Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.140
Ik begrijp eigenlijk niet waar je naar toe wilt... Voor zo ver ik zie klaag je over het feit dat een scripter het zal moeten hosten voor iedereen of het anders illegaal wordt. Maar wat zijn de alternatieven? In mijn ogen zijn de enige alternatieven "de backend code moet volledig publiek gemaakt worden" of "scripts die een externe server gebruiken worden allemaal meteen afgekeurd". Is dat beter dan?

"de backend code moet volledig publiek gemaakt worden" lijkt mij prima toch?
 

Deleted User - 24028

Guest
"de backend code moet volledig publiek gemaakt worden" lijkt mij prima toch?
Mij niet, 2 redenen:

1. Dat gaat wel enorm ver, waar javascript altijd specifiek voor TW wordt geschreven is dat bij de backend niet volledig het geval. Sommigen gebruiken daarvoor een framework of maken gebruik van een eigen library met code die ze opgebouwd hebben door en voor hun werk over de jaren heen.

2. Eigenlijk maak je hiermee net een manier om scripts langer dan 6 maanden prive te houden, of toch in de kringen met een scripter. Want hoe veel mensen (en daarmee accounts / stammen) hebben een eigen server/willen er 1 huren en hebben ook nog eens de kennis om het te installeren en allemaal te onderhouden? In mijn ogen is dat aantal zo laag dat er gegarandeerd een hele boel mensen zijn die het script niet zouden kunnen gebruiken, en net dat is niet de bedoeling...
 
Reactiescore
1.367
Dan moeten scripts met een backend maar compleet verboden worden. En niet na 6 maand
 
Reactiescore
1.278
Reactiescore
533
Steek die privescriptjes waar de zon niet schijnt. Sneue boel om jezelf het toch makkelijker te maken dan voor anderen.
Scripts behoren nooit privé te zijn. Dat gaat in tegen elk principe van een spel.

Daartegenover staat dat ze met hun ideeën TW mee hebben ontwikkeld tot wat het nu is. Volledig scripten verbieden zou een belangrijke pilaar van TW ondermijnen zijn, maar het privé gedeelte moet imo op de schop. En niet halfslachtig.
 
Reactiescore
1.140
Hmm persoonlijk zie ik het zo.
Als je een goed script bedenkt mag je daar best even voordeel van hebben.
Zelfde als je een nieuwe tacktiek bij een massa bedenkt.

Eenmaal gebruikt zal het vanzelf op gepikt worden door de rest.
Persoonlijk mag die 6 maanden ook 3 maanden zijn maar een korte periode privé vind ik opzich wel fair.

Daarnaast realiseer je dat zodra de nieuwe regels er zijn en de eerste 6 maanden voorbij zijn basicly alle prive scripts die gebruikt worden beschikbaar zullen zijn.

Wat er daarna nog nieuw bedacht wordt zal niet heel invloedrijk meer zijn tenzij er nieuwe regels/features komen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Wanneer komt er een lijst met alle goedgekeurde snellijst tools?
Momenteel loopt de denktank nog, van zodra deze afgerond is zullen de definitieve nieuwe regels gepubliceerd worden en zal er een datum geprikt worden waarop deze in gaan. Er zal dan een overgangsperiode zijn waarin alle scripts herkeurd zullen worden en zo zal de lijst met goedgekeurde scripts automatisch opgebouwd worden in die periode.

Voor de duidelijkheid: de nieuwe regels gaan dus NIET in op 1 april zoals eerder gepland.
 
Reactiescore
742
Momenteel loopt de denktank nog, van zodra deze afgerond is zullen de definitieve nieuwe regels gepubliceerd worden en zal er een datum geprikt worden waarop deze in gaan. Er zal dan een overgangsperiode zijn waarin alle scripts herkeurd zullen worden en zo zal de lijst met goedgekeurde scripts automatisch opgebouwd worden in die periode.

Voor de duidelijkheid: de nieuwe regels gaan dus NIET in op 1 april zoals eerder gepland.

