Shakedown8 en zijn werkwijze

Reactiescore
3
Helaas hebben wij slecht nieuws.. De huidige nummer 1 van w78 staat hier met een TW onwaardige stijl. En wij voelen ons verplicht om dit te delen. Voor ons en onze lotgenoten.

Deze post heeft als doel een stukje gerechtigheid en het ware gezicht van Shakedown8 te laten zien. Deze post is geschreven voor hen die eerder met zijn handelswijze te maken hebben gehad. Ook richten we ons op alle andere geïnteresseerde met een hart voor TW en de vele spelers die ons vragen wat er is gebeurd. Het is een lange post waarin we een boekje opendoen, dus mocht je geen interesse hebben, bespaar jezelf de moeite. We hadden het uiteraard liever ingame opgelost, maar dit bleek niet mogelijk te zijn.

Het volledige en eerlijke verhaal
In een post waarin we een boekje opendoen, moeten we niet selectief zijn en selectief een paar hoofdstukken laten zien. We willen het gehele boek laten zien. Daarom beginnen we bij onszelf. Succes voor de lezers :)

Wij begonnen initieel als pp farmers. Na een paar dagen stonden we in de top 10 en hadden we 10k geïnvesteerd. Vervolgens zijn we pp gaan verkopen tot we 5k pp winst hadden. Op dat moment klapte de markt en was het voor ons niet meer rendabel om te verkopen. We stonden nog steeds in de top 50 en besloten daarom toch te gaan spelen, zonder pp iin te zetten. We wisten dat wij een achterstand hadden, maar dat maakt het spel voor ons niet minder leuk.

Op dat moment zaten wij in de stam IG en IL (zusterstammen). Een combinatie van pp farmers en pp abusers (noem ik ze maar voor het gemak).
Op 15 januari besloot de nummer 1 speler van onze gezamenlijke stam, .Lintouchable) zijn trein in te zetten. Alleen de top spelers hadden een trein op dat moment met gebruik van pp een trein. Op onderstaande afbeelding is te zien dat hij dat dorp dezelfde dag verloor aan Shakedown8, en de dag daarna zijn hoofddorp ook aan hem verloor.
prt scr lintouchable.png
Waarom noem ik dit? Omdat .Lintouchable direct riep dat dit een stab was en hij werd genaaid! We vertellen kort wat er is gebeurd volgens beide spelers.
.Lintouchable: Hij zegt dat hij en Shakedown8 een pbg hadden en ze vrienden waren., ondanks ze in een andere stam zaten. .Lintouchable liet aan shakedown8 zien dat hij een trein had en wanneer die aankwam op het dorp van big74. Shakedown8 heeft vervolgens .Lintouchable gebacktimed toen zijn troepen terugkwamen, en vervolgens beide dorpen geedeld. Hieronder de reactie van Shakedown8. Mijn mening: zeer twijfelachtig maar ontbreekt aan harde bewijzen.
prt scr shake lin.png

Tegelijk gebeurde er nog iets. Namelijk de rode draad van het verhaal: de strijd tussen IG en IL. Dit begon door de aanval en overname van Meurinho (Semper) op Mayor11 (IG)overname mayor en meurinho.png
Het bijzondere is dat zij een pbg hadden. Mayor11 vond het daarom een stab. Meurinho vond van niet. MAyor11 en Meurinho zouden samen in een stam gaan. Mayor besloot om naar IG te gaan. Meurinho heeft toen de aanname gedaan dat de pbg voorbij is en hij Mayor11 mocht aanvallen. Hiervoor heeft hij goedkeuring gehad van Semper. De bewijzen ontbreken, maar dit is wel de aanleiding tussen de strijd tussen Semper en IG en IL gedurende het spel.

Voor wat geografische duiding: IG en IL liggen centraal. Semper ligt zuidoost van IG en IL. Shakedown ligt ten westen. San-der is de meest westelijke speler en de buurman van shakedown8.

Door de strijd tussen deze twee stammen konden de spelers nauwelijks groeien. We lagen net te ver van elkaar af en hadden beide een duidelijk cluster. Onze omgeving groeide hard en wij stonden allemaal stil. We zagen dit aankomen en hebben daarom weer contact gezocht met Shakedown8.

In de volgende post hoe dit is gegaan (ivm te veel tekens voor dit bericht).

Spoiler 1 in volgend bericht



Deze post laat zien dat wij 2 targets hadden die dicht bij ons lagen, maar de mb's van shakedown8 bleken te zijn. We hebben een nap afgesloten voor 14 dagen en wij hebben de mb's met rust gelaten. We zouden elkaar leren kennen en vervolgens kijken wat er mogelijk is. Dit valt te lezen in de pm wisseling.

In de tussentijd bleek de strijd met Semper doorgaan en kon Shakedown8 hard groeien. Semper en onze stam groeide minder snel. Wij hebben geprobeerd het contact met Shakedown8 goed te houden. Zelfs toen hij erg kortaf reageerde of een aanval had gebacktimed op een nieuw dorp dat wij wilde pakken (dit heeft hij wel geannuleerd toen we dit hoorde). Dit is in de volgende post te lezen (ivm te veel tekens in dit bericht):

Spoiler 2 in volgend bericht


Hieruit blijkt dat er weinig tot geen initiatief komt van Shakedown8. We kregen al het vermoeden dat wij wellicht target zouden worden. Shakedown8 geeft ook aan dat hij de NAP wil aanhouden zoals deze nu is, zonder toekomstperspectief. De situatie op dit moment was dat Shakedown8 twee keer zo groot was dan de omgeving en de gemiddelde goede speler van onze stam en Semper. Aangezien wij op basis van deze pm's een rondvraag hebben gedaan bij onze omgeving hoe iedereen er diplomatiek voor stond. We hebben gekeken waar de spelers liggen en wie hun buurspelers en buurstammen zijn. We hebben dus ook geïnformeerd naar de banden die spelers hebben met Shakedown8. Op zich niet gek lijkt ons, de situatie in kaart brengen zodat wij een idee krijgen wat er gebeurd, wat wij kunnen verwachten en in de toekomst kunnen doen.

Wij ontvangen tot onze verbazing een PM waarin Shakedown8 de nap eenzijdig beëindigd wordt. Hieronder de bewuste PM. In de spoiler in volgend bericht lezen jullie het hele gesprek
opzeggen nap shakedown.png

Spoiler 3 in volgende bericht (het hele gesprek tussen ons en Shakedown8,)


Wij waren zeer verbaasd hierover. Niet dat Shakedown8 de NAP zo snel mogelijk wilde beëindigen en ons als target ziet na die 14 dagen, maar wel dat het op deze manier gaat. Zoals jullie kunnen lezen in de pm wisseling zijn wij van geen kwaad bewust. Sterker nog, we hadden liever met hem samengewerkt. Niet voor niets dat we zijn mb's die zeer makkelijke targets waren met rust hebben gelaten.

Ons stamgenoot en tevens buurman Martieniio93 kent Shakedown8 vanuit een vorige wereld. Hij zou eigenlijk zijn dorp beschikbaar stellen als hij klaar was met pp farmen. Maar hij besloot vrij snel net als ons door te spelen. Shakedown8 was alles behalve blij. Toch hebben zij contact gehouden. Shakedown8 heeft aan hem laten weten op basis van welke informatie hij de nap heeft verbroken. En dat is onderstaande printscreen. Meer wist hij niet.

reden opzeggen nap shake.jpg

Zoals we aangaven, willen we openheid van zaken geven. Dus in onderstaande spoiler het desbetreffende gesprek in zijn volledigheid. We eindigen iets later met de vraag of hij nog contact heeft gehad met Shake. Om te kijken of hij het zou toegeven of hij de info doorspeelde. We weten dat het deze pm is, aangezien we iedereen hebben aangeschreven en de pm hebben aangepast aan de omgeving.

Spoiler 4 in volgende post ivm te veel tekens in dit bericht.

Nogmaals, als dit niet meer kan, dan weten wij het ook niet meer. We spreken niet over een aanval. Hebben niet de intentie om aan te vallen. Helemaal niets. Enkel een verkenning hoe spelers en stammen tegen ons en onze buren aankijken. En waar we wellicht in de toekomst wat mee kunnen.

