Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.433
Goh ja dat is een discours dat de meeste management teams wel hanteren lijkt me. De keuze van het TW-team om hierbij de community juist tegen te werken kan terecht als vreemd worden gezien, al lichtte Warre ergens op het forum al toe dat deze keuze gemaakt werd om zo het hanteerbare aspect van edelspam tegen te werken. Het verminderen van evenementen zal uiteraard niet gebeuren doordat die beslissing bij Inno zelf ligt, de NL community kan echter kiezen om een script zoals het muntenmeppen te verbieden om zo te hopen dat mensen minder edels meppen. De vraag is natuurlijk in welke mate dit effect gaat hebben hierop.
Tis een utopie om te denken dat dit het edelspam probleem gaat oplossen. Het gaat er gewoon voor zorgen dat er een hogere activiteit en intensiteit nodig is waardoor nog meer spelers op 1 account samenhokken. Ook ga je als ‘counter’ (volgens mij) gewoon zien dat er meer en meer gebruik gaat gemaakt worden van edelspam accounts. Is dat dan zoveel beter? Opzich is het ook een sterkte van een stam dat de stamleden goed op elkaar zijn afgestemd en vlot gs sturen naar elkaar, zonder mekkeren. Zoals Kyle net aanhaalde; ik snap niet waarom de regels zich niet aanpassen aan iets waar 99% van de community gebruik van maakt?
 
Reactiescore
487
Allemaal leuk en aardig.

Maar ik zie nog steeds geen goedgekeurde scripts. Is het niet handiger om eerst een aantal goed gekeurde scripts te hebben, voordat je de overgang inzet?
Ik weet dat het nog 3 weken duurt, (zelf geen enkel verstand van scripts, dus ben afhankelijk van anderen) maar wil toch wel weten of ik moet gaan deffen zonder enkele script. of dat ik toch nog een ondeugend scriptje in mijn snellijst kan zetten die beetje helpt.

Denk trouwens echt niet dat dit edelmassa's gaat verminderen, want bij de topaccounts zitten toch genoeg nolifers die gaan slaan met de hand. resulteert alleen maar in dat je nooit meer een account uberhaupt solo kan gaan spelen, want je hebt de tijd er niet voor. Verder worden edelmassa's hierdoor alleen maar gepromoot, aangezien deffen een stuk minder makkelijk gaat, waardoor er meer winst word behaald bij een edelmassa gooien. Dit gaan mensen ook zien, dus er nog meer munten gaat worden geslagen. en dus meer edels.
 
Laatst bewerkt:

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Persoonlijk heb ik dit spel lange tijd met veel plezier gespeeld met de scripts. Scripts werken enorm tijd besparend en maken het mogelijk om beter te offen en deffen. Ik durf dan ook wel te stellen dat het leeuwendeel van de betrokken community gewend is aan het spelen met scripts en niet graag zonder speelt, waaronder ikzelf.

Deze nieuwe scriptregels zal Innogames een groot gedeelte van de community kosten, of in ieder geval ervoor zorgen dat een groot gedeelte minder actief zal spelen. Wellicht is de visie om met deze nieuwe regels andere spelers aan te trekken, maar dat vind ik een gewaagde zet voor de fase van levensduur waarin het spel zit.

De community is over het algemeen 20+ en gaat richting 25+. Dit zijn vrijwel allemaal werkende of studerende mensen die het leuk vinden om Tribalwars te spelen tijdens werk en studeren, maar niet de tijd hebben om elke dag enkele uren betrokken/actief een game te spelen. Laat staan dat ze ervoor zouden kiezen om consistent enkele uren per dag actief te Tribalwars, wanneer er hoogstaande grafische games zoals Warzone of League of Legends voor handen zijn.

