Einde Wereld Awards

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Het zijn schoonheidsfoutjes die niet gehoeven hadden. Ik lig er niet wakker van, maar de hele totstandkoming van Spreads overwinning:
- Het verzwijgen van de eigen semi-premade om een gemakkelijke start te bewerkstelligen.
- Verscheidende megafusies / megaabuse (zoals NTD).
- Het meermaals rekruteren van directe vijanden (zoals kratje).
- Het volledig laten overleven van de vijandelijke main-accounts.
- Het boosten van OD / Punten om wat rangen / scores te sprokkelen.

Maken samen dat wereld 73, een wereld met ontzettend veel potentieel gewoon een tegenvallende wereld is geweest. Ja Imago had ook mega-abusers en ja ook Imago heeft dingen gedaan die beter konden (zoals het aantal premaders en de boosts) en daar wilde Spread ons maar al te graag op wijzen - verwijt mij het dan niet om een spiegel voor te houden. Deze wereld vol potentie is gewoon een dikke tegenvaller geweest voor iedereen, voor zogenaamde en actuele 'pro's' in Imago en Spread.

Het is wel leuk om het OD-boosten direct te betrekken tot de gehele wereldverloop en over te doen komen dat Spread's overwinning hoofdzakelijk door deze factoren komen, denk dat dit wel anders ligt. Toevallig heb ik er ook een topic over geschreven (W73: Where did it all go wrong?) waar ik er naar gekeken had. Maar ik vind het behoorlijk silly en vooral onsportief overkomen om met nog zo'n waslijstje aan te komen kakken terwijl Spread in de strijd ook de absolute dominante stam was.

Welke interessante duels hebben we nou eigenlijk gezien? TNP, Wurm, TBIQ , Cabbage (nieuw team) en Guided zijn de enige slachtoffers van de wereld en het zijn/waren stuk voor stuk geen van de 'grote jongens'. Semper, Savior, Noo-noo, TAD, Calamity en aan de andere kant Moam, Noire, Inter, Colla en Schedel overleven de wereld allemaal, en allemaal zonder schade. Noo-noo vs Cabbage uitgenomen heeft geen van deze accounts een bepalende rol gehad op de wereld. Ondanks dat deze duels er wel hadden kunnen komen werden de zwakke plekken (tactisch) ingedrukt en werd het dominantiepercentage van 51% (veel te laag als je het mij vraagt) behaald en ging de wereld dood.

Eigenlijk was Imago/Pit al kansloos bij aanvang van de oorlog. Spread had helemaal niemand van Imago/Pit hoeven edelen om aan de 51% te komen. Ze hadden al genoeg terreinoppervlakte gewonnen (over de horizontale continentlijn) heen om via bb's/neutralen en mb's aan 51% te komen. Ze hadden 100% def kunnen gaan en dan nog hadden ze gewonnen. Niet een motiverende gedachte en tevens de reden om het verlies al van mijlenver aan te zien komen, zoals bij de handdoek post in september.

Je kunt duels zo interessant maken als je wilt. Het is helemaal niet zo zwart-wit zoals je zegt. Natuurlijk heerst er vooral bij Imago-core teleurstelling omdat die op minder direct wijze van invloed konden zijn op de strijd. Maar je kunt je eigen kansen creëren, het is erg simplistisch om veel blame op de flanken te gooien. Je noemt opvallend genoeg Noo-Noo in je post, na de bash op Cabbage heeft dat account offensief inderdaad niet zoveel kunnen doen op hun front. Maar het grote verschil zit hem in de mentaliteit. Noo-Noo besloot om veel aanvallende VV's te doen en op die manier de strijd te beslissen in het voordeel van Spread (met name op Vikanov). Dat is mentaliteit die ik waardeer, en niet de mentaliteit "ons front is toch kut of ze gingen nooit op ons dus we kunnen niks betekenen" die ik toch wel vaker terugzie bij core-leden van Imago. Ik heb natuurlijk geen goede inkijk bij jullie, en kan weinig uitspraken doen over VV's, maar van buitenaf lijkt hulp die accounts toch heel sterk tekortgeschoten. Nu kan dit ook aan accs zelf liggen, maar nu zijn dit zo'n vijf (!) flank accounts waar het fout ging. Ik begin me sterk af te vragen waarom de core van Imago samen is gaan blijven zitten en de flanken aan hun lot heeft overgelaten. Er lagen verschillende opties (hoe dat intern mogelijk was ga ik niet over), maar het blijft altijd een fout als collectief van Imago om TLDR niet genoeg te ondersteunen in de rug, als je massa's van Spread keer op keer niet goed afslaat en ook met VV's geen enkele massa goed kunt afslaan, heb je op den duur als collectief gefaald, als je accounts als Schedel een mini-front geeft en andere accounts een enorm front, is er ook tactisch niet het maximale uit de kast gehaald. Dat zijn allemaal dingen waar geheel Imago verantwoordelijk voor is en ik reken zulke punten júist de core extra aan omdat je van "het sterkere deel" ook wel wat meer inzet mag verwachten. Een tactische positie behouden doe je immers ook met zijn allen en laat je niet alleen over aan de accounts in de buurt.