Wij hebben aangegeven niet akkoord te gaan met het opzeggen van de NAP en de 14 dagen te respecteren. We zien geen enkele aanleiding om de NAP op te zeggen. Er is niets verkeerds gedaan. Sterker nog. We zien vrijwel altijd dat als een nap of bg gaat eindigen de stammen en spelers polsen wat er mogelijk is, en vaak al aanvallen plannen als de termijn erop zit. Heel normaal. Dat hebben wij niet eens gedaan, verre van zelfs. Dat maakt het extra zuur.

De volgende ochtend werden we wakker met een hoop incommings van Shakedown8, zijn mb's en van de stam Semper. Ook onze stamgenoten kregen aanvallen binnen. Fakes, maar sommige ook edels. Een goed opgezette massa dus enkele uren na het eenzijdig opzeggen van de nap. Zie hieronder de overnames:

overnames na nap.png

Belangrijke noot: Wij hebben niet verdedigd. De def hebben we laten staan, de off weggestuurd. Uit principe.

De vraag die nu rest: heeft shakedown8 gedaan wat hij ons heeft verweten? Een aanval opzetten met de omgeving tegen de ander? Het lijkt er wel op.

Is Semper schuldig? wij vinden van niet. We hebben vanaf het begin van de wereld al een strijd met elkaar. Na de valse start met Mayor11 en Meurinho is dit een faire strijd geweest met onderling goed contact. We hemen het Semper niet kwalijk dat zij meedoen met een massa tegen ons, aangezien zij ons altijd al aanvielen. Semper wist ook niet wat er precies is gebeurd.

Dit blijkt uit de pm van de leider van Semper Tycoon960. Een speler die 3 belangrijke vragen voor ons wilde beantwoorden zodat wij een compleet beeld konden krijgen van de situatie en de rol van Shakedown8. Waarvoor veel dank! Hij had op dat moment nog niets van ons over de situatie gehoord en wist niet dat wij dit expliciet hiervoor zouden gebruiken.

antwoorden tycoon.png

Deze PM en de antwoorden bevestigen precies ons vermoeden. Shakedown8 had vrij snel nadat wij de NAP met hem hadden afgesloten een samenwerking met Semper afgesloten. Dit werd concreet gemaakt doormiddel van een massa op onze stam, waarbij shakedown8 ons dan niet zou aanvallen ivm de NAP. Normaal gesproken vind ik dit prima en moet dit ook kunnen. Dat is juist onderdeel van het spel en maakt het zo leuk! In dit geval vind ik dit NIET kunnen. Waarom? Omdat wij een paar dagen geleden een inventarisatie deden in de omgeving om een beter beeld van de regio te krijgen. Dit was de reden om de nap te beëindigen en paar uur later een massa op ons te gooien met zijn mb's en semper. Tegelijk had hij allang een samenwerking met Semper en wist hij dat wij vanaf dag 1 met hen in oorlog waren. Daarnaast plande hij nog aanvallen op onze stamgenoten en na de NAP op ons. Tegelijk hebben wij zijn mb's wel met rust gelaten en vroegen hem zelfs of we samen konden werken, aanvallen, afspraken hierover maken etc.

Wat hier is gebeurd is erg pijnlijk. Bovenal omdat Semper van geen kwaad bewust was. Zij grepen deze kans, want wij lagen ingesloten tussen Shakedown8 en Semper. Groot gelijk hebben ze! Om de woorden van shakedown8 richting ons te gebruiken: hij heeft juist de omgeving gesproken en plannen tegen ons gemaakt, geen intentie om vriendschappelijk band op te bouwen voor verder in het spel en heeft enkel gedacht hoe hij ons kon verslaan. Precies andersom zoals hij in zijn beschuldiging naar ons beschrijft dus!

Zijn mb's nemen wij niets kwalijk. Wij hebben nooit 1 woord met hen gesproken. Dit uit respect voor shakedown8 en de gemaakte afspraken. Ondanks zij makkelijk edelvoer voor ons waren, en ze ons goed konden helpen tegen bijv. Semper. Shakedown8 wilde dit niet, dit hebben wij gerespecteerd.

Laten we nog wat verder kijken. Hij heeft direct na het verbreken van de NAP, en een aantal uur voor de massa begon op ons, en een aantal andere van de stam, geïnformeerd bij onze buurman wat de status is. Hij heeft voortdurend contact met hem gehouden en gezocht naar informatie. Zij kenden elkaar al, en wij werden op de hoogte gehouden, dus hier is niets geks gebeurd. Behalve dat onze buurman Martien hem vroeg wat er is gebeurd en hij een onvolledig verhaal gaf. Dit kan gezien worden als stamgenoten tegen elkaar opzetten. Martien heeft dit ook zo ervaren en heeft Shakedown8 ook aangesproken dat dit niet netjes is (zowel bij .Lintouchable als bij ons).

Hij heeft dus contact met Martien, terwijl hij weet dat er over een paar uur een massa komt op ons, maar ook op Martien. Notabene Martien, met wie hij steeds contact heeft en al kent.

En inderdaad, de volgende ochtend kwam de voorspelde massa. Wij hadden hem verteld dat wij de NAP respecteren zoals die is en hem niet gaan aanvallen. We hebben niet verdedigd uit principe. Dit kost ons de wereld. Maar liever zo eindigen met een opgeheven hoofd, dan meegaan in zijn spel.

We hadden nog een paar dorpen over en wilde de jump maken naar de rim. We kregen nog een aantal aanvallen binnen op de paar dorpen die we hadden van mb's van Shakedown8 en Semper. We vroegen ons kleine stamgenoot The Bloody Butcher om def. Hij was tevens een soort leider (want die hadden we officieel niet). We vroegen hem omdat we veel met hem samenwerkte ivm def, de stam erg was uitgedund en omdat hij een full def speler is. Hij had als enige nog def en kreeg ook enkel fakes tijdens de massa. Toen gebeurde er iets bijzonders. Hij gaf aan dat hij ons niet mocht ondersteunen en niemand van onze stam mocht deffen Ook moest hij Semper met rust laten. In ruil kon hij de jump maken. We ontvingen deze reactie een paar uur nadat de massa is geweest, er nog veel aanvallen liepen, en de NAP nog geen 24u is beëindigd door Shake.

Hieronder de beschrijving van Butcher zelf. Op de dag van de massa, waarbij stamgenoten hard aan het strijden waren en wij probeerden te jumpen. Ook zie je de pm waarin Shakedown8 binnen 24u na eenzidig opzegging NAP en vlak na de massa butcher vraagt om mb te worden. Ook zie je dat hij vraagt aan Butcher om op dezelfde dag zijn stamgenoten aan te vallen. Gelukkig doet Butcher dit niet.

butcher discord.png


gesprek butcher shake mb worden.png

gesprek shake butcher aanval stamgenoot.png
(SlagerRobbie is Butcher, Simon speelt op shakedown8).

Net als Butcher kiezen veel spelers voor een mb rol, of de kant van de nummer 1 speler. Dit kan uit angst, of bijvoorbeeld juist lang te willen spelen op een wereld. Dag mag iedereen voor zichzelf bepalen. We gunnen Butcher ook het allerbeste en veel speelplezier op deze wereld! Wel vinden wij de rol van Shakedown8 hier zeer opmerkelijk. Namelijk iemand uit de stam waar wij in zitten, tijdens de massa, direct na het opzeggen van de NAP aanbieden om zijn mb te worden zodat hij veilig ligt, maar met de voorwaarde dat hij ons en de stam niet mag helpen. Gelukkig is Butcher zo eerlijk geweest om dit eerlijk te vertellen en mogen we hem. Anders had deze actie er nog gekker uit gezien als wij hier later achter gekomen waren. Ook hier heeft Shakedown een zeer twijfelachtige rol. Niet omdat dit verboden is, maar wel gelet op de reden waarom hij de NAP verbreekt.

Zelfs als Shakedown8 het vertrouwen in ons kwijt was, had hij kunnen ingaan op onze uitleg en verweer. Dat we echt van gene kwaad bewust waren. We hadden zelfs alle pm's die we naar andere spelers en stammen hebben gestuurd kunnen delen. Dan was er zoveel bewijs dat wij hem niet eens wilde aanvallen. Maar met de kennis van vandaag zien we dat het slechts een excuus was om de NAP te verbreken en ons aan te vallen, zonder dat wij ook maar iets terug konden doen. En de beschuldigingen naar ons waren vals zoals je kan zien, maar hij deed alles waarvan hij ons beschuldigd zelf, maar dan keer tien.

