Oneerlijk spel anno 2021

Reactiescore
5.686
Het is iedere wereld dezelfde discussie, vrij kansloos dus eigenlijk. De laatste wereld dat ik een spannende start heb gekend was w75 en naar mijn mening kwam dat vooral door de speed 1 instelling, waardoor je vrij weinig voordeel kan halen.

Als je wilt boosten, wat letterlijk is goedgekeurd door TW, moet je dat lekker doen. Ben je tegen boosten, doe je het niet. Loop je achterstand op? Ja, soms wel, maar dat is dan ook de keuze die je voor jezelf hebt gemaakt. Je kunt prima zonder boosts een wereld winnen en ook zonder overmatig PP gebruik etc.
 
Reactiescore
141
Als je wilt boosten, wat letterlijk is goedgekeurd door TW, moet je dat lekker doen. Ben je tegen boosten, doe je het niet. Loop je achterstand op? Ja, soms wel, maar dat is dan ook de keuze die je voor jezelf hebt gemaakt. Je kunt prima zonder boosts een wereld winnen en ook zonder overmatig PP gebruik etc.

Dit is wel kort door de bocht vind ik. Het is niet soms, het is altijd. Degene die PP gebruikt en boost accounts heeft zal 99% van de tijd de overhand krijgen, ongeacht of die persoon dan ook kwaliteiten bezit. Dit spel draait steeds vaker om kwantiteit dan om kwaliteit en dat is wat veel spelers de nek omdraait. Op deze manier wordt het spelletje voor een select groepje spelers, waarbij je dus niet meer volledig kan meedoen als je niet boost en/of PP gebruikt. Dat lijkt mij niet helemaal de juiste insteek, maar ik kan me voorstellen dat Inno dat meer dan prima vindt.
 
Reactiescore
5.686
Dit is wel kort door de bocht vind ik. Het is niet soms, het is altijd. Degene die PP gebruikt en boost accounts heeft zal 99% van de tijd de overhand krijgen, ongeacht of die persoon dan ook kwaliteiten bezit. Dit spel draait steeds vaker om kwantiteit dan om kwaliteit en dat is wat veel spelers de nek omdraait. Op deze manier wordt het spelletje voor een select groepje spelers, waarbij je dus niet meer volledig kan meedoen als je niet boost en/of PP gebruikt. Dat lijkt mij niet helemaal de juiste insteek, maar ik kan me voorstellen dat Inno dat meer dan prima vindt.
Dat laatste is dan ook de key :tongue:
 
Reactiescore
677
Boosten zorgt voor geen challenge bij de start, midgame wordt overgeslagen door stammen te maken uit de gebooste main accounts en als het even meezit (of tegenzit, is maar aan welke kant je staat) wordt endgame niet eens gespeeld doordat de voorsprong van de ene partij te groot is of de tegenpartij geen serieus verzet kan opbrengen.

We zullen zien hoe deze wereld verloopt, maar ik zie op w81 alle aspecten aanwezig voor zo'n zelfde verhaal. Het grappige is dat we er bijna allemaal aan mee doen terwijl de meesten de beperkingen voor het spelplezier van deze speelwijze wel onderkennen :)
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Op normale werelden is het als legitieme speler (zonder boosts, minimaal PPgebruik etc.) inderdaad lastig om de keiharde boosters bij te houden, zeker als die ook nog een stammetje met deffbunkers en moraalbrekers hebben. Ik blijf het een slechte zaak vinden dat er niet langer voor boosten wordt gestraft. Zelfs als 1/10 boosters wordt aangepakt betekent dat dat boosten een risico met zich meebrengt en dat al je tijd & geld dus verloren kan gaan.
Gelukkig hebben we classics, die m.i. tot op bepaalde hoogte een uitkomst bieden. De verschillen tussen de keiharde boosters (shoutout @Clickb*it, beste starter van .nl) en mensen die fundamenteel tegen boosten zijn (shoutout @.Howlin) zijn vele malen kleiner. Uiteindelijk trekt de betere speler 9/10 keer toch aan het langste eind.

