Classic 26: Feedback op instellingen

Reactiescore
1.138
Dat scripts is per 6 mei verboden.
Dus zodra de massa's beginnen zal dat al niet meer een legaal script zijn.

eens dat 3 edels in het voordeel van de aanvaller is maar tegen over wat het nu is is 30-33 dat ook.
Nu is het zo'n groot percentage wat je gaat pakken met 3 edels dat je hier bewust rekening mee moet houden.
Pak je ze in 2 edel fases of kies je bewust voor 26% van me edels verliezen op me zelf.

niet on eens hoor dat 30k boer limiet extreem laag is maar wil het ook niet meteen afschijven.
Edels zijn ook duurder dan normaal.

btw die looptijd is niet echt heel veel sneller dan anders normaal is het al speed 2 op een classic nu 2.5 dat is het verschil tussen edels van 17,5 en 14 min per veld.
 
Reactiescore
298
- Hoezo is de looptijd in het voordeel van de aanvaller als deze langer is? Zie juist meer mogelijkheden voor een verdediger op het gebied van anticiperen bijvoorbeeld.
- Een trein met 3 edels welke 30/35 TS omlaag halen is voor mij niet garantie genoeg dat ik het dorp pak, de kans is groter dat je met 3 edels bv. een dorp niet pakt dan wel. Persoonlijk stuur ik gewoon alsnog treintjes met 4 edels hoor.
Beter lezen.

Ik heb juist kritiek op de voorgestelde unitspeed van 250%, want ja dat geeft de aanvaller groot voordeel. Wat betreft ts ben ik geen voorstander van 34-35 bij deze instellingen zoals Vanquisher voorstelt, omdat de balans al zo enorm zoek is. 30-35 is ook kut door de geluksfactor (die ook in voordeel van aanvaller zal uitvallen).
 
Reactiescore
1.019
maar wat vinden mensen van de verbeterde en veel sterkere nb? ik denk dat dit een positieve toevoeging is.

@Duckje ben wel benieuwd naar of de dynamische nb zoals we al zien op .net ook kunnen worden ingesteld op .nl?
 
Reactiescore
298
Dat scripts is per 6 mei verboden.
Dus zodra de massa's beginnen zal dat al niet meer een legaal script zijn.
Naar ik weet wordt het script in snellijstvorm niet verboden, dus effect is 0?

Voor de rest blijft mijn punt staan dat het een wereld geschikt voor interners en timenerds is.

btw die looptijd is niet echt heel veel sneller dan anders normaal is het al speed 2 op een classic nu 2.5 dat is het verschil tussen edels van 17,5 en 14 min per veld.
Absoluut gezien klinkt het niet uitzonderlijk, relatief is het vrij veel, zeker ook als je bedenkt dat wereldsnelheid slechts 2,5 is. Daarbij gaat het altijd om een goede balans qua instellingen. Die is hier ver te zoeken.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
30k is niet veel neen dat wordt drama
 
Reactiescore
1.138
Naar ik weet wordt het script in snellijstvorm niet verboden, dus effect is 0?
Deze is specifiek besproken in de denktank en deze wordt illegaal.

10.Het is niet toegestaan om code uit te voeren op een later tijdstip dan dat de opdracht gegeven is (timeouts, intervals, ...) zonder voorafgaande goedkeuring van het team.

Absoluut gezien klinkt het niet uitzonderlijk, relatief is het vrij veel, zeker ook als je bedenkt dat wereldsnelheid slechts 2,5 is. Daarbij gaat het altijd om een goede balans qua instellingen. Die is hier ver te zoeken.

Ja maar je vergeet dat de verdediger ook sneller loopt dus het resultaat is praktisch 0
eigenlijk alleen de reactie snelheid leidt hier onder.
stel een blitz liep normaal anderhalf uur dan loopt hij hier 1 uur 12.
Stel je merkt hem na 10 min op was er voorheen 11,1% van de tijd verstreken en nu 13,8% van de tijd.
Maar daar tegen over staat dat de nachtbonus hier tot 9 uur door loopt wat meestal toch het moment is waar op een blitz plaats vind.
Dus persoonlijk zie ik hier niet echt een probleem in.
 
Reactiescore
1.018
maar wat vinden mensen van de verbeterde en veel sterkere nb? ik denk dat dit een positieve toevoeging is.

@Duckje ben wel benieuwd naar of de dynamische nb zoals we al zien op .net ook kunnen worden ingesteld op .nl?
Waarom zou je een dynamische nachtbonus hebben op een server waar iedereen in dezelfde tijdszone zit?
Ja maar je vergeet dat de verdediger ook sneller loopt dus het resultaat is praktisch 0
eigenlijk alleen de reactie snelheid leidt hier onder.
stel een blitz liep normaal anderhalf uur dan loopt hij hier 1 uur 12.
Stel je merkt hem na 10 min op was er voorheen 11,1% van de tijd verstreken en nu 13,8% van de tijd.
Maar daar tegen over staat dat de nachtbonus hier tot 9 uur door loopt wat meestal toch het moment is waar op een blitz plaats vind.
Dus persoonlijk zie ik hier niet echt een probleem in.