Alles bij elkaar opgeteld maakt dit een zeer kwalijke zaak en worden de TW spelers met een hart voor het spel veel pijn gedaan. Niet alleen wij, maar ook anderen. We hebben al veel berichten ontvangen van spelers die hier van balen en niet oke vinden. Ook spelers die in het verleden met shakedown8 hebben gespeeld. Wij gaan daar niet over oordelen, maar willen deze kwalijke zaak aan het licht brengen, en niet zomaar aan ons voorbij laten gaan. Want dan is iedereen het over een paar dagen weer vergeten.

We vragen jullie niet om rechter te spelen, of om Shakedown8 aan te vallen. We willen dit verhaal delen en iedereen mag zelf bepalen wat ze met de informatie doen. Wij vinden in ieder geval dat spelers als Shakedown8 geen meerwaarde zijn voor TW, en hopen dat iemand die op deze manier speelt de wereld niet wint.

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust!.
En respect voor het lezen van dit verhaal. Heeft je toch weer wat kostbare tijd gekost. Maar hopelijk heeft het je ook wat opgeleverd! Voor ons in ieder geval een stukje gerechtigheid :)

Met hartelijke TW groet,
Team San-der
 
Reactiescore
3
Spoiler 1:
San-der 16.01.21 18:32

Een vraagje.. zou je interesse heb en in een gezamenlijke actie?

Grz Sander

Shakedown8 16.01.21 18:33

misschien op termijn maar momenteel al adels aan het rammen mijn groei te kunnen bijbenen

San-der 16.01.21 19:14

Oke snap ik je gaat als een speer.

Wellicht voor jou ook interessant. Als we namelijk samen aanvallen, is de kans groter dat het lukt. Hem namelijk al wel 2 targets voor ons op het oog

Shakedown8 16.01.21 19:16

Wellicht kom ik er op terug maar ik zit goed voor de aankomende dagen. het zal dit tempo nog ff blijven.

San-der 16.01.21 19:17

Oke is goed!

Grz sander

Shakedown8 16.01.21 21:47

Welk target heb je op het oog BTW, mocht ik rap en voorspoedig het huidige hebben opgeadelt vind ik een aktie samen best leuk.

San-der 16.01.21 22:02

Is wel vertrouwelijk he

Je mag onze kaarten best zien als we het samen oppakken of je het niet gebruikt ofcourse

Maar wij vertrouwen je wel eerlijk gezegd!

San-der 16.01.21 22:02

Om bij jouw mooie poker metafoor te blijven haha

Shakedown8 16.01.21 22:05

Houdt je kaarten maar dicht omtrent stam materiaal, ik weet niet wat we als stam gaan doen we hebben 4 leden dus daarin is het delen van info niet waterproof.

Maar 1 op 1 zaken omtrent een gezamenlijke aktie wil ik best aanhoren op zijn minst. Dat is zo en zo vertrouwelijk.

Ik zie jullie ook niet als vijand. Martieniio zeker niet die hielp ons mooi op w77. Aardige speler.

Verder wil ik de onderlinge strijd niet verder verpesten. Heb zoiets zoek het maar uit ten oosten van ons.

San-der 16.01.21 22:30

Klinkt goed!

Martien en wij werken erg goed samen, dus dat is erg positief!

Oke ons olan is tegelijk de 2 spelers van happy aanvallen. Ik zit op tel dus even geen bb codes. Maar links naast ons zit een speler van 3,5k van de stam happy en iets eronder bij jouw nieuwe dorpen ligt er eentje van 6k.

Als we die 2 tegelijk aanvallen kunnen ze elkaar niet helpen. Recap of deffen. Jij pakt dan 6k want ligt gunstiger voor jou en wij de 3,5k.

Hoop dat je het een beetje begrijpt zonder de bb codes haha.

Grz sander

Shakedown8 16.01.21 22:34

He san-der dat zijn mijn co spelers die nu optreden als mb.

Hopelijk kan je hun sparen.

Daar heb ik best een NAPje voor over.

San-der 16.01.21 23:11

Uhm ja als jij dat graag wil zullen we een ander doel zoeken. Even rondkijken naar een ander leuk target. Heb jij nog wat intel uit de regio die nuttig kan zijn voor ons?

Imre

Shakedown8 16.01.21 23:12

Allereerst dank voor deze reactie, die wordt erg gewaardeerd.

Ik zal morgen even kijken of ik wat aan intel voor je regelen kan.

-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 16.01.21 23:14

Geen probleem.

Bedankt, wordt tijd dat we hierzo ook wat gaan groeien, met dat geklooi in onze stam(men) willen we ons graag zelf kunnen redden

Shakedown8 16.01.21 23:17

Ik wil je toch graag een NAP aanbieden als dit teken van vriendschap, omtrent mijn mb's te sparen.

Laten we eerst 14 dagen afspreken zodat we die tijd kunnen gebruiken elkaar te leren kennen. en dan heb jij ff wat safe aan deze zijde.

Zolang we elkaars clusters respecteren.

Weet niet hoe deze wereld lopen gaat onze stam is klein en hoeft maar 1 speler gesloopt te worden van onze stam en alles is weer anders.

San-der 16.01.21 23:18

Die nemen wij graag aan! Bedankt daarvoor.

Inderdaad, elke dag veranderen er weer iets en is de situatie 180 graden anders.

We houden zeker even contact, nu even op zoek naar een mooi 3e dorp.

Spoiler 2:
San-der 18.01.21 11:27

Jullie gaan echt hard zeg, niet normaal meer haha!

Hoe is het eigenlijk met de mb's? Heb je er nog meer bij ons liggen? Denk wel handig om te weten voor we elkaar perongeluk aanvallen haha.

Grz sander


Shakedown8 18.01.21 12:28

happy. is deels mijn mb stam deels draggy



San-der 18.01.21 12:29

Ik zal ze even markeren op de kaart, dan zal ik ze vermijden



Shakedown8 18.01.21 12:30

dank je wel.


San-der 18.01.21 12:33

Kunnen ze soms ook helpen met bijv een fake scout oid voor ons account denk je?


Shakedown8 18.01.21 12:34

nee, dat heb ik liever niet.


San-der 18.01.21 12:45

Oke.

Maar wat wil je wel?

Wij hadden je mb anders namelijk al wel geedeld natuurlijk. Maar aangezien we met jou willen samenwerken maken we een gebaar door die meteen met rust te laten zonder vragen te stellen of andere eisen of wensen.

In de pm's ben je nogal kort van stof. Voor mijn gevoel iets te kort. We kunnen je niet echt polsen of je nu echt oprecht geinteresseerd bent om samen te werken, of dat je ons gewoon ziet als een target die je nog even met rust laat zonder dat wij je lastig vallen. Het lijkt een beetje op dat laatste nu en dat zou erg jammer zijn.

Vandaar dat ik de vorige vraag stelde omdat de gesprekken die wij starten meteen eindigen met een korte zin van jouw kant. En er 2 spelers naast ons liggen die steeds groter worden en onder jou vallen.

Grz sander


Shakedown8 18.01.21 12:46

kom er vanavond op terug.


San-der 18.01.21 12:47

Hmm


Shakedown8 18.01.21 12:47

werk vandaar kort van stof

San-der 18.01.21 12:49

Oke is goed, snap ik! Werkse

Grz Sander


Shakedown8 18.01.21 17:28

He sander,

Ben meestal vrij druk en probeer dan toch vlot een antwoord te geven enkel dat komt dan misschien verkeerd over.

Ik weet echt nog niet hoe en wat de toekomst brengt tussen ons.

Enkel kan ik zeggen dat we beide in verschillende stammen zitten en samen een NAP overeengekomen zijn voor 14 dagen. Dit heeft voor beide partijen uiteraard voor en Nadelen.

Als de NAP vervallen is en er geen nieuwe wordt afgesproken is het natuurlijk vrij om elkaar aan te vallen.

Op het moment ben ik content met de huidige afspraken.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

Shakedown8 18.01.21 22:00

Jemig wat gebeurd er daar.

San-der 18.01.21 22:02

Hoe bedoel je?

Shakedown8 18.01.21 22:02

Lopen mensen jullie stam uit.

San-der 18.01.21 22:02

Oh joh, ik zie het ja. Was me nog niet eens opgevallen

Shakedown8 19.01.21 08:21

Liggen jullie zwaar onder vuur?

