[Speeltopic] WvW #332 De burgerparade

Reactiescore
693
Om weer op te starten niets te speciaals om er een beetje in te komen.
Deadlines kan ik niet altijd na 22u meteen posten. Zie hieronder


Aantal spelers: onbeperkt
Start: Eerste DL: maandag 22u; zondag 18u rolverdeling (via discord), wie ik niet op discord heb stuur ik langs hier.
Extra: dinsdag is DL veel later en moet je er niet op wachten
donderdag zal het niet exact 22u, maar ietsjes later is mogelijk, ik lees op de trein wel al een stukje. Afhankelijk hoeveel er gepost wordt (doel uitslag wss voor 23u)

Klaagmuur: Nee
Verhaaltje: nee
Hints: nee

Cupido: bij 15 of meer spelers
(Geliefden kennen elkaar: ja)
(Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, G/S alleen, S/S met slechtjes)


Eindtijd stemmen: 22:00, 22u01 is te laat
Extra: Indien de meesten akkoord hieronder besproken wil ik de DL op dinsdag om 00u legen, het is verboden om mensen op activiteit te beoordelen NA 22u!!!!
Speciale rollen naar: miketijger
Weerwolven moord naar: miketijger, laatste ingestuurde telt
Lynch: rood en dikgedrukt in topic
Burgemeester: blauw en dikgedrukt in topic

Netwerken/Claimen: uit/uit
Extra instellingen: het zijn mogelijke rollen, ze zitten er dus niet persé allemaal in.


Mogelijke rollen:

Goedjes
Burger:

Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.
- Eens de beul zijn actie heeft gebruikt, kan deze niet meer gewelpt/gewolpt worden

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Sterft de DO, dan verliest de Beschermengel zijn krachten

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Neutraal
Cupido:
(hoofdrol)
- Koppelt 2 andere personen met elkaar.
- Het koppel mag met elkaar overleggen en kennen elkaars rol!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
- Wint mee met het koppel

Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Slechtjes
Weerwolf:

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens nacht 3 één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Wijze wolf:
- De wijze wolf kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Wolp: zit er niet in
- Wolp is een speciale vorm van welp.
- Wolp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent hij de wolven wel.
- Wolp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de wolp dit goed zal diegene sterven.
- Wolp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen.
- Wolp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Ketter:
- De Ketter heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketter is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketter) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketter.
- De Ketter zit, in tegenstelling tot de Ketterse Wolf, niet vanaf het begin in de Wolvenchat.
- De Ketter mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Ketter is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
693
Levendenlijst
1. DenDuvel
2. Freaker
3. Jokersbrain
5. ILT
6. BloodWolf14

Doden
4. Candiu --> burger
7. Combino --> burger
8. Capri --> jager
9. MOH --> burger
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 2265087

Guest
Succes allen! BM stemmen mogen deze kant op. Voor de mijne ga ik eventjes afwachten wie er actief gaan spelen.

Overigens ben ik er wel voor om de deadline op 00:00 te laten zijn komende dinsdag. Ik heb dan tot laat les, dus zou mij goed uitkomen.

@miketijger is er morgen ook al lynch/lunch of alleen BM?
 
Reactiescore
338
Burgemeester stemmen mogen eens naar mij! Ik denk dat ik nu ook al wat ervaring heb om het aan te kunnen.

Voor nu zou ik ILT kiezen, omdat hij vaak een eerlijke speler is. Met heldere uitleggen.
 
Reactiescore
59
ah phew toch nog 3 extra spelers op het einde er bij gekomen.
Dan hebben we toch nog iets van potje.
Aan iedereen veel succes gewenst!

Ik wacht nog even met stemmen op een bm.
 
Reactiescore
993
Yes! Iemand die t lukt om potje te regelen!

En gezien aantal deelnemers, een klein en snel potje? :D Misschien trekt het weer meer mensen aan.

Voor nu heb je mn stem Den Duvel omdat ons potje niet van de grond is gekomen.
 
Reactiescore
59
Overigens ben ik niet een voorstander om de deadline om middernacht te nemen.
Kans dat ik op dat uur nog wakker ben is zo goed als nihil :redface:
Vind het niet erg als de uitslag wat later komt dan de deadline.
 
Reactiescore
257
Goeiedagschotel! Eens zien of ik het spel nog een beetje kan lol.

BM stemmen mogen ook zoals altijd deze kant op!

Voor mijn eigen stem sluit ik me aan bij Capri. Actieve mensen verdienen een hogere kans op stemmen in mijn ogen :)
 
Reactiescore
358
BM stemmen mogen deze kant op komen.

Hoewel ik de commentaar snap dat je iemand actief als BM wil, snap ik niet dat je toch geen soort voorkeur wil geven. Voelt voorzichtig aan.

Overigens ben ik niet een voorstander om de deadline om middernacht te nemen.
Kans dat ik op dat uur nog wakker ben is zo goed als nihil :redface:
Vind het niet erg als de uitslag wat later komt dan de deadline.

Akkoord, gewoon deadline om 22u doen met de wetenschap dat de resultaten wat langer op zich doen wachten lijkt me een beter alternatief. Freaker Play
 
Reactiescore
3.536
ILT voor mij, Capri had ook gekund. Wil alvast even meedelen dat ik zaterdag zaalvoetbal heb van 21 uur tot 22 uur en dus zeker niet aanwezig ben de uren voor de DL. Al duurt het potje mss niet eens zolang en als het toch het geval is dan lig ik er mss/wss al wel uit op basis van kansberekeningen.


Dat gezegd zijnde, veel plezier iedereen.
 
Reactiescore
59
BM stemmen mogen deze kant op komen.

Hoewel ik de commentaar snap dat je iemand actief als BM wil, snap ik niet dat je toch geen soort voorkeur wil geven. Voelt voorzichtig aan.



Akkoord, gewoon deadline om 22u doen met de wetenschap dat de resultaten wat langer op zich doen wachten lijkt me een beter alternatief. Freaker Play
Dank je wel voor de stem. Vorig potje heb ik wel bewezen dat ik er wel goed kan naastzitten dus weet niet of dat ik de beste keuze ben. Ik zat te twijfelen tussen capri en ILT en het is bij deze ILT geworden.
 
Reactiescore
338
Vind het wel gek dat er gekozen wordt tussen capri en ilt. Hoewel ik zelf ook koos voor ILT maar dan nog
 
Reactiescore
993
Vind het wel gek dat er gekozen wordt tussen capri en ilt. Hoewel ik zelf ook koos voor ILT maar dan nog
Mensen hebben toch altijd een voorkeur. Zeker nu er na tijden weer eens een potje begint.
 
Bovenaan