Het lijkt erop dat Innogames met deze regels zijn eigen game overschat. Ik denk dat vele het met mij eens zullen zijn als ik zeg dat Tribalwars een leuk spelletje is ‘voor ernaast’. Soms is het al lastig met je privé leven te combineren, maar door de scripts gaat dit buiten massa-dagen om best prima. Echter zorgen deze regels ervoor dat het ook buiten deze massa-dagen om onmogelijk gaat worden. De werkende speler of student met een intensieve studie kan eigenlijk niet meer van meerwaarde zijn op een account en zal je hiermee van het spel wegjagen. Apart, want vaak zijn met name deze werkende mensen de personen die het meeste omzet voor innogames opleveren.

Ik ben zeer benieuwd welke doelstelling Innogames met deze regels nastreeft. Openheid van scripts zou een betere maatregel zijn dan het verbieden ervan, want hiermee haal je juist de elementen die Tribalwars speelbaar maken met weinig tijd uit de game.
 
Reactiescore
2.444
Persoonlijk heb ik dit spel lange tijd met veel plezier gespeeld met de scripts. Scripts werken enorm tijd besparend en maken het mogelijk om beter te offen en deffen. Ik durf dan ook wel te stellen dat het leeuwendeel van de betrokken community gewend is aan het spelen met scripts en niet graag zonder speelt, waaronder ikzelf.

Deze nieuwe scriptregels zal Innogames een groot gedeelte van de community kosten, of in ieder geval ervoor zorgen dat een groot gedeelte minder actief zal spelen. Wellicht is de visie om met deze nieuwe regels andere spelers aan te trekken, maar dat vind ik een gewaagde zet voor de fase van levensduur waarin het spel zit.

De community is over het algemeen 20+ en gaat richting 25+. Dit zijn vrijwel allemaal werkende of studerende mensen die het leuk vinden om Tribalwars te spelen tijdens werk en studeren, maar niet de tijd hebben om elke dag enkele uren betrokken/actief een game te spelen. Laat staan dat ze ervoor zouden kiezen om consistent enkele uren per dag actief te Tribalwars, wanneer er hoogstaande grafische games zoals Warzone of League of Legends voor handen zijn.

Het lijkt erop dat Innogames met deze regels zijn eigen game overschat. Ik denk dat vele het met mij eens zullen zijn als ik zeg dat Tribalwars een leuk spelletje is ‘voor ernaast’. Soms is het al lastig met je privé leven te combineren, maar door de scripts gaat dit buiten massa-dagen om best prima. Echter zorgen deze regels ervoor dat het ook buiten deze massa-dagen om onmogelijk gaat worden. De werkende speler of student met een intensieve studie kan eigenlijk niet meer van meerwaarde zijn op een account en zal je hiermee van het spel wegjagen. Apart, want vaak zijn met name deze werkende mensen de personen die het meeste omzet voor innogames opleveren.

Ik ben zeer benieuwd welke doelstelling Innogames met deze regels nastreeft. Openheid van scripts zou een betere maatregel zijn dan het verbieden ervan, want hiermee haal je juist de elementen die Tribalwars speelbaar maken met weinig tijd uit de game.

Ik ben het met je eens maar ik gok om andere redenen. Even voor de beeldvorming, het is mij niet geheel duidelijk welke dagelijkse scripts verboden zullen worden. Het versturen naar stamgenoten zal illegaal worden en dus simpelweg niet meer te doen zijn (gaat geen extra tijd kosten). De balanser en Sangu blijven legaal. Het munten meppen is momenteel al illegaal en daar zal net als eerder wel een illegale manier voor gevonden worden die door de gehele community overgenomen en gebruikt zal worden.

Dan rest het verbieden van 1c (als je dat een dagelijks te gebruiken script kunt noemen) maar dat zal netto waarschijnlijk meer tijd opleveren dan kosten (verdedigend op een niet toren wereld). Dus vraag me af welke echte dagelijkse tijdsbesparende scripts er verboden zullen worden?

Ik ben het echter wel met je eens maar om de reden dat ik het idee heb dat er juist niet naar de spelende community is geluisterd met het invoeren van deze maatregelen. En ik persoonlijk van mening ben dat de community van Tribalwars over het algemeen zelf vrij goed is in het balansen van het spelletje maar dat deze balans telkens weer opnieuw gevonden moet worden door acties die Innogames uitvoert.
 