San-der 19.01.21 08:37

Ja en nee, wordt gewoon teveel gemist en te laat gereageerd met die nacht aanvallen

Shakedown8 19.01.21 08:51

Vind wel rot voor jullie dat het gewoon niet lijkt te lopen. Biscotti starte echt heel rap en die united masters leek mij wel een toppertje met snelle rim bezetting.


San-der 19.01.21 08:53

Nee ideaal kun je het zeker niet noemen zo. Biscotti heb ik niet vanaf dorp 1 gevolgd maar wss een pp start en UM die weg zou gaan was ook te verwachten, speelden puur voor zichzelf, dus Sander en ik moeten maar eens kijken hoe we dit goed kunnen aanpakken


San-der 19.01.21 17:43

Hey.

[player]NioGlix01[/player], deze speler beweert dat jij een edel achter mijn aanvallen op hem zet. Neem aan dat hij dat bluft aangezien wij een nap hebben?

Shakedown8 19.01.21 17:44

ik heb geannuleerd omdat ik het een vreemde bewering van hem vond


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

Shakedown8 19.01.21 17:44

succes met het dorp


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 19.01.21 17:46

Bedankt, ben je nu onze directe buurman

Dacht ik stuur je even berichtje want leek me 100% bluf van hem of tweede optie zou zijn dat hij puur gezegd had dat hij edels kreeg en niet van wie

Shakedown8 19.01.21 17:47

eerst bedankt hij mij voor het wegspelen van zijn vijand naast hem, daarna er komt een trein binnen met een half uur in NJa gelukkig sprak hij dan de waarheid vind het wel vreemd gezien hij mij vraagt jou aan te vallen.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 19.01.21 18:08

Ja klopt, hij begon ook tegen ons over zn buurman wegspelen, had net mn aanval 30 seconden lopen toen jij het dorp pakte, dus die annuleerde ik meteen.

Hij is nogal pissed dat we hem nu aanvallen, toch goed dat ik je berichtje stuurde haha

Spoiler 3 in volgende post ivm aantal tekens

Spoiler 4:


San-der 20.01.21 08:36

Goedemorgen,

Wellicht heb je ons al gezien op de kaart.. we hebben namelijk een gezamenlijke deler: [PLAYER]shakedown8[/PLAYER].

Niet zomaar de eerste de beste, maar op dit moment de nummer 1 van de wereld.

Ik was benieuwd hoe jullie erin staan als stam en jij als speler en zijn buurman.

Grz Sander

ruizcv 20.01.21 10:58

Buenos dias,

Die is zeker moeilijk te missen. Voor alsnog behalve de dreiging weinig van gezien behalve wat intermezzo met jullie stamlid tijd terug. Heb wel wat gehoord maar hoe zat dat nou? Was dat een stab?

En wat heb je in gedachte? ;)

Carlos

San-der 20.01.21 11:34

Hey,

Ja dat was een bijzonder verhaal.. ik snap het nog steeds niet helemaal want de verhalen verschillen..ze hadden iig afspraken wat volgens mij een pbg was. En opeens was lintouchable weg en had shake hem geedeld.

Volgens mij is het niet allemaal even zuiver gegaan, maar of het een stab was weet ik niet.

Ik ben bezig met een inventarisatie wat er mogelijk is om onze opties in beeld te brengen. Nog geen concreet plan ofzo. Op dit moment is shake geen dreiging, maar we hebben gezien dat het snel kan veranderen. Dus beter goed voorbereid en een goede keuze maken dan achteraf balen dat we passief zijn geweest.

Grz Sander

ruizcv 20.01.21 11:48

Duidelijk. Die situaties zijn altijd een beetje grijs.

Mee eens. Heb je nog meer contacten gelegd?

San-der 20.01.21 11:52

Klopt, beter om niet te oordelen als we de info niet hebben haha

Ja we zijn bezig, diplomatie brengt ons soms verder dan aanvallen sturen he haha

ruizcv 20.01.21 11:54

Daarom haha.

Goed. Laat maar weten

San-der 20.01.21 11:54

Komt in orde

San-der 21.01.21 13:41

Hey,

Shake nog gesproken?

Grz Sander

ruizcv 21.01.21 14:34

Ik niet echt. Jullie?
 
Reactiescore
3
Spoiler 3:

Shakedown8 09.01.21 10:03
He San-der,

Ben benieuwd of wij elkaar kennen van andere werelden?

groeten Daniel

San-der 09.01.21 10:04
Goede vraag, hoe komen we daar achter?

Shakedown8 09.01.21 10:05
Misschien heb je ook op andere acc's gespeeld dan san-der als co bijv?

San-der 09.01.21 10:05
Dat heb ik op w66 nog gedaan, voor de rest weinig

Shakedown8 09.01.21 14:59
Zou je een goede recruit zijn?

San-der 09.01.21 15:00
Dat ligt eraan wat je van je recruits verwacht

Shakedown8 09.01.21 15:03
Activiteit, gezelligheid teamgeest, de pro egospelers zijn niet echt iets voor mijn idee van een stam.

Activiteit mbt co spelers in een later stadia is ook erg belangrijk

San-der 09.01.21 15:04
Kom er op terug

Shakedown8 10.01.21 15:02
Niet onder de indruk van de stam van lintouchabe die hij voor ogen had.

San-der 10.01.21 15:03
Jij bent niet onder de indruk?

Shakedown8 10.01.21 15:03
hoe bedoel je,ik dacht dat je geen interesse had in een gezamenlijke stam.

San-der 10.01.21 15:04
Nvm, denk dat we wat anders bedoelen haha

Shakedown8 10.01.21 15:05
Ik heb lintouchable benaderd gezien ik histoie met hem heb op w47 hij melde een stam te maken, enkel jij had geen interesse en daarom klapte het idee.

nja nvm, ik zit nog wel ff goed zo.

Shakedown8 10.01.21 15:06
ik ken de acc's niet stuk voor stuk enkel een pp boost lijst zou mij ook niet echt overtuigen.

San-der 10.01.21 15:20
Hmm oke.

Op het moment zijn veel mensen bezig met stammen en joinenn etc.

Wij krijgen ook veel aanbiedingen. En geen jdee waar potentie in zit en waar niet m. We hebben zelf geen haast

Shakedown8 10.01.21 15:22
Ik houdt het ook bij deze premade. Dit is voorbereid en gros van de pp spenders hier zijn 2 weken actueel en daarna stellen ze niets voor.

San-der 10.01.21 15:24
Klopt.

Wij bekijken ook altijd na 2 weken hoeveel potentie accounts hebben en wie at doet. Wereld is pas net begonnen :)

Shakedown8 10.01.21 15:25
2 weken is wel lang op deze wereld denk dat gros al adelt na de bescherming vervalt.

Shakedown8 10.01.21 15:26
Maar wel verstandig. Ik bemerkte dat sentiment van eerdere wereld mij wat liet dragen na een andere stam, enkel dan zie ik weer hoe broos zoiets is en ben ik er ook wel weer klaar mee.

Daniel

San-der 10.01.21 15:39
Ja helemaal waar hoor. En iedere wereld is toch weer anders. Nieuwe buren etc. En de ene wereld kan iemand veel inzet hebben en andere niet. De ene zijn goed in de beginfase andere in late game

Shakedown8 10.01.21 18:46
San-der gezien je goed op ons overkomt en ik denk dat je meer in je mars hebt dat pp boosten zou ik je graag uitnodigen zonder strings attached.

Dit houd zeker niet in dat er daarna geen definitieve keuze voor een stam gemaakt kan worden.

Denk dat er in die setting wat opener gesproken kan worden en we niet direct een target op elkaars rug hoeven zetten.

Daniel

San-der 10.01.21 18:48
We gaan overleggen!

Shakedown8 10.01.21 22:22
Overleg gehad zie ik.

San-der 10.01.21 22:23
Sorry, dit leek obs voor nu se betere optie.

Shakedown8 15.01.21 13:03
flinke oorlog zie ik met semper.

San-der 15.01.21 13:07
Ja zoiets haha

San-der 15.01.21 16:45
Sorry dat we trouwens niet direct reageerde op je voorstel. Mijn fout! Spelen met meer en in de communicatie had ik het verkeerd doorgegeven haha!

Nee we hebben jou nooit als target oid gezien, jullie ons wel?

Ja onze stam is druk bezig. Wij hebben ons gezien de ligging wat afzijdig gehouden. Looptijden van 7u met edels is te makkelijk deffen met zoveel spelers bij elkaar. En anders recappen.

Jullie gaat ook lekker zie ik he :)

Shakedown8 15.01.21 16:53
ik reageer na etenstijd ff, zalmpje in de pan

San-der 15.01.21 16:55
Oeh, smakelijk!

Shakedown8 15.01.21 17:53
Omtrent target, ik ben eerst kortbij aan het adelen, om voeten aan de grond te krijgen.

Het is een ieder vrij zijn keuzes tot een stam te maken. Persoonlijk snap ik niet dat vanuit eerste perspectief bewezen historie achterblijft op PP boost starters.

Mij verwonderd het ook niet dat acc. als act of divinity e.d. nu spelend binnen semper die strijd gaan winnen.

Uiteindelijk werd ik nog gevraagd sort van voor IG want IL zat vol. Ik zie mezelf zo en zo niet als 2e stam materiaal.

Uiteraard geen beeld van wie er exact spelen binnen IL misschien is het intern wel bekend en zijn het toppers met een nieuw acc.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 15.01.21 18:14
Verstandige keuze hoor snap ik volledig.

Wij hechten ook niet zoveel waarde aan een tweede keus qua stam etc. Onze buurman wilde graag een keuze maken en we wilde bij hem blijven in de beginfase.

Stemper heeft wel aantal goede spelers. Die van ons liggen wat verder weg. Doe je niets aan. Dat is ook de reden waarom wij niet alles zomaar erop gooien. Focussen ons ook op dichter in de buurt. Het spel is pas net begonnen ook!

Shakedown8 15.01.21 18:16
firefox... mooie csnipe ;)


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 15.01.21 20:17
Heb even hulp nodig wat je bedoelt haha

Grz sander

Shakedown8 15.01.21 20:18
Ah excuus die was voor een ander bedoelt san-der.
zie het nu pas.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 16.01.21 11:27
Wow jij bent snel gegaan!

Lin even met de grond gelijk gemaakt.. knap gedaan hoor

Shakedown8 16.01.21 11:29
Niet perse knap was een flinke blunder van lintouchable,

hij wilde showen met zijn trein, en pmt mij 7 min voor aankomst zijn aankomsttijden. Waarom weet ik niet denk gewoon wat showen dus.

Ik recap en backtime de boel, hij boos. En ik heb er ook geen lol aan gehad.

tis als poker in mijn hoofd iemand laat zijn hand zien en raised de pot, ik fold niet met een winnende hand omdat iemand zijn kaarten showed.

San-der 16.01.21 11:30
Goede metafoor.

Ik hoorde van mijn co al wel zoiets maar had zelf nog niet echt gelezen allemaal.

Ja al was het easy, blijft toch een mooie move. 2 mooie dorpen erbij zeg je natuurlijk geen nee tegen :)

Shakedown8 16.01.21 11:35
Het doet me zeer omdat daan het als een stab zag terwijl we alles voorbereid hadden alles geclaimed om hem heen voor berichtenbox bij overname op claim.

dus nu heb ik 7 min meer tijd gehad om deze move te doen.

Ik heb Daan vanaf dag 1 al gevraagd samen in een stam te komen hij heeft mij ogenschijnlijk te licht bevonden en ging met een stel noob pp booster puur op punten een stam beginnen.

Ik heb deelname aan een 2e stam geweigerd omdat ik mezelf top 10 materiaal acht en geen 2e stam materiaal.

Shakedown8 16.01.21 11:37

nja krijg je mijn backtime taktiek kado maar zo werkt het.

eerst dacht ik eerlijk dat hij mij wilde cheaten met die intel, dus san-der aub doe dat nooit bij mij.

San-der 16.01.21 11:38
Hmm ja begrijp ik wel.. er wordt ook snel stab geroepen he.. de vraag is tegenwoordig wanneer je dat echt doet en wanneer niet.

Voorbeeld was dat semper lid mayor11 aanviel met edels terwijl ze pbg hadden. Dat vind ik wel een stab

Ja wij wezen dat idee ook af van die stam over de hele wereld. Liever contact met een paar goede buren.

Normaal nemen we zelf initiatief maar nu dachten we: we doen het eens niet. Ik moet zeggen dat het resultaat niet erg positief is tot nu toe haha..

San-der 16.01.21 18:32
Een vraagje.. zou je interesse heb en in een gezamenlijke actie?

Grz Sander

Shakedown8 16.01.21 18:33
misschien op termijn maar momenteel al adels aan het rammen mijn groei te kunnen bijbenen

San-der 16.01.21 19:14
Oke snap ik je gaat als een speer.

Wellicht voor jou ook interessant. Als we namelijk samen aanvallen, is de kans groter dat het lukt. Hem namelijk al wel 2 targets voor ons op het oog :)

Shakedown8 16.01.21 19:16
Wellicht kom ik er op terug maar ik zit goed voor de aankomende dagen. het zal dit tempo nog ff blijven.

San-der 16.01.21 19:17
Oke is goed!

Grz sander

Shakedown8 16.01.21 21:47
Welk target heb je op het oog BTW, mocht ik rap en voorspoedig het huidige hebben opgeadelt vind ik een aktie samen best leuk.

San-der 16.01.21 22:02
Is wel vertrouwelijk he :)

Je mag onze kaarten best zien als we het samen oppakken of je het niet gebruikt ofcourse :)

Maar wij vertrouwen je wel eerlijk gezegd!

San-der 16.01.21 22:02
Om bij jouw mooie poker metafoor te blijven haha

Shakedown8 16.01.21 22:05
Houdt je kaarten maar dicht omtrent stam materiaal, ik weet niet wat we als stam gaan doen we hebben 4 leden dus daarin is het delen van info niet waterproof.

Maar 1 op 1 zaken omtrent een gezamenlijke aktie wil ik best aanhoren op zijn minst. Dat is zo en zo vertrouwelijk.

Ik zie jullie ook niet als vijand. Martieniio zeker niet die hielp ons mooi op w77. Aardige speler.

Verder wil ik de onderlinge strijd niet verder verpesten. Heb zoiets zoek het maar uit ten oosten van ons.

San-der 16.01.21 22:30
Klinkt goed!

Martien en wij werken erg goed samen, dus dat is erg positief!

Oke ons olan is tegelijk de 2 spelers van happy aanvallen. Ik zit op tel dus even geen bb codes. Maar links naast ons zit een speler van 3,5k van de stam happy en iets eronder bij jouw nieuwe dorpen ligt er eentje van 6k.

Als we die 2 tegelijk aanvallen kunnen ze elkaar niet helpen. Recap of deffen. Jij pakt dan 6k want ligt gunstiger voor jou en wij de 3,5k.

Hoop dat je het een beetje begrijpt zonder de bb codes haha.

Grz sander

Shakedown8 16.01.21 22:34
He san-der dat zijn mijn co spelers die nu optreden als mb.
Hopelijk kan je hun sparen.
Daar heb ik best een NAPje voor over.

San-der 16.01.21 23:11
Uhm ja als jij dat graag wil zullen we een ander doel zoeken. Even rondkijken naar een ander leuk target. Heb jij nog wat intel uit de regio die nuttig kan zijn voor ons?

Imre

 
Reactiescore
1.918
1611420738659.png
 
Reactiescore
3
Shakedown8 16.01.21 23:12
Allereerst dank voor deze reactie, die wordt erg gewaardeerd.

Ik zal morgen even kijken of ik wat aan intel voor je regelen kan.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 16.01.21 23:14
Geen probleem.

Bedankt, wordt tijd dat we hierzo ook wat gaan groeien, met dat geklooi in onze stam(men) willen we ons graag zelf kunnen redden

Shakedown8 16.01.21 23:17
Ik wil je toch graag een NAP aanbieden als dit teken van vriendschap, omtrent mijn mb's te sparen.

Laten we eerst 14 dagen afspreken zodat we die tijd kunnen gebruiken elkaar te leren kennen. en dan heb jij ff wat safe aan deze zijde.

Zolang we elkaars clusters respecteren.

Weet niet hoe deze wereld lopen gaat onze stam is klein en hoeft maar 1 speler gesloopt te worden van onze stam en alles is weer anders.

San-der 16.01.21 23:18
Die nemen wij graag aan! Bedankt daarvoor.

Inderdaad, elke dag veranderen er weer iets en is de situatie 180 graden anders.

We houden zeker even contact, nu even op zoek naar een mooi 3e dorp.

Shakedown8 16.01.21 23:19
Coördinaten: 515|520

deze misschien ik pak morgen ook wat van deze stam, gaven elkaar geen o.s. bij een vorige run.

San-der 16.01.21 23:20
Bedankt, we gaan morgen even kijken wat er lukt

Shakedown8 16.01.21 23:20
Coördinaten: 519|530 deze is mooier en richting rim maar weet jullie lijnen niet

San-der 16.01.21 23:21
Haha in deze stam zijn die er niet, enige wat hier is is pure paniek ivm semper

Shakedown8 16.01.21 23:23
Misschien is het beter als je samen met martieniio een stam opricht.

Of overstapt naar IL gezien je nu een NAP op zak hebt;)

San-der 16.01.21 23:25
Ja samenwerking met Martien gaat al lekker, goede buur als hem is nu erg waardevol.

Hahah IL zal niet beter zijn vrees ik:joy:

Shakedown8 16.01.21 23:27
Is de ambitie voor jullie wereldwinst of de wereld uitspelen.

San-der 16.01.21 23:29
Als ik heel eerlijk ben was onze ambitie deze wereld pp farmen, maar de beurs is gigantisch snel ingeklapt.

Voor nu gaan we weer lekker proberen te knallen en wie weet zit er nog wel een mogelijkheid op winst in, ondanks onze slechte start

Shakedown8 17.01.21 17:28
je zit in elk geval nu wel in de nr1.stam.

San-der 17.01.21 17:45
Ja klopt haha. Al zegt dat natuurlijk helemaal niks

San-der 18.01.21 11:27
Jullie gaan echt hard zeg, niet normaal meer haha!

Hoe is het eigenlijk met de mb's? Heb je er nog meer bij ons liggen? Denk wel handig om te weten voor we elkaar perongeluk aanvallen haha.

Grz sander

Shakedown8 18.01.21 12:28
happy. is deels mijn mb stam deels draggy

San-der 18.01.21 12:29
Ik zal ze even markeren op de kaart, dan zal ik ze vermijden

Shakedown8 18.01.21 12:30
dank je wel.

San-der 18.01.21 12:33
Kunnen ze soms ook helpen met bijv een fake scout oid voor ons account denk je?

Shakedown8 18.01.21 12:34
nee, dat heb ik liever niet.

San-der 18.01.21 12:45
Oke.

Maar wat wil je wel?

Wij hadden je mb anders namelijk al wel geedeld natuurlijk. Maar aangezien we met jou willen samenwerken maken we een gebaar door die meteen met rust te laten zonder vragen te stellen of andere eisen of wensen.

In de pm's ben je nogal kort van stof. Voor mijn gevoel iets te kort. We kunnen je niet echt polsen of je nu echt oprecht geinteresseerd bent om samen te werken, of dat je ons gewoon ziet als een target die je nog even met rust laat zonder dat wij je lastig vallen. Het lijkt een beetje op dat laatste nu en dat zou erg jammer zijn.

Vandaar dat ik de vorige vraag stelde omdat de gesprekken die wij starten meteen eindigen met een korte zin van jouw kant. En er 2 spelers naast ons liggen die steeds groter worden en onder jou vallen.

Grz sander

Shakedown8 18.01.21 12:46
kom er vanavond op terug.

San-der 18.01.21 12:47
Hmm

Shakedown8 18.01.21 12:47
werk vandaar kort van stof

San-der 18.01.21 12:49
Oke is goed, snap ik! Werkse

Grz Sander
 
Reactiescore
3
Shakedown8 18.01.21 17:28
He sander,

Ben meestal vrij druk en probeer dan toch vlot een antwoord te geven enkel dat komt dan misschien verkeerd over.

Ik weet echt nog niet hoe en wat de toekomst brengt tussen ons.

Enkel kan ik zeggen dat we beide in verschillende stammen zitten en samen een NAP overeengekomen zijn voor 14 dagen. Dit heeft voor beide partijen uiteraard voor en Nadelen.

Als de NAP vervallen is en er geen nieuwe wordt afgesproken is het natuurlijk vrij om elkaar aan te vallen.

Op het moment ben ik content met de huidige afspraken.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

Shakedown8 18.01.21 22:00
Jemig wat gebeurd er daar.

San-der 18.01.21 22:02
Hoe bedoel je?

Shakedown8 18.01.21 22:02
Lopen mensen jullie stam uit.

San-der 18.01.21 22:02
Oh joh, ik zie het ja. Was me nog niet eens opgevallen

Shakedown8 19.01.21 08:21
Liggen jullie zwaar onder vuur?

San-der 19.01.21 08:37
Ja en nee, wordt gewoon teveel gemist en te laat gereageerd met die nacht aanvallen

Shakedown8 19.01.21 08:51
Vind wel rot voor jullie dat het gewoon niet lijkt te lopen. Biscotti starte echt heel rap en die united masters leek mij wel een toppertje met snelle rim bezetting.

San-der 19.01.21 08:53
Nee ideaal kun je het zeker niet noemen zo. Biscotti heb ik niet vanaf dorp 1 gevolgd maar wss een pp start en UM die weg zou gaan was ook te verwachten, speelden puur voor zichzelf, dus Sander en ik moeten maar eens kijken hoe we dit goed kunnen aanpakken

San-der 19.01.21 17:43
Hey.

[player]NioGlix01[/player], deze speler beweert dat jij een edel achter mijn aanvallen op hem zet. Neem aan dat hij dat bluft aangezien wij een nap hebben?

Shakedown8 19.01.21 17:44
ik heb geannuleerd omdat ik het een vreemde bewering van hem vond


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

Shakedown8 19.01.21 17:44
succes met het dorp


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 19.01.21 17:46
Bedankt, ben je nu onze directe buurman

Dacht ik stuur je even berichtje want leek me 100% bluf van hem of tweede optie zou zijn dat hij puur gezegd had dat hij edels kreeg en niet van wie

Shakedown8 19.01.21 17:47
eerst bedankt hij mij voor het wegspelen van zijn vijand naast hem, daarna er komt een trein binnen met een half uur in NJa gelukkig sprak hij dan de waarheid vind het wel vreemd gezien hij mij vraagt jou aan te vallen.




-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 19.01.21 18:08
Ja klopt, hij begon ook tegen ons over zn buurman wegspelen, had net mn aanval 30 seconden lopen toen jij het dorp pakte, dus die annuleerde ik meteen.

Hij is nogal pissed dat we hem nu aanvallen, toch goed dat ik je berichtje stuurde haha

Shakedown8 21.01.21 13:10
Goedendag Sander,

Ik was onaangenaam verrast toen ik screens te zien kreeg dat u mijn omgeving tegen mij op probeert te zetten in een gezamenlijke aanval.
Gezien de insteek van de NAP was elkaar te leren kennen en eventueel vriendschappelijk door te spelen.

Nu in mijn optiek dit vertrouwen zwaar beschaamt is verbreek ik per direct de NAP.
Dat ik u dit netjes meld ipv dit stiekem aan te vangen vind ik eigenlijk meer dan ik zou moeten doen.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 21.01.21 13:18
Hey shake,

Dit verbaasd mij zeer.. maar toch ook weer niet.

We probeerden een samenwerking met je aan te gaan, verder dan enkel een nap waarbij jij ons na 14 dagen kan aanvallen als het je uitkomt. We kregen weinig reactie van je. Na meerdere pogingen gaven wij dit ook aan.

Vervolgens hebben wij besloten om dit gegeven te accepteren en de rest van de regio te polsen. Wij weten dat een speler met een account als jij zeer goed contact hebt van de omgeving en allerlei afspraken heeft. Wij wilden dit in beeld brengen.

En dit hebben wij gedaan. Puur polsen hoe spelers tegen jou en andere stammen staan. Niet alleen gericht op jou, maar ook op andere stammen afhankelijk van de ligging. De info die jij hebt klopt dus niet helemaal.

En we zijn er inderdaad achtergekomen dat jij veel afspraken hebt, en wij niet zeker zijn van onze plek. Sterker nog, we denken dat jij ons als target ziet als het jou uitkomt. Zo communiceer je tenminste met ons.

Dit zie ik als een slecht excuus om ons aan te vallen en de nap te beeindigen. Ik haal liever geen oude koeien uit de sloot, maar wij hebben geen moment moeilijk gedaan over lintouchable en jullie gedoe en verschillende verhalen. Wij keken vooruit en zagen veel kansen.

