Inlog van Coruscant

  • Topicstarter Deleted User - 487948682
  • Startdatum

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.134
Joooo....!!!

Omdat dit grapje nu wel een beetje uit de hand loopt zal ik maar even met de billen bloot gaan....
Afgelopen vrijdag een stoute pakjes avond date gehad met Brammes.
Zoals een aantal van jullie ondertussen wel weet ken ik Brammes vanaf W70 jajaja the bitch is back whahahaha (Lvlisticfire nr1 w70 #steekmwaardezonnietschijntTwannes)
Ik had t ww van coruscant al vanaf het begin.... sterker nog ik had wel meerdere wachtwoorden....
Verklaard een hoop he jongens!!! Valt het kwartje????
Snappen jullie nu eindelijk waarom ik alle zetten al ruim voor ze gezet werden kon voorspellen???
Hahahaha ik ben wel een heks maar heb geen glazenbol hihihi mn laptop komt niet eens in de buurt...
Skatties toch.... en dan van Brammes denken dat hij kan hacken hahahahaha
Brammes is wel slim en snel en ehhmmm behoorlijk gespierd maar nee hacken kan hij niet......
Tijdens een soort truth or dare daagde ik hem uit om in te loggen met mijn mobiel maar ik had al ingelogd op zijn wifi.... Beetje lullig voor Bram maar dat is wat er is gebeurd. Als we echt kwaad wilden was er wel meer gebeurd dan wat troepen weg sturen...
Vraag maar aan Antwan en Rickkert van welke accounts ik nog meer de wachtwoorden had... #Vintage #Levatatingrhino #etc....

Heel veel liefs Kim
En Jongens please ga nou eens tw spelen inplaats van lopen janken om niks....

Bedankt voor alle motivatie te gaan leren.

Straks eindig ik op de sociale werkplaats en krijg ik dagelijks dit soort gesprekken te horen.
 
Reactiescore
106
Hacken



Hacken is het vinden van toepassingen die niet door de maker van het middel bedoeld zijn, speciaal met betrekking tot computers. Complexiteit speelt hierbij geen rol, integendeel, gemakkelijke en snelle alternatieve oplossingen hebben de voorkeur. Ook het gebruik van een wasknijper om te voorkomen dat een broekspijp tussen een fietsketting komt is in principe een hack. "Gewone" uitvindingen en verbeteringen zijn dus geen hacks, zolang ze gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn.

Hacken heeft dus niet direct te maken met computersoftware of met veiligheid, al is dat wel waar het om bekendstaat. Ten onrechte wordt de term hacking vaak gebruikt als synoniem voor cracking of computercriminaliteit. Oorspronkelijk was het netwerk dat uitgegroeid is tot het huidige internet en wat begon met arpanet geen publiek toegankelijk systeem, en was toegang al gauw illegaal als men niet werkte bij een overheid of aangesloten bedrijf. Onbekendheid bij het grote publiek, enkele spectaculaire computermisdrijven en films als WarGames en The Net hebben hier zeker aan bijgedragen. Volgens dit romantische stereotype wordt bij hacken al snel gedacht aan extreem fanatieke computergebruikers die eindeloos bezig zijn op hun zolderkamertje langs de beveiliging te komen van de computersystemen van grote instanties zoals banken of overheden.

In het verleden zijn -soms op indrukwekkende wijze- beveiligingen op puur technische wijze omzeild. Toch zijn bijna alle spectaculaire computer-hacks gebaseerd op social engineering, waarbij de zwakste schakel, namelijk de mensen die wél toegang hebben tot het systeem – meestal zonder het te beseffen – op een of andere manier worden gebruikt. Een bekend voorbeeld is dat van de "monteur" die langskomt en doodleuk bij de helpdesk een wachtwoord vraagt én krijgt omdat de helpdesk-medewerker, aan het feit dat de man vanaf een intern nummer belt, afleidt dat hij binnengelaten – dus te vertrouwen – is.
Intussen is het inhuren van "professionele" hackers geaccepteerd als een adequate manier om de beveiliging van computersystemen te controleren en aan te scherpen. Wanneer hacken wordt gebezigd in de sfeer van (computer)veiligheid, worden ter analyse gereedschappen gebruikt die een gegeven oplossing testen op veiligheidslekken, zodat de hacker deze kan verhelpen. Dergelijke tools zijn soms speciaal hiervoor door hackers of computerkrakers zelf ontwikkeld.

