w80 | Early game verwachtingen

Reactiescore
1.365
Mook loopt op hakken als zn dinnie thuus is.
 

DeletedUser69389

Guest
Welke 5 accounts zullen de meeste impact op deze wereld hebben?
Schedel

Met stipt gaat dit account de meeste impact hebben op deze wereld. Het is wel zoals Tom terecht zei dat het spijtig is dat dit account al zoveel boosts heeft en dat er ook nog vermoedelijk boosts staan te wachten als je kijkt naar met wie ze spelen en hoe die relaties in het verleden waren. Dat neemt echter niet weg dat dit by far, samen met Da Vinci, in potentie het beste account van deze wereld is. Ze weten zowel wat deffen is alsook offen. In combinatie met hun groot aantal contacten in de playerbase van dit spel acht ik dan ook de kans aannemelijk dat de stam die dit account zal hebben vermoedelijk gaat winnen.

Da Vinci
Kevin is een baasje die zijn tegenstanders helemaal kapot tegelt. Het is een bijzonder complementair team en hoewel de kans aanwezig is dat ze samen zullen gaan hokken met het bovenstaande account hoop ik toch dat ze tegen elkaar zullen gaan vechten op deze wereld. Juist omdat dit account in potentie een mooi geheel vormt en ook een mooie eenheid. Voor de rest sluit ik mij aan bij hetgeen Tom al eerder heeft aangehaald.


LivingDeadSouls
Naar wat ik heb begrepen van mijn eigen bronnen en contacten is dit een account die zeer leergierig is en goed hun best doen op wereld 78. Juist op een wereld zoals deze verwacht ik dan ook dat deze spelers zich verder kunnen ontwikkelen tot meer dan verdienstelijke spelers die zich ook op andere manieren zullen gaan manifesteren.

Davroar
Voormalig stamgenoten van mij op wereld 43 en 53. Je zult ze hier op het Algemeen Forum niet vlot gaan zien, maar ik weet dat ze in elk geval over een acceptabel basisniveau beschikken en dat ze ook spelers hebben voor het geval dat die kunnen ingrijpen om te helpen. Ze laten nu al een stabiele groei zien en beschikken over een locatie waar ze nog alle kanten mee uit kunnen en in dat licht zie ik ze ook de wereld bepalen, omdat ze richting kunnen geven aan een van de huidige stammen of stammen die nog opgericht moeten worden door hun centrale ligging.

Disguised Turtle
Ik ken dit account alleen als vijandelijk account op 73 waar het lid was van een gore, vieze stinkbende van een stam. Toch was dit wel een van de accounts die wat beter bekend stond en met hun stam Tuutuu weten ze al een mooie positie uit te bouwen op deze wereld.

Honorable mention
Babor, Cubalibre, Do Not Eat Yellow Snow, Seduced by LiesSick Minds, Supergirl

Welke 3-5 top 25 accounts zullen het snelst vallen?
Varki.

Erg matige farms, zeer hoge ODA, met dit acc 0 noemenswaardige ervaring, Groeit wel zeer snel en in de stam zit wel iets van ervaring. Maar ik acht de kans zeer groot dat dit account nog voor de zomer weg is. Een aantal andere grote spelers en stammen in de buurt. Wilt het account het overleven dan zal het een doorgang richting de rim moeten zien te vinden en veel energie steken in het onderhouden van goede relaties met de omgeving.

De Grote Smurf
Groeit goed en zit in een stam die goed groeit. Maar ik gok dat het vooral een geluk is van een goede ligging en eventueel veel ingezette pp of iets dergelijks. Want het account zelf heeft weinig ervaring. Het account heeft al twee clusters. Eentje in de rim en eentje centraal in Tuutuu. Ook valt het op dat het account al 4 kleine dorpen heeft geedeld, weliswaar bonusdorpen. Maar toch toont dat het kiezen voor de easy weg. Er wordt vooral gekozen voor kleine spelers edelen en juist in het hanteren van twee clusters schuilt ook het gevaar voor in de toekomst. Al bij al weinig toekomstperspectief.

B.I.G.
Kan ik kort over zijn. Het was niks, is niks en wordt niks. Net zoals Tom ken ik het account niet, maar ik raak er ook niet opgewonden van, in positieve zin. Alles is matig behalve het pp gebruik. Misschien als er investeringen worden ingepompt waar Premium Points Daddy Niels nog jaloers op zou zijn dat het iets wordt, maar anders gok ik dat dit account nog voor juli weg zal zijn en augustus zeker.