Omwille van het feit dat dit echt wel vertraging met zich mee zal brengen stellen we de nieuwe scriptregels op dit moment uit naar 1 mei.

Je bedoeld 1 mei? of wat?
 
Reactiescore
742
Na weer is een tijd stil te zijn geweest lijkt het me weer eens een goed idee, om te kijken wat er allemaal al in de denktank besproken is. Er word namelijk 0,0 met de community gesproken over hoe de status nu precies is, dit betreur ik toch ten zeerste aangezien de community het hele spel/game omhoog aan het houden is.

Daarnaast had ik nog een kleine vraag, aangezien hier een paar maanden terug gewoon overheen gelezen is alsof het niet zou bestaan.

Ik vraag mij nog steeds af hoe TW zich gaat weren tegen bots die worden gerund door een 3rd client, die ze op moment van spreken niet kunnen onderscheppen of bannen. Ik persoonlijk denk namelijk dat deze regels hier niks aan kunnen/gaan veranderen en dus het voordeel nog meer naar de spelers zal gaan die zoon bot/programma gebruiken.

dit was ook even in de discord ter spraken gekomen. Nu had ik toch nog even een vraag aangezien deze gewoon genegeerd is of geen goed antwoord op is.
ik heb wat mensen gevraagd en beetje research gedaan en kwam snel op een aantal dingen waar ik toch benieuwd naar ben hoe TW zich hierop gaat voorbereiden.

1617745962920.png

Dus bij deze is een bot die buiten TW om draait gewoon niet tegen de regels en kan je er niet gebanned door raken?

Nu kennen we de normale bots wel die via Tamper/snelheids enz. gaan, maar achter dat zit nog een andere manier om te botten en dan zijn gewoon programma's die het spelletje voor je spelen.

Nu kwam ik (sneller dan verwacht) op deze site ---verwijderd door mod--- hier kun je dus voor een x aantal euro's per maand een bot kopen/huren, ik heb geen idee of deze daadwerkelijk zichtbaar is voor het TW team.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.140
Normaal zou een bot eigenlijk altijd te detecteren moeten zijn.
Tenzij de bot een ingehuurde "Microsoft medewerker" is ofzo :biggrin:

Bij 3rd client scripts moet je eerder denken aan aanvalsplanners die alle berekeningen voor je uitvoeren.
Dit is inderdaad niet te bannen omdat het volledig buiten tw draait.

Persoonlijk ook 1 van de redenen waarom ik niet echt fan ben van 1C illegaal maken je hebt er uiteindelijk enkel de brave spelers mee.
 

Deleted User - 24028

Guest
Na weer is een tijd stil te zijn geweest lijkt het me weer eens een goed idee, om te kijken wat er allemaal al in de denktank besproken is. Er word namelijk 0,0 met de community gesproken over hoe de status nu precies is, dit betreur ik toch ten zeerste aangezien de community het hele spel/game omhoog aan het houden is.
Het heeft weinig zin om hier elke dag te posten dat de denktank nog in overleg is lijkt me, iedereen wordt geïnformeerd als de definitieve regels aangekondigd worden en er zal altijd een overgansgperiode zijn waarin mensen zich kunnen aanpassen.

Als mensen concrete vragen hebben met hoe het staat hebben ze daar ook altijd gewoon antwoord op gekregen, zo bijvoorbeeld gisteren nog in de Discord script chat vlak voor waar jouw screen genomen is ;)

Schermafbeelding 2021-04-07 om 07.40.59.png
Schermafbeelding 2021-04-07 om 07.41.10.png

Daarnaast had ik nog een kleine vraag, aangezien hier een paar maanden terug gewoon overheen gelezen is alsof het niet zou bestaan.

dit was ook even in de discord ter spraken gekomen. Nu had ik toch nog even een vraag aangezien deze gewoon genegeerd is of geen goed antwoord op is.
ik heb wat mensen gevraagd en beetje research gedaan en kwam snel op een aantal dingen waar ik toch benieuwd naar ben hoe TW zich hierop gaat voorbereiden.

Bekijk bijlage 28202

Dus bij deze is een bot die buiten TW om draait gewoon niet tegen de regels en kan je er niet gebanned door raken?

