Feedback nieuwe scriptregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
533
Je bent de mist in gegaan toen je een denktank opstelde waar er meer mensen van tw-team dan vertegenwoordigers van de spelers in zaten. Alles wat erna komt, is in mijn ogen gewoon niet correct gehandeld omdat je verder bouwt op een fundamentele fout.

We hadden een goed gesprek in dm's Seppe, maar je hebt er nooit op mijn laatste vraag geantwoord. Ben je bang om een fout toe te geven?

Om even te schetsen voor de rest: ik kreeg een excuus dat mijn aanmelding voor de denktank verloren is gegaan en de vraag om mijn feedback te geven op de regels. Ik heb oprecht getwijfeld om mijn feedback door te sturen, maar ik heb te weinig vertrouwen in onze CM om te denken dat deze moeite ook maar enig verschil zou maken. Daarom heb ik besloten heb dit niet te doen. Het gaat me momenteel zelfs niet meer om de scriptregels die niet zijn wat ik voor ogen had, maar eerder de onkunde van de mensen die deze community proberen te leiden en hun onvermogen om fouten toe te geven. Dat is pijnlijk om te zien en het ontneemt de motivatie.

Nog steeds alle respect voor de moeite die jullie doen natuurlijk, maar als je dan al die moeite doet, maak dan dat het de moeite waard was. Ik snap dat deze regels een regelrechte hel waren en veel tijd hebben gekost, je had het alleen zoveel meer rewarding kunnen maken door een kwartier stil te staan en logisch na te denken over wat je aan het doen bent.
Waarom nog moeite doen als het in dovemans oren zou terechtkomen. Of je nu iets onderbouwd zou sturen of niets, het resultaat zal hetzelfde blijven.
 
Reactiescore
2.489
Je bent de mist in gegaan toen je een denktank opstelde waar er meer mensen van tw-team dan vertegenwoordigers van de spelers in zaten. Alles wat erna komt, is in mijn ogen gewoon niet correct gehandeld omdat je verder bouwt op een fundamentele fout.

We hadden een goed gesprek in dm's Seppe, maar je hebt er nooit op mijn laatste vraag geantwoord. Ben je bang om een fout toe te geven?

Om even te schetsen voor de rest: ik kreeg een excuus dat mijn aanmelding voor de denktank verloren is gegaan en de vraag om mijn feedback te geven op de regels. Ik heb oprecht getwijfeld om mijn feedback door te sturen, maar ik heb te weinig vertrouwen in onze CM om te denken dat deze moeite ook maar enig verschil zou maken. Daarom heb ik besloten heb dit niet te doen. Het gaat me momenteel zelfs niet meer om de scriptregels die niet zijn wat ik voor ogen had, maar eerder de onkunde van de mensen die deze community proberen te leiden en hun onvermogen om fouten toe te geven. Dat is pijnlijk om te zien en het ontneemt de motivatie.

Nog steeds alle respect voor de moeite die jullie doen natuurlijk, maar als je dan al die moeite doet, maak dan dat het de moeite waard was. Ik snap dat deze regels een regelrechte hel waren en veel tijd hebben gekost, je had het alleen zoveel meer rewarding kunnen maken door een kwartier stil te staan en logisch na te denken over wat je aan het doen bent.

Mijn excuses dat je tot op heden nog geen reactie hebt gekregen op je privébericht dat is inmiddels gebeurd.

In dit proces was er In een eerste fase een publiek gedeelte, in een tweede fase een achter gesloten deuren stuk en in een derde fase de publieke feedback op het resultaat. Ook hier staan we open voor feedback en kunnen er dingen veranderen naar de toekomst toe.

Enkel in de tweede fase was het beperkt tot een aantal teamleden (die ook intern de community vertegenwoordigen) en externen (Warre / Coruscant / Bappos). Ik had hier graag ook meerdere mensen in gezien en hier ook nogmaals mijn excuses dat ik 2 mensen gemist heb. Echter 5 inschrijvingen laat ook zien hoe de welwillendheid feitelijk was om de regelgeving aan te passen.

Tot op heden zie ik voornamelijk problemen met het proces. Dat doet mij heel erg denken aan deze video.
Alle projecten kunnen beter, anders en efficiënter lopen. In dit geval is dit hoe het project gelopen is en ben ik nog steeds tevreden van het huidige resultaat.

Het proces an sich had zeker anders gekund. We hebben in de toekomst een denktank gepland omtrent boosten waarin we het dan ook anders zullen aanpakken.