*bron: Wikipedia
 
Reactiescore
1.647
Hacken



Hacken is het vinden van toepassingen die niet door de maker van het middel bedoeld zijn, speciaal met betrekking tot computers. Complexiteit speelt hierbij geen rol, integendeel, gemakkelijke en snelle alternatieve oplossingen hebben de voorkeur. Ook het gebruik van een wasknijper om te voorkomen dat een broekspijp tussen een fietsketting komt is in principe een hack. "Gewone" uitvindingen en verbeteringen zijn dus geen hacks, zolang ze gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn.

Hacken heeft dus niet direct te maken met computersoftware of met veiligheid, al is dat wel waar het om bekendstaat. Ten onrechte wordt de term hacking vaak gebruikt als synoniem voor cracking of computercriminaliteit. Oorspronkelijk was het netwerk dat uitgegroeid is tot het huidige internet en wat begon met arpanet geen publiek toegankelijk systeem, en was toegang al gauw illegaal als men niet werkte bij een overheid of aangesloten bedrijf. Onbekendheid bij het grote publiek, enkele spectaculaire computermisdrijven en films als WarGames en The Net hebben hier zeker aan bijgedragen. Volgens dit romantische stereotype wordt bij hacken al snel gedacht aan extreem fanatieke computergebruikers die eindeloos bezig zijn op hun zolderkamertje langs de beveiliging te komen van de computersystemen van grote instanties zoals banken of overheden.

In het verleden zijn -soms op indrukwekkende wijze- beveiligingen op puur technische wijze omzeild. Toch zijn bijna alle spectaculaire computer-hacks gebaseerd op social engineering, waarbij de zwakste schakel, namelijk de mensen die wél toegang hebben tot het systeem – meestal zonder het te beseffen – op een of andere manier worden gebruikt. Een bekend voorbeeld is dat van de "monteur" die langskomt en doodleuk bij de helpdesk een wachtwoord vraagt én krijgt omdat de helpdesk-medewerker, aan het feit dat de man vanaf een intern nummer belt, afleidt dat hij binnengelaten – dus te vertrouwen – is.
Intussen is het inhuren van "professionele" hackers geaccepteerd als een adequate manier om de beveiliging van computersystemen te controleren en aan te scherpen. Wanneer hacken wordt gebezigd in de sfeer van (computer)veiligheid, worden ter analyse gereedschappen gebruikt die een gegeven oplossing testen op veiligheidslekken, zodat de hacker deze kan verhelpen. Dergelijke tools zijn soms speciaal hiervoor door hackers of computerkrakers zelf ontwikkeld.

*bron: Wikipedia

Als iemand de wachtwoord van een account dus niet gebruikt waar het voor bedoelt is (het toegang verkrijgen tot account waar ze niet spelen) is het dan een hack?
 

Deleted User - 487957162

Guest
Als iemand de wachtwoord van een account dus niet gebruikt waar het voor bedoelt is (het toegang verkrijgen tot account waar ze niet spelen) is het dan een hack?

Als jij een sleutel van je verkochte huis vindt, 3 maanden na de verkoop en ontdekt dat ze de sloten nog niet hebben vervangen. Is het dan inbraak als je besluit een avondje in je oude huis televisi gaat zitten kijken.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Als iemand de wachtwoord van een account dus niet gebruikt waar het voor bedoelt is (het toegang verkrijgen tot account waar ze niet spelen) is het dan een hack?
Zeker:
9f1c1ea8bb3ade18c04145270530755c.png

ed3ee8634e616453d3990a251e1ba932.png


Edit: Nieuwsberichten die dit ondersteunen:

750 euro boete voor 50Plusser Krol in hack-zaak (klik voor linkje)

Supreme Court: Hacking conviction stands for man who didn’t hack computer (klik voor linkje)
 
Reactiescore
106
Als iemand de wachtwoord van een account dus niet gebruikt waar het voor bedoelt is (het toegang verkrijgen tot account waar ze niet spelen) is het dan een hack?

