Classic 28 voorsteltopic

Reactiescore
1.019
Hallo iedereen,

Nu classic 27 zo goed als klaar is is het tijd om het classic 28 voorsteltopic te openen.

in te vullen:
Code:
[b]Mijn voorstel
Snelheid:[/b]
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij:
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren:
- Aanvalstiming:

[b]Spel Systeem[/b]
- Ridder/Standbeeld:
- Boogschutters/bereden Boogschutters:
- Technologieën:
- Kerk en geloof:
- Uitkijktoren:
- Bolwerken:
- Minimum troepen per aanval:
- Farmen:
- Rooftochten:
- Basisproductie:
- Burgerwacht:
- Moraal:
- Prestaties:
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen:

[b]Beschermingen[/b]
- Beginnersbescherming:
- Ratiobescherming:
- Nachtmodus:

[b]Kaart & Dorpen[/b]
- Barbarendorpen Ratio:
- Bonusdorpen:
- Richting Kiezen:

[b]Edelen:[/b]
- Edelmanproductie:
- Toestemmingsdaling per edelman:
- Edelmannen looplimiet:

[b]Stam[/b]
- Ledenlimiet Stam:
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA./NEEN
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Neen / Actief voor X dagen / gecontroleerd bij vertrek of aankomst / bij verlaten stam worden troepen teruggetrokken
- Grondstoffen sturen: Vrij versturen / Enkel binnen stam / Enkel tussen bepaalde ratio

[b]Overwinningsvoorwaarden:[/b]
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie / Grote belegering / Universiteitsdorpen

om te beginnen met mijn eigen voorstel:

Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,5
- Aanvalstiming: hele seconden

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: actief zonder skills
- Boogschutters/bereden Boogschutters: actief
- Technologieën: 10 level systeem
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: inactief
- Bolwerken: inactief
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Farmen: Actief
- Rooftochten: Inactief
- Basisproductie: 12000 per uur op gs 30
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: inactief
- Prestaties: actief
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen:

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 2 dagen (48 uur)
- Ratiobescherming: inactief
- Nachtmodus: dynamisch

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 2 bbs per speler
- Bonusdorpen: inactief
- Richting Kiezen: inactief ook uitnodigen uit zoals op w82!!

Edelen:

- Edelmanproductie: pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 35 standard!!
- Edelmannen looplimiet:15 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 4
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: ja, controle bij aankomst
- Grondstoffen sturen inactief!!

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 25%, 14 dagen behouden. Met dat de dominatie ingaat gaat ook de edelhalvering in.

Bijzonderheden:
-Iedere speler start met 2 dorpen op niveau 2 (653pt)
Boerlimiet van 2000 per level, (60k totaal op boer 30)

hele seconden en normaal farmen is een tijd geleden op de classic, ik weet dat er bepaalde mensen hier op het forum niet zon fan van zijn, maar ik denk dat voor andere mensen dit wel eens leuk is en weer eens wat anders dan de normale classic instellingen.
 
Reactiescore
1.138
De met Rood gemarkeerde settings zijn de wat meer bijzondere settings de rest is vrij basic classic.

Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij:5
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren:0.4
- Aanvalstiming: 50 ms

Spel Systeem

- Ridder/Standbeeld:Nee
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
- Technologieën: 3 levels
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Bolwerken: Nee
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Farmen: Nee
- Rooftochten: Nee
- Basisproductie: 60 = 24k per uur
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen: Normaal
- Boerlimiet: 1800 (54k)

Beschermingen

- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Ratiobescherming: Geen
- Nachtmodus: 00:00 - 07:00

Kaart & Dorpen

- Barbarendorpen Ratio: 0 (groeien tot 3k)
- Bonusdorpen: 1 per speler!
- Richting Kiezen: Nee
- Uitnodigen: Nee

Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketjes Semi duur herbouwen zoals op W24 (als aanvaller kun je hem voor 1 pakket terug bouwen in dorp van herkomst.
- Toestemmingsdaling per edelman: 5
- Edelmannen looplimiet: 15 velden
- Toestemming per uur: 0

Stam

- Ledenlimiet Stam: 4
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Ja / gecontroleerd bij aankomst / bij verlaten stam worden troepen teruggetrokken
- Grondstoffen sturen: Enkel tussen bepaalde ratio 1:1

Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 20% kan verhoogd worden met 5% als de nummer 2 binnen 5% zit
 
Laatst bewerkt:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
5 TS daling en 0 TS per uur, excuseer wat
 
Reactiescore
1.138
Juh dus dorpen staan standaard op 25 na overnamen en stijgen niet meer.
Dus 5 edels nodig om dorp te pakken.
alleen stijgt het niet tussen door dus krijg je hele nieuwe tactieken je kunt proberen overal de toestemming naar 5 te brengen en dan alles in 1x pakken maar als de verdediger dan gewoon net daar voor toestemming weer reset naar 25.
Kost de verdediger wel een dure edel.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Recappen met 5 edels lijkt me niet heel gunstig voor het spelplezier maar goed :d
 
Reactiescore
469
Ziet er interessant uit maar ik vermoed wel dat het in combinatie met snelheid 5, die hoge productie en aanvallend voordelige edels het een groot Edelspam festijn gaat worden
 
Reactiescore
1.019
je eerste dorp veroveren gaat een week kosten HAHA

niet echt een aangenaam idee
 
Reactiescore
864
De met Rood gemarkeerde settings zijn de wat meer bijzondere settings de rest is vrij basic classic.

Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij:5
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren:0.4
- Aanvalstiming: 50 ms

Spel Systeem

- Ridder/Standbeeld:Nee
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
- Technologieën: 3 levels
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Bolwerken: Nee
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Farmen: Nee
- Rooftochten: Nee
- Basisproductie: 60 = 24k per uur
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen: Normaal
- Boerlimiet: 1800 (54k)

Beschermingen

- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Ratiobescherming: Geen
- Nachtmodus: 00:00 - 07:00

Kaart & Dorpen

- Barbarendorpen Ratio: 0 (groeien tot 3k)
- Bonusdorpen: 1 per speler!
- Richting Kiezen: Nee
- Uitnodigen: Nee

Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketjes Semi duur herbouwen zoals op W24 (als aanvaller kun je hem voor 1 pakket terug bouwen in dorp van herkomst.
- Toestemmingsdaling per edelman: 5
- Edelmannen looplimiet: 15 velden
- Toestemming per uur: 0

Stam

- Ledenlimiet Stam: 4
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Ja / gecontroleerd bij aankomst / bij verlaten stam worden troepen teruggetrokken
- Grondstoffen sturen: Enkel tussen bepaalde ratio 1:1

Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 20% kan verhoogd worden met 5% als de nummer 2 binnen 5% zit

Wel super tof idee maar denk dat het edel gedeelte niet echt gaat werken. Ik zou al je instellingen overnemen en de onderstaande punten aanpassen/toevoegen:

- Pakketjessysteem met normale prijs per pakket met als aanpassing dat wanneer je een edelman doodloopt je deze voor 1 pakketje kan herbouwen
- Tribelock wanneer de nummer 1 stam 18% dominantie heeft behaald. De Classic win je vervolgens wanneer je als eerste 28% dominantie hebt behaald als stam
- Edelafstand maximaal 15 velden(afgeleid van de Speed wereld)
- Normale TS daling per edelman: 20 - 35 per edelman. Met het AH level-3 systeem moet je dan 2x lopen ondanks dat je AH level 3 haalt
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
20-35 pls nee
 
Reactiescore
469
Waarom wil iedereen van het duurzaamherbouwen af... Wat is er zo leuk aan die domme Edelspam.
 
