Ideeën hoek [Tw Gerelateerd]

Reactiescore
1.015
Je kan in principe uitgeven wat je wil. Als je uiteindelijk daar afhankelijk van bent, val je door de mand.
Denk niet dat PP limiet nodig is en nog minder dat deze realistisch is.
 
Reactiescore
26
Het spel is daardoor niet eerlijk.
Ik snap ook wel dat ervaring, ligging, skill, inzicht, tijd en teamwork belangrijke factoren zijn.
 
Reactiescore
0
Het leek mij een goed idee. Om het vlaggen ruilen aantrekkelijker te maken. Als je een hogere level vlag wil, daarvoor twee of meer vlaggen daarvoor aan kan bieden. Nu kan men alleen ruilen, bij een zelfde niveau vlag.
Het is maar een idee.
 
Reactiescore
21
Het leek mij een goed idee. Om het vlaggen ruilen aantrekkelijker te maken. Als je een hogere level vlag wil, daarvoor twee of meer vlaggen daarvoor aan kan bieden. Nu kan men alleen ruilen, bij een zelfde niveau vlag.
Het is maar een idee.

Dit lijkt me vragen om problemen. Men zal al de vlaggen van een overbodig account naar een ander account overplaatsen.
Men zal vlaggen gaan verkopen op 2dehands


Mijn stem heb je.
 
Reactiescore
290
Er werd mij gevraag om dit idee naar hier te verplaatsen dus bij deze...
De situatie op W73 is als volgt:
Enkele spelers zijn gestart met het idee om pp te farmen, tegenwoordig zeer normaal en volkomen terecht.
Echter beslissen de spelers om, nadat ze veel pp hebben verdiend, te herstarten op de wereld in de RIM.
Om daar dan belachelijk veel pp te spenderen die ze weliswaar op de wereld zelf of andere werelden eerlijk verdiend hebben.

Het probleem wat zich nu stelt is dat er spelers zijn met 5k punten en nog steeds hun beginnersbescherming hebben.
Ondertussen is er zelfs al een speler die nog in de beginnersbescherming is al aan het edelen geslagen.
Dit tart voor mij alle verbeelding dat een speler die nog in de beginnersbescherming zit een andere speler kan edelen terwijl hij niet kan backtimen of dergelijke.
Dit lijkt mij totaal onlogisch en in het geheel niet eerlijk.

Daarom het idee om de beginnersbescherming te eindigen, naast de gebruikelijke 5 dagen, ook bij een bepaald punten aantal (ik zat zelf te denken aan 2,5-3k)
En dat het onmogelijk is om te edelen tijdens je eigen beginnersbescherming.
 
Reactiescore
1.226
Ik denk dat het vrij simpel kan zijn. Het vrij spelen van de adelshoeve = einde beginnersbescherming, of 5 dagen. Net wat het eerst zich aanbied.
 
Reactiescore
2
ik zou graag willen dat ik dorp notities (van stamleden) zou kunnen zien zonder PP acc te hebben iedereen deelt dit met mij maar ik kan het niet zien ivm premium acc

ook zou het mij leuk lijken dat burgerwacht minder lang duurt ipv 6u maar 3u (kan ik er vaker mee snipen)

verder zou ik willen dat er werelden komen waar MB/DU zijn verboden is het is namelijk te gek voor woorden dat sommige stammen 3MB stammen hebben hiermee verpesten ze het spel voor mensen die het wel echt willen spelen en het niet als p*ss**s op safe spelen en MB/DU worden en gwn voor vlaggen/PP op een wereld zijn
want vgm is het het doel van het spel vechten voor de overwinning maar er zijn ook gwn mensen die beetje zonder vechten willen winnen en MB gwn het moraal verschil laat compenseren hiermee kan je net zo goed het moraal op 100% houden
dit moet je counteren door de beginners bescherming langer te laten duren laten we zeggen een 3 weken hiermee kunnen mensen al dorpen hebben en OS verlenen onmogelijk te maken in beginners bescherming en moraal 100% houden ook zijn er geen PP punten op deze wereld waardoor je niet als een idioot 10k PP in de wereld gaat steken en dan effe de wereld veroverd hebt met beginners bescherming aan ook ben je gelimiteerd aan het aantal dorpen dat je kan veroveren in beginners bescherming dit zou namelijk 15-20 dorpen zijn
wel vrije handel binnen stam/bontgenoten dat je dan op economische manier samen werkt ipv enkel militair

verder zou ik als ik jullie was een wereld maken soort van test wereld waar je dingen in kan veranderen terwijl de wereld draait
dat als soort van casual wereld kan je zien hoe de instelling het spel beïnvloeden
hier krijgen spelers om de 2 weken een lvl 3vlag voor zodat het interessanter is voor hen om hierop te spelen

btw sorry voor woorden gebruik maar ik vindt dit gwn steeds irritanter worden
 

Deleted User - 81360

Guest
Geen idee hoe actief dit topic nog is, maar het proberen waard.