Reactiescore
1.542
De post van Kyuka slaat naar mijn mening de spijker op de kop. Vroeger toen ik nog gewoon naar school ging vond ik het prima om handmatig muntjes te meppen en allerlei tijdrovende randzaken zonder scripts te doen, als ik hier nu op terugkijk wat ik daar voor tijd aan kwijt was snap ik niet wat mij destijds bezielde. Mensen zijn nu zo afhankelijk en gewend geraakt aan scripts dat ze TW bijna niet meer zonder kunnen voorstellen.

Ik ben er dan ook een voorstander van om scripts simpelweg te dogen, maar dan wel zodat iedereen ze kan gebruiken. Dus alles op het AF zodat het wel een eerlijke strijd blijft. Mocht dit niet mogelijk zijn, zorg er dan gewoon voor dat het pas geldt vanaf wereld 80. Bijvoorbeeld wereld 78 waar ik speel bevind zich in een belangrijk stadium van de mid-game. Door opeens van alles te gaan wijzigen zullen helaas ongetwijfeld spelers gaan stoppen waardoor teams in de knoei gaan komen. Ik zou de keuze daarom aan de community laten of ze op wereld 80 willen gaan proberen te spelen, maar ik denk tbh dat het grootste gros hier echt geen zin in heeft.

Wat naar mijn mening het grote probleem is zijn de belachelijke events die er in een rap tempo doorheen gejaagd worden. Het ene event is nog niet afgelopen of het andere event wordt alweer aangekondigd. Ik snap dat dit leuke inkomsten oplevert voor TW maar juist door deze events creëren jullie de mogelijkheid om simpelweg je overwinning te kopen. Er is geen account meer (top 25/30) zonder off/deff boost, VB's zijn er in overvloed, je kan het zo gek niet bedenken. Je wordt haast gedwongen om iedere wereld PP te farmen to the max, of het is simpelweg buy in, or fuck off.

Ik persoonlijk zou indien de script regels erdoor worden gedrukt ermee stoppen na wereld 78. Het vergt al tijd genoeg om een miljoenen account te beheren waar wekelijks massa's gepland, gegooid en gekopt worden met daarnaast alle randzaken wat het beheren van account met zich meebrengt. Ik speel TW omdat het ik het leuk vind hoe het nu is, ik ben er niet al te veel tijd aan kwijt en het leukste vind ik toch de verbintenis en het leren kennen van nieuwe mensen. Zoals Kyuka ook beaamd zijn er genoeg andere games die eigenlijk torenhoog boven TW uitsteken, soms vraag ik me af wat de mensen nog bezield om dit te spelen terwijl er zoveel andere vette games zijn.

Luister naar je community, pas je aan en probeer via die weg zo lang mogelijk ervoor te zorgen dat deze mensen ook daadwerkelijk blijven.
 
Reactiescore
1.228
Persoonlijk snap ik niet dat als je een wereld start waarbij alle scripts ter beschikking zijn bij de start, ze halverwege die wereld gewoon weggehaald zouden worden. Meestal vinden grote 'meta changes' plaats aan het begin van nieuwe 'seizoenen', in het geval van tw werelden. Niet ergens middenin een seizoen/wereld...

Wanneer mensen dan een wereld starten en geld uitgeven aan die wereld gaan ze er wel van uit dat het spel halverwege die wereld niet compleet zal veranderen. Ik speel zelf nergens meer actief maar het zou mij niet meer dan logisch lijken dat je de lijn trekt dat er bijvoorbeeld vanaf w80 deze scriptregels voor die wereld + alle daarna volgende werelden zullen ingaan, niet voor werelden die reeds ver gevorderd zijn.
 
Reactiescore
742
Het versturen naar stamgenoten zal illegaal worden en dus simpelweg niet meer te doen zijn (gaat geen extra tijd kosten).

Ja, want het dorp veroveren GS aanvragen en dan weer laten veroveren, word ook illegaal? met andere woorden het GS rondsturen zal dus wel extra tijd gaan vragen.
 