Nu kennen we de normale bots wel die via Tamper/snelheids enz. gaan, maar achter dat zit nog een andere manier om te botten en dan zijn gewoon programma's die het spelletje voor je spelen.

Nu kwam ik (sneller dan verwacht) op deze site ---verwijderd door mod--- hier kun je dus voor een x aantal euro's per maand een bot kopen/huren, ik heb geen idee of deze daadwerkelijk zichtbaar is voor het TW team.
Het antwoord op je vraag staat eigenlijk in de screen die je zelf post... Een script, programma, bot of wat dan ook valt enkel buiten de regels als het volledig buiten TW draait EN geen interactie heeft met TW. Geen interactie wilt zo veel zeggen als "geen informatie rechtstreeks ingame ophalen en al zeker geen acties uitvoeren". Van zodra er interactie is met het spel valt het onder de scriptregels en dient het gewoon gekeurd te worden!

Kortom: een bot die geen ingame acties kan uitvoeren.. kan je het dan nog wel een bot noemen? En is die dan niet per definitie nutteloos?

De interactie is trouwens ook gewoon wat het zichtbaar maakt voor innogames, ook als het naast TW draait.
 
Reactiescore
1.226
Geen interactie wilt zo veel zeggen als "geen informatie rechtstreeks ingame ophalen en al zeker geen acties uitvoeren". Van zodra er interactie is met het spel valt het onder de scriptregels en dient het gewoon gekeurd te worden!

Hoe zit het met bots die andersom werken? Dus informatie in-game omzetten naar een melding buiten de game. Denk bijvoorbeeld aan verschillende discord bots die een melding kunnen geven wanneer zich een bepaalde actie in-game voltooid/voor doet. Als ik je uitleg lees dan haalt deze bot rechtstreeks informatie uit de game, echter voert hij geen acties uit in-game. Wel benieuwd hoe het TW Team hier naar kijkt. Het kan namelijk alsnog bepaalde stammen/spelers een efficiëntie voordeel geven ten opzichte van spelers zonder deze bot, het draait ook volledig buiten de "snellijst".
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
742
Hoe zit het met bots die andersom werken? Dus informatie in-game omzetten naar een melding buiten de game. Denk bijvoorbeeld aan verschillende discord bots die een melding kunnen geven wanneer zich een bepaalde actie in-game voltooid heeft? Als ik je uitleg lees dan haalt deze botrechtstreeks informatie uit de game, echter voert hij geen acties uit in-game. Wel benieuwd hoe het TW Team hier naar kijkt. Het kan namelijk alsnog bepaalde stammen een efficiëntie voordeel geven, het draait ook volledig buiten de "snellijst"

Nu had ik ook vernomen van iemand dat er een script is (nu al op .net) die aanvallen gaat regristreren en deze door naar discord stuurt.

met andere woorden ik zit in een stam, een andere speler word aangevallen deze aanval word in de discord gestuurt (door een script) waardoor de hele stam weet dat die persoon een aanval krijgt? gaat dit tegen de regels zijn of is dit juist een goed idee?
 

Deleted User - 24028

Guest
Hoe zit het met bots die andersom werken? Dus informatie in-game omzetten naar een melding buiten de game. Denk bijvoorbeeld aan verschillende discord bots die een melding kunnen geven wanneer zich een bepaalde actie in-game voltooid/voor doet. Als ik je uitleg lees dan haalt deze bot rechtstreeks informatie uit de game, echter voert hij geen acties uit in-game. Wel benieuwd hoe het TW Team hier naar kijkt. Het kan namelijk alsnog bepaalde stammen/spelers een efficiëntie voordeel geven ten opzichte van spelers zonder deze bot, het draait ook volledig buiten de "snellijst".
Als ze informatie ingame omzetten is het per definitie een interactie en moet het dus gekeurd worden / kan het gecontroleerd worden. Als je het dan hebt over "een melding geven wanneer zich een bepaalde actie in-game voltooid/voor doet" is dat tegen de scriptregels (regel 9), dus zal afgekeurd worden. Het is toegestaan dat dit via javascript gedaan wordt, binnen de regels en dus ook binnen de snellijst.

