[Speeltopic] TSC - Tribal Song Contest (SEIZOEN 2)

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Dag zonder schoenen 40 punten is gewoon schandalig. En Mia die wint nog erger. Ik ga terug naar commerciele zever
Laat je zo niet kennen joh. Mijn 30 punter rap lied is ook al ingestuurd. Laat mij op zen minst niet een lied luisteren die ik al honderden keren heb gehoord in men leven :biggrin:
 
Reactiescore
993
Speelronde 2

Gegroetekes, opnieuw een themaronde !!!!
Met dank aan @Calamus Incendium voor het thema of de voorwaarde waaraan je nummer moet voldoen zijnde:
- het nummer moet uitgebracht zijn in hetzelfde jaar waarin je geboren bent. (Bij een remix of cover gaat het dus ook om het originele lied en niet de bewerkte versie.)
Veel succeskes met zoeken!

Groetekes
Combino Pastasaus


Deadline inzendingen: dinsdag 06/02 22h00

De views maakt niet uit deze keer?
 
Reactiescore
30
Eerste deelname 7e. Niet slecht. Heb meer punten dan @Rob. Hihi
Leuke nieuwe ronde met nummers uit geboortejaar!
 
Reactiescore
141
best wel moeilijke ronde, weet ik veel wat er in mijn geboortejaar uitgekomen is. Ik heb daar geen actieve herinnering aan.
 
Reactiescore
1.018
Ik zou dan liever je geboortejaar+16 doen oud, of als thema de soundtrack van je leven
 
Reactiescore
2.368
Naja het thema is nu dit, zoek op wat er in jouw jaar in de hitlijsten stond - je kent er zeker wat van. Volgende x doen we wel een ander thema. Komop boys, zo moeilijk is dit toch niet?
 
Reactiescore
1.238
Prima thema dit, google is je vriend. En wat mij betreft wordt creativiteit (niet de meest bekende song uit dat jaartal) beloond. Maar dat is aan een ieder.
 
Reactiescore
2.368
Prima thema dit, google is je vriend. En wat mij betreft wordt creativiteit (niet de meest bekende song uit dat jaartal) beloond. Maar dat is aan een ieder.
Geef gewoon punten naar wat je zelf leuk vindt, fuck hoe 'bekend' een liedje is dat jaar? Dit is een contest, maar eigenlijk ook niet toch. Ik speel dit enkel om andere muziek te leren kennen. Winnen in TSC is eigenlijk zeggen: 'Kijk hoe mainstream mijn muzieksmaak is'. Geef gewoon punten voor wat je zelf pleasing vindt om te horen.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Geef gewoon punten naar wat je zelf leuk vindt, fuck hoe 'bekend' een liedje is dat jaar? Dit is een contest, maar eigenlijk ook niet toch. Ik speel dit enkel om andere muziek te leren kennen. Winnen in TSC is eigenlijk zeggen: 'Kijk hoe mainstream mijn muzieksmaak is'. Geef gewoon punten voor wat je zelf pleasing vindt om te horen.
Mooi gezegd ik kan me hier niet nog meer bij aansluiten
 
Reactiescore
1.238
Geef gewoon punten naar wat je zelf leuk vindt, fuck hoe 'bekend' een liedje is dat jaar? Dit is een contest, maar eigenlijk ook niet toch. Ik speel dit enkel om andere muziek te leren kennen. Winnen in TSC is eigenlijk zeggen: 'Kijk hoe mainstream mijn muzieksmaak is'. Geef gewoon punten voor wat je zelf pleasing vindt om te horen.

Volgens mij begrijp je mijn punt verkeerd. ik kom uit 91. smells like teen spirit komt uit dat jaar. EZ keuze die sowieso redelijke wat punten scoort, maar er is meer moois uit dat jaartal. Durf dus verder te kijken dan de top 3 uit het betreffende jaar.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik geen liedjes ga inzenden waarvan ik denk dat meer dan 3 mensen hem kennen, is op zich een mooi begin
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.140
Naja het thema is nu dit, zoek op wat er in jouw jaar in de hitlijsten stond - je kent er zeker wat van. Volgende x doen we wel een ander thema. Komop boys, zo moeilijk is dit toch niet?

Klopt, maar het lijkt me zeer logisch mensen af te straffen die de nr 1 hit pakken van dat jaar. @ItsDash gaf een treffend voorbeeld
 
Reactiescore
1.018
Prima thema dit, google is je vriend. En wat mij betreft wordt creativiteit (niet de meest bekende song uit dat jaartal) beloond. Maar dat is aan een ieder.

Het probleem hiermee is dat ik de tijd noch zin heb om meerdere uren te besteden aan het uitzoeken van een nummer, als ik hier niet de enige in ben kan ik mij voorstellen dat we straks ieder 5 a 10 nieuwe nummers leren kennen ipv 10 tot 15. Daarnaast heb je te maken met survivorship bias wat ervoor zorgt dat je waarschijnlijk meer bekende nummers gaan horen van de jaren 90 (laten we wel wezen, de meesten hier zullen in de 90s geboren zijn) terwijl je met een thema als 'de soundtrack van je jeugd' meer keuze hebt en niet aan toeval van het uitbrengen van een nummer overgeleverd bent. Ik heb zelf de top 100 van 1996 bekeken en de helft van die nummers is uitgekomen in 1995.

P.s. als je op Spotify makkelijk in je afspeellijsten had kunnen zoeken op jaartal had ik wss minder kritiek gehad:tongue:
Geef gewoon punten naar wat je zelf leuk vindt, fuck hoe 'bekend' een liedje is dat jaar? Dit is een contest, maar eigenlijk ook niet toch. Ik speel dit enkel om andere muziek te leren kennen. Winnen in TSC is eigenlijk zeggen: 'Kijk hoe mainstream mijn muzieksmaak is'. Geef gewoon punten voor wat je zelf pleasing vindt om te horen.

Eens, maar door de survivorship bias zul je de bekendste nummers van je geboortejaar (het)kennen in lijsten en de rest niet of weinig omdat je er zelf vrij weinig actieve herinnering aan hebt
 
Reactiescore
421
Het probleem hiermee is dat ik de tijd noch zin heb om meerdere uren te besteden aan het uitzoeken van een nummer, als ik hier niet de enige in ben kan ik mij voorstellen dat we straks ieder 5 a 10 nieuwe nummers leren kennen ipv 10 tot 15. Daarnaast heb je te maken met survivorship bias wat ervoor zorgt dat je waarschijnlijk meer bekende nummers gaan horen van de jaren 90 (laten we wel wezen, de meesten hier zullen in de 90s geboren zijn) terwijl je met een thema als 'de soundtrack van je jeugd' meer keuze hebt en niet aan toeval van het uitbrengen van een nummer overgeleverd bent. Ik heb zelf de top 100 van 1996 bekeken en de helft van die nummers is uitgekomen in 1995.

P.s. als je op Spotify makkelijk in je afspeellijsten had kunnen zoeken op jaartal had ik wss minder kritiek gehad:tongue:


Eens, maar door de survivorship bias zul je de bekendste nummers van je geboortejaar (het)kennen in lijsten en de rest niet of weinig omdat je er zelf vrij weinig actieve herinnering aan hebt

Je bent een wErElDeR begin niet over beschikbare tijd svp :redface:
 
Bovenaan