Kaart TribeLines

Deleted User - 24028

Guest
Auteur
Warre
Beschrijving
Toont op de ingame kaart stam edellijnen die ingegeven worden op het forum.
Publiek of Privé
Publiek
Werkt op pagina
Kaart
Automatisch uitvoeren
neen
Snellijstcode
javascript: $.getScript('https://media.innogames.com/com_DS_NL/scripts/TribeLines_206290.js');
Een heel lange tijd geleden heb ik een oud script dat diende om lijnen op de kaart te kunnen tekenen omgevormd om er edellijnen mee te tekenen voor de stam, de dag van vandaag merk ik dat dit script door veel stammen gebruikt wordt. Omdat het script zelf een grote rommel was heb ik deze nu volledig herschreven...

Edellijnen toevoegen/aanpassen
Het script haalt zijn edellijnen uit een op voorhand aangemaakt topic op het ingame forum, op die manier is het mogelijk voor de leiding om die post te bewerken waarop de edellijnen voor iedereen automatisch geupdate zullen worden. De leiding gaat hiervoor alsvolgt te werk:
  • Maak een nieuw topic aan ergens op het forum en zorg dat de juiste accounts rechten hebben voor dit topic (enkel de eerste keer nodig, later gewoon de beginpost bewerken)
  • Plaats de edellijnen in de beginpost van het topic op volgende manier:
    PHP:
    [code]
    ["Coord 1", "Coord 2", "Kleur 1"]
    ["Coord 3", "Coord 4", "Kleur 2"]
    [/code]

    Een voorbeeld:
    PHP:
    [code]
    ["572|544", "576|552", "#000000"]
    ["577|547", "573|540", "#FFFFFF"]
    ["582|549", "583|543", "#000000"]
    [/code]

    Houd hierbij rekening met volgende zaken:
    • Gebruik code tags rondom de lijst met lijnen
    • Gebruik [ en ] voor het begin en einde van 1 lijn
    • Zet altijd 3 items tussen de haakjes (2 coords en 1 kleur), doe dit in de juiste volgorde en met een , (komma) er tussen
    • Gebruik " (dubbele quotes) rond de informatie, geen ' (enkele quotes)
    • Gebruik een HEX notatie voor de kleuren (https://htmlcolorcodes.com)

Script gebruiken
  • Wanneer je het script voor de eerste keer gebruikt verschijnt er een pop-up die vraagt om aan te geven in welk topic het script de edellijnen kan vinden.
  • Eenmaal het topic is doorgegeven zal het script de edellijnen tonen op de kaart wanner je op de snellijst klikt.
  • Indien het script het topic niet kan vinden of de beginpost geen edellijnen bevat zal hij de pop-up terug tonen, je zal dan even moeten nakijken wat er aan de hand is of een ander topic moeten opgeven waar de edellijnen staan.
  • Indien je zelf een ander topic voor de edellijnen wilt kiezen kan je onder de kleine kaart op "» TribeLines nieuw edellijnen topic instellen" klikken waarna de pop-up zal openen.
Schermafbeelding 2021-05-15 om 22.02.37.png

Schermafbeelding 2021-05-15 om 22.11.09.png

Enjoy!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.226
Ik weet niet of het mogelijk is, maar momenteel pakt het script niet de fora van een gedeeld forum. Ik heb momenteel het topic gekopieerd en op het eigen forum gezet wat opzich een prima work-around is. Mocht het een keer meegenomen worden in een update zou dat wel ideaal zijn.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik weet niet of het mogelijk is, maar momenteel pakt het script niet de fora van een gedeeld forum. Ik heb momenteel het topic gekopieerd en op het eigen forum gezet wat opzich een prima work-around is. Mocht het een keer meegenomen worden in een update zou dat wel ideaal zijn.
Goed punt, daar had ik niet aan gedacht om te testen...

Heb de code aangepast om ook gedeelde fora mee te nemen, die ligt momenteel bij een andere moderator om te laten nakijken of dat in orde is. Daarna kan het script geupdate worden voor iedereen :)
 

Deleted User - 24028

Guest
De update is doorgevoerd, wijzigingen:
  • Gedeelde fora kunnen nu ook gekozen worden als edellijnen topic.
  • Onder de kleine kaart komt er een link "» TribeLines nieuw edellijnen topic instellen" waarmee je handmatig de pop-up voor topic selectie kan openen om een ander topic te kiezen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Zou het ook iets zijn om dit script te kunnen activeren op iemands spelprofiel? Dan zijn de lijnen daar ook zichtbaar op dat bewegende kaartje.
Dat zou in theorie kunnen, maar die kaart werkt weer anders waardoor dat een hele boel werk is. Daar heb ik momenteel geen tijd voor, dus voorlopig best gewoon dat account even op je kaart een kleurtje geven en dan heb je hetzelfde effect :)


is it possible to make it work for like notebook?
Je type computer heeft normaal gezien geen invloed op snellijstscripts.
 

DeletedUser84257

Guest
Ik denk dat hij bedoelt "notities" ipv "stammenforum".
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik denk dat hij bedoelt "notities" ipv "stammenforum".
Ha goede, had die nogal snel gelezen en niet goed over nagedacht haha

@theristis7 dat is in principe mogelijk, maar ook daarbij komen veel veranderingen kijken waar ik momenteel geen tijd voor heb + ik zie er ook niet echt veel meerwaarde in.
 
Reactiescore
1.228
Is het mogelijk de match regex aan te passen zodat ik ook tussen 2 coordinaten in een lijn kan trekken, kon vroeger ook namelijk en vond ik zeer handig. :rolleyes:

Niet heel veel getest maar pretty sure dat deze het fixed en de huidige opstelling niet kapot maakt.

Code:
const lines = $(html).find('.post:first .text:first pre:first').text().match(/\["\d{1,3}\.?\d+\|\d{1,3}\.?\d+"\s*,\s*"\d{1,3}\.?\d+\|\d{1,3}\.?\d+",\s*".*"\]/g);
 

Deleted User - 24028

Guest
Is het mogelijk de match regex aan te passen zodat ik ook tussen 2 coordinaten in een lijn kan trekken, kon vroeger ook namelijk en vond ik zeer handig. :rolleyes:

Niet heel veel getest maar pretty sure dat deze het fixed en de huidige opstelling niet kapot maakt.

Code:
const lines = $(html).find('.post:first .text:first pre:first').text().match(/\["\d{1,3}\.?\d+\|\d{1,3}\.?\d+"\s*,\s*"\d{1,3}\.?\d+\|\d{1,3}\.?\d+",\s*".*"\]/g);
Coords met komma getallen heb en zal ik nooit begrijpen...

Maar zo lang het niet voor fouten zorgt maakt het me niet uit, dus heb de aanpassing doorgevoerd.
 
Reactiescore
1.228
Het is niet meer mogelijk om een forum topic te kiezen met het script. Is dit te verhelpen?
TW update heeft dit ook veroorzaakt... :p

Warre heeft de bugfix al doorgestuurd naar @Duckje als het goed is. :)
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik heb weer ditzelfde probleem, dit is gekomen na een wijziging in de lijnen. Kan het nieuwe topic niet aanklikken.
Hier lijkt het gewoon prima te werken, dus je zal toch iets meer informatie moeten geven (screenshot oid)
 
Bovenaan