Het is uniek dat er voor de wijziging van regelgeving op Tribal Wars (eender welke community) ook effectief de community geconsulteerd wordt vooraf. Het is jammer dat er 2 spelers zijn wiens inschrijving mij ontgaan is waarvoor ook mijn excuses.

Dat verandert echter niets aan het feit dat er ook nu feedback en input gegeven kan worden. Onze regelgeving is namelijk niet statisch en kan wijzigen op basis van feedback zoals in het verleden ook al vaker gebeurd is.

Concrete feedback die we al besproken hebben zal ook resulteren in enkele kleine tweaks naar scripters toe. Hiervoor ben ik met @Warre in gesprek. Zijn antwoord hier eerder gequote beantwoord ook het overgrote deel van de bezorgdheden.


Duckje
 
Reactiescore
7.918
Wat er veranderd kan ik eigenlijk duidelijk aangeven met een tabel, laten we even stellen dat een scripter 1 noemenswaardig script maakt om de 6 maanden en dat een wereld gemiddeld 6 maanden duurt:

WereldHuidige scriptregelsNieuwe scriptregels
Wereld 11 prive script, 0 publiek1 prive script, 0 publiekWereld 22 prive scripts, 0 publiek1 prive script, 1 publiekWereld 33 prive scripts, 0 publiek1 prive script, 2 publiekWereld 44 prive scripst, 0 publiek1 prive script, 3 publiekWereld 55 prive scripts, 0 publiek1 prive script, 4 publiek
Waar je nu dus stammen hebt die 10 prive scripts hebben die tegen je gebruikt worden zal je in de toekomst altijd maar 1 prive script tegen je hebben, een enorm groot verschil als je het mij vraagt...

Omtrent je eerste stuk ben ik het eens, indien Inno dan stopt met de focus op de aanvalsknop dan kan dat opgelost worden. Echter zie ik dat niet gebeuren dus dat lijkt mij althans een kansloze onderneming. Wel heb ik over je tabel een vraag. Hierbij vergeet je denk ik een groot punt en dat is het lekken van privé scripts. Het defpack van Ixfuryanix en de timetool van bottenkraker werden namelijk gelekt binnen enkele dagen van publicatie, inhoudende dat het niet zo is dat de tw community geen beschikking over de scripts had. De nieuwe regels, maken die het privéscript voor het ene account legaal en voor het andere illegaal? Dienen de scipters bij de aanmelding van het privéscript op te geven welke accounts er gebruik van gaan maken? Net zoals nu het geval eigenlijk zal er gewoon een zwarte markt als het ware ontstaan waar de scripts alsnog te verkrijgen zijn. Volgende punt van orde zijn dan dat de privé scripts draaien op eigen servers, net zoals jouw aanvalsplanner en of vault bijvoorbeeld Warre. Komen deze scripts dan op TW servers te staan en verlies jij (of wie dan ook) dan de mogelijkheid om bij de scripts te kunnen (in de zin van aanpassingen)?Want hoe moet ik me dat voorstellen? Deze scripts dienen per wereld getweaked te worden lijkt mij
 
Reactiescore
1.139
Opzich als je het script in handen krijgt kun je het gewoon zelf publiek maken dus daar heb je geen zwarte markt voor nodig.
Dus als er maar 1 iemand waarmee je het script deelt ruzie krijgt of het perongeluk deelt met iemand dan kan ieder dit op het af opnieuw indienen maar dan niet als prive maar als publiek script. (of ook prive maar dan voor zijn eigen stam ofzo)
 
Reactiescore
7.918
Opzich als je het script in handen krijgt kun je het gewoon zelf publiek maken dus daar heb je geen zwarte markt voor nodig.
Dus als er maar 1 iemand waarmee je het script deelt ruzie krijgt of het perongeluk deelt met iemand dan kan ieder dit op het af opnieuw indienen maar dan niet als prive maar als publiek script. (of ook prive maar dan voor zijn eigen stam ofzo)

Daarom ook de vraag hoe het precies met privé scripts zit, gaan deze accountsgebonden zijn? Is er een lijn tussen legaal en illegaal per account?
 
Reactiescore
1.139
Als ik het goed begrijp host tw de scripts in een soort library in hun nieuwe app of op het af.
Als scripter kun je aangeven wie er gebruik mag maken van dit script deze spelers kunnen dit prive script dan ook terug vinden in de app of af waarvandaan ze vervolgens het script kunnen kopiëren voor in de snellijst.
kom jij als 3e ook aan dit script kun je het ook gewoon gebruiken door het in je snellijst te zetten.
 
