Golden Awards

Reactiescore
903

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik heb een afkeur van het gebruik van massa's MB's/boosts/hoe je het wil noemen ja :)

Maar ik heb dan ook gekeken naar het aantal accounts dat bij de toppers hoort en dat is in dit geval erger bij Talent voor zover ik kan zien dan bij Cult. Kijk alleen al naar Pony en leger tegenover Kyuka en leger. Ik heb zo niet de exacte aantallen, maar ik heb een hele tijd terug gekeken naar de exacte spelersaantallen en die was toen bij Pony een stukje hoger. Neem daarbij de r2w weer (alliantie in dit geval) en mijn afkeur voor de manier waarop Talent en de matties daar spelen wordt alleen maar groter.

Niet dat ik tevreden ben met hoe Cult in deze positie is gekomen (PP gebruik, boostertjes), maar die nemen dan ook niet nog 2 stammen erbij om een overmacht te behalen. Zelfs nu het er naar lijkt dat ze tegen een dikke overmacht gaan spelen doen ze dit niet en daar kan ik dan wel weer begrip voor tonen.

Ps: Het feit dat mijn account is geedeld door Pony's MB's helpt ook niet om voor die kant te gaan juichen XD

Pony ondervindt momenteel vooral nadeel aan zijn MB leger haha
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Goed, hierbij mijn 1e Golden Awards lijst van deze wereld! Ik heb meteen een paar eigen wijzigingen her en der aangebracht aan het template, om de lijst toch mijn eigen flair te geven waar iemand/een groep mensen dat wel verdiend hebben naar mijn ogen (bijv. opsplitsing in beste speler en beste account).

Het is natuurlijk wel duidelijk dat dit een lijst gaat worden die vrij Cult-gerelateerd is, omdat ik daar het meeste zie gebeuren. De award “de beste stamspeler” is lastig te geven aan iemand buiten de stam, maar toch ga ik het proberen! Here we go!

Beste speler:

In mijn optiek hoort hier maar echt één speler, en dat is Damien. Damien kan in feite in deze omstandigheden een account volledig solo runnen en dan hoeft het account nergens van onder te doen. Zowel offensief als defensief een sterke kracht, inzichtelijk sterk en gaat altijd 100% voor zijn account en voor de stam.

Andere worthy mentions van mensen die deze wereld echt erbovenuit steken naar mijn mening zijn Laurens, Nordin, John en Jonathan, in willekeurige volgorde. Waar ik Laurens en Jonathan al langer ken, hebben beide deze wereld echt van hun beste kant laten zien. Nordin en John zijn beide nieuw voor mij, maar heb ik vanaf nu een bijzonder hoge indruk van.

Beste account:

Hier ga ik misschien wat zetten wat in eerste opzicht niet geheel verwacht zou worden: hear me out! Ik ga deze nominatie zonder twijfel geven aan Los Bombarderos*. Een account van onze stam dat later erbij gekomen is en daarom ook extreem veel later gestart was. True, hun registratie datum zegt misschien dat ze aan het begin van de wereld gestart waren: maar dit was in eerste instantie om PP te farmen (of iets dergelijks?): niet om ons te joinen.

Door de latere start waren zij een target die extreem veel gevaar liep. Later bleek dat de ligging misschien té gevaarlijk was: Talent had een aantal rekruuts gedaan (Arith en Greedy) waardoor hun positie moeilijker werd gemaakt. Een eerste massa kwam dus logisch al snel, waar ze praktisch zonder stamdeff van Cult hebben moeten werken. Toch hebben ze deze massa grandioos goed afgeslagen, en hebben zich daarna vanuit een zeer moeilijke uitgangspositie toch naar boven weten te kruipen. Dat vergt inzicht en speelkunde. Met nu rang 11 op de ranglijst en nog steeds groeiende, denk ik dat deze award meer dan verdiend is.

Andere namen waardig hiervoor, maar die het net niet gered hebben zijn: .Ivar the Boneless, Kyuka en Call to Anguish. Hoewel ik hier alleen Cult namen noemen, betekent dat niet dat ik geen hoge verwachting heb van sommige accounts. Ik denk dat zowel in Cult als Talent toch wel mensen zitten die echt wel kunnen spelen, maar ik ben van mening dat ik dat gewoonweg nog niet echt gezien heb. De actie op CARA was wel netjes opgezet, maar hier was naar mijn idee gewoon sprake van overmacht: er is in overmaat gebruik gemaakt van de alliantie – wat het goedrecht van de groep is –, maar met overmacht laat je geen vakkundigheid zien naar mijn mening.