Het is niet onmogelijk voor externe tools om in te loggen op een account (en daar dus informatie uit te halen) maar dat is even goed tegen algemene regelgevingen. Een voorbeeld hier van in het verleden was TWtactics (maker van sangu), deze had origineel een ingebouwde browser waardoor ingame en het programma zelf konden communiceren, dat onderdeel was niet toegestaan en is dan ook er uit gehaald.

Nu had ik ook vernomen van iemand dat er een script is (nu al op .net) die aanvallen gaat regristreren en deze door naar discord stuurt.

met andere woorden ik zit in een stam, een andere speler word aangevallen deze aanval word in de discord gestuurt (door een script) waardoor de hele stam weet dat die persoon een aanval krijgt? gaat dit tegen de regels zijn of is dit juist een goed idee?
"vernomen van iemand" = "gelezen in publieke discord script chat"... Daar is het gisteren even gegaan over hoe meldingen die TW voorziet (app meldingen, emails, browser meldingen) door een script opgevangen kunnen worden en doorgestuurd kunnen worden naar anderen (bijvoorbeeld discord). Aangezien dat volledig buiten TW om zou gebeuren valt dat niet onder de script regels.

Leuk gevonden, maar wat levert het uiteindelijk op? Niet veel in mijn ogen... Zien welke stamgenoot er inc krijgt? Daar is een ingame pagina voor toch? Zien wanneer een inc juist verstuurd is? Dat zie je ook in de meldingen of in de mails als je dat wilt (zonder scripts)? ....

Heb je hier trouwens een script voor nodig? Als je een beetje logisch denkt zou je voor je stamgenoten ook elks een mail adres kunnen maken, de accounts daar op zetten en mails bij inc inschakelen. Vervolgens de login van die mailadressen aan iedereen in de stam geven en die installeren op je mobiele mail app. tadaaa meldingen via email telkens als een stamgenoot een inc krijgt en iedereen kan ze zien.

Die meldingen is een keuze van inno om dat mogelijk te maken, aan hun om te beslissen of het mogelijke misbruik er van het waard is om ze weg te doen. Heeft verder enorm weinig te maken met de scriptregels en het is werkelijk niet het soort scripts waar ik me zorgen om maak ;)
 
Reactiescore
1.226
Als ze informatie ingame omzetten is het per definitie een interactie en moet het dus gekeurd worden / kan het gecontroleerd worden. Als je het dan hebt over "een melding geven wanneer zich een bepaalde actie in-game voltooid/voor doet" is dat tegen de scriptregels (regel 9), dus zal afgekeurd worden. Het is toegestaan dat dit via javascript gedaan wordt, binnen de regels en dus ook binnen de snellijst.

Is dit te handhaven? Momenteel gaan er talloze bots rond om bepaalde dingen aan te geven in een discord chat. Ik ben technisch onvoldoende onderlegd om te kunnen beredeneren of dit voor het TW team inzichtelijk is of niet wanneer een dergelijke bot gebruikt maakt van in-game informatie en dit omzet in een discord melding.

En als het TW team dit inzichtelijk heeft, wie is dan "schuldig"? Diegene die de bot gemaakt heeft, diegene die de bot installeert op zijn/haar discord, of diegene wat doet met de info van de bot.

euk gevonden, maar wat levert het uiteindelijk op? Niet veel in mijn ogen... Zien welke stamgenoot er inc krijgt? Daar is een ingame pagina voor toch? Zien wanneer een inc juist verstuurd is? Dat zie je ook in de meldingen of in de mails als je dat wilt (zonder scripts)? ....