Reactiescore
2.489
Als ik het goed begrijp host tw de scripts in een soort library in hun nieuwe app of op het af.
Als scripter kun je aangeven wie er gebruik mag maken van dit script deze spelers kunnen dit prive script dan ook terug vinden in de app of af waarvandaan ze vervolgens het script kunnen kopiëren voor in de snellijst.
kom jij als 3e ook aan dit script kun je het ook gewoon gebruiken door het in je snellijst te zetten.

Privé scripts zijn enkel zichtbaar tussen scripter / Team. De verspreiding van deze scripts ligt dus compleet bij de scripter. Als deze dan in andermans handen terecht komen die deze dan wel indient kunnen ze alsnog publiek komen.

Dit is trouwens geen nieuwe regel en staat ook nu in de scriptregels. Ik denk niet dat er in al die jaren vroegtijdig dergelijk script op het forum gepubliceerd is.

Wat we nu vaak zien is dat dergelijke privé scripts onder elkaar gedeeld worden en uiteindelijk zo goed als publiek zijn maar nergens publiek zichtbaar. Deze 6 maanden periode heft dus eigenlijk dat op waardoor je dus niet vriendjes moet zijn van iedereen om toegang te kunnen krijgen tot een script.

gr.
 
Reactiescore
1.139
Ja dus eigenlijk het enige verschil is dat een goedgekeurd script nu op het af komt te staan na 6 maanden.
Het delen en gebruik is nog altijd het zelfde en op geen enkele manier extra afgeschermd.

Niet perse voor of tegen deze aanpak maar vrees dat weinig scripts de 6 maanden gaan halen op die manier omdat ze altijd wel lekken als je ze met je stam deelt dus tenzij je ze echt voor je eigen account houdt of misschien nog weer een klein select groepje vertrouwelingen binnen je stam.

Snap dat de verantwoordelijkheid in dit geval dus bij de speler wordt gelegd maar zeker omdat het nu dus snellijst wordt gaat dit wel lekken omdat accounts vaak op meerdere werelden actief zijn.

Wat waarschijnlijk zal resulteren in het amper nog delen van scripts zelfs binnen de eigen stam.

Persoonlijk heb ik daar niet heel veel moeite mee en tbh denk ik ook niet dat je het echt kunt voorkomen omdat het in alle gevallen uit eindelijk in de snellijst komt te staan en dus door elke co er uit gevist kan worden.
 
Reactiescore
2.489
Ja dus eigenlijk het enige verschil is dat een goedgekeurd script nu op het af komt te staan na 6 maanden.
Het delen en gebruik is nog altijd het zelfde en op geen enkele manier extra afgeschermd.

Niet perse voor of tegen deze aanpak maar vrees dat weinig scripts de 6 maanden gaan halen op die manier omdat ze altijd wel lekken als je ze met je stam deelt dus tenzij je ze echt voor je eigen account houdt of misschien nog weer een klein select groepje vertrouwelingen binnen je stam.

Snap dat de verantwoordelijkheid in dit geval dus bij de speler wordt gelegd maar zeker omdat het nu dus snellijst wordt gaat dit wel lekken omdat accounts vaak op meerdere werelden actief zijn.

Wat waarschijnlijk zal resulteren in het amper nog delen van scripts zelfs binnen de eigen stam.

Persoonlijk heb ik daar niet heel veel moeite mee en tbh denk ik ook niet dat je het echt kunt voorkomen omdat het in alle gevallen uit eindelijk in de snellijst komt te staan en dus door elke co er uit gevist kan worden.

Volgens mij begrijp je me alsnog verkeerd hoor?

Huidige regelgeving
  • Scripts worden privé gemaakt en ingediend ter keuring (support)
  • Scripter kan besluiten het script niet te publiceren op het forum
  • Script verspreid zich organisch onder de community stam. Beetje bij beetje groeit dit.
Nieuwe Regelgeving
  • Scripts worden privé gemaakt en ingediend ter keuring (forum)-
  • Scripter kan besluiten het script niet publiek te maken
  • de 6 maanden periode start
  • Script verspreid zich organisch onder de stam/spelers die het script (ver)krijgen
  • Na 6 maanden wordt het script publiek en kan iedereen er gebruik van maken.
Ik zie in dit oogpunt naar de 'gewone' speler enkel voordelen en niet echt nadelen.

Duckje
 
Reactiescore
1.139
Ja dat is precies zoals ik het ook zei.

En inderdaad voor stammen zonder scripters zijn er alleen maar voordelen.
Maar het grote verschil met nu en dan is dat scripts nu op iemands zijn pc staan (user scripts)
en straks zijn het snellijst scripts.
Met de huidige cultuur van 10 co's per account en accounts die vaak ook nog actief zijn op meerdere werelden met verschillende teams is de kans dat iemand een script uit een snellijst weg kaapt vrij groot.