Meest veelbelovende account:

Deze nominatie ga ik gebruiken voor twee accounts, omdat ik hier gewoonweg niet kan kiezen. Als allereerst ga ik dan toch het eerste non-Cult account noemen, namelijk Arithmetic. Een bijzonder account, want ze zijn stilletjes. Je hoort ze weinig op het Algemeen Forum en ingame krijg ik weinig van ze mee. Maar toch, laten we eerlijk zijn: rang #8 en een heel sterk cluster met nog veel rimmogelijkheden om uit te groeien. Verder #6 in ODA, en #3 in ODS. Naar mijn idee een account wat zich inzet voor de stam en daarmee hoge rankings op alle fronten behaald. Ik denk dat we er niet onderuit komen dat dit daarmee een account is waar nog weinig rekening wordt gehouden vanwege de radiostilte, maar zeker in de gaten gehouden moet worden.

Daarnaast ga ik toch hier ook zeker weten het account Rave into Space noemen. Ze hebben een moeilijke fase achter de rug: een (onnodige) ban die voor een flinke motivatiedip heeft gezorgd. Toch hier uitstekend bovenop gekomen en het account draait weer als een tierelier. Trots op dit account, ik weet zeker dat we er (toch) nog veel van gaan zien!

Beste stam:

Dit is gewoon op dit moment Cult. De stam draait als een geoliede machine en laat meervoudig van zich zien. Weliswaar is de alliantie in het noorden en oosten een alliantie met veel kwantiteit en zijn ze gezamenlijk een groot gevaar, en daarmee is de wereld zeker niet gewonnen: ook al post ik mijn eigen stam als beste stam.

De beste stam speler:

Hier ga ik twee mensen in het bijzonder noemen, die mij deze wereld extreem positief zijn opgevallen naast anderen: namelijk Nordin en Laurens, beiden van Kyuka. Ze laten met gemak van zich horen als ze een idee hebben of zich zorgen maken om iets, en denken dan direct in oplossingen i.p.v. problemen. Verder zijn ze ook niet vies van het doen van een VV of het helpen van anderen. Kwaliteit die ik enorm kan waarderen, ga zo door!

Daarnaast wil ik toch een shout-out geven naar twee mensen van Talent, namelijk Daan en Daniël. Daan is een speler die fair play hoog in het vaandel heeft, en dit ook binnen de stam ook een hoge plaats weet te zetten. Samen met Daniël heeft hij laten zien uitstekend leiding te kunnen geven aan Talent, en dat verdient een compliment.

Het grootste ego:

Hier heb ik even over moeten nadenken, maar ik heb deze wereld nog geen misplaatst ego gezien. Zelfs van Melvin niet? Wat is er aan de hand?

Beste leider:

Hier ga ik bij uitstek iemand zetten die ik deze wereld heb leren kennen als een fantastische gozer, namelijk John. John is een rustige vent die ook rust uitstraalt in een stam, en duidelijk een pad kan uitzetten naar iedereen met goede argumentatie. Gewoon een echte topgozer!

Slechtste leider:

Ik moet hier de leiding van Talent zetten ten tijde van het CF-debacle van Leone. Je maakt de hoofdleider van Talent zo foxwild dat hij zelfs gekickt wordt of een account leave’t. Wat gaat daarbinnen allemaal mis? De huidige leiding is anders, wat voor die stam absoluut beter is.

Meest onderschatte stam:

Ik ga hier voor nu nog Blaze zetten. Hoewel ze langzaam niet echt meer onderschat worden, was het lange tijd onzeker hoe serieus deze stam was en of deze stam op 60% of op 100% draaide. Ik denk dat langzamerhand duidelijk aan het worden is dat zij gewoon echt meedraaien deze wereld en mee gaan doen in de endgame.

Meest overschatte stam:

Ik denk dat op dit moment geen enkele stam overschat wordt. Ik denk dat elke stam precies naar waarde ingeschat wordt en de stammen op dit moment naar die waarde ook spelen.