Reactiescore
1.138
Tis niet helemaal goedkoop herbouwen.
Tis nog altijd duur herbouwen als je dorpverliest (recap) of als je edel defensief verliest (backtime)

De reden waarom, omdat intern noobs de wereld te veel beïnvloeden en je als je maar beetje tegenstand hebt je nu altijd gewoon zo ver achter raakt op classic.
Uiteraard ben ik ook geen fan van edel spamm maar denk dat het nog wel reuze mee valt op classic zeker omdat je hier geen events hebt.

Wilt niet zeggen dat het totaal niet aan de orde gaat zijn maar goed.
Liever een beetje edel spamm dan dat er weer de hele wereld lang non stop geinternd wordt omdat dat de enige viable strat is.
 
Reactiescore
469
Lijkt me toch niet erg logisch dat je slecht/dom offen gaat belonen met goedkope edels omdat je interners wilt tegen gaan. Einde van de rit lopen die interners toch wel tegen de lamp als het op een gebalanceerde 1vs1 uitdraait.

Je krijgt nu met momenten al 100 edels bij een massa hoe je het went of keert ligt je front dan (gedeeltelijk) in puin als dat met die hoge snelheid de dag er na gewoon weer 100 edels komen + dat je altijd nog een paar extra edels kan slaan door de basisproductie dan ben je snel klaar.

En al je front off dood lopen omdat je bijna verplicht bent om te backtimen lijkt me nou ook niet iets wat gunstig is voor je account. ;P
 
Reactiescore
1.138
Hoezo beloon je slecht/dom offen hier mee dan?
Nu is het letterlijk zo dat als je tegen iemand zit die het spel een beetje kan en er geen grote kwantiteit verschillen zijn dat je er eigenlijk niet door komt tenzij het dorp erg lastig te verdedigen ligt door de ligging.
Gewoon door het feit dat je met boer limiet op muur 0 wel def na kunt timen maar dat een recap altijd zal lukken dus dat het puur edels dood lopen is terwijl de ander naar het dominantie % internt.
Laatste klassiek die wij speelde ging dat precies zo enige wat hun deden was edels slopen en af en toe verloren ze een dorpje met ongunstige ligging.
Voor de rest waren ze gewoon aan het internen en fuseren met de hele wereld en 80% def spelen.
Enige reden dat wij die wereld nog gewonnen hebben is omdat we zelf meer gebied controleerde en 2 weken lang niet aangevallen hebben zodat we net op tijd binnen het benodigde % konden komen om een verhoging aan te vragen.
Waarna de andere er de brui aan gaven omdat ze inzagen dat ze zelfs met puur internen en edels slopen het niet konden winnen.

Dat geeft gewoon super saaie classics zonder enige skill.
Nu was die classic misschien wat extreem en mag ik hopen dat het niet elke classic zo is dat letterlijk heel de wereld met elkaar fuseert.
Maar op classic zul je wil je door een tegenstander van gelijke grote met een goed front breken altijd enige vorm van edel spamm nodig hebben late game.
Anders is het enkel nadelig om aan te vallen en wordt je er uit gegroeid wat resulteerd in een situatie waarin beide stammen eerst alle bb's en interns gaan lopen edelen tot er niks meer over is waarna er een goeie kans is dat 1 partij al wint voor er echt gevochten is.

En nog maals met mijn settings kun je dus wel edels slopen sure je gaat niet elke edel kunnen backtimen maar ook met voor edelen kun je 1 om 4 edels traden.
agreed dat mijn toestemming settings dit ook vrij intensief zouden maken omdat je dan om 5 edels te slopen 5x moet voor edelen.
Maar skip je dat en doe je normale toestemmingssettings 25-33 dan heb je denk ik meer dan genoeg middelen om edel spammen tegen te gaan.
vergeet ook niet dat ik bewust edel loopafstand op 15 heb staan dus je kunt niet massaal edel spammen met de hele stam.
 