Ik zie niet in hoe dit tegen te gaan tenzij je in de app iets kunt in bouwen dat het snellijst script niet uitgevoerd kan worden door niet vrijgegeven accounts maar dan nog kan die gene het script kopiëren en zelf in sturen dus zal er meer aangepast moeten worden aan de huidige regelgeven.

Maar opzich heb ik er zelf ook niet echt moeite mee dat scripts hierdoor snel uit zullen lekken was meer een constatering.
 
Reactiescore
634
We hebben in de toekomst een denktank gepland omtrent boosten waarin we het dan ook anders zullen aanpakken.

Is het mogelijk, nu er veel aandacht vanuit de community aanwezig is, om dit versneld op te pakken ?
Zo kunnen de vele mensen die bereid waren om mee te doen met de denktank over scriptregels, nu deelnemen aan de denktank over boosten.
 
Reactiescore
579
Mijn excuses dat je tot op heden nog geen reactie hebt gekregen op je privébericht dat is inmiddels gebeurd.

In dit proces was er In een eerste fase een publiek gedeelte, in een tweede fase een achter gesloten deuren stuk en in een derde fase de publieke feedback op het resultaat. Ook hier staan we open voor feedback en kunnen er dingen veranderen naar de toekomst toe.

Enkel in de tweede fase was het beperkt tot een aantal teamleden (die ook intern de community vertegenwoordigen) en externen (Warre / Coruscant / Bappos). Ik had hier graag ook meerdere mensen in gezien en hier ook nogmaals mijn excuses dat ik 2 mensen gemist heb. Echter 5 inschrijvingen laat ook zien hoe de welwillendheid feitelijk was om de regelgeving aan te passen.

Tot op heden zie ik voornamelijk problemen met het proces. Dat doet mij heel erg denken aan deze video.
Alle projecten kunnen beter, anders en efficiënter lopen. In dit geval is dit hoe het project gelopen is en ben ik nog steeds tevreden van het huidige resultaat.

Het proces an sich had zeker anders gekund. We hebben in de toekomst een denktank gepland omtrent boosten waarin we het dan ook anders zullen aanpakken.

Het is uniek dat er voor de wijziging van regelgeving op Tribal Wars (eender welke community) ook effectief de community geconsulteerd wordt vooraf. Het is jammer dat er 2 spelers zijn wiens inschrijving mij ontgaan is waarvoor ook mijn excuses.

Dat verandert echter niets aan het feit dat er ook nu feedback en input gegeven kan worden. Onze regelgeving is namelijk niet statisch en kan wijzigen op basis van feedback zoals in het verleden ook al vaker gebeurd is.

Concrete feedback die we al besproken hebben zal ook resulteren in enkele kleine tweaks naar scripters toe. Hiervoor ben ik met @Warre in gesprek. Zijn antwoord hier eerder gequote beantwoord ook het overgrote deel van de bezorgdheden.


Duckje
Check even je inbox op 21 sep 2020. Ik had me aangemeld, kreeg een linkje om feedback te geven. Dat linkje werkte niet. Dus gevraagd of je dat wilde fixen en daarop nooit meer iets gehoord. Geen probleem verder wat mij betreft, maar er was meer animo dan je aangeeft of denkt.
 
Reactiescore
27
Hallo iedereen,

Ik ben nog maar net terug en ik zie dat er net bepalende beslissingen zijn genomen voor de toekomst van TribalWars. Als ik alles goed ingelezen heb, kan ik alleen maar vaststellen dat de meningen erg verschillen (wat normaal is).

Wat ik wel merk is dat een deel van oudere leden die toebehoren tot de community, het niet helemaal eens zijn over op welke manier deze regels beslist zijn. Ik zou het oprecht zeer jammer vinden moesten hierdoor spelers alsnog moeten besluiten om te stoppen met TW. Ik denk dat ik wel voor iedereen kan spreken dat we allemaal liever niet moeten aanzien hoe ons lievelingsspelletje 'kapot' gemaakt wordt door beslissingen die misschien hier en daar niet helemaal correct zijn.

Ik hoop oprecht dat de tw-team alsnog de hoofden eens opnieuw bij elkaar wil steken en hier en daar wat bij stellen in samenspraak met alsnog de mensen die deel wilden uitmaken van de denktank.

