Top/Flopstammen

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Oke, na wat stamoverleg is besloten dat het inderdaad niet leuk is om altijd +50-100 te gaan. Om deze reden is ervoor gekozen om @rikkert1234 de volgende massa te laten plannen, op een leuke wereld!
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik zeg niet dat jullie massa's niet sterk waren en ik val jullie niet aan jongens, blijf vooral rustig Stein en Rik.

Ik zeg dat ik er niet veel voldoening uit zou halen als elke massa in 50-100+ eindigt, dan zijn jullie te goed voor de wereld en is het te easy. Beetje alsof je als eerste klasser in de vijfde klasse gaat voetballen. Ik zou een gelijk opgaande wereld willen, waar je aan elkaar gewaagd bent en dat is tot nu toe nog niet gebeurd. Of dat in de toekomst wel zo gaat zijn dat gaan we zien, ik hoop natuurlijk van wel.

Jens zal daarnaast ook de eerste zijn die zegt dat hij in een kansloze situatie terecht kwam met een kleine 400k aan def tegenover een kleine 400-500 edels? Niet bepaald echte tegenstand ongeacht hoe goed Jens kan deffen en we weten allemaal dat die dat kan.

Wat is daar nog meer voor nodig dan?

1. Een faire 1v1v1v1 was geen optie en is door jullie niet op gereageerd;
2. Shock/BBQ/Pugna hebben al een BG opgezet tegen EWS, geprobeerd om Venari weg te bashen (redelijk succesvol);
3. Shock heeft Snow al neergelegd om betere spelers tegen EWS te hebben en meer gebied te claimen;
4. Shock heeft al op de massa-targets van EWS gedeft om ons af te remmen;
5. Er is al een co overgegaan van EWS naar Shock;
6. Er is al een lijn afgesproken, zodat Shock rustig Fear weg zou kunnen spelen;

Geen idee wat je nog meer nodig acht tegen EWS, maar Shock zou beter wat meer kunnen focussen op het spelletje spelen i.p.v. randzaken en diplomatie. Ik weet zeker dat je daar meer mee zou bereiken dan al die bg'tjes en NAP'jes.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.228
Oke, na wat stamoverleg is besloten dat het inderdaad niet leuk is om altijd +50-100 te gaan. Om deze reden is ervoor gekozen om @rikkert1234 de volgende massa te laten plannen, op een leuke wereld!
Gelieve dan ook op voorhand het target door te geven en aantal clears / fakes per dorp.
@Rob.
 
Reactiescore
2.444
Wat is daar nog meer voor nodig dan?

1. Een faire 1v1v1v1 was geen optie en is door jullie niet op gereageerd;
2. Shock/BBQ/Pugna hebben al een BG opgezet tegen EWS, geprobeerd om Venari weg te bashen (redelijk succesvol);
3. Shock heeft Snow al neergelegd om betere spelers tegen EWS te hebben en meer gebied te claimen;
4. Shock heeft al op de massa-targets van EWS gedeft om ons af te remmen;
5. Er is al een co overgegaan van EWS naar Shock;
6. Er is al een lijn afgesproken, zodat Shock rustig Fear weg zou kunnen spelen;

Geen idee wat je nog meer nodig acht tegen EWS, maar Shock zou beter wat meer kunnen focussen op het spelletje spelen i.p.v. randzaken en diplomatie. Ik weet zeker dat je daar meer mee zou bereiken dan al die bg'tjes en NAP'jes.

Je vat het nogmaals verkeerd op, val jullie niet aan maar ik gaf mijn mening over de vraag of het tot nu toe een easy wereld is voor EWS. En ja dat vind ik momenteel zeker het geval, mocht de wereld zo verder gaan zou ik daar zelf weinig voldoening uithalen doordat er geen tegenstand was. Dat iemand dat wel doet is geheel aan hun en hartstikke fijn.

Maar laten we hopen dat de wereld niet zo verder gaat en dat zowel Shock als Venari betere tegenstanders blijken dan de andere stammen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Je vat het nogmaals verkeerd op, val jullie niet aan maar ik gaf mijn mening over de vraag of het tot nu toe een easy wereld is voor EWS. En ja dat vind ik momenteel zeker het geval, mocht de wereld zo verder gaan zou ik daar zelf weinig voldoening uithalen doordat er geen tegenstand was. Dat iemand dat wel doet is geheel aan hun en hartstikke fijn.

Maar laten we hopen dat de wereld niet zo verder gaat en dat zowel Shock als Venari betere tegenstanders blijken dan de andere stammen.