Scooby-Doo
Van hetzelfde laken en pak. De 22ste laatste roverrecord gehaald en wel een zeer hoge ODA. Compenseert de verliezen dus vermoedelijk alleen met pp. Zit maar één echte serieuze verovering bij en eentje die iets minder is. Rest waren kleine veroveringen. Dus vermoedelijk ook nog eens heel duur aangevallen. Ligging biedt nog iets van kans, maar dat is ook het enige. Nja misschien nog een klein plusje, omdat het account op wereld 30 lid was van +/-. Toch een stam die goed te boek stond, maar dat zie je bij dit account vooralsnog niets van terug. Al bij al next.

.Ivar the Boneless
Tsja het account heeft een mooie liggen, maar ondanks een gratis intern van +6K is ook hier de haul beperkt. Er zijn spelers in de top 200 die het zelfs voor elkaar krijgen om met gemak in of rond plek 50 te komen en dit account presteert dan letterlijk amper tot niks qua farmen. Ervaring is niet daar en oogt ook niet aanwezig gezien het tamelijk hoge noob gehalte van het profiel.

Kon de lijst nog langer maken, maar we moeten wel iets in de top 25 behouden..... Maar ook hier had Tom weer over gelijk. Deze wereld bevat bar weinig kwaliteit en er wordt ondanks een limited haul zeer beroerd gefarmd.

Welke 3 stammen gaan deze wereld uitvechten, of moeten deze nog opstaan?
Welk van de huidige top 5 stammen zal snel breken / uit elkaar vallen?

Ik heb een kaartje gemaakt van de huidige 8 stammen waar ik nog iets van potentie in zie door wie erin zitten en/of door de omvang. Echter dien ik als disclaimer eerlijkheidshalve wel te zeggen dat ik van geen enkele stam vooralsnog echt te spreken ben. Ik weet dat ik andere hooggeplaatste stammen genegeerd heb, maar die zijn simpelweg niet noemenswaardig.

e389115716aa64f6d7765754eee0edd4.png
1622564692707.png

Van de huidige stammen vind ik dat Chaos de beste papieren heeft door geen bedreiging vanuit de rug en veel potentieel om te edelen. Ook door de spelers die erin zitten zou het een stam moeten zijn die het eventjes vol gaat houden. In het (zuid)westen is het wel zeer druk. Ik zie in het noordwesten op termijn wel iets ontstaan wat gebaseerd is op Cars, Edict en Gwamm. Het valt mij op dat GWAMM vooral de kaarten in handen heeft wanneer zij weten stand te houden, omdat de grotere spelers daarvan zowel aansluiting kunnen vinden bij eerdere stammen alsook bij stammen als Tuutuu of Twist. Met name voor die laatste stam ziet het er beroerd uit. Zo dik gesandwiched. DSB zie ik gewoon lekker doorgroeien en op termijn zelf iets op poten zetten vanuit die hoek. Ik gok dat het uiteindelijk een NW vs ZO clash wordt.

Zijn er accounts die positief opgevallen zijn in de startfase, waar dit al dan niet verwacht werd?
Livingdeadsouls
. Want ik was daar eerst zeer sceptisch over. Maar na navraag en bestudering ervan vind ik toch dat dit account best veel potentie heeft. Door de eerder genoemde potentie, maar ook door de ligging.

Xbraun.
Hoewel ze gebruik maken van een aantal hulpjes vermoedelijk laten ze een stabiele groei zien en weten ze al een mooi cluster uit te bouwen. Ze rukken aardig op richting Davroar van GWAMM en dit beloofd dan ook wel een van de eerste knallers te worden wanneer die eventueel met elkaar de degens gaan kruizen.

Supergirl.
Was op 77 heel wisselend, maar laat vooralsnog een goede groei zien op een mooie locatie. Voldoende mogelijkheden om een serieus account en cluster uit te bouwen. Het zou zeer goed kunnen dat dit voor C55 een van de belangrijkste accounts gaat worden door een gebrek aan kwaliteit aldaar.

Wie gaan de eerste grote relevante oorlog voeren?
Voor nu zodadelijk GWAMM VS Twist. VS. Tuutuu. Maar op latere schaal de stammen waar een Supergirl, livingdeadsouls, SBL, Da vinci en een Schedel in zitten.

Welk continent is het zwaarst, welke het makkelijkst?
44 lijkt mij het zwaarst, want daar spelen de meest bekende namen. 55 lijkt mij zeer pover. In 54 vooral spelers met veel casual ervaring.

Van welke 10 accounts verwacht je dat ze medio augustus in de top 10 staan?
Willekeurige volgorde.

1.Schedel
2. Wurm 2.0
3. Disguised Turtle
4. Davroar
5. Pschedilic
6. Da Vinci
7. Dont eat Yellow Snow
8. Babor
9. LivingDeadSouls
10. Supergirl


Misschien een Fools abound, XBraun en een Seduced by Lies

Wie/Wat wordt de grootste verassing deze wereld?
Ik ben bang niets. Want het is gewoon arme troef op deze wereld. Misschien dat de wereld an sich mij kan verrassen door toch op zijn minst een mooie oorlog op de mat te laten leggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
363
Supergirl.
Was op 77 heel wisselend, maar laat vooralsnog een goede groei zien op een mooie locatie. Voldoende mogelijkheden om een serieus account en cluster uit te bouwen. Het zou zeer goed kunnen dat dit voor C55 een van de belangrijkste accounts gaat worden door een gebrek aan kwaliteit aldaar.
Ja mooi na 12 incommings je dorpen aan de vijand. Zo interpreteer ik wisselend niet echt maar jouw lijstje ;)

voorderest mooie lijst.
 

DeletedUser69389

Guest
Ja mooi na 12 incommings je dorpen aan de vijand. Zo interpreteer ik wisselend niet echt maar jouw lijstje ;)

voorderest mooie lijst.
Dat dat niet chique was klopt, maar het is niet zo dat alles aan Supergirl beroerd was. De stam Trump was zelf ook slecht met een AT als kapiteins voorop. Toxicness was sky high aldaar. Het praat het handelen niet goed, maar wel begrijpelijk.
 
Reactiescore
26
Het ene account schrijf je af in de zin van een free 6k+ dorp, maar een ander acc prijs je omdat die een aantal hulpjes heeft? Is ook tegenstrijdig van elkaar niet? Denk tegenwoordig een fusie waarbij je 1 dorp overneemt dat het toch netjes is vergeleken met de mannen die x aantal accounts laten starten om te boosten.

maar dat terzijde is jouw mening of course, voor de rest mooi lijstje en aan ons de Taak om jouw onderschatting te weerleggen
 

DeletedUser69389

Guest
Het ene account schrijf je af in de zin van een free 6k+ dorp, maar een ander acc prijs je omdat die een aantal hulpjes heeft? Is ook tegenstrijdig van elkaar niet? Denk tegenwoordig een fusie waarbij je 1 dorp overneemt dat het toch netjes is vergeleken met de mannen die x aantal accounts laten starten om te boosten.

maar dat terzijde is jouw mening of course, voor de rest mooi lijstje en aan ons de Taak om jouw onderschatting te weerleggen
Er zit een verschil tussen hulp en hulp. Je kunt als account wel in een stam zitten, maar wanneer je geen steun hebt aan je stamgenoten, omdat ze ver en ver achterlopen dan heb je daaraan amper tot geen hulp van. Ja misschien als intern. Maar wanneer je met meerdere accounts van eenzelfde omvang samenspeelt kun je meer voor elkaar betekenen. Dat vind ik goede hulp/hulpjes in tegenstelling tot hulpjes zoals jijzelf was die gratis dorpen afgeven aan een mainaccount. Ik vind niet dat TW zo gespeeld hoort te worden en zeker niet in de start. Dit gaf ik een aantal jaren geleden al aan en dat blijf ik aangeven, omdat het spel TribalWars heet en niet TribalIntern.
 
Reactiescore
26
Ja oké naja het is een fusie van 2 accounts naar 1 account waarbij het gaat over een intern van 1 dorp. Als je dit gaat vergelijken met diverse andere (top) accounts dan is dit gewoon niets vergeleken met hen.
 

DeletedUser69389

Guest
Ja oké naja het is een fusie van 2 accounts naar 1 account waarbij het gaat over een intern van 1 dorp. Als je dit gaat vergelijken met diverse andere (top) accounts dan is dit gewoon niets vergeleken met hen.
Alsnog een key dorp in een early fase waarin we nu nog zetten. Ik heb niet alle accounts bekeken. Zo eerlijk moet ik wel zijn, maar elk account die dat aantoonbaar doet vind ik moreel verwerpelijk. Juist ook omdat het veelal gaat om voorbedachte interns/fusies.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik zie 2 dingen:

1. Te weinig Kyuka
2. Schedel loopt keihard te boosten??
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.403
Bovenaan