Ook denk ik dat er meer bereikt kan worden door de mensen te betrekken bij dit soort beslissingen die wel degelijk hun zegje willen doen. Dit zal de community alleen maar ten goede komen.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 24028

Guest
Omtrent je eerste stuk ben ik het eens, indien Inno dan stopt met de focus op de aanvalsknop dan kan dat opgelost worden. Echter zie ik dat niet gebeuren dus dat lijkt mij althans een kansloze onderneming.
Ik verwacht ook niet dat het (meteen) zal gebeuren, zoals ik al zei is het de enige manier die ik zie om een echte handmatige klik (en muis beweging) te verzekeren. Maar de aanpassingen van de scriptregels maken van een proces dat voorheen "enter enter, enter enter, enter enter" was voor 3 aanvallen "enter enter control-w, enter enter control-w, enter enter control w" wat toch al een aanzienlijk verschil is. Enerzijds omdat het een actie meer is, anderzijds omdat je er aandachtiger mee bezig moet zijn om de toetsen af te wisselen...

Ook nogmaals, verder terugschroeven is regeltechnisch niet mogelijk. Dus laten we eerst al eens zien wat voor een verschil deze regel maakt :)

Wel heb ik over je tabel een vraag. Hierbij vergeet je denk ik een groot punt en dat is het lekken van privé scripts. Het defpack van Ixfuryanix en de timetool van bottenkraker werden namelijk gelekt binnen enkele dagen van publicatie, inhoudende dat het niet zo is dat de tw community geen beschikking over de scripts had. De nieuwe regels, maken die het privéscript voor het ene account legaal en voor het andere illegaal? Dienen de scipters bij de aanmelding van het privéscript op te geven welke accounts er gebruik van gaan maken? Net zoals nu het geval eigenlijk zal er gewoon een zwarte markt als het ware ontstaan waar de scripts alsnog te verkrijgen zijn.
Zoals ondertussen reeds duidelijk gemaakt: Een script is legaal of illegaal en die beslissing telt voor iedereen, aan het uitlekken van scripts verandert er dus niks tegenover vroeger. Van uit een moderator standpunt mag iedereen ook scripts publiceren, ook zonder medeweten van de originele scripter. Van uit een scripters standpunt hoop ik echter dat mensen een beetje respect opbrengen voor het werk van een scripter en zo iets niet doen zonder toestemming van de scripter.

Volgende punt van orde zijn dan dat de privé scripts draaien op eigen servers, net zoals jouw aanvalsplanner en of vault bijvoorbeeld Warre. Komen deze scripts dan op TW servers te staan en verlies jij (of wie dan ook) dan de mogelijkheid om bij de scripts te kunnen (in de zin van aanpassingen)?Want hoe moet ik me dat voorstellen? Deze scripts dienen per wereld getweaked te worden lijkt mij
Deze zijn allemaal al beantwoord in vorige posts, voor meer informatie kan je daar terecht, maar nog eens kort:
  • Scripts, tools of programma's die uitsluitend extern draaien (= geen rechtstreekse interactie met tribalwars zelf) vallen niet binnen de regels, deze zullen dus altijd toegestaan zijn zonder keuring. Voorbeelden: aanvalsplanners waar je input in typt/plakt en er een output uit komt zoals een lijst voor in je notities.
  • Scripts die vanuit de game communiceren met een externe server en die dus wel rechtstreekse interactie met het spel hebben vallen wel onder de scriptregels. Ook in het geval van deze scripts zal het na 6 maanden prive volledig moeten werken voor iedereen (dit kan zowel doordat de scripter het voor iedereen aan bied, doordat hij de backend code aan iemand anders geeft die het op zijn server wilt zetten, ...). Indien de scripter op dat moment niet kan of wilt zorgen dat het voor iedereen werkt zal het script afgekeurd worden voor iedereen (dus ook de scripter zelf), in dit geval zal er ook niet toegestaan worden dat er nog een andere prive versie van dit script in gebruik is.

Ja dat is precies zoals ik het ook zei.

En inderdaad voor stammen zonder scripters zijn er alleen maar voordelen.
Maar het grote verschil met nu en dan is dat scripts nu op iemands zijn pc staan (user scripts)
en straks zijn het snellijst scripts.
Met de huidige cultuur van 10 co's per account en accounts die vaak ook nog actief zijn op meerdere werelden met verschillende teams is de kans dat iemand een script uit een snellijst weg kaapt vrij groot.

Ik zie niet in hoe dit tegen te gaan tenzij je in de app iets kunt in bouwen dat het snellijst script niet uitgevoerd kan worden door niet vrijgegeven accounts maar dan nog kan die gene het script kopiëren en zelf in sturen dus zal er meer aangepast moeten worden aan de huidige regelgeven.