Zolang Shock lekker blijft samenwerken met BBQ staan ze gewoon op de nominatie om ook aangepakt te worden door de overmacht van EWS & Venari.
 
Reactiescore
260
Je vat het nogmaals verkeerd op, val jullie niet aan maar ik gaf mijn mening over de vraag of het tot nu toe een easy wereld is voor EWS. En ja dat vind ik momenteel zeker het geval, mocht de wereld zo verder gaan zou ik daar zelf weinig voldoening uithalen doordat er geen tegenstand was. Dat iemand dat wel doet is geheel aan hun en hartstikke fijn.

Maar laten we hopen dat de wereld niet zo verder gaat en dat zowel Shock als Venari betere tegenstanders blijken dan de andere stammen.

Ik denk een stuk van de weerstand tegen dit argument is dat EWS er vrij weinig aan kan doen dat Pugna/BBQ zo makkelijk terrein inlevert (al zitten hier natuurlijk ook haken en ogen aan ivm de VV's die door Shock worden gedraaid). Waar het het in mijn ogen ook nogal schuurt is dat EWS er constant op aan heeft gestuurd om een 1v1v1v1 te realiseren, een situatie waarin EWS zich kan bewijzen tegen over de rest en een "voldoenendende /mooie" WW kan neerzetten door iedereen op hun pad weg te knallen.

Als die optie vervolgens actief word ontnomen doordat Shock een BG met BBQ & Pugna neemt is het in mijn ogen een farçe om vervolgens vanuit Shock te gaan posten dat EWS een te makkelijke wereld winst krijgt (die overigens ook nog helemaal niet zeker is). Zeker omdat er vanuit EWS meerdere keren openlijk aangestuurd is op die mooie 1v1v1v1 en er ook duidelijk gemaakt is dat als er een dergelijke coalitie ontstaat de wereld zou verzanden in een 2v2. Dan vind ik dit soort redenaties gewoonweg mosterd naar de maaltijd, en komt in elk geval over als een "ons plan is mislukt dan maar de winst van EWS afkraken". Hier zou Shock echt wel een hand in eigen boezem mogen steken ipv de prestatie van EWS weg te zetten als gemakkelijk. Shock ontloopt namelijk heel strategisch het AF, en als er al gereageerd word, wordt er niet ingegaan op de BG en de enorme impact daarvan op het wereldverloop.
 
Reactiescore
1
Uhmm ik volg dit niet helemaal, maar als ik snel naar de liggingen kijk dan is een 1vs1vs1vs1 waarbij BBQ in het midden ligt waarbij ze bestookt kunnen worden vanuit alle 3 de tegen stammen toch voor die stam ook geen goeie optie?
 
Reactiescore
260
Uhmm ik volg dit niet helemaal, maar als ik snel naar de liggingen kijk dan is een 1vs1vs1vs1 waarbij BBQ in het midden ligt waarbij ze bestookt kunnen worden vanuit alle 3 de tegen stammen toch voor die stam ook geen goeie optie?

And that kids, is why you never start a core stam

EDIT: een samenwerking tussen BBQ/Pugna/Shock, waarvan op voorhand bekend is dat dit een samenwerking tussen Venari & EWS zou betekenen is in mijn ogen nog veel ongunstiger voor BBQ dan een 1v1v1v1. Omdat je nu gewoon wekelijks meerdere gecoördineerde massa's over je heen krijgt i.p.v. dat je als BBQ nog het risico kan nemen om een van de fronten leeg te zetten.
 
Reactiescore
1.138
Zolang Shock lekker blijft samenwerken met BBQ staan ze gewoon op de nominatie om ook aangepakt te worden door de overmacht van EWS & Venari.

Opzich weinig te maken met nominatie en verdiend het om aangepakt te worden door.
Dit is gewoon een kwestie van wat slim is voor Venari welke 1 vs 1 geven ze zichzelf de beste papieren tegen dan werk je met die stam samen tegen de ander om die 1 vs 1 over te houden.

Maar het feit dat je er zo hard op loopt aan te sturen dat shock door jullie samen weg gespeeld moet worden geeft eigenlijk al aan dat jij dit ook wel weet.

Keuze zal iig bij Venari liggen en persoonlijk geef ik die een betere kans in een 1 vs 1 tegen shock dan tegen EWS zeker omdat ze veel meer kwantiteit kunnen vergaren dan shock voor dat het een 1 vs 1 is.

Of Venari kiest geen kant en gaat voor een 1 vs 1 vs 1 waarbij shock waarschijnlijk voornamelijk op EWS zal gaan omdat ze Venari nodig zullen hebben om EWS te verslaan. Waarbij Venari het tactisch kan spelen en kan focussen op de partij van de 2 die aan de winnende hand is.
 