Reactiescore
2.444
Ja, want het dorp veroveren GS aanvragen en dan weer laten veroveren, word ook illegaal? met andere woorden het GS rondsturen zal dus wel extra tijd gaan vragen.

Zo kun je inderdaad van een account Gs verkrijgen. Maar hoeveel extra tijd zal dit dagelijks kosten? Het versturen van de edels, even tijdsplanning maken en je bent in er klaar mee. Gs aanvragen in je eigen dorp kost minder tijd dan het gs versturen momenteel kost.

Dat is nu niet bepaald iets wat het spel extreem veel tijdrovender gaat maken?
 
Reactiescore
1.139
Mja het grondstoffen sturen naar stamgenoten is niet verboden opzichzelf.
Wat verboden wordt is dat je niet langer enter ingedrukt mag houden.
Maar je mag wel een scritp maken waarbij je gewoon alles weg klikt netzoals in de farm assistent vroeger.
Dat elke farm die je weg stuurt gewoon uit de lijst verdwijnt en dat je eigenlijk ook in no time alles er uit hebt.
Mede daarom heb ik het idee dat het eigenlijk weinig invloed gaat hebben.
Maar omdat het toch weinig invloed heeft heb ik zoiets waarom het onnodig moeilijk gaan maken en enter ingedrukt houden gewoon nog altijd toestaan.
 
Reactiescore
2.444
Mja het grondstoffen sturen naar stamgenoten is niet verboden opzichzelf.
Wat verboden wordt is dat je niet langer enter ingedrukt mag houden.
Maar je mag wel een scritp maken waarbij je gewoon alles weg klikt netzoals in de farm assistent vroeger.
Dat elke farm die je weg stuurt gewoon uit de lijst verdwijnt en dat je eigenlijk ook in no time alles er uit hebt.
Mede daarom heb ik het idee dat het eigenlijk weinig invloed gaat hebben.
Maar omdat het toch weinig invloed heeft heb ik zoiets waarom het onnodig moeilijk gaan maken en enter ingedrukt houden gewoon nog altijd toestaan.

Ben het hier geheel mee eens hoor, iedereen gaat er toch een weg omheen vinden net als nu gedaan wordt met het munten meppen. Als je het wilt verbieden pas dan de spel instellingen aan zoals er volgens mij op W77 gedaan is?
 
Reactiescore
742
Mja het grondstoffen sturen naar stamgenoten is niet verboden opzichzelf.
Wat verboden wordt is dat je niet langer enter ingedrukt mag houden.
Maar je mag wel een scritp maken waarbij je gewoon alles weg klikt netzoals in de farm assistent vroeger.
Dat elke farm die je weg stuurt gewoon uit de lijst verdwijnt en dat je eigenlijk ook in no time alles er uit hebt.
Mede daarom heb ik het idee dat het eigenlijk weinig invloed gaat hebben.
Maar omdat het toch weinig invloed heeft heb ik zoiets waarom het onnodig moeilijk gaan maken en enter ingedrukt houden gewoon nog altijd toestaan.

Dus met andere woorden kan je het gewoon alsnog voor elkaar krijgen, als het script maar elke knop van de pagina haalt en alleen de knop die jij nodig hebt laat staan? waardoor deze automatisch word geselecteerd?

en werkt dit dan ook voor een soortgelijke 1c? waarbij hij gewoon alle andere knoppen verwijderd zoals we zien met de attack planner van warre (die de ondersteun button weghaalt)??
 
Reactiescore
579
De gehele community gebruikt scripts om bijvoorbeeld munten te slaan of om te deffen etc.... Nou, ik niet dus en met mij denk ik nog meer mensen niet, zeker ook de beginners niet.

Overigens stond ik met mijn oren te klapperen toen ik o.a. van dat munten-script hoorde. Ik ken spelers die enorm hameren op fairplay, geen deals sluiten voor BG/NAP's InGame etc. En enorm de moraalridder uithangen over van alles en nog wat... maar hier nu wel pleiten voor het behoud van scripts, zoals ze momenteel zijn. Mag ik dan even overgeven?