Meest overschatte speler:

Ik ga hier toch WoestePonyTemmer zetten. Ik heb dit account wel eens meermaals voorbij zien komen in lijstjes, maar wat ik zelf vanaf de “andere zijde” zie: ik vind het drie keer niks hoor.

Meest onderschatte speler:

Idem dito aan de categorie “meest overschatte stam”: ook hier denk ik dat geen niemand van toepassing is.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:

Laat ik voorop stellen: ik ben op dit moment heel blij met de groep mensen die we hebben in Cult: ik zou deze stam zo één op één willen overzetten naar een andere wereld. Helaas zal dat niet gaan, maar toch! Buiten de eigen stam heb ik een hoge dunk van de volgende spelers (en met deze zou ik best een keer in de stam willen zitten): Daan (AAO), Daniël (Greedy) en een aantal mensen die CARA gedragen hebben.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:

Durf ik niet zo 1-2-3 te zeggen. Op basis van het gedrag op het Algemeen Forum hoort hier één persoon en dat is Chris. Ik heb hem echter nooit ingame leren kennen en ik hoor dat hij daar toch wel anders zou kunnen zijn. Indien dat correct is wil ik dat nog eerst zien. Verder zet ik hier toch Flex neer. Ik had al geen bijzonder hoge achting van hem, maar hij heeft hier een paar acties laten zien tijdens deze wereld waar ik absoluut geen fan van ben. Naar mijn mening hoef ik daar geen stam mee te delen.

Mooiste spelers naam:

Rave into Space
is gewoon een gouden naam, nice!

Mooiste stam naam:

Hier ga ik toch mijn eigen creatie zetten (ego #jwz), Order of Whispers [Cult]. You’re welcome!

Het tofste topic:

Dragonshield heeft veel dorpjes
of course. Wat is dit voor een topic? Weet Laurens uberhaubt dat hij veel dorpjes heeft?

Het domste topic:

Geen.

Favoriete forum poster:

Bij uitstek zijn er toch wel een aantal forumposters die echt uitsteken, en dat zijn toch Melvin en Jonathan. Beiden mensen die extreem goede posts maken die gewoon onderbouwd zijn met argumenten en echte p&p zijn. Die domme one-liners van tegenwoordig zonder enige argumentatie mogen opbokken. Als je dan vervolgens ook nog vraagt om bewijsmateriaal komt dat nooit.

Minst favoriete forum poster:

Ligt in lijn met wat ik eerder gezegd heb, dat is voor mij gewoonweg Chris.

Mooiste actie van de wereld:

Ik denk dat dit nog steeds de onverwachte blitz is van Call to Anguish op Leone. Jonathan heeft deze volledig zelf opgezet en ik werd wakker met het feit dat de aanvallen al liepen: zelfs ik zag deze niet aankomen. Top uitgevoerd, niemand zag ‘m aankomen.

Grootste blunder:

Deze is heel simpel. Wij waren als account veels te cocky in de rim: we hadden daar gewoon een front en hadden dit niet gestacke’d. Daarom dorpen verloren aan kjoenie en Finis, wat gewoon onacceptabel is. Ik zou het bizar vinden als stamgenoot, en daarmee zeker de grootste blunder van mij tot nu toe!

Voor wie heb je nu echt respect:

Meeste respect heb ik voor drie mensen deze wereld, op basis van hun acties en van hun kunnen/doen. Dat zijn Jonathan, Melvin en Daansko.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:

Eigenlijk elke speler die gewoon lekker met mij meedenkt, mee aan het nerden is op AM sjablonen en lekker loosgaat op de kleine dingetjes. Veel mensen van mijn team passen gewoon in dit straatje: jullie zijn top!

Ik wil graag nog meedelen dat:

Ik houd van jullie allemaal: goedemorgen allemaal!
 
Reactiescore
5.598
Fijn dat er ook eens complimenten aan spelers uitgedeeld worden :p helaas ken ik deze 'goede' spelers nog niet, maar hopelijk verandert dat in de toekomst...
Bende gij een Tilburger ofwa
 
Reactiescore
903
Reactiescore
903
Wie drop de volgende GA lijst?
 
Reactiescore
903
Reactiescore
1.918
Ik ga eentje droppen
 
Bovenaan