Reactiescore
736
Opzich weinig te maken met nominatie en verdiend het om aangepakt te worden door.
Dit is gewoon een kwestie van wat slim is voor Venari welke 1 vs 1 geven ze zichzelf de beste papieren tegen dan werk je met die stam samen tegen de ander om die 1 vs 1 over te houden.

Maar het feit dat je er zo hard op loopt aan te sturen dat shock door jullie samen weg gespeeld moet worden geeft eigenlijk al aan dat jij dit ook wel weet.

Keuze zal iig bij Venari liggen en persoonlijk geef ik die een betere kans in een 1 vs 1 tegen shock dan tegen EWS zeker omdat ze veel meer kwantiteit kunnen vergaren dan shock voor dat het een 1 vs 1 is.

Of Venari kiest geen kant en gaat voor een 1 vs 1 vs 1 waarbij shock waarschijnlijk voornamelijk op EWS zal gaan omdat ze Venari nodig zullen hebben om EWS te verslaan. Waarbij Venari het tactisch kan spelen en kan focussen op de partij van de 2 die aan de winnende hand is.

Maar nu redeneer je weer vanuit kwantiteit? Er is niks ergs aan om eraf te gaan als je in een eerlijke strijd op kwaliteit verliest. Dan erken je je meerdere en ga je verder.

Kwantitatief winnen is in mijn optiek nog zwakker dan kwalitatief verliezen.
 
Reactiescore
1.138
Kwantiteit is enkel 1 van de voordelen maar de rest van het verhaal gaat daar totaal niet over ;)
En hangt er natuurlijk helemaal van af hoe je je kwantiteit krijgt maar opzich als je het spel beter speelt en daarom groter wordt dan je tegenstander is er niks mis met een kwantiteit overmacht krijgen.
En mocht je er nog altijd moeite mee hebben niks houdt je tegen om de dorpen eerlijk te verdelen voor de eindstrijd begint ;)
 
Reactiescore
2.444
Ik denk een stuk van de weerstand tegen dit argument is dat EWS er vrij weinig aan kan doen dat Pugna/BBQ zo makkelijk terrein inlevert (al zitten hier natuurlijk ook haken en ogen aan ivm de VV's die door Shock worden gedraaid). Waar het het in mijn ogen ook nogal schuurt is dat EWS er constant op aan heeft gestuurd om een 1v1v1v1 te realiseren, een situatie waarin EWS zich kan bewijzen tegen over de rest en een "voldoenendende /mooie" WW kan neerzetten door iedereen op hun pad weg te knallen.

Jullie kunnen niks aan de kwaliteit van de tegenstander doen en dat zeg ik ook vrij bewust niet. Ik val nu voor de derde keer in herhaling, maar de vraag was of EWS het tot nu toe easy heeft gehad en ja naar mijn mening is dat zo. Daar kun je vrij weinig aan doen en vat het aub niet weer op als een aanval, ik geef simpelweg mijn mening over een discussiepunt wat een aantal pagina's terug gesteld werd.

Het iedereen wegknallen en zich bewijzen kan nog leiden tot een wereldwinst zonder voldoening als de weerstand simpelweg niet genoeg weerstand kan geven aan de kwaliteit en/of kwantiteit. Daar kun je als stam dan bijzonder weinig aan doen, maar ik zou persoonlijk uit een wereldwinst zonder kwalitatieve tegenstand geen voldoening halen. Als andere dit wel doen en puur willen winnen dan is dat natuurlijk helemaal prima.

Als die optie vervolgens actief word ontnomen doordat Shock een BG met BBQ & Pugna neemt is het in mijn ogen een farçe om vervolgens vanuit Shock te gaan posten dat EWS een te makkelijke wereld winst krijgt (die overigens ook nog helemaal niet zeker is). Zeker omdat er vanuit EWS meerdere keren openlijk aangestuurd is op die mooie 1v1v1v1 en er ook duidelijk gemaakt is dat als er een dergelijke coalitie ontstaat de wereld zou verzanden in een 2v2. Dan vind ik dit soort redenaties gewoonweg mosterd naar de maaltijd, en komt in elk geval over als een "ons plan is mislukt dan maar de winst van EWS afkraken". Hier zou Shock echt wel een hand in eigen boezem mogen steken ipv de prestatie van EWS weg te zetten als gemakkelijk. Shock ontloopt namelijk heel strategisch het AF, en als er al gereageerd word, wordt er niet ingegaan op de BG en de enorme impact daarvan op het wereldverloop.