Waar is het gelijke speelveld als andere over zulke (er zijn er veel meer) scripts beschikken en ik (en met mij vele anderen) niet? Met de nieuwe regelset, heeft een scripter nog een beperkte tijd voordeel van zijn script(s). Na zes maanden heeft iedereen ze of worden ze illegaal. Dat is een compromis.... van mij hadden ze alle scripts mogen opdoeken, maar dat is niet meer van deze tijd.

Nu wordt het speelveld na een poosje gelijker en dat is wel zo eerlijk. Strijden we voor een groot deel met gelijke wapens en na een tijdje verliezen ze daar geen massa's spelers mee. Want ik denk dat de beginnende spelers nu wel weer eens een kans maken om door te breken, oldskool spelers (en terugkerende spelers) het meer naar hun zin zullen hebben. Daar zou ik wel eens de uitkomst van willen zien over een jaar. In mijn beleving spelen we dan of met net zoveel spelers als nu of met meer spelers (lees: accounts) een wereld.

En praat mij nooit meer van fairplay en een bepaalde speelstijl (wie de schoen past trekke hem aan) die de spanning erin houd etc... als je om te beginnen al niet een gelijk-speelveld creëert.
 

Deleted User - 24028

Guest
Mja het grondstoffen sturen naar stamgenoten is niet verboden opzichzelf.
Wat verboden wordt is dat je niet langer enter ingedrukt mag houden.
Maar je mag wel een scritp maken waarbij je gewoon alles weg klikt netzoals in de farm assistent vroeger.
Dat elke farm die je weg stuurt gewoon uit de lijst verdwijnt en dat je eigenlijk ook in no time alles er uit hebt.
Mede daarom heb ik het idee dat het eigenlijk weinig invloed gaat hebben.
Maar omdat het toch weinig invloed heeft heb ik zoiets waarom het onnodig moeilijk gaan maken en enter ingedrukt houden gewoon nog altijd toestaan.
Dit is niet geheel correct... Dat script gaat ook nog in tegen regel 1, er wordt namelijk met 1 klik gs verstuurd terwijl dit via de normale weg (marktplaats / kaart) meerdere kliks kost. Een eventuele variant op het script zal dus ook niet op deze manier mogen werken.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Dit is niet geheel correct... Dat script gaat ook nog in tegen regel 1, er wordt namelijk met 1 klik gs verstuurd terwijl dit via de normale weg (marktplaats / kaart) meerdere kliks kost. Een eventuele variant op het script zal dus ook niet op deze manier mogen werken.

En wat als het aantal kliks gelijk is en het script puur een sturende rol heeft? Dat gaat niet in tegen de basis regels van scripts in principe, maar wordt nu wss afgekeurd omdat er expliciet staat dat GS naar derden via scripts verboden is, ongeacht de efficiëntie ervan.
 
Reactiescore
2.444
De gehele community gebruikt scripts om bijvoorbeeld munten te slaan of om te deffen etc.... Nou, ik niet dus en met mij denk ik nog meer mensen niet, zeker ook de beginners niet.

Overigens stond ik met mijn oren te klapperen toen ik o.a. van dat munten-script hoorde. Ik ken spelers die enorm hameren op fairplay, geen deals sluiten voor BG/NAP's InGame etc. En enorm de moraalridder uithangen over van alles en nog wat... maar hier nu wel pleiten voor het behoud van scripts, zoals ze momenteel zijn. Mag ik dan even overgeven?

Waar is het gelijke speelveld als andere over zulke (er zijn er veel meer) scripts beschikken en ik (en met mij vele anderen) niet? Met de nieuwe regelset, heeft een scripter nog een beperkte tijd voordeel van zijn script(s). Na zes maanden heeft iedereen ze of worden ze illegaal. Dat is een compromis.... van mij hadden ze alle scripts mogen opdoeken, maar dat is niet meer van deze tijd. Nu wordt het speelveld na een poosje gelijker en dat is wel zo eerlijk. Strijden we voor een groot deel met gelijke wapens na een tijdje en daar verliezen ze geen massa's spelers mee. Want ik denk dat de beginnende spelers nu weer eens een kans gaan maken om door te breken, oldskool spelers het meer naar hun zin zullen hebben en daar zou ik wel eens de uitkomst van willen zien over een jaar. In mijn beleving spelen we dan of met net zoveel spelers of met meer spelers (lees: accounts) een wereld.