Mwa, heb toch al meermaals gehoord dat velen starten niet meer veel aan vinden en meer spelen voor de mid en endgame, zoals mij. Dat laatste is een meningsverschil hoor, vond mijn midgame van 78, endgame van 76, endgame van 72 een stuk leuker dan de start ervan. Ook qua spanning.
Ik vind de start en midgame op een normale wereld zoveel leuker dan een endgame. Zowel deffen als offen in een endgame gaat geheel op kwantiteit doorgaans, buiten misschien de massa's van Joa om. Op een classic vind ik dit wel anders, daar vind ik de mid en endgame leuker dan de start.
 
Reactiescore
1.226
Ik zie vooral veelal mensen een mening erover hebben maar ondertussen zelf wel meedoen aan het boosten en pp gebruik. Een betere wereld begint bij jezelf. :biggrin:
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Ik zie vooral veelal mensen een mening erover hebben maar ondertussen zelf wel meedoen aan het boosten en pp gebruik. Een betere wereld begint bij jezelf. :biggrin:
Als ik een wereld competitief mee wil spelen MOET ik wel PP gebruiken voor events? Verder gebruik ik doorgaans alleen een MB (of boostacc als je het echt graag zo wil noemen) in m'n rim, omdat ik die 1:20 regel ontiegelijk belachelijk en langdurig vind. Ik ben het overigens wel eens met je statement, maar het is gewoon niet haalbaar om een wereld te spelen zonder PP. Vind dat je daar best een mening over mag hebben, ook al doe je er zelf aan mee.
 
Reactiescore
272
Mijn mening is exact hetzelfde, maar ik heb in mijn jaren van TW nog nooit PP gekocht, nauwelijks ermee gesmeten behalve om PA etc te kopen, en ik kan je vertellen dat het verschil tussen alleen je eerste dorpje opbouwen en spelers met massa's PP die ook nog eens boosters en mb's etc gebruiken huge is.

Mede hierdoor de reden dat ik jaren geleden gestopt ben. Ondertussen speel ik w80 nog eventjes met vrienden en w81 voor de pp, maar het is voor mijn gevoel nog erger geworden dan in de afgelopen jaren.

Ik vind het idee voor een competetive wereld af en toe tussendoor wel leuk. Een cap op het aantal PP dat je per dag kan spenderen, geen stammen bij de pre, geen windrichting, geen spelers uitnodigen. Volgens mij kun je met die instellingen het meeste al tegegaan omdat het volledig random gaat worden waar je komt te liggen. Probleem hiermee is dat er geen PP misbruik kan plaatsvinden en Inno het dus waarschijnlijk nooit zal doen...
 
Reactiescore
1.226
Als ik een wereld competitief mee wil spelen MOET ik wel PP gebruiken voor events? Verder gebruik ik doorgaans alleen een MB (of boostacc als je het echt graag zo wil noemen) in m'n rim, omdat ik die 1:20 regel ontiegelijk belachelijk en langdurig vind. Ik ben het overigens wel eens met je statement, maar het is gewoon niet haalbaar om een wereld te spelen zonder PP. Vind dat je daar best een mening over mag hebben, ook al doe je er zelf aan mee.


Een MB gebruiken vind ik ook niks mis mee. Een MB stam per speler is misschien een beetje overkill.

Men blijft gewoon in een vicieuze cirkel hangen als men A zegt en B doet. Verder boeit het mij niet superveel en moet iedereen spelen zoals ze willen. De stap van w52 naar w73 was iniedergeval aanzienlijk qua PP gebruik en andere speelstijl, om het maar even zo te definiëren.

Niet aan mij besteed, ik MB wel lekker :biggrin:
 
Reactiescore
119
Het extreme boosten (mbs en boostaccounts) begon voornamelijk vanaf w73 jammer genoeg, vanaf die wereld wordt er niet meer gecontroleerd op boosten. Dit werd door @Vanquisher. Maar goed bewezen die wereld.

Het is jammer genoeg niet anders, we zullen het ermee moeten doen. Ik ben blij dat wij met snow, het keurig houden met vaak 1 mee gestarte MB en vaak een MB die random bij ons aanmeld.
 
Reactiescore
141
Op normale werelden is het als legitieme speler (zonder boosts, minimaal PPgebruik etc.) inderdaad lastig om de keiharde boosters bij te houden, zeker als die ook nog een stammetje met deffbunkers en moraalbrekers hebben.
Als ik naar mezelf kijk, is het een dunne lijn om te bewandelen. Van de ene kant wil ik graag meedoen omdat ik het spelletje leuk vind om te spelen en het ook onderhoud is van sociale contacten. Aan de andere kant twijfel ik ook vaak of ik een wereld verder wil spelen/afmaken, omdat veel spanning en verrassingen die het in mijn ogen leuk maken, al voor 90% verdwenen zijn. En dan kies ik toch vaak voor de sociale contacten omdat ik dat wel heel gezellig vind, wat er dan ook toe leidt dat ik ga boosten om dan mee te kunnen draaien.

Ik vind het idee voor een competetive wereld af en toe tussendoor wel leuk. Een cap op het aantal PP dat je per dag kan spenderen, geen stammen bij de pre, geen windrichting, geen spelers uitnodigen. Volgens mij kun je met die instellingen het meeste al tegegaan omdat het volledig random gaat worden waar je komt te liggen. Probleem hiermee is dat er geen PP misbruik kan plaatsvinden en Inno het dus waarschijnlijk nooit zal doen...
Op normale werelden is het als legitieme speler (zonder boosts, minimaal PPgebruik etc.) inderdaad lastig om de keiharde boosters bij te houden, zeker als die ook nog een stammetje met deffbunkers en moraalbrekers hebben. Ik blijf het een slechte zaak vinden dat er niet langer voor boosten wordt gestraft. Zelfs als 1/10 boosters wordt aangepakt betekent dat dat boosten een risico met zich meebrengt en dat al je tijd & geld dus verloren kan gaan.

Op zich een cap space inbouwen op de PP vind ik niet eens zo'n slecht idee, beetje zoals de salarissen in bepaalde sporten haha. En zeker ook het straffen van boosten mag wat mij betreft terugkomen, helemaal mee eens.
 
Reactiescore
300
Het is iedere wereld dezelfde discussie, vrij kansloos dus eigenlijk. De laatste wereld dat ik een spannende start heb gekend was w75 en naar mijn mening kwam dat vooral door de speed 1 instelling, waardoor je vrij weinig voordeel kan halen.

Als je wilt boosten, wat letterlijk is goedgekeurd door TW, moet je dat lekker doen. Ben je tegen boosten, doe je het niet. Loop je achterstand op? Ja, soms wel, maar dat is dan ook de keuze die je voor jezelf hebt gemaakt. Je kunt prima zonder boosts een wereld winnen en ook zonder overmatig PP gebruik etc.

Nu ben ik een tijdje uit de running geweest maar weet jij waarom dit toegestaan wordt? Of is dit zo'n typische TW team reactie geweest van we weten niet hoe we dit kunnen tackelen dus laat maar.?

Overigens spelen wij zonder boosters, wel met PP gebruik en onze start had beter gekund maar als je kijkt naar onze omgeving (zuid icm ZW en ZO) dan gaat het in dit geval niet eens om het punten verschil, maar nog meer om de gehele MB/booststammen die nog achter die grote accounts staan. Zonder dat laatste lopen we ook achter (fair enough), maar maak je een kans. Met is daar niet eens echt tegen te spelen. Dus kun je er eentje winnen zonder boost? Vast wel met wat geluk, genoeg contacten en een lange adem maar zoveel 'toppers' doen dit wel, dus of dit een goeie kans is? Geen wonder dat de werelden nog zo klein zijn, gegaan van uitdaging naar zo snel mogelijk een wereld verpesten zonder uitdaging.

Overigens totaal niet salty bedoeld maar imo heeft TW met dit soort shit toelaten en dingen laten lopen het spel/spelersaantal verpest. Spelers maken er alleen gebruik van.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Nu ben ik een tijdje uit de running geweest maar weet jij waarom dit toegestaan wordt? Of is dit zo'n typische TW team reactie geweest van we weten niet hoe we dit kunnen tackelen dus laat maar.?

Overigens spelen wij zonder boosters, wel met PP gebruik en onze start had beter gekund maar als je kijkt naar onze omgeving (zuid icm ZW en ZO) dan gaat het in dit geval niet eens om het punten verschil, maar nog meer om de gehele MB/booststammen die nog achter die grote accounts staan. Zonder dat laatste lopen we ook achter (fair enough), maar maak je een kans. Met is daar niet eens echt tegen te spelen. Dus kun je er eentje winnen zonder boost? Vast wel met wat geluk, genoeg contacten en een lange adem maar zoveel 'toppers' doen dit wel, dus of dit een goeie kans is? Geen wonder dat de werelden nog zo klein zijn, gegaan van uitdaging naar zo snel mogelijk een wereld verpesten zonder uitdaging.

Overigens totaal niet salty bedoeld maar imo heeft TW met dit soort shit toelaten en dingen laten lopen het spel/spelersaantal verpest. Spelers maken er alleen gebruik van.

Ze hebben het wel geprobeerd, mocht je interesse hebben om eens te kijken. Actie is in ieder geval wel nodig. Ik sta nog steeds bij mijn post op de vorige pagina dat een cultuuromslag niet mogelijk is op dit spel via het forum, het zal echt ingame moeten gebeuren.
 
Reactiescore
1.140
De reden is dat het eigenlijk niet te controleren valt.
De speler in kwestie gooit het op toeval en je kunt als tw team eigenlijk niks hard maken omdat communicatie vaak buiten tw om plaats vind.

Nu is er een denktank gepland waarbij enkele ervaren spelers en het tw team samen om tafel gaan om te kijken hoe dit het beste getackeld kan worden.
Persoonlijk ben ik echter bang dat dit erg lastig wordt.
Ik kan wel dingen bedenken die het tegen gaan maar dat zijn systemen die het spel zo anders maken dat het meer iets voor een keertje is dan structureel.
Maar mogelijk kunnen we iets uitwerken wat wel echt veel aan pakt.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Ik vind het idee voor een competetive wereld af en toe tussendoor wel leuk. Een cap op het aantal PP dat je per dag kan spenderen, geen stammen bij de pre, geen windrichting, geen spelers uitnodigen. Volgens mij kun je met die instellingen het meeste al tegegaan omdat het volledig random gaat worden waar je komt te liggen. Probleem hiermee is dat er geen PP misbruik kan plaatsvinden en Inno het dus waarschijnlijk nooit zal doen...
Probeer eens een classic! Toevallig begint er eentje over 3 dagen: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/classic-27-start-op-23-juli.206664/

Het bewijzen van een boostaccount is ontiegelijk lastig, misschien zelfs wel onmogelijk. De regel compleet afschaffen is m.i. echter niet de oplossing voor het steeds groter wordende probleem, hoewel ik nu ook niet 1,2,3 weet hoe ik dat persoonlijk zou oplossen. Ik merk wel dat de discussie omtrent boosten weer oplaait, wat op zich een positieve ontwikkeling is. Steeds meer mensen op dit AF lijken zich uit te spreken tegen het overmatige boosten dat door sommige spelers gedaan wordt.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.144
Imagine dat je zoveel moeite doet om te boosten en nog niet eens rank 1 staat!

noobs
 
Reactiescore
141
Hopelijk leidt het meer uitspreken ertegen dat er een tendens zal ontstaan waarbij boosters met de nek worden aangekeken. Als het overgrote deel van de community zich ertegen uitspreekt en zich gezamenlijk in-game ertegen verzet kan je misschien nog iets teweegbrengen. Verder dan dat is het een moeilijke kwestie, maar ik ben blij om te horen dat er een denktank voor is opgezet.
 
Bovenaan