Ik zou graag zien bij stamleden op hun profiel op welke dorpen zij aanvallen binnenkrijgen. Nu kan je zien dat iemand OS binnenkrijgt op een dorp, maar niet welke dorpen aanvallen binnen krijgen. Dit kan volgens mij alleen via een omslachtige manier via de stampagina.
 
Reactiescore
603
Geen idee hoe actief dit topic nog is, maar het proberen waard.

Ik zou graag zien bij stamleden op hun profiel op welke dorpen zij aanvallen binnenkrijgen. Nu kan je zien dat iemand OS binnenkrijgt op een dorp, maar niet welke dorpen aanvallen binnen krijgen. Dit kan volgens mij alleen via een omslachtige manier via de stampagina.


Kijk even naar Tribe Members Incoming Overview, die heeft hier een mooie oplossing voor.
 
Reactiescore
1
Ik zou graag willen dat stamplaatjes en profielplaatjes een grotere omvang mogen hebben momenteel zijn profiel plaatjes maar 270 x 180 px maar we zijn intussen in 2021 ik speel zelf op een beeldscherm van 28 inch, dan is mijn plaatje ter grote van een postzegel... dus mijn vraag zouden de afmetingen een stuk groter kunnen, lijkt me vrij makkelijk haalbaar toch?
 
Reactiescore
257
So, ik ben sinds een tijd terug op dit spel voor een wereldje en ik merk, net als anderen met mij, dat het PP gebruik omhoog is gegaan en dat het hebben van een legioen aan Boosters/MB's/DU's steeds normaler is.

Nu zat ik er aan te denken hoe je dit een beetje tegen kan gaan en volgens mij doe je dat vooral in de wereldinstellingen. Deze kleine aanpassingen zal ik hieronder verder noemen as well as de redenatie erachter. Ik wil deze instellingen eventueel gooien onder een 'competieve wereld'. En nee, dit is naast de classic werelden. Die zijn ook competetief, maar toch anders dan dit.

Ik heb een klein ideetje over welke instellingen dat dan tegen zouden moeten gaan en ben vooral benieuwd hoe anderen hier over denken. Hier open ik wel een apart topic voor zodat het hier overzichtelijk blijft.

So, ten eerste een instelling voor het PP gebruik. Dit zou een simpele cap op het aantal PP dat een account per dag kan besteden zijn. Simpel idee, gaat het excessieve gebruik van PP makkelijk tegen.

Nu las ik hierboven al dat het niet realistisch is, maar daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij moet dat makkelijk in te bouwen zijn in een spel. Alleen vraag ik me af hoe ver Inno hierin mee gaat. Ik kom hier later op terug.

Een volgende instelling dan is om het boosten tegen te gaan. Door middel van premades en spelers uitnodigen kun je vrienden bij je krijgen die jouw account kunnen boosten. Nu zijn er al werelden waar de windrichting kiezen uit staat. Dit is een kleine maatregel. Ik zou echter zelf nog werelden maken waar zowel de stammen bij de pre-registratie uit staan én je geen spelers kunt uitnodigen. Of wel uitnodigen voor de wereld, maar niet bij je in de buurt. Een eventuele tweede optie voor de stammen uit de pre zou zijn dat deze spelers niet bij elkaar komen te liggen maar ook random geplaatst worden.

En als laatste moet om deze instellingen te laten werken het moraal ook anders worden ingesteld. De bescherming zou ik ook meer richting de 1:30 zetten.

Als je deze instellingen hanteert gaat het bijna onmogelijk worden om vooraf al met elkaar af te spreken wie met wie gaat spelen en het boosten wordt al helemaal lastig omdat je niet per se bij elkaar in de buurt gaat komen.

Ik heb al even zitten nadenken over hoe realistisch het is om deze instellingen te gebruiken en hoe men hierop zal reageren.