En praat mij nooit meer van fairplay en een bepaalde speelstijl (wie de schoen past trekke hem aan) die de spanning erin houd etc... als je om te beginnen al niet een gelijk-speelveld creëert.

Het speelveld wordt absoluut niet gelijker met het verbieden van het snel versturen van grondstoffen naar stamgenoten. Er zal een nog groter verschil komen tussen vreselijke pp abusers, normale pp abusers en pp gebruikers (want laten we eerlijk zijn meedraaien op een wereld is niet mogelijk zonder pp). Om W78 als voorbeeld te nemen, er zijn daar na een kleine vier maanden spelers nog ongeveer 35 serieus draaiende accounts aanwezig en de rest van de top 50 (top 75 waarschijnlijk) is opgevuld met moraalbrekers van deze spelers. Alle van deze 35 serieus draaiende accounts gebruikt het rondsturen van grondstoffen binnen de stam, niet alle van deze 35 accounts is een vreselijke pp abuser of überhaupt een normale pp abuser maar allemaal kunnen ze wel redelijk leuk meedraaien op de wereld doordat een stam elkaar kan ondersteunen in het sturen van grondstoffen.

Ik denk dat met het weghalen van het makkelijk mogelijk maken van grondstoffen rondsturen binnen de stam het verschil tussen vreselijke pp abusers en de rest nog groter zal worden. Een account zal alleen voor zichzelf munten kunnen meppen en account's die bewust niet zoveel pp willen uitgeven of het niet kunnen zullen nog verder achter komen te liggen dan ze nu al doen.

Maak alle scripts publiek (zoals het gs rondstuur script nu al is + het muntenmep script(?)) en sta het toe. Een in mijn ogen gelijker speel veld dan wanneer je het gaat verbieden en pp abusers een nog groter voordeel kunnen behalen op andere dan nu al mogelijk is.
 
Reactiescore
579
Het speelveld wordt absoluut niet gelijker met het verbieden van het snel versturen van grondstoffen naar stamgenoten. Er zal een nog groter verschil komen tussen vreselijke pp abusers, normale pp abusers en pp gebruikers (want laten we eerlijk zijn meedraaien op een wereld is niet mogelijk zonder pp). Om W78 als voorbeeld te nemen, er zijn daar na een kleine vier maanden spelers nog ongeveer 35 serieus draaiende accounts aanwezig en de rest van de top 50 (top 75 waarschijnlijk) is opgevuld met moraalbrekers van deze spelers. Alle van deze 35 serieus draaiende accounts gebruikt het rondsturen van grondstoffen binnen de stam, niet alle van deze 35 accounts is een vreselijke pp abuser of überhaupt een normale pp abuser maar allemaal kunnen ze wel redelijk leuk meedraaien op de wereld doordat een stam elkaar kan ondersteunen in het sturen van grondstoffen.

Ik denk dat met het weghalen van het makkelijk mogelijk maken van grondstoffen rondsturen binnen de stam het verschil tussen vreselijke pp abusers en de rest nog groter zal worden. Een account zal alleen voor zichzelf munten kunnen meppen en account's die bewust niet zoveel pp willen uitgeven of het niet kunnen zullen nog verder achter komen te liggen dan ze nu al doen.

Maak alle scripts publiek (zoals het gs rondstuur script nu al is + het muntenmep script(?)) en sta het toe. Een in mijn ogen gelijker speel veld dan wanneer je het gaat verbieden en pp abusers een nog groter voordeel kunnen behalen op andere dan nu al mogelijk is.
Kan je mij even uitleggen wat er -een voorbeeld was een muntenscript- fair is aan, dat ik bij munten slaan, handmatig continue de GS naar enkele muntendorpen moet trekken en de hele tijd fysiek aanwezig moet zijn, soms zo 18 uur aan een stuk munten aan het slaan was. En dat een ander, het script aanzet... en een stapel munten of een ander zwaar voorwerp op een toets zet, zodat het geheel automatisch gaat? Afgezien van de captcha's, maar ook daar kan je een script op zetten.