Ik denk dat het heel veel oplevert. Je hoeft niet zelf meer actief opzoek naar informatie (de ingame pagina), maar je krijgt een melding door middel van melding in de discord chat, je bent dus gelijk op de hoogte. Een blitz zou hierdoor een stuk sneller opgemerkt kunnen worden. Ik zie dit niet per definitie als iets wat erg zorgelijk is, alleen zou het fijn zijn als dit soort dingen wel een gelijk speelveld gaan vormen in de toekomst en ik heb het gevoel dat dit door de scriptregels, althans de handhaafbaarheid ervan, door gaat glippen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Is dit te handhaven? Momenteel gaan er talloze bots rond om bepaalde dingen aan te geven in een discord chat. Ik ben technisch onvoldoende onderlegd om te kunnen beredeneren of dit voor het TW team inzichtelijk is of niet wanneer een dergelijke bot gebruikt maakt van in-game informatie en dit omzet in een discord melding.

En als het TW team dit inzichtelijk heeft, wie is dan "schuldig"? Diegene die de bot gemaakt heeft, diegene die de bot installeert op zijn/haar discord, of diegene wat doet met de info van de bot.
Even voor de duidelijkheid: Wanneer je zegt "talloze bots die dingen aan geven in discord chats" dan heb je het over Discord bots (zoals bijvoorbeeld MEE6)? Dat staat toch compleet los van TW en dus ook van deze regelgeving?

Ik denk dat het heel veel oplevert. Je hoeft niet zelf meer actief opzoek naar informatie (de ingame pagina), maar je krijgt een melding door middel van melding in de discord chat, je bent dus gelijk op de hoogte. Een blitz zou hierdoor een stuk sneller opgemerkt kunnen worden. Ik zie dit niet per definitie als iets wat erg zorgelijk is, alleen zou het fijn zijn als dit soort dingen wel een gelijk speelveld gaan vormen in de toekomst en ik heb het gevoel dat dit door de scriptregels, althans de handhaafbaarheid ervan, door gaat glippen.
Of je als nacht waker nu een pagina in het oog moet houden of je discord, zo veel verschil is dat niet... En zoals ik net al zei zijn er niet technische manieren om hetzelfde te bereiken die iedereen kan gebruiken, waarom doet niemand dat? Omdat het gewoon de moeite niet waard is...

Verder heeft dit niks met de script regels te maken, zoals ik al zei kiest inno bewust voor die meldingen, dat en de algemene spel regels (de enige plaatsen waar dit soort zaken verboden zouden kunnen worden) liggen dan ook bij inno.

Als die meldingen gebruiken het enige is wat er na de nieuwe scriptregels "fout" kan lopen, dan ben ik een enorm tevreden man!
 
Reactiescore
1.226
Of je als nacht waker nu een pagina in het oog moet houden of je discord, zo veel verschil is dat niet... En zoals ik net al zei zijn er niet technische manieren om hetzelfde te bereiken die iedereen kan gebruiken, waarom doet niemand dat? Omdat het gewoon de moeite niet waard is...

Dat is het punt, je hoeft geen oogje in het zeil te houden. Je krijgt dan een notificatie (push melding) vanuit een Discord chat. Dus in plaats van opzoek naar informatie, komt die informatie naar jou toe en kan het je zelfs wakker maken dmv geluid (mocht je dat willen) als een stamgenoot incs krijgt.

Wanneer je zegt "talloze bots die dingen aan geven in discord chats" dan heb je het over Discord bots (zoals bijvoorbeeld MEE6)? Dat staat toch compleet los van TW en dus ook van deze regelgeving?

Ja zulke bots bedoel ik. Maar dan is het helder dat dit vanuit de denktank los staat van TW en de regelgeving, het antwoord op die vraag was wat ik zocht. Ik twijfelde namelijk omdat er wel een interactie met TW plaats vind namelijk: TW informatie (bijvoorbeeld rooftochten, incs, overnames) --> doorgeven aan een discord Bot --> vermelding in een Discord kanaal. En dit dan weer in strijd zou zijn met:

Als ze informatie ingame omzetten is het per definitie een interactie en moet het dus gekeurd worden / kan het gecontroleerd worden. Als je het dan hebt over "een melding geven wanneer zich een bepaalde actie in-game voltooid/voor doet" is dat tegen de scriptregels (regel 9), dus zal afgekeurd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan