Oneerlijk spel anno 2021

Reactiescore
2.433
Ja en niet iedereen moet zonder boosts spelen?
 
Reactiescore
2.433
Helemaal niet, maar je maakt TW helemaal kapot door je 8 hulp accounts en 1 main, vroeger werd tw gespeeld met troops en skills, nu wordt tw gespeeld met premium punten. #Restmycase
Mensen hebben gewoon zin in de mid/endgame en minder in de early. Voor de mid-en endgame zijn skills en diplomatie nog steeds van groot belang. Je kan niet boosten naar een wereldwinst zonder enige tegenstand hoor
 
Reactiescore
903
Tja, niet iedereen moet een perfecte deffer zijn toch?

- Ga ook nog even lekker boosten Kyuka :)

Maar dat je geen geweldige deffer bent oké, maar om dat een pm te sturen en daarna probeert te sneren naar diegene :redface:
 
Reactiescore
864
Mensen hebben gewoon zin in de mid/endgame en minder in de early. Voor de mid-en endgame zijn skills en diplomatie nog steeds van groot belang. Je kan niet boosten naar een wereldwinst zonder enige tegenstand hoor

Pfoe dat is denk ik meningsgericht.. Veel mensen vinden juist early en midgame leuker dan endgame, helemaal nu de endgame eigenlijk alleen nog maar draait om edelspam.
 
Reactiescore
1.853
Mensen hebben gewoon zin in de mid/endgame en minder in de early. Voor de mid-en endgame zijn skills en diplomatie nog steeds van groot belang. Je kan niet boosten naar een wereldwinst zonder enige tegenstand hoor
Niet mee eens. Het is niet dat mensen er geen zin in hebben, het is zo dat mensen graag zo makkelijk mogelijk willen groeien met de minste effort. Dat heeft weinig met de fase van de wereld te maken, maar eerder met gemakzucht of het mijden van situaties/confrontaties waarin ze mogelijk kunnen verliezen. De start is, zoals Sean hierboven al zegt, juist één van de weinige momenten waarin het leuk en spannend is. Gezien de endgames (voor zover daar nog van gesproken kan worden) louter bestaat uit hersenloze edelspam.
 
Reactiescore
2.433
Niet mee eens. Het is niet dat mensen er geen zin in hebben, het is zo dat mensen graag zo makkelijk mogelijk willen groeien met de minste effort. Dat heeft weinig met de fase van de wereld te maken, maar eerder met gemakzucht of het mijden van situaties/confrontaties waarin ze mogelijk kunnen verliezen. De start is, zoals Sean hierboven al zegt, juist één van de weinige momenten waarin het leuk en spannend is. Gezien de endgames (voor zover daar nog van gesproken kan worden) louter bestaat uit hersenloze edelspam.

Mwa, heb toch al meermaals gehoord dat velen starten niet meer veel aan vinden en meer spelen voor de mid en endgame, zoals mij. Dat laatste is een meningsverschil hoor, vond mijn midgame van 78, endgame van 76, endgame van 72 een stuk leuker dan de start ervan. Ook qua spanning.
 
Reactiescore
2.444
Mwa, heb toch al meermaals gehoord dat velen starten niet meer veel aan vinden en meer spelen voor de mid en endgame, zoals mij. Dat laatste is een meningsverschil hoor, vond mijn midgame van 78, endgame van 76, endgame van 72 een stuk leuker dan de start ervan. Ook qua spanning.

Tja hoe zou het komen dat de start niet leuk is? Er is geen spanning of enige dreiging doordat iedereen met een lading boosts start. Ik begrijp best dat de start dan niet leuk is als je alleen aan het internen bent en er geen enkele kans is om weggespeeld te worden.
 
Reactiescore
1.853
Mwa, heb toch al meermaals gehoord dat velen starten niet meer veel aan vinden en meer spelen voor de mid en endgame, zoals mij. Dat laatste is een meningsverschil hoor, vond mijn midgame van 78, endgame van 76, endgame van 72 een stuk leuker dan de start ervan. Ook qua spanning.
En ik hoor tegenovergestelde verhalen van de meeste personen binnen mijn - tegenwoordig nog beperkte - kennissenkring, dus de directe conclusie dat mensen over het algemeen minder zin hebben in de early gaat niet echt op.

En ja, afnemende spanning is een logisch gevolg van het overmatig starten met boosts accounts? Wat had je dan verwacht haha. Dat je een uitdagende start hebt als je je eerste tien (of meer) dorpen gratis kunt adelen? Dat is een beetje naïef.
 
Reactiescore
1.363
Starten/midgame is veel leuker dan endgame man ziddy, hoef je tenminste niet zoveel te doen..
 
Reactiescore
119
Als gevolg hiervan zijn er ook genoeg spelers die een wereld starten, erachter komen dat andere spelers in de buurt hard boosten op een dergelijke manier, en dan het bijltje erbij neergooien omdat ze in hun ogen toch geen kans meer maken. Waar je potentieel een leukere wereld had kunnen hebben met meer uitdaging, wordt er voor de makkelijke weg gekozen. Eigenlijk zijn de werelden al voorgeprogrammeerd daardoor en dat is jammer imo.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Het probleem ligt veel dieper. Ik ben een lange tijd weggeweest, maar ik merkte bij de start van 76 (wat mijn eerste echte start was sinds w52, want w73 ben ik echt laat ingestapt) dat dingen als boostaccounts, flink pp gebruik en het vastleggen van veeltallige mb-stammen een gegeven is binnen de huidige community. Niet zo zeer dus iets wat door enkelen gebruikt wordt, maar wat grootschalig gebruikt wordt. Het is daarmee al bijna een feit dat als je het niet doet, je bij voorbaat een achterstand hebt. Daarbij maakt het helemaal niet uit hoeveel premium punten je ertegenaan knalt.

Ook al zou je bij een nieuwe wereld een topic maken met de vraag naar mensen om het niet te doen: dan ga je ervan uit dat iedereen het topic leest en dan reageert of zij daaraan meedoet wel of niet. De garde die op het forum consequest post en het forum ook regelmatig leest is slechts een fractie van de gemeenschap die dit spel speelt.

Ik denk wel dat de huidige speelwijze de startfase volledig elimineert ja. De premium beurs is één ding: maar deze was vroeger op bijv. w47 en w52 ook al aanwezig en toen was er wel nog steeds wel degelijk een soort van een startfase. De vele accounts die meestarten zorgt echter voor veelal interns, voorclears en andere dingen waardoor de strategie achter een goede start volledig wegvallen. Tuurlijk kan er ook wel strategie zitten in welke targets je uitkiest en hoe je ervoor kunt zorgen dat de start alsnog zo optimaal mogelijk is: maar de verliezen op het main account (waar de tallige mb's (etc.) voor werken) zullen dan nog altijd beperkt blijven, iets wat vroeger niet mogelijk was.

Eén stap in de goede richting zou zijn om naast het uitzetten van windrichting en dorp verplaatsen, ook de functie spelers uitnodigen weg te halen. Ook deze functie kan makkelijk omzeild worden waardoor mensen toch een goede ligging met een stam kunnen verkrijgen en kunnen zorgen voor vele samenwerkingen waardoor het lage ledenlimiet van een stam tegengewerkt wordt. Jullie hebben het hier namelijk over een cultuurverandering binnen een community. Voor een verandering binnen de cultuur moeten er ook aspecten zijn als urgentie, een plan, medewerking en dat soort zaken. Urgentie is er misschien wel, maar of iedereen dat zo voelt: dat betwijfel ik ten zeerste.

Goed, dat is mijn mening.
 
Bovenaan