Dus nogmaals, wij zijn geen seconde bezig geweest met jou aan te vakken of te plannen (dat zie je in de pm's heel goed terugkomen), en zijn onze omgeving in kaart aan het brengen. Dit hebben we gedaan aangezien jij alles afhoudt wat wij doen of evt willen.

Dus die nap breken zegt niets over ons maar over jou. Ook zomaar oordelen. Ik zou het even een uurtje te laten bezinken en dit in afweging te nemen. Dan weet je hoe wij erin staan en dan hoop ik op een faire afweging en ook openheid en eerlijkheid, zoals wij vanaf dag 1 doen.

Grz sander

Shakedown8 21.01.21 13:25
Het zegt ook zeker wat over mij. Dat ik je direct aanspreek op wat er rond gaat en dat de consequenties zijn.

u hebt mijn antwoord.

U mag oordelen over lintou hij vond ons niet waardig als stamgenoot maar wel goed genoeg te pronken met zijn trein pochen kijk mij.

Nja kijk maar 2 uur later was hij weg.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 21.01.21 13:31
Is dit een dreiging?

We hebben het nooit over lin gehad verder. Enkel vooruit gekeken. Jullie tegen zijn verhaal, kan gebeuren. Maar laat het niet weer die kant opgaan met ons. Zo wil je geen tw spelen toch??

Wees eens eerlijk: dit is een excuus he? En wees eens eerlijk over die nap. Jullie zien ons als target nr1 na die nap he? want alles wat wij voorstellen houden jullie af en nemen 0 initiatief.

Sterker nog.. we hebben alles teruggelezen en er is echt helemaaaal niets gezegd wat niet kan. Niets over jou, niets tegen jou. Enkel polsen hoe onze omgeving ervoor staat. Tegenover jou, ons, andere stammen etc. Afhankelijk van de ligging hebben we de vragen aangepast.

0% intentie tegen jou
0% intentie tegen iemand anders
100% intentie on ingeving in kaart te brengen

Dat kan je weten als je het hebt gezien, wat je gezien zegt te hebben.

Ik heb geen enkel argument gezien dat jouw besluit om de nap te beëindigen rechtvaardigt. Tot die tijd is de nap gewoon geldig wat ons betreft.

Grz Sander

Shakedown8 21.01.21 13:43
Ik was een langdradig antwoord aan het schrijven maar ik heb er geen behoefte aan.

Denk dat u eerlijk tegen u zelf mag zijn omtrent uw intenties.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 21.01.21 14:10
Ik moet je nageven dat je iets hebt bereikt wat mij jaren niet meer is overkomen. Oprechte teleurstelling in TW..

Precies wat jij doet maakt van het mooiste spel het vreselijkste spel om te spelen. In de categorie stab valt dit. Want jij weet net zo goed als ik dat jij dit voorbereid hebt en wij ons niet konden voorbereiden.

Zo sneaky en gemeen om mensen te misleiden. Ook deze reactie is gewoon weer pijnlijk. Wederom nemen wij alle de tijd en moeite en jij kapt alles af. En niet zomaar, maar met valse beschuldigingen. Valser en lager kan niet.

Na lintouchable (waar wij je de voordeel van de twijfel gaven zonder door te vragen) overtref je jezelf. Dit lijkt een nieuwe manier van stabben. Zomaar dingen bedenken (valse beschuldigingen) om voor jezelf goed te praten dat jij je zogenaamde vrienden hard en verassend kan pakken.

En voor de duidelijkheid. Er is niets gebeurd wat aanleiding geeft om de nap van 14 dageb te verbreken. Wij gaan niet akkoord met de eenzijdige verbreking. De nap is dus gewoon nog actief en geldig.

Je kan ook geen bouwbedrijf inhuren en halverwege zeggen, bedankt voor al het werk, maar vanaf nu doe ik het zelf, jullie krijgen geen cent. Kijk maar hoe jullie het overleven. En oja, ik neem meteen jullie andere opdrachten over want jullie hebben slecht werk verricht en dat vertel ik tegen iedereen. En dat terwijl ze juist goed werk deden. Ze wilden zelfs meer doen dan afgesproken, maar je was zelf nooit aanwezig op de bouwplek en hield ze op afstand.

Ik adviseer je een beetje zelfreflectie. Brengt het plezier en de mooie kant van tw terug! Niet alleen voor jezelf, maar ook voor andere. De ene na de andere speler wordt nu genaaid. Tw is een spel dat we spelen voor ons plezier en njet als verplichting. En dat verpest jij op deze valse en gemene manier.

Wellicht kan je na een goede wandeling en zelfreflectie terugkomen op hetgeen je voornemens bent te doen en al hebt gedaan. Wellicht brengt dat plezier terug voor iedereen :)

Grz Sander

Shakedown8 21.01.21 14:18
He ik probeer ingame nog een beetje serieus te blijven maar nu ff uit de rol van krijgsheer.

Komaan sander ff eerlijk nou en u overdrijft echt enorm, op de stoel van medelijden zitten nadat u zelf niet echt vriendschappelijk gedrag vertoont.

Wees gewoon fair naar u zelf en probeer mij niet zooi aan te praten.

u hoeft mij niet het voordeel te geven van uw twijfel twijfel lekker verder. ik heb u verteld zoals het is gelooft u het niet dan toch niet. Wat kan ik daar nou mee.

Ik meld u gewoon eerlijk hoe de zaken in de war steken ipv achter uw rug van alles te beramen, ik spreek u erop aan en geef de nieuwe relatie aan.

Het is uit Sander en uit is uit.:broken_heart:

Ik heb u benaderd voor een stam samen u gaat een andere stam in waarna ik ernaar vraag en oja vergeten dit leek ons beter. Nu moet ik langdurige gesprekken met u voeren en als u niet op korte termijn het gewenste resultaat van ons krijgt beraamt u schimmige gesprekjes om te peilen wie er niet allemaal voor in zijn.

En ik ben de boosdoener, ga uw schamen heel hard





-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 21.01.21 14:36
Ik zal nu even reageren, al heb ik geen flauw idee wat je bedoelt met de rol van krijgsheer.

Ten eerste hoef je ons echt geen 'u' te noemen, ook niet nu je een NAP eenzijdig hebt geannuleerd.

Zoals we hebben gezegd zullen wij er vanaf onze kant vanuit gaan dat het NAP nog staat. Die situatie met .Lintouchable interesseert me persoonlijk nu even niet dus daar zal ik ook niet op reageren.

Wij zijn van mening dat je hier erg makkelijk een NAP opzegt zonder goede reden, waarschijnlijk heb jij een pm doorgestuurd gekregen. Wij hebben ook de pm doorgespit maar we hebben het woord 'aanval' niet eens gevonden in het complete gesprek.

Het stukje waar je over spreekt qua stam is in onze optiek niet erg relevant, initieel zijn wij deze wereld begonnen als PP farmers en vanuit dat oogpunt hebben wij deze stamkeuze gemaakt.

Je kunt mij namelijk niet wijsmaken dat jij helemaal niet informeert bij de stammen om je heen, je maakte ons duidelijk dat voor jou de afspraak die nu stond voldoende was, namelijk het NAP tot eind januari. Dat was natuurlijk duidelijk en jouw goedrecht om te zeggen. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat wij een beetje proberen te pijlen wie er aan jouw kant staan en hoe de diplomatie onderling zit, want meer is er niet besproken in die pm.

Omdat wij dit geen reden vinden om een NAP te onderbreken zullen wij hem vanaf onze kant ook respecteren.

Imre

Shakedown8 21.01.21 15:03
krijgsheer, euhm tribalwars. u bent in deze game een krijgsheer.

ik weerleg enige zaken die je zelf aanhaalt waarna deze niet meer relevant zijn.

waaronder dat mij de wijze van communiceren beter kon de afgelopen paar dagen. ik meld je dat dat vice versa ook aan de orde was.

u hoeft zich niet aan iets te houden wat niet meer bestaat.

San-der 21.01.21 15:22
Je overtreft jezelf weer..

Nogmaals, we hebben geen enkel argument gezien dat enige aanleiding geeft om akkoord te gaan (of overwegen) om de nap van 14 dagen eenzijdig te ontbinden.

In tegenstelling tot jullie hebben wij argumenten in overvloed gegeven dat aanleiding geeft om de nap van 14 dagen te respecteren.

Concluderend is de nap van 14 dagen gewoon geldig en wij zullen deze vanuit onze kant respecteren. Zoals het hoort.

Grz Sander

Shakedown8 21.01.21 15:24
Als je er zelf in geloofd betekent niet dat het waar is.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

Shakedown8 21.01.21 15:27
Zo heb ik een keer heel hard meegezongen met i want to be a millionaire met volle overtuiging. toen ik mijn banksaldo bekeek was ik ook teleurgesteld.

dus ik snap hoe je je voelt


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 21.01.21 15:29
Als jij zingt; I want to be a millionaire en je banksaldo is niet een miljoen betekent niet dat het niet waar is, je wil nog steeds een miljonair zijn, je bent het alleen niet.

Shakedown8 21.01.21 15:30
Je snapt hem en stiekem moest je er wel om lachen.


-Daniël | [player]Shakedown8[/player]

San-der 21.01.21 15:31
Ik moest inderdaad wel even lachen om die beroerde vergelijking
 
Reactiescore
47
Lang verhaal. Te lang om er iets mee te doen
 
Reactiescore
215
Bedankt voor het trachten eerlijk iets te melden, paar kanttekeningen je deelt niet je volledige gespreken die jij in de omgeving voerde enkel je opening zodat je er netter uitkomt.

Met lintou was er geen PBG. Enkel vriendelijke gesprekken gezien we samen in w47 stam zaten aan het eind van de wereld.
Verder ben ik de gehele ochtend door uw maat voor van alles uitgemaakt omdat jullie NAP 1 dag voor de aanvallen is opgezegd. Deze was aangegaan om te kijken of er iets vriendschappelijks te organiseren zou zijn.

Toen jij mijn omgeving aan het aanschrijven ging met als onderwerp degene die je vriendschappelijk zou gaan leren kennen om te zien waar de toekomst ons brengen ging was het voor mij een rede dit op te zeggen. Je kan de verhalen zo smeuïg maken als je wilt.

De schoonheidsprijs omtrent opzeggen NAP verdien ik zeer zeker niet enkel er is nooit besproken dat dit niet zou kunnen. De insteek was een vriendschap te ontwikkelen die jij gebruikte als tijdwinst iets tegen ons te ondernemen.

Omtrent kortaf, ik heb aangegeven dat ik op mijn werk was ondanks dat reageerde ik op jou en later uitgebreider, het punt is SAN-DER jij kan niet 2 dagen in onzekerheid zitten en wilt direct garanties zodra dat niet gebeurd verzin je iets anders, dat is uw goedrecht absoluut. Maar dan moet je niet verstelt staan dat een ander een NAP opzegt.

Lees deze nogmaals sander en probeer niemand te framen als u uw zin niet krijgt.

5f02ab7466b06ba6b024cb5c259e29b3.png
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
290
Ik snap de opzeg van de NAP langs Shake zijn kant, alleen moet je op zijn minst een afkoelperiode geven...
Dit is een stab voor mij aangezien je nog geen 24u nadat je de nap opzegt een georganiseerde massa doet met een andere stam, lijkt me wel heel snel gepland allemaal of was hier al sprake van op voorhand? Aangezien semper ook buiten de lijntjes durft te kleuren...
 
Reactiescore
372
Is het mogelijk gewoon ff alleen de stukjes hard bewijs te posten zonder het hele verhaal? Ik was alineas verder en had nog geen enkel stuk bewijs gezien behalve hij zegt vs ik zeg. Graag ben ik op de hoogte van wie stabt en op welke accounts maar dit is me echt teveel van het goede.
 
Reactiescore
290
Bedankt voor het trachten eerlijk iets te melden, paar kanttekeningen je deelt niet je volledige gespreken die jij in de omgeving voerde enkel je opening zodat je er netter uitkomt.

Met lintou was er geen PBG. Enkel vriendelijke gesprekken gezien we samen in w47 stam zaten aan het eind van de wereld.
Verder ben ik de gehele ochtend door uw maat voor van alles uitgemaakt omdat jullie NAP 1 dag voor de aanvallen is opgezegd. Deze was aangegaan om te kijken of er iets vriendschappelijks te organiseren zou zijn.

Toen jij mijn omgeving aan het aanschrijven ging met als onderwerp degene die je vriendschappelijk zou gaan leren kennen om te zien waar de toekomst ons brengen ging was het voor mij een rede dit op te zeggen. Je kan de verhalen zo smeuïg maken als je wilt.

De schoonheidsprijs omtrent opzeggen NAP verdien ik zeer zeker niet enkel er is nooit besproken dat dit niet zou kunnen. De insteek was een vriendschap te ontwikkelen die jij gebruikte als tijdwinst iets tegen ons te ondernemen.

Omtrent kortaf, ik heb aangegeven dat ik op mijn werk was ondanks dat reageerde ik op jou en later uitgebreider, het punt is SAN-DER jij kan niet 2 dagen in onzekerheid zitten en wilt direct garanties zodra dat niet gebeurd verzin je iets anders, dat is uw goedrecht absoluut. Maar dan moet je niet verstelt staan dat een ander een NAP opzegt.

Lees deze nogmaals sander en probeer niemand te framen als u uw zin niet krijgt.

5f02ab7466b06ba6b024cb5c259e29b3.png
Lol alles wijst erop dat je afspraken van naps etc niks nakomt.... je hebt gewoon meerdere stabs gemaakt....
 
Reactiescore
290
Ik snap de opzeg van de NAP langs Shake zijn kant, alleen moet je op zijn minst een afkoelperiode geven...
Dit is een stab voor mij aangezien je nog geen 24u nadat je de nap opzegt een georganiseerde massa doet met een andere stam, lijkt me wel heel snel gepland allemaal of was hier al sprake van op voorhand? Aangezien semper ook buiten de lijntjes durft te kleuren...
Precies.
 
Reactiescore
1.525
Wat doet hij hiermee precies verkeerd dan Shakedown? Hij probeert informatie te winnen maar voert nog niks uit hè? En dit wil ook niet zeggen dat hij jou zou aanvallen, de ochtend na een eenzijdige verbreking van de NAP?
 
Reactiescore
3
Bij deze spoiler 4, die incompleet was (geen idee hoe dit kan?). Terechte opmerking dus.

Hierin is het volledige gesprek te zien.

San-der 20.01.21 08:36
Goedemorgen,

Wellicht heb je ons al gezien op de kaart.. we hebben namelijk een gezamenlijke deler: [PLAYER]shakedown8[/PLAYER].

Niet zomaar de eerste de beste, maar op dit moment de nummer 1 van de wereld.

Ik was benieuwd hoe jullie erin staan als stam en jij als speler en zijn buurman.

Grz Sander

ruizcv 20.01.21 10:58
Buenos dias,

Die is zeker moeilijk te missen. Voor alsnog behalve de dreiging weinig van gezien behalve wat intermezzo met jullie stamlid tijd terug. Heb wel wat gehoord maar hoe zat dat nou? Was dat een stab?

En wat heb je in gedachte? ;)

Carlos

San-der 20.01.21 11:34
Hey,

Ja dat was een bijzonder verhaal.. ik snap het nog steeds niet helemaal want de verhalen verschillen..ze hadden iig afspraken wat volgens mij een pbg was. En opeens was lintouchable weg en had shake hem geedeld.

Volgens mij is het niet allemaal even zuiver gegaan, maar of het een stab was weet ik niet.

Ik ben bezig met een inventarisatie wat er mogelijk is om onze opties in beeld te brengen. Nog geen concreet plan ofzo. Op dit moment is shake geen dreiging, maar we hebben gezien dat het snel kan veranderen. Dus beter goed voorbereid en een goede keuze maken dan achteraf balen dat we passief zijn geweest.

Grz Sander

ruizcv 20.01.21 11:48
Duidelijk. Die situaties zijn altijd een beetje grijs.

Mee eens. Heb je nog meer contacten gelegd?

San-der 20.01.21 11:52
Klopt, beter om niet te oordelen als we de info niet hebben haha

Ja we zijn bezig, diplomatie brengt ons soms verder dan aanvallen sturen he haha

ruizcv 20.01.21 11:54
Daarom haha.

Goed. Laat maar weten

San-der 20.01.21 11:54
Komt in orde

San-der 21.01.21 13:41
Hey,

Shake nog gesproken?

Grz Sander

ruizcv 21.01.21 14:34
Ik niet echt. Jullie?
 
Bovenaan