Ik zal maar beginnen met het gebruik van de PP weer. Ik gok dat op deze werelden spelers die normaal de top niet snel zullen bereiken juist gaan spelen. Waarom? Omdat ze niet uitgekocht kunnen worden door andere spelers. Verder zul je waarschijnlijk gaan zien dat op een wereld als deze de PP beurs sneller gaat vollopen. Puur omdat er niet zo veel gs gespendeerd kan worden als normaal. Je zult uiteindelijk dus ook minder PP farmers en daarmee (waarschijnlijk) boosts, mb's, etc. hebben omdat de keuze voor PP farmen op deze werelden minder aantrekkelijk is. Mijn verwachting is dan ook dat meer spelers die je niet op het AF ziet, maar die normaal snel MB oid zullen worden, nu juist wel gaan proberen wat te maken van deze werelden. Daarmee dus het spelersaantal hopelijk omhoog en werelden die al vanaf de start meer spanning met zich meebrengen. En al die vriendjespolitiek zul je ook minder snel krijgen. Je zal misschien met iemand zullen moeten samenwerken om het te overleven waarmee je het normaal niet zo snel zou doen ;)

Mij lijkt het in ieder geval interessant om af en toe zo'n wereld erin te stoppen. De grootste vraag is of Inno hierin mee gaat. Ik ben erg benieuwd naar de reacties van iedereen. Hier een linkje voor feedback: Feedbacktopic
 
Reactiescore
1.136
Over het pp denk niet dat inno dit gaat doen is al paar keer voor gesteld maar vanuit inno gezien is dat een groot deel van hun inkomsten weg gooien.

Los daarvan is het inderdaad een optie om uitnodigen enzo uit te zetten wat ook wel is gebeurd.
Echter is voor inno ook van cruciaal belang dat dit wel mogelijk blijft op een groot aantal werelden omdat nieuwe spelers werven vaak begint met een vriend is uitnodigen om samen met je te spelen.

de 1:30 regel was vroeger de standaard en helemaal vroeger was er niet eens een begrenzing zou dat sws graag weer terug zien wat een waardeloze setting is dat net als moraal :tongue:
 
Reactiescore
15
Laten we ons eerst maar is afvragen hoe t mogelijk is dat Cas 9 t/m 11 compleet vergald wordt door dezelfde spelers in dezelfde stammen vrienden clubje
Maakt geen bal uit hoeveel BB er zijn t verhaal is t zelfde.
Hoe komen die spelers al op 3 casuals aan honderden duizenden premium waarmee ze bashen, versneld opbouwen en elk item spelletje leeg kopen (zie ranglijsten)
Dit zijn géén Dagobert ducks maar hebben die pp waarschijnlijk gewoon kado gekregen.. .. vraag me af hoe ze dit flikken.
Erg zielig dat juist de casuals kapot gemaakt worden bedoelt voor nieuwe spelers een kans te geven.
Hoeveel pp krijg je als moderators bv?
Krijg je onbeperkt veel items.

Dat dit een keer op een wereld gebeurt kan voorkomen.. maar 3 casuals achterelkaar is gewoon de doodsteek voor nieuwe en helaas ook wat trouwe wat minder bedeelde spelers.

Mvg Marcel

Make Casual Great Again
 
Reactiescore
1.136
Als mod krijg je een kleine vergoeding volgensmij gratis pa am en 400 pp per maand ofzo totaal niet relevant dus.
Hoe deze spelers aan pp komen weet ik niet houdt me niet bezig met casual maar kan je wel vertel dat je zonder veel moeite 50k pp per wereld kunt farmen in de start dus mja als er 4 werelden tussen elke casual start in zitten is dat al goed voor 200k pp meer dan genoeg om alles volledig te abussen maar voor iedereen even toegankelijk.
Of het het spel leuker maar denk het niet maar het is inno hun verdien model dus verwacht niet dat hier veel aan gaat veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
15
Bedankt voor de uitleg
Ik kom zelf ook op zulke getallen als ik me daarvoor inspan.
Echter dat is verre nog onvoldoende om enigszins mee te doen.
Dus t zal helaas nog vele male hoger zijn
En al helemaal lukt dat geen 3 casuals achter elkaar.. sterker nog 9 t/m 11 zij nog bezig.
Dus op 3 casuals met tonnen pp smijten door dezelfde spelers.
Is een bizarre reeks dat vragen oproept.
 
Bovenaan