Reactiescore
864
Ik sluit mij aan bij Jurrien. Daarnaast denk ik dat duur herbouwen niet zorgt voor edelspam. Je moet alsnog je edels via pakketjes sparen + de AH levels moeten overal goed staan wat het ook weer een andere dimensie geeft. Daarnaast moet je alsnog je pakketjes opnieuw bij elkaar sparen wanneer jouw edels op defensief vlak dood gaan. Edelspam is ook volledig gebaseerd op het GM systeem waarbij men ook nog eens GS kan zenden naar stam genoten - wanneer je zorgt dat GS zenden naar stam genoten ook uitstaat sluit je dit dus ook uit.

Ben toch geen fan van mijn eigen instelling mbt. de 20-35 TS per edel - zou het liever zetten op 25 - 35 waarbij je dus in iedergeval geen hanger hebt met 4 edels.
 
Reactiescore
469
Je baseert je standpunt letterlijk op 1 enkele classic met een van de slechtste settings ooit (snelheid 2 duurdere pakketjes etc). Er werd daar veel geinternd maar even eerlijk zijn, dat was aan beide kanten het geval.

Verder is het zowat elke classic wel dat er altijd wel een groep samen spant tegen de stam die het beste uit de start blokken komt, net als op normale werelden. Dan is het gewoon nog altijd een kwestie van de activiteit vast houden als de kwaliteit al aanwezig ise.

En lol Edelspam afhankelijk van GS verzenden? Valt toch ook best mee. Zijn ondertussen verschillende werelden waar je geen gs kan zenden (.net toernooi, echter was dat met gouden munten) en daar kom je toch ook op degelijk aantal edels om een account in 1 keer te breken. Als je dat combineert met de snelheid van een classic dat je eigenlijk elke 2 dagen 100+ edels kan gaan gooien dan krijg je toch een zwaar wereldje met hersenloos edels gooien omdat er toch geen penalty aan verbonden is.
 
Reactiescore
864
En lol Edelspam afhankelijk van GS verzenden? Valt toch ook best mee. Zijn ondertussen verschillende werelden waar je geen gs kan zenden (.net toernooi, echter was dat met gouden munten) en daar kom je toch ook op degelijk aantal edels om een account in 1 keer te breken. Als je dat combineert met de snelheid van een classic dat je eigenlijk elke 2 dagen 100+ edels kan gaan gooien dan krijg je toch een zwaar wereldje met hersenloos edels gooien omdat er toch geen penalty aan verbonden is.

GS zenden staat pas echt uit sinds W80/W81 als ik mij niet vergis? W78, W79 werd het nog volop gedaan volgens mij. Daarnaast heb je op een normale wereld ook nog eens een zwarte muntvlag want de GM goedkoper maakt, en je kan events dusdanig abusen dat je 15 VB's eruit kan halen waardoor je eigenlijk continue je zwarte muntvlag ook nog eens 200% kan gebruiken.

Ik denk dat je het gewoon een classic eens moet testen om te kijken of het wel/niet helpt.
 
Reactiescore
469
GS zenden staat pas echt uit sinds W80/W81 als ik mij niet vergis? W78, W79 werd het nog volop gedaan volgens mij. Daarnaast heb je op een normale wereld ook nog eens een zwarte muntvlag want de GM goedkoper maakt, en je kan events dusdanig abusen dat je 15 VB's eruit kan halen waardoor je eigenlijk continue je zwarte muntvlag ook nog eens 200% kan gebruiken.

Ik denk dat je het gewoon een classic eens moet testen om te kijken of het wel/niet helpt.
Nope 77 was gewoon een limited haulth wereld (GS productie 5600 oid) waar je geen gse kon verzenden.
.net toernooi was snelheid 4 met goudenmuntjes, GS productie 9600 ofzo en was ook een groot Edelspam festijn.

Als je dit dan gaat doen op een classic met een basis productie die bijna gelijk is aan een pakketje en dat je bij aanvallend verlies eigenlijk geen schade lijdt dan lijkt het me logisch dat je toch snel aan edels zal komen.
 
Bovenaan