Weet niet zeker waar Jan op doelt hiermee maar denk dat het ook gaat om lange termijn effecten. Waar je als aanvaller altijd korter doet over je off bouwen vergroot de kortere looptijd het voordeel voor de aanvaller omdat je bij een verschil van 3 uur (bouwtijd) na één of twee massa's toch al een kwart dag kwijt bent. Vervolgens moet je deff daarna nog gaan lopen terwijl de off 3, 6, 9, 12, 15 uur eerder kan lopen dan de deff.
 
Reactiescore
16
Ik vind de instellingen van de wereld wel nice, gewoon keer wat anders. Echter heeft de aanvaller toch wat meer voordelen op deze wereld. Ik hoop dat er nog iets van klein evenwicht komt. Ik denk maar aan iets van een max 2k per boerlevel of zoiets. Dan kan je tenminste meer dan 1 clear normaal gaan blocken... ipv dat de 2e al duur gaat uitkomen.

Die speed maakt me echt niets uit en het meest chille is die nachtbonus vind ik. Gedaan met die nachtblitzen en het te veel voordeel hebben wnr je geen gwn biologisch ritme hebt in dit speel.
 
Reactiescore
1.138
Weet niet zeker waar Jan op doelt hiermee maar denk dat het ook gaat om lange termijn effecten. Waar je als aanvaller altijd korter doet over je off bouwen vergroot de kortere looptijd het voordeel voor de aanvaller omdat je bij een verschil van 3 uur (bouwtijd) na één of twee massa's toch al een kwart dag kwijt bent. Vervolgens moet je deff daarna nog gaan lopen terwijl de off 3, 6, 9, 12, 15 uur eerder kan lopen dan de deff.
Hmm de kans dat dit voorkomt is eigenlijk minimaal.
Eigenlijk geldt dit ook enkel voor een handje vol clears die het langste lopen de rest van de clears worden op de aankomsttijd hiervan afgesteld en dus winnen eigenlijk niks hierdoor.
Daarnaast is de nb 1 uur later dan anders wat je op de zelfde manier zou kunnen uitleggen als een uur extra opbouw voor def als de massa na de nb getimed wordt.
 
Reactiescore
298
Weet niet zeker waar Jan op doelt hiermee maar denk dat het ook gaat om lange termijn effecten. Waar je als aanvaller altijd korter doet over je off bouwen vergroot de kortere looptijd het voordeel voor de aanvaller omdat je bij een verschil van 3 uur (bouwtijd) na één of twee massa's toch al een kwart dag kwijt bent. Vervolgens moet je deff daarna nog gaan lopen terwijl de off 3, 6, 9, 12, 15 uur eerder kan lopen dan de deff.
Nee, dat was niet waar ik op doelde. Het gaat mij er om dat instellingen in balans horen te zijn. Met een wereldsnelheid 2,5 maak je de classic aansprekender voor spelers van normale werelden. Maar tegelijkertijd maak je het verdedigen vrijwel onmogelijk door een eenhedensnelheid 2,5 en boerlimiet 30k te kiezen. Ergo, instellingenpakket is totaal niet goed uitgebalanceerd en zal niet leiden tot leuke strijd.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Snellere looptijden zijn wel degelijk in de aanvaller zen voordeel? Bijkomende incs taggen, dodgen, zoeken waaruit je gaat snipen, overzicht houden,.. kost allemaal tijd wat relatief zwaarder doorweegt als troepen sneller lopen
 
Reactiescore
16
@Duckje zou je op basis van deze feedback iets veranderen aan de boerenlimiet, of dergelijke? Zodanig dat de verdediger in deze wereld iets meer voordeel heeft?
 
Reactiescore
1.138
Snellere looptijden zijn wel degelijk in de aanvaller zen voordeel? Bijkomende incs taggen, dodgen, zoeken waaruit je gaat snipen, overzicht houden,.. kost allemaal tijd wat relatief zwaarder doorweegt als troepen sneller lopen

Ja dit realiseerde ik me later ook al desondanks valt het allemaal nog wel mee.
Je moet als aanvaller ook in 2 waves aanvallen of accepteren dat je treintjes voor 26% jezelf over edelen.
 
Reactiescore
19
Wat een bekende namen. Jurrien, Jan, Lars en uiteraard Laurens maar dat is een zekerheid. Worden er nog classics gespeeld met premades enzo?
 
Reactiescore
2.489
startdatum: maandag 18 april?

moet dat niet zondag wezen?
Maandag :) 19 april dus.

InnoGames hun week begint blijkbaar op zondag :( foutje langs mijn kant dus. Sorry

qua wijzigingen instellingen:
Ik zie voor en tegenstanders en niet echt een specifieke voorstanders van verhoging van de boerderijlimietregel. Ik zou het dus deze ronde zo laten.
 
Reactiescore
864
Maandag :) 19 april dus.

InnoGames hun week begint blijkbaar op zondag :( foutje langs mijn kant dus. Sorry

qua wijzigingen instellingen:
Ik zie voor en tegenstanders en niet echt een specifieke voorstanders van verhoging van de boerderijlimietregel. Ik zou het dus deze ronde zo laten.

Prima om het zo te laten denk ik, geeft een nieuwe dimensie aan de wereld.

Thanks voor het doorgeven!
 
Bovenaan