Ik zeg niet dat jullie een makkelijke wereldwinst krijgen, ik reageerde op iemand die zei dat het tot nu toe een easy wereld is. Zoals ik hierboven uitleg.

Maar goed de 1v1v1v1 en de BG... Iedereen die enigszins bekend is op deze wereld heeft door dat EWS de te kloppen stam is, zowel Shock als Venari daarachter lopen en een heel eind daarachter BBQ/Pugna komt. Dit heeft met meerdere factoren te maken, namelijk de ligging van BBQ/Pugna is dramatisch als core stam maar ook doordat er simpelweg niet genoeg kwaliteit en activiteit binnen de stam is om enigszins te matchen met EWS en de andere stammen.

Dat verschil in kwaliteit was ons en ik neem aan EWS ook behoorlijk duidelijk, wij hadden altijd al het idee dat BBQ als eerste zou vallen en EWS + Venari hierop een relatief makkelijke manier beide erg veel kwantiteit en ruimte zou kunnen pakken. Hierdoor zou Shock al snel de kleinste stam worden en zou het genoodzaakt zijn EWS of Venari te breken net zo snel als BBQ gebroken zou worden. Wij achten dat simpelweg niet snel genoeg mogelijk en wisten dat wij vroeg of laat (in de 1v1v1) op de diplomatische toer zouden moeten gaan. Of dat toen de juiste beslissing is geweest van de leiding laat ik in het midden. Maar een 1v1v1v1 was simpelweg nooit realistisch mogelijk geweest doordat het verschil in kwaliteit tussen EWS/Venari en BBQ simpelweg te groot zou zijn en Venari na succes van EWS als aasgieren (niet negatief) op BBQ zouden neerdalen.

Ik kan niet voor de rest van Shock spreken maar persoonlijk heb ik het AF redelijk gelaten voor wat het is. De manier waarop er tegenwoordig P&P gevoerd wordt is niet een die ik persoonlijk leuk vind en niet een waar ik tijd en moeite in wil steken. Dat is eigenlijk al deels op W76 gebeurd, maar na de early hier zeker geworden.
 
Reactiescore
1.918
Oke, na wat stamoverleg is besloten dat het inderdaad niet leuk is om altijd +50-100 te gaan. Om deze reden is ervoor gekozen om @rikkert1234 de volgende massa te laten plannen, op een leuke wereld!
Is dat die jongeman die er vorige massa van EWS voor zorgde dat er 60 edels minder waren door vv block???
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Is dat die jongeman die er vorige massa van EWS voor zorgde dat er 60 edels minder waren door vv block???
Volgens mij wel! Hoorde dat hij wel goed kon ontspannen in de zee in Maastricht toen, dus dat is een opsteker.
 
Reactiescore
1.228
Kwantitatief winnen is in mijn optiek nog zwakker dan kwalitatief verliezen.
Je beseft zelf toch ook dat jullie een pak trager door BBQ gaan edelen als EWS en een pak lagere edellimieten hebben waardoor, mochten jullie samen shock wegspelen om daarna een 1V1 uit te vechten, er altijd een gigantisch kwantitatief verschil zal zijn tussen, in dat geval, Venari en EWS? Dit kan misschien dan opgelost worden door de wereld gelijk te trekken maar dat is in voorbije werelden waar dit gebeurde al aangetoond dat dat eigenlijk een gigantische tijdsverspeling is.

Simpel aangetoond in de cijfers van pakweg de week dat jullie samen BBQ volledig hebben gebroken.
1617729556507.png

Voor de duidelijkheid, hiermee wil ik niets insinueren, alleen jouw punt van "Kwantitatief winnen is in mijn optiek nog zwakker dan kwalitatief verliezen." weerleggen. :)
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Je beseft zelf toch ook dat jullie een pak trager door BBQ gaan edelen als EWS en een pak lagere edellimieten hebben waardoor, mochten jullie samen shock wegspelen om daarna een 1V1 uit te vechten, er altijd een gigantisch kwantitatief verschil zal zijn tussen, in dat geval, Venari en EWS? Dit kan misschien dan opgelost worden door de wereld gelijk te trekken maar dat is in voorbije werelden waar dit gebeurde al aangetoond dat dat eigenlijk een gigantische tijdsverspeling is.

Simpel aangetoond in de cijfers van pakweg de week dat jullie samen BBQ volledig hebben gebroken.
Bekijk bijlage 28199

Voor de duidelijkheid, hiermee wil ik niets insinueren, alleen jouw punt van "Kwantitatief winnen is in mijn optiek nog zwakker dan kwalitatief verliezen." weerleggen. :)

Dit is allemaal allang besproken Jens.
 
Bovenaan