Ja, en in dit geval ook nog eens een (bewezen) dubbellog, dus gaan er ook nog minimaal 1/3 van de dorpen af.
 
Reactiescore
385
Dit is wat ik sinds Duckje het anders heeft vernoemd, heb gezegd. Dat in de betekenis van het woord er wel degelijk sprake is van een hack hoe je het ook draait of keert.

Dat tw dat onder een andere noemer plaatst, is hun recht. Planet was vol in hun recht om het een hack te noemen en ongeacht de omstandigheden is en blijft het een hack.

Als je de credits van de rest niet geloofd: enerzijds iedereen die een beetje kan googelen zou op dezelfde conclusie uit en ik studeer af in cybesecurity dit jaar dus weet er wel een ding of 2 van ;) Moest dit niet genoeg blijken, kan ik het altijd voorleggen aan enkele van mijn proffen :p
 

Deleted User - 487957162

Guest
Jamie gelooft toch alleen in zijn eigen waarheid. Is onze schuld allemaal.
 
Reactiescore
151
Welk deel van de definitie klopt niet dan? Ze kregen zonder toestemming toegang tot het account.

Dit is een beetje als zeggen dat het geen inbreken is als je gewoon een steen door het raam gooit of een kopie van de sleutel hebt. Ja, tis niet zo stoer als zo'n diamantenroof uit een film, zegt niet dat het geen inbraak is.

Maargoed je kan doorgaan over semantiek wat je wil, het blijft een feit dat fix hier gewoon ontzettend triest in heeft gehandeld, eens?
 
Reactiescore
92
Joooo....!!!

Omdat dit grapje nu wel een beetje uit de hand loopt zal ik maar even met de billen bloot gaan....
Afgelopen vrijdag een stoute pakjes avond date gehad met Brammes.
Zoals een aantal van jullie ondertussen wel weet ken ik Brammes vanaf W70 jajaja the bitch is back whahahaha (Lvlisticfire nr1 w70 #steekmwaardezonnietschijntTwannes)
Ik had t ww van coruscant al vanaf het begin.... sterker nog ik had wel meerdere wachtwoorden....
Verklaard een hoop he jongens!!! Valt het kwartje????
Snappen jullie nu eindelijk waarom ik alle zetten al ruim voor ze gezet werden kon voorspellen???
Hahahaha ik ben wel een heks maar heb geen glazenbol hihihi mn laptop komt niet eens in de buurt...
Skatties toch.... en dan van Brammes denken dat hij kan hacken hahahahaha
Brammes is wel slim en snel en ehhmmm behoorlijk gespierd maar nee hacken kan hij niet......
Tijdens een soort truth or dare daagde ik hem uit om in te loggen met mijn mobiel maar ik had al ingelogd op zijn wifi.... Beetje lullig voor Bram maar dat is wat er is gebeurd. Als we echt kwaad wilden was er wel meer gebeurd dan wat troepen weg sturen...
Vraag maar aan Antwan en Rickkert van welke accounts ik nog meer de wachtwoorden had... #Vintage #Levatatingrhino #etc....

Heel veel liefs Kim
En Jongens please ga nou eens tw spelen inplaats van lopen janken om niks....
Ga je weer je dorpen naar 12 k uppen ?
Of jens het acc dat niks bewezen heeft naar1 boosten ?
Jij bent me een figuur seg!
Ben benieuwd hoeveel keer jij in en uit de fix chat bent gegaan.
Als je naam hoor krijg ik al kiekenvel
 
Reactiescore
743
Welk deel van de definitie klopt niet dan? Ze kregen zonder toestemming toegang tot het account.

Dit is een beetje als zeggen dat het geen inbreken is als je gewoon een steen door het raam gooit of een kopie van de sleutel hebt. Ja, tis niet zo stoer als zo'n diamantenroof uit een film, zegt niet dat het geen inbraak is.