Maar opzich heb ik er zelf ook niet echt moeite mee dat scripts hierdoor snel uit zullen lekken was meer een constatering.
Je hebt hier een heel goed punt, snellijst maakt de verspreiding van scripts iets makkelijker. At the end is het altijd een kwestie van vertrouwen en respect voor het werk van een scripter. Het verleden heeft meermaals aangetoond dat dat er niet altijd is, misschien dat dit een mooie moment is voor de community om daar ook verandering in kan brengen ;)
 
Reactiescore
226
Echter 5 inschrijvingen laat ook zien hoe de welwillendheid feitelijk was om de regelgeving aan te passen.

Tot op heden zie ik voornamelijk problemen met het proces. Dat doet mij heel erg denken aan deze video.
Alle projecten kunnen beter, anders en efficiënter lopen. In dit geval is dit hoe het project gelopen is en ben ik nog steeds tevreden van het huidige resultaat.

Het proces an sich had zeker anders gekund. We hebben in de toekomst een denktank gepland omtrent boosten waarin we het dan ook anders zullen aanpakken.

Sophie is ondertussen gestopt (wat mede dankzij de HEEL respectvolle omgang was die ze hier kreeg inclusief van het modteam, heb echt heel leuke screenshots gezien), dus dit is niet haar op dit account, maar zover ik weet had ze in DM aangegeven naar jou dat ze jullie graag wou helpen, wat daarna afgeslagen werd. Ik heb de hele denktank over 1C etc gelezen en letterlijk ieder idee werd volledig genegeerd. Ik snap niet dat er nog altijd met die "denktank" bullshit afgekomen wordt. Er was wel degelijk veel welwillendheid om de regelgeving aan te passen voor zover ik zie. Dus waarom doen alsof community feedback gebruikt wordt?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
533
Ik had het liever wat anders gezien. Ik vroeg me af zou ik het nog droppen of niet…

Communicatie
De communicatie van Innogames over deze regels is op dit ogenblik onvoldoende. Ik ben momenteel zelf al meer bezig geweest mensen te waarschuwen over de komst van nieuwe regels dan dat ze zelf berichten hebben gekregen hierover. De mensen weten van niets… Onlangs heb ik nog iemand dat T-time extensie gebruikte voor het sturen van treintjes, aangesproken dat er heel wat op komst is. Die viel uit de lucht. Nochtans top 50 speler...

Je hebt nog een maand… Maak het sneller duidelijk voor iedereen of je stevent af op een ramp. En dan heb ik het niet over de betere spelers, maar wel voor “de buik” van TW.

Hoe worden oude spelers trouwens verwittigd? Ik mag hopen dat als iemand die in December gestopt is en in Augustus gaat herbeginnen een pop-up krijgt?

Een structuur bouw je niet op uitzonderingen
Een structuur opzetten doe je niet op de uitzonderingen. Voor mij zijn privé-scripts in het verhaal van TW de uitzondering en bieden ze een onfair voordeel. Het zou toch echt wel mogen draaien rond tactiek en niet door het gebruik maken van vereenvoudigde tools die de ander niet heeft.

Men zou moeten komen naar een systeem dat scripters alsnog aantrekt om blijven te engageren in het uitbouwen van scripts enerzijds en anderzijds dat ze hier geen onfair voordeel uit halen. In mijn ogen enkel te bereiken via een financieel voordeel (zie verder).

Oplossing voor scripts
Voorzie een derde, betalende, optie. Laten we het tijdens deze uiteenzetting de “community-pack” noemen. Een speler kan deze activeren voor 200PP per maand bv.

Deze community-pack biedt jou dan de mogelijkheid om gebruik te maken van de nieuwe TW-extensie en alle bijhorende scripts. Onder instellingen > Staat er daar dan de optie “community-scripts” waar je gewoon moet aanklikken welke scripts je wilt. Geen aparte plaats om te downloaden, neen volle integratie met TW.
  • Toegankelijkheid voor iedereen (fair-play)
  • Volledige controle voor TW. Enkel door hun goedgekeurde scripts mogen hierin voorkomen.
Het beste zou zelfs zijn moest er kunnen worden voor gezorgd dat deze ook op smartphones kunnen werken, want net daar is de boot gemist door TW. Vanaf X aantal dorpen is het niet meer doenbaar met smartphone.

Op het einde van de maand wordt gekeken naar hoeveel scripts een account heeft gebruikt (stel 3 scripts, voor de eenvoud) dan wordt er een uitbetaling (in PP) gedaan.