Het hele probleem was eigenlijk dat de flanken ofwel geen zin hadden in een massa, ofwel dat de massa geen zin had aangezien ze extreem defensief / in puin lagen. Zie onze eerste massa's: Honeybooboo, ze sloegen geen deuk in een pakje boter. Of hadden we met TLDR in puin en de kleintjes van VANS op QQEEZZ moeten massa'en? Met de falers van Wurm/TNP? Met Cabbage die in één ronde al zijn slagkracht verloor?

Imago was al heel snel beperkt qua mogelijkheden en qua wilskracht tot doelwitten op het rijtje Noo-noo tot Savior + Kratje. En zij hebben allemaal (meerdere) massa's gehad. Het wordt zelfs mooier; colla had alleen NTD in de groeilijn, Noonoo was voor Moam en TAD was voor smash/inter. Dat colla mee edelde had te maken met onze nabijheid. Wanneer was de eerste massa op NTD precies? Ohja - die is nooit hoofddoelwit geweest en pas in een van de allerlaatste massas gepakt met clears die niet van mijzelf of moam waren.

Logisch, werelden hebben een grootte dat je na een paar tegenslagen er vaak doorheen zit, zowel op mentaal vlak als op positioneel vlak. Jullie flanken waren verlamd. Het blijft enorm makkelijk om een steek uit te delen aan alle flankers van jouw stam, en dat siert je echt niet. Zwakkere punten hoor je vanuit de sterkere punten te ondersteunen. Dat heeft Spread meermaals gedaan. Laurens, Ian, aantal bespelers hebben weleens overgestapt om een massa te deffen, ook veel aanvalsVV's waardoor de aanvallen altijd tiptop in orde waren. Valar was bij ons ook niet zo'n sterk account, daarop had ik de vv die dag dat cabaage bestookt werd, gepakt voor garantie dat het goed zou blijven gaan om een voorbeeld te geven. Leuk dat de massa op Honey dan faalde en het dan misschien aan de fronters lag, maar als het meermalen fout gaat in die hoek moet je ook zélf actie ondernemen vanuit de core. Niet de vermoorde onschuld spelen.

En tja, falen als leidersaccount, ik kijk daar wat genuanceerder naar. Feit is dat ik voor wereld 73 vijf werelden aangesloten won, elke keer als (semi-solo) stamleider. Daarom dat ik wel een keer 'cocky' kon doen met een uitdaagtopic op zoek naar een ''Challenge''. Nou die heb ik gekregen, je zal mij er dan ook geen seconde over horen klagen. Sterker; ik vind het verlies op deze wereld niet minder leuk dan de easy win op wereld 59 bijvoorbeeld. Ook wereld 47 was een easy win. Wat is een easy win ten opzichte van een zwaarbevochten (in ieder geval vanaf dag één tot de laatste) verlies? Max Verstappen wint ook niet elke race. Moest dat wel zo zijn, zou helemaal niemand meer daar de autosport kijken aangezien het dan geen fluit aan is.

Op mij heb je als leider in ieder geval geen sterke indruk gemaakt, wellicht ben je intern wel een goede motivator en heb je daar goed de sfeer kunnen houden, maar persoonlijk vond ik de leiding te terughoudend in het maken van belangrijke keuzes. Er is behoorlijk naïef gehandeld in situaties, vooral op de flanken, POV en edellijnen in algemeen, daar hadden jij en de mede-leiding in Imago op momenten misschien wel beter bovenop kunnen zitten.

Deze wereld heeft mij nog iets gebracht eigenlