lastig parket is, gezien dorpen afstaan juist voor de MB zelf voordelig is: er is daar een symbiose tussen MB en MH.

Dit lijkt me namelijk een legitieme vraag: wordt dit nu gezien als boosten, wel of niet? Zeker is dit uit angst voor een ban: zolang ik al TW speel (vanaf w15) is dit een rol die bestaat en op deze manier uitgevoerd wordt, en ik zou graag duidelijkheid willen of het bestaan van moraalbrekers nog enig recht heeft op dit spel, wel of niet.
 
Reactiescore
1.139
Denk dat mb's ook wel gelijk het grootste probleem zijn en dat het dus een erg lastige zaak is.
Ik ben zelf iig van mening dat het aantal mb's erg belangenrijk is.

Zo zou ik bijvoorbeeld meer dan 1 mee gestarte mb al boosten vinden.
Meer als 1 sterke ervaren actieve mb in de start is al snel boosten.

Late game wanneer de top zoveel begonnen is aan de eindstrijd vind ik in de rim wat meer mb's hebben wel weer prima.

Om wat eigen scenario's er bij te halen.
W73
W76
W81

Alle 3 als mb gespeeld .

W73 was pas na 2 maanden en ook echt offensief gericht en nog weer een stuk later pas een keer wat interns + ik was op dat moment de enige mb van semper dus prima met nieuwe regels.

W76 was gelijk vanaf de start en echt legit mb werk dus in dat opzicht denk ik gewoon toegestaan wel met side note dat ik de enige mb zou moeten zijn.

W81 was ook gelijk vanaf de start met de zelfde plannen als op W76 echter merkte ik al vrij snel niet de zelfde motivatie te hebben en was het al snel meer DU werk. in dit geval denk ik met nieuwe regels ook niet toegestaan.
 
Reactiescore
1.476
DU, dorpen uitbouwer is eigenlijk de definitie van boosten. Maar als elke 'top' speler een stam aan MB's heeft plus zijn eigen stam is er direct sprake van een kwantitatief overwicht over nabijgelegen spelers. Op w84 lag ik zelfs naast 2 topspelers die samen 4! mbstammen hadden. Als dat geen boosten is weet ik niet.

Mijn oplossing: Ledenlimiet laag houden en als je zo graag moraalbrekers wil hebben stop je die in je hoofdstammen.
Gevolg: Kleinere stammen die onderling knokken, en geen eindstrijd binnen 3 maanden waarbij de 4 continenten tussen 2/3 stammen verdeelt is en waarbij de overlever direct de wereldwinst binnen harkt. Nog een positief gevolg is dat de werelden niet meer zo klein lijken en er weer echt grote accounts kunnen komen.

Want laten we eerlijk zijn, wie is er nou echt blij met deze korte werelden waarin enkel kwantitatief naar de endgame gerushed word?
 
Reactiescore
1.476
Opzich zat ik daar zelf ook aan te denken enige risco is dat elke top speler met zijn eigen mb stam start en dan vervolgens in de mid game allemaal pas in de hoofdstam springen.
Dat gebeurt nu soms, maar iedereen heeft het wel direct door. Je kan moeilijk verbieden dat alle grotere spelers samengaan, dat is altijd een ding in tw geweest. :)
 
Reactiescore
338
Het samen gaan is het probleem ook niet zo het probleem is vooral die start met mb's.
Opzich is een zeer vroege tribelock zoals op classic laatst wel een aardige oplossing maar dat is ook iets wat ze niet heel vaak zullen doen denk ik.

Had ook zijn nadelen, dat worden er bg's gesloten langs alle kanten. En als je de pech hebt, dat je stam een stel bangerikken is, blijft er ook weinig fun aan.
 
Reactiescore
1.089
Het samen gaan is het probleem ook niet zo het probleem is vooral die start met mb's.
Opzich is een zeer vroege tribelock zoals op classic laatst wel een aardige oplossing maar dat is ook iets wat ze niet heel vaak zullen doen denk ik.

Het is eigenlijk vrij triest, maar zelfs dat helpt niet altijd. Op Cl23 waren er toen een aantal stammen die alsnog elkaar zaten te internen en samen te spelen, ondanks dat maar 3 of 4 accounts van 1 stam konden winnen.
 
Reactiescore
2.478
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als de rol van MB verdwijnt. Puur omdat dit een goede kans is voor beginners om het spel te leren kennen. Een grote speler neemt vaak een kleinere speler onder zijn bescherming om hem/haar het spel te leren. Dit soort mentorschap zal dan minder plaats zal vinden.

Mocht een MB niet getolereerd worden, dan zullen ook minder beginners uitgroeien tot ervaren spelers en dan vrees ik dat het spel wellicht nog eerder zijn eind zal behalen.
 
Reactiescore
1.139
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als de rol van MB verdwijnt. Puur omdat dit een goede kans is voor beginners om het spel te leren kennen. Een grote speler neemt vaak een kleinere speler onder zijn bescherming om hem/haar het spel te leren. Dit soort mentorschap zal dan minder plaats zal vinden.

Mocht een MB niet getolereerd worden, dan zullen ook minder beginners uitgroeien tot ervaren spelers en dan vrees ik dat het spel wellicht nog eerder zijn eind zal behalen.
Klopt denk dat dat het lastigste punt is van het hele boosten.
Mb's zijn aan de ene kant juist het meest geaccepteerde boost middel.
Aan de ander kant zijn mb's ook het meest over powered door de schaalbaarheid.
Voor de support is het dan weer erg lastig om er regels over te maken of deze te handhaven want iemands skill/ervaring kun je niet als argument gebruiken waarom de 1 een ban pakt en de ander niet.
Laat je dus beginnende spelers toe te mb'en dan automatisch ook ervaren spelers.
 

DeletedUser69389

Guest
Klopt denk dat dat het lastigste punt is van het hele boosten.
Mb's zijn aan de ene kant juist het meest geaccepteerde boost middel.
Aan de ander kant zijn mb's ook het meest over powered door de schaalbaarheid.
Voor de support is het dan weer erg lastig om er regels over te maken of deze te handhaven want iemands skill/ervaring kun je niet als argument gebruiken waarom de 1 een ban pakt en de ander niet.
Laat je dus beginnende spelers toe te mb'en dan automatisch ook ervaren spelers.
Zou kunnen zeggen dat het alleen toegestaan is voor spelers wiens eerste wereld het is, omdat deluxe mb's minder snel pp zullen komen om als MB te kunnen spelen en het farmen dan niet altijd even effectief is.. Al valt daar ook omheen te werken of sluit je daarmee spelers uit die op eerdere werelden niet meer dan 26 a x aantal punten kregen maar niets geleerd hebben.
 
Reactiescore
228
Het is eigenlijk vrij triest, maar zelfs dat helpt niet altijd. Op Cl23 waren er toen een aantal stammen die alsnog elkaar zaten te internen en samen te spelen, ondanks dat maar 3 of 4 accounts van 1 stam konden winnen.
lees mijn post op het classic forum dan maar eens, groepje accs die het al 3 classics achter elkaar doet...
 
Reactiescore
1.089
Die heb ik gelezen, maar op de classic is het helaas een fenomeen wat zich wel al wat langer voordeed. Werd veel geboosterd/met excessieve hoeveelheid aan accs en stammen samengespeeld/ geinternd om te compenseren voor de vaak kwaliteitsachterstand.
 
Reactiescore
15
Update: MBs zijn vanaf heden 'de-facto' verboden. Er mag niet op regelmatige basis door dezelfde speler worden gecleared (en voorgeëdeld) zodat een andere speler de dorpen gemakkelijk en zonder tegenstand kan overnemen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
579
Update: MBs zijn vanaf heden 'de-facto' verboden. Er mag niet op regelmatige basis door dezelfde speler worden gecleared (en voorgeëdeld) zodat een andere speler de dorpen gemakkelijk en zonder tegenstand kan overnemen.

Lijkt me een legitieme beslissing, dan behaal je zeker in de beginfase (waar men het meeste op let) teveel voordeel t.o.v. andere spelers. Verlies je geen of amper troepen, kan je volle bak blijven farmen etc etc
 
Bovenaan