  • 20 PP (10%) naar innogames voor het beheer van de extensie, hosten van datastorage voor eventuele scripts, etc.
  • 20 PP (10%) voor het mod-team dat bezig is met goedkeuren van scripts, etc.
  • 80% gaat naar de community van scripters en wordt gelijkmatig verdeelt volgens volgend principe
    • (Aantal dagen script 1 gebruikt op account)/30 / [(Aantal dagen script 1 gebruikt op account)/30 + (Aantal dagen script 2 gebruikt op account)/30 + (Aantal dagen script 3 gebruikt op account)/30)] *0,8
    • Voorbeeld:
      • (25/30) / [(25/30)+(30/30)+(5/30)] * 0,8 = 0,33 ofwel 66PP
      • (30/30) / [(25/30)+(30/30)+(5/30)] * 0,8 = 0,4 ofwel 80PP
      • (5/30) / [(25/30)+(30/30)+(5/30)] * 0,8 = 0,07 ofwel 14PP
  • Zijn er meerdere scripters die werken aan een script dan wordt dit voor hun gelijkmatig verdeelt.
  • Deze PP mag en kan ingeruild worden via PayPal aan een vergoeding 100PP = 1€ (wat de prijs is 50€ = 5000PP)
Logischerwijs kan er verder nagedacht worden over de verdeelsleutel, maar het principe moet zijn. Geen ingame onfair voordeel, maar wel blijven engageren scripters.

Kleine toevoeging ivm 1C
Als iemand die nu zelf probeert te spelen zonder 1C (ter voorbereiding) kan ik zeggen dat het voor mij een pain in the ass is om fakes te versturen. Ik heb wel al alternatieven maar geen enkel die de nood zo goed oploste als 1C.

Wat moet dat zijn voor anderen vraag ik me af. Tuurlijk zijn er die hun alternatief al hebben, maar dan ga je het onderscheid weer enkel groter maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
742
Ik vraag mij nog steeds af hoe TW zich gaat weren tegen bots die worden gerund door een 3rd client, die ze op moment van spreken niet kunnen onderscheppen of bannen. Ik persoonlijk denk namelijk dat deze regels hier niks aan kunnen/gaan veranderen en dus het voordeel nog meer naar de spelers zal gaan die zoon bot/programma gebruiken.
 

Deleted User - 24028

Guest
Alle posts ivm boosten zijn verplaats naar een nieuw discussietopic: Boosten. Daar kunnen jullie dit verder bespreken ;)

Ik had het liever wat anders gezien. Ik vroeg me af zou ik het nog droppen of niet…

Communicatie
De communicatie van Innogames over deze regels is op dit ogenblik onvoldoende. Ik ben momenteel zelf al meer bezig geweest mensen te waarschuwen over de komst van nieuwe regels dan dat ze zelf berichten hebben gekregen hierover. De mensen weten van niets… Onlangs heb ik nog iemand dat T-time extensie gebruikte voor het sturen van treintjes, aangesproken dat er heel wat op komst is. Die viel uit de lucht. Nochtans top 50 speler...

Je hebt nog een maand… Maak het sneller duidelijk voor iedereen of je stevent af op een ramp. En dan heb ik het niet over de betere spelers, maar wel voor “de buik” van TW.

Hoe worden oude spelers trouwens verwittigd? Ik mag hopen dat als iemand die in December gestopt is en in Augustus gaat herbeginnen een pop-up krijgt?
Voor zo ver ik weet is er een aankondiging geplaatst en een PM ingame rond gestuurd om je naar die aankondiging te brengen. Er zal tegen dat de nieuwe regels in gaan vast nog wel eens een ingame PM rondgestuurd worden. Wat meer zouden we kunnen doen dan? Een pop-up is volgens mij niet zomaar mogelijk, maar dat wil ik wel eens navragen.

Een structuur bouw je niet op uitzonderingen
Een structuur opzetten doe je niet op de uitzonderingen. Voor mij zijn privé-scripts in het verhaal van TW de uitzondering en bieden ze een onfair voordeel. Het zou toch echt wel mogen draaien rond tactiek en niet door het gebruik maken van vereenvoudigde tools die de ander niet heeft.

Men zou moeten komen naar een systeem dat scripters alsnog aantrekt om blijven te engageren in het uitbouwen van scripts enerzijds en anderzijds dat ze hier geen onfair voordeel uit halen. In mijn ogen enkel te bereiken via een financieel voordeel (zie verder).
De discussie privescripts ja of nee is al zeer vaak gevoerd, meningen zijn er over verdeeld en voor beide kanten valt er wat te zeggen. Maar ik denk dat je met je redenatie nu jezelf eigenlijk in de vingers snijdt. Innogames heeft namelijk privescripts mogelijk gemaakt (en nooit verboden) en ook meer dan 90% van de community's staat ze toe. Dat maakt in mijn ogen prive scripts de basis en wij degene die nu een uitzondering maken door te in te perken...

Oplossing voor scripts
Voorzie een derde, betalende, optie. Laten we het tijdens deze uiteenzetting de “community-pack” noemen. Een speler kan deze activeren voor 200PP per maand bv.

Deze community-pack biedt jou dan de mogelijkheid om gebruik te maken van de nieuwe TW-extensie en alle bijhorende scripts. Onder instellingen > Staat er daar dan de optie “community-scripts” waar je gewoon moet aanklikken welke scripts je wilt. Geen aparte plaats om te downloaden, neen volle integratie met TW.
  • Toegankelijkheid voor iedereen (fair-play)
  • Volledige controle voor TW. Enkel door hun goedgekeurde scripts mogen hierin voorkomen.
Het beste zou zelfs zijn moest er kunnen worden voor gezorgd dat deze ook op smartphones kunnen werken, want net daar is de boot gemist door TW. Vanaf X aantal dorpen is het niet meer doenbaar met smartphone.

Op het einde van de maand wordt gekeken naar hoeveel scripts een account heeft gebruikt (stel 3 scripts, voor de eenvoud) dan wordt er een uitbetaling (in PP) gedaan.

  • 20 PP (10%) naar innogames voor het beheer van de extensie, hosten van datastorage voor eventuele scripts, etc.
  • 20 PP (10%) voor het mod-team dat bezig is met goedkeuren van scripts, etc.
  • 80% gaat naar de community van scripters en wordt gelijkmatig verdeelt volgens volgend principe
    • (Aantal dagen script 1 gebruikt op account)/30 / [(Aantal dagen script 1 gebruikt op account)/30 + (Aantal dagen script 2 gebruikt op account)/30 + (Aantal dagen script 3 gebruikt op account)/30)] *0,8
    • Voorbeeld:
      • (25/30) / [(25/30)+(30/30)+(5/30)] * 0,8 = 0,33 ofwel 66PP
      • (30/30) / [(25/30)+(30/30)+(5/30)] * 0,8 = 0,4 ofwel 80PP
      • (5/30) / [(25/30)+(30/30)+(5/30)] * 0,8 = 0,07 ofwel 14PP
  • Zijn er meerdere scripters die werken aan een script dan wordt dit voor hun gelijkmatig verdeelt.
  • Deze PP mag en kan ingeruild worden via PayPal aan een vergoeding 100PP = 1€ (wat de prijs is 50€ = 5000PP)
Logischerwijs kan er verder nagedacht worden over de verdeelsleutel, maar het principe moet zijn. Geen ingame onfair voordeel, maar wel blijven engageren scripters.
De optie betalen is al vaker genoemd, maar dat ligt allemaal zo simpel niet. Je zou dan al een systeem moeten maken zonder dat innogames er voor iets tussen zit... Lijkt me allemaal niet haalbaar en de vraag is nog maar in hoe verre dit iets is dat de scripters willen ;)

Kleine toevoeging ivm 1C
Als iemand die nu zelf probeert te spelen zonder 1C (ter voorbereiding) kan ik zeggen dat het voor mij een pain in the ass is om fakes te versturen. Ik heb wel al alternatieven maar geen enkel die de nood zo goed oploste als 1C.

Wat moet dat zijn voor anderen vraag ik me af. Tuurlijk zijn er die hun alternatief al hebben, maar dan ga je het onderscheid weer enkel groter maken.
Op torenwerelden wordt er al verschillende werelden lang praktisch zonder 1c gespeeld, iedereen die daar (toch in de grotere stammen) heeft gespeeld zou dus al wel over alternatieve methodes moeten beschikken.

De vraag is dus of jouw "nood" niet gewoon te hoog ligt, als je nood ligt op "binnen haalbare tijd een deftig aantal aanvallen sturen tijdens een massa" zijn er tal van alternatieven, maar als je nood ligt op "dagelijks 3k aanvallen sturen" niet natuurlijk ;)

Jup daar ben ik ook bang voor.
1C kun je namelijk makkelijk (als je de script kennis hebt) gewoon buiten tw bouwen waardoor het onmogelijk te controleren valt.
Dat is niet helemaal correct, niet heel 1c kan buiten tw getrokken worden. Voornamelijk de extra actie van het sluiten van een tab is een gigantisch verschil in het spammen van aanvallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan