[Inschrijftopic] Het Ultieme Schaaktornooi #1

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.019
Je begeeft je hier op gevaarlijk terrein als modt, bappos.


  1. blond
  2. calamus incendium
  3. simeco
  4. bappos
  5. killingsspree
  6. arbeitman
  7. Rob.
  8. Speeder.
  9. Pedik
  10. Korjakskaja Sopka
  11. Kerouac
  12. Combino Pastasaus
 
Reactiescore
1.577
  1. blond
  2. calamus incendium
  3. simeco
  4. bappos
  5. killingsspree
  6. arbeitman
  7. Rob.
  8. Speeder.
  9. Pedik
  10. Korjakskaja Sopka
  11. Kerouac
  12. Combino Pastasaus
  13. nonkel
 
Reactiescore
986
De inschrijvingen sluiten Woensdagavond 23/12 om 23:59.


Als je nog mensen zou kennen die graag een potje schaak spelen, aarzel ze dan niet om ze naar dit tornooi te verwijzen.

Gelieve mij ook toe te voegen op discord zodat ik de potjes kan regelen. thomass#7845
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Geen idee hoe je dat instelt maar als je een bepaald elo hebt lijkt me een handicap wel fair?
 
Reactiescore
986
Geen idee hoe je dat instelt maar als je een bepaald elo hebt lijkt me een handicap wel fair?

Aangezien ik van heel wat spelers niet kan inschatten hoe goed ze zijn, en ze misschien ELO's hebben op andere websites, heb ik besloten het in de eerste editie zonder handicap te doen. Als het duidelijk is in de (eventuele) volgende editie dat er een paar echt veel te goed zijn zal ik hier eens over nadenken.
 
Reactiescore
723
  1. blond
  2. calamus incendium
  3. simeco
  4. bappos
  5. killingsspree
  6. arbeitman
  7. Rob.
  8. Speeder.
  9. Pedik
  10. Korjakskaja Sopka
  11. Kerouac
  12. Combino Pastasaus
  13. nonkel
  14. miketijger
 
Reactiescore
986
Iemand tips om te leren schaken :O? Goede tuts oid bijvoorbeeld.

Veel oefenen online en misschien ook een paar basisprincipes leren zoals "probeer het centrum te veroveren", "betrek je koningin niet te snel in het spel" en "gebruik je paarden en lopers eerst".

Ik speel al een maandje redelijk vaak 10 min rapid chess wedstrijden. Het gaat snel maar zo kun je meer partijen spelen. En je leert wel redelijk snel, maar echt heel goed worden is nog een heeeeel lange weg te gaan.
 
Reactiescore
558
om echt goed te worden moet je leren schaken wanneer je max 6 jaar bent en veel boeken schaakboeken lezen wanneer je heel jong bent.

15. chmegers
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Ik heb in geen jaren geschaakt, maar zonder handicap is toch veel mooier. Kunnen we ook allemaal wat beter worden.

Mocht nowhere in the sun meedoen is het voor hem totaal geen moeite ons allemaal op te vegen
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Prima toch, als hij de beste is dan hoort hij ook te winnen. Wel nice hoor blond.

Zeker hoort de beste te winnen hoor haha, maar voor mensen hoger dan elo 1600 is er geen kunst aan de rest te verslaan
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
NOA STRONTVENT STOP MET ZAGEN

Heel leuk initiatief Thomas kan niet wachten tot het begint :biggrin:
 
Bovenaan