Maargoed je kan doorgaan over semantiek wat je wil, het blijft een feit dat fix hier gewoon ontzettend triest in heeft gehandeld, eens?
ma hoezo heeft F!x triest gehandeld?? Ik kan daar niet in komen gewoon. Ik moet dus direct ruiken dat mijn medeleden/medelid zo iets aan het doen zijn/is? Kunt moeilijk iedereen over dezelfde kam gaan scheren.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Als we dit al een 'hack' gaan noemen kan 90% van de TW community solliciteren bij https://it.kombijdepolitie.nl/

dit een hack noemen is gewoon het woord hack verkrachten en maakt elke hacker een kleuter in een zandbak....
Als je mijn post en de bijgevoegde artikelen zou lezen zou je wellicht zien dat een ongeoorloofde log-in tegenwoordig wél kan worden (en wordt) aangeduid als een hack. Dit is niet iets wat wij als spelers hebben verzonnen, maar dat is hoe het gebracht wordt in het nieuws en in rechtszaken.
Woorden, en hun betekenissen/interpretaties, veranderen door de tijd. De definitie van 'een hack' is ook niet begonnen als ergens inbreken of met slechte intenties achter een computer zitten. Integendeel; in 1975 werd er een woordenlijst uitgegeven door het M.I.T. waarin acht verschillende definities werden beschreven voor hackers. De eerste, en meestgebruikte, was: “A person who enjoys exploring the details of programmable systems and how to stretch their capabilities, as opposed to most users, who prefer to learn only the minimum necessary.” Uiteindelijk heeft het woord 'hacker' een negatieve connotatie gekregen, welke recentelijk dus ook wordt toegepast op mensen die ongeoorloofd inloggen. Ons gebruik van dit woord is in deze dus niet fout. Bij gebrek aan een ander toepasselijk woord snap ik het woord hacker zeker, heb jij een ander alternatief?

ma hoezo heeft F!x triest gehandeld?? Ik kan daar niet in komen gewoon. Ik moet dus direct ruiken dat mijn medeleden/medelid zo iets aan het doen zijn/is? Kunt moeilijk iedereen over dezelfde kam gaan scheren.
Gelieve ook op mijn bovenstaande post te reageren? Linkje
 

Deleted User - 487951236

Guest
Okeee....

Dus als een kleuter op school het wachtwoord weet van Pietje en inlogt dan is deze kleuter dus officieel een hacker??

Jullie weten het wel te verzinnen...
 

Deleted User - 487951236

Guest
Ga je weer je dorpen naar 12 k uppen ?
Of jens het acc dat niks bewezen heeft naar1 boosten ?
Jij bent me een figuur seg!
Ben benieuwd hoeveel keer jij in en uit de fix chat bent gegaan.
Als je naam hoor krijg ik al kiekenvel

Ik was iig niet de noob die pm's ging rond sturen om Arithmetic voor te laten gaan en eerste te laten worden....

Echt zooooo sneu om onderling te gaan afspreken wie op welke plek MAG eindigen....
 

Deleted User - 487951236

Guest
Ohh en btw.... Bij Fix heb ik alleen maar leuke mensen leren kennen....

Niet van die backstabbers als bij INNI.... Wat een sneue zooi was dat zeg!! Ik schaamde me gewoon voor het gelieg en gedraai daar...

Jens wilde de dorpen nog afbreken, ik ben degene geweest die heeft gezegd dat we niet meer mee deden aan die onderlinge afspraakjes!!!

Dus hou mijn team er even lekker buiten
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.134
Ohh en btw.... Bij Fix heb ik alleen maar leuke mensen leren kennen....

Niet van die backstabbers als bij INNI.... Wat een sneue zooi was dat zeg!! Ik schaamde me gewoon voor het gelieg en gedraai daar...

Jens wilde de dorpen nog afbreken, ik ben degene geweest die heeft gezegd dat we niet meer mee deden aan die onderlinge afspraakjes!!!

Dus hou mijn team er even lekker buiten
Blijf dan vooral op het stamforum van f!x. Echt niemand zit te wachten op je sjanante aanwezigheid hier.
 
Bovenaan