Voetbal

Reactiescore
1.277
Stelling:

KEVIN DE BRUYNE IS DE MEESTE COMPLETE MIDDENVELDER ALLER TIJDEN


Wat denken jullie?
Mag de veters van Zidane niet eens strikken. Verder is frenkie hard op weg nog beter en completer te worden dan kdb.

Oh en waren Cruyff en Maradona niet in de beste seizoenen een middenvelder?

Om het lijstje verder af te maken:
Pirlo?
Seedorf?
Xavi?
Rijkaard?
Gerard?
Lampard?
 
Reactiescore
999
Zidane: eens
Frenkie: goeie mop
Pirlo: minder compleet
Xavi: minder compleet
Rijkaard: goeie mop
Gerrard: goeie mop
Lampard: goeie mop
 

Deleted User - 487974942

Guest
aller tijden is misschien wat overdreven maar zeker de beste middenvelder in de afgelopen 5 jaar.
 
Reactiescore
1.804
Mag de veters van Zidane niet eens strikken. Verder is frenkie hard op weg nog beter en completer te worden dan kdb.

Oh en waren Cruyff en Maradona niet in de beste seizoenen een middenvelder?

Om het lijstje verder af te maken:
Pirlo?
Seedorf?
Xavi?
Rijkaard?
Gerard?
Lampard?
Niet zo trollen svp
 
Reactiescore
999
Als ik in de huidige generatie voetballers zou moeten kijken naar spelers die ook heel veel dingen heel goed kunnen, zoals schieten, passen, visie, dribbelen, voorzetten, verdedigen, loopvermogen, etc. dan denk ik dat Modrid en een Pogba op zijn best ook in de buurt kunnen komen.

Maar op dit moment kan ik mij niet echt een voetballer herinneren die ik zelf heb zien spelen waar het "totaalpakket" zo straf is als de huidige KDB.

Zidane was natuurlijk ook wel een alleskunner die meer bereikt heeft dan KDB dus die staat er momenteel inderdaad nog wel boven. Daar ben ik het mee eens.
 
Reactiescore
110
De Bruyne komt nog niet eens enigszins in de buurt van een Zidane, Xavi, Iniesta en Scholes. De Bruyne is een topklasse speler waar er tientallen van zijn geweest, hij is iemand uit het rijtje Seedorf, Schweinsteiger, Busquets, maar nog onder iconen als Pirlo en Vieira. Topklasse, maar zeker geen once-in-a-generation.
 
Reactiescore
1.733
De Bruyne komt nog niet eens enigszins in de buurt van een Zidane, Xavi, Iniesta en Scholes. De Bruyne is een topklasse speler waar er tientallen van zijn geweest, hij is iemand uit het rijtje Seedorf, Schweinsteiger, Busquets, maar nog onder iconen als Pirlo en Vieira. Topklasse, maar zeker geen once-in-a-generation.
Je vergeet schone in het rijtje legendes.
 
Reactiescore
999
De Bruyne komt nog niet eens enigszins in de buurt van een Zidane, Xavi, Iniesta en Scholes. De Bruyne is een topklasse speler waar er tientallen van zijn geweest, hij is iemand uit het rijtje Seedorf, Schweinsteiger, Busquets, maar nog onder iconen als Pirlo en Vieira. Topklasse, maar zeker geen once-in-a-generation.

Ik ben zelf een United fan in hart en nieren maar De Bruyne is op veel vlakken een betere middenvelder dan Scholes.

Maar goed, ik merk dat het moeilijk is om het woordje "compleet" te interpreteren. Ik bedoelde het meer als dat hij eigenlijk alles gewoon heel goed kan, behalve misschien koppen. Spelers als Xavi en Iniesta zijn op sommige vlakken zeker beter, maar die kunnen dan amper verdedigen, hebben minder loopvermogen, minder duelkracht, minder grinta, etc. Er is gewoon niets waar De Bruyne niet bovengemiddeld in is.
 
Reactiescore
3.584
Als iemand de naam Scholes uitspreekt moet ik onmiddellijk aan deze goal denken:


Barca in de halve finale uitgeschakeld door deze goal, het grote barca nog en uiteindelijk won United ook de CL.

Maar ook KDB heeft al een mooie gemaakt tegen Barca in een minder belangrijke fase van de CL moet ik er dan wel bijzeggen:

 
Reactiescore
1.277
Itt patriottisme van de vlamingen.

Kdb speelt nu hoelang bij topclub man city?
Hoevaak stond hij in de finale van de CL? En hoeveel won hij er?

Voor een halfgod die blijkbaar beter is dan een rijtje die iconisch zijn geweest voor een generatie heeft hij toch verdomd weinig laten zien. Laat hem het ongelijk bewijzen en prijzen gaan winnen. Maar bijv. seedorf had zeker wel heel veel van de facetten die jij opnoemt maar itt kdb wel veel prijzen gepakt. Daardoor bekruipt me het gevoel dat je niet realistisch bent en een zeer goede voetballer die kdb zeker wel is groter aan het maken bent dan dat hij is.
 
Reactiescore
5
Itt patriottisme van de vlamingen.

Kdb speelt nu hoelang bij topclub man city?
Hoevaak stond hij in de finale van de CL? En hoeveel won hij er?

Voor een halfgod die blijkbaar beter is dan een rijtje die iconisch zijn geweest voor een generatie heeft hij toch verdomd weinig laten zien. Laat hem het ongelijk bewijzen en prijzen gaan winnen. Maar bijv. seedorf had zeker wel heel veel van de facetten die jij opnoemt maar itt kdb wel veel prijzen gepakt. Daardoor bekruipt me het gevoel dat je niet realistisch bent en een zeer goede voetballer die kdb zeker wel is groter aan het maken bent dan dat hij is.

Ben jij niet de man dat zei dat Frenkie beter aan het worden is? Terwijl die ook geen enkele keer in de CL finale is geweest en gewonnen heeft. De Bruyne daarentegen heeft toch al wel redelijk wat bewezen, miss niet in de CL maar wel al de PL gewonnen (2 keer). In Duitsland heeft hij met Wolfsburg indertijd het Bayern heel moeilijk gemaakt om de titel te winnen,...
 
Bovenaan