En voor de PP abusers ben ik niet bang... de meesten vallen na een snelle start terug én als ze geen -alleen voor hen- scripts meer hebben waarschijnlijk een pak sneller. Zelfs als je ze je eerste dorp pakken, kan je na een herstart in een latere fase ze alsnog weg spelen. Want veel kwaliteit hebben ze in het algemeen niet, wel geld en veel scripts. Denk dat we na een jaar, ineens hele andere rankings gaan krijgen op werelden, wanneer het speelveld een stuk gelijker is dan nu.

Een account zal alleen voor zichzelf munten kunnen meppen

Ja, zoals het hoort... doe ik al sinds W11. Je kunt het je ook vast wel herinneren, dat ik altijd het aanbod afsloeg als een stamgenoot aanbood om ook even munrten te slaan. Geen zin in straffen, voor verboden zaken in Tampermonkey e.d. en ook achteraf gezien was dat terecht.
 
Reactiescore
2.444
Kan je mij even uitleggen wat er -een voorbeeld was een muntenscript- fair is aan, dat ik bij munten slaan, handmatig continue de GS naar enkele muntendorpen moet trekken en de hele tijd fysiek aanwezig moet zijn, soms zo 18 uur aan een stuk munten aan het slaan was. En dat een ander, het script aanzet... en een stapel munten of een ander zwaar voorwerp op een toets zet, zodat het geheel automatisch gaat? Afgezien van de captcha's, maar ook daar kan je een script op zetten.

En voor de PP abusers ben ik niet bang... de meesten vallen na een snelle start terug én als ze geen -alleen voor hen- scripts meer hebben waarschijnlijk een pak sneller. Zelfs als je ze je eerste dorp pakken, kan je na een herstart in een latere fase ze alsnog weg spelen. Want veel kwaliteit hebben ze in het algemeen niet, wel geld en veel scripts. Denk dat we na een jaar, ineens hele andere rankings gaan krijgen op werelden, wanneer het speelveld een stuk gelijker is dan nu.

Een account zal alleen voor zichzelf munten kunnen meppen

Ja, zoals het hoort... doe ik al sinds W11. Je kunt het je ook vast wel herinneren, dat ik altijd het aanbod afsloeg als een stamgenoot aanbood om ook even munrten te slaan. Geen zin in straffen, voor verboden zaken in Tampermonkey e.d. en ook achteraf gezien was dat terecht.

Dat is merendeels het punt dat mensen proberen te maken, legaliseer of bouw een vergelijkbare functie in voor het munten meppen. Want (bijna) niemand heeft zin om handmatig munten te meppen, het merendeel van de community doet het al ruime tijd op een illegale manier doordat niemand zin heeft het handmatig te doen. Luister dan ook naar de community en pas je als tw aan op wat de community doet want anders blijft de community het op een illegale manier doen om tijd te besparen. Want ook met de huidige aanpassing in de regels blijft het gewoon mogelijk zonder fysiek aanwezig te zijn munten te meppen, zodra een aantal spelers hiervoor een manier vinden zal het gros van de community dit weer overnemen net als eerder is gebeurd.
 
Reactiescore
1.139
Kan je mij even uitleggen wat er -een voorbeeld was een muntenscript- fair is aan, dat ik bij munten slaan, handmatig continue de GS naar enkele muntendorpen moet trekken en de hele tijd fysiek aanwezig moet zijn, soms zo 18 uur aan een stuk munten aan het slaan was. En dat een ander, het script aanzet... en een stapel munten of een ander zwaar voorwerp op een toets zet, zodat het geheel automatisch gaat? Afgezien van de captcha's, maar ook daar kan je een script op zetten.

En voor de PP abusers ben ik niet bang... de meesten vallen na een snelle start terug én als ze geen -alleen voor hen- scripts meer hebben waarschijnlijk een pak sneller. Zelfs als je ze je eerste dorp pakken, kan je na een herstart in een latere fase ze alsnog weg spelen. Want veel kwaliteit hebben ze in het algemeen niet, wel geld en veel scripts. Denk dat we na een jaar, ineens hele andere rankings gaan krijgen op werelden, wanneer het speelveld een stuk gelijker is dan nu.

Een account zal alleen voor zichzelf munten kunnen meppen

Ja, zoals het hoort... doe ik al sinds W11. Je kunt het je ook vast wel herinneren, dat ik altijd het aanbod afsloeg als een stamgenoot aanbood om ook even munrten te slaan. Geen zin in straffen, voor verboden zaken in Tampermonkey e.d. en ook achteraf gezien was dat terecht.

Opzich ben ik net als jij hierin he ik heb op w73 zonder co's ook munten gemept in 2 dorpen tegelijk zelfs en dat had ik ook zo gepland zodat ik met 1x 4 uur slaap tussen door de andere 44 uur non stop met de hand alles kon meppen.

Maar of het fair is dat de 1 dit wel doet en de ander niet is eigenlijk niet wat ter discussie staat.

Zelf pleit ik eigenlijk voor een ingebouwde functie in de am die auto munten mept.
Inno heeft er zelf voor gekozen toen ze vlaggen boosters introduceerde dat het by far de beste strat werd om munten te meppen in 1 dorp dan vind ik dat dit ook beter gefaciliteerd moet worden.
Ik denk dat niemand namelijk zin heeft om een hele dag of zelfs 2 no life munten te gaan meppen.
En uiteraard snap ik het volkomen als je eigenlijk tegen vlaggenboosters in het algemeen bent maar goed daar gaan we vrees ik niet meer vanaf komen dus dan moeten we het maar doen met wat we hebben.

Persoonlijk zie ik dat voor me als je am hebt kun je in dorpen aanzetten dat er automatisch munten geslagen wordt.
Dit kun je per dorp aanzetten.
Als dit aan staat wordt er eens in de 5 munten automatisch munten gemept in dat dorp.
En op elk moment dat er handelaren of troepen met gs'en aankomen in het dorp.
 

Deleted User - 24028

Guest
En wat als het aantal kliks gelijk is en het script puur een sturende rol heeft? Dat gaat niet in tegen de basis regels van scripts in principe, maar wordt nu wss afgekeurd omdat er expliciet staat dat GS naar derden via scripts verboden is, ongeacht de efficiëntie ervan.
De GS sturen naar 3den staat als opmerking bij een uitzondering, daarmee wordt dus bedoelt dat voor het sturen van GS naar 3den de uitzondering niet telt. Betekent niet dat elk script voor het versturen van GS naar 3de per definitie illegaal is...

Dat is merendeels het punt dat mensen proberen te maken, legaliseer of bouw een vergelijkbare functie in voor het munten meppen. Want (bijna) niemand heeft zin om handmatig munten te meppen, het merendeel van de community doet het al ruime tijd op een illegale manier doordat niemand zin heeft het handmatig te doen. Luister dan ook naar de community en pas je als tw aan op wat de community doet want anders blijft de community het op een illegale manier doen om tijd te besparen. Want ook met de huidige aanpassing in de regels blijft het gewoon mogelijk zonder fysiek aanwezig te zijn munten te meppen, zodra een aantal spelers hiervoor een manier vinden zal het gros van de community dit weer overnemen net als eerder is gebeurd.
Vind dit wel een zeer vreemde denkwijze... er zijn ook een hele bedoel mensen in de wereld die al wel eens iets gestolen hebben, dat wilt toch niet zeggen dat de overheid diefstal legaal zou moeten maken??

Als mensen gewoon willen dat er zo veel edels mogen zijn als je wilt, dan kan TW beter de kostprijs voor munten laten zakken of edels voor free weg geven? Dan kan iedereen gewoon massa meppen.. Is dat werkelijk beter? Zitten de game verhoudingen dan nog wel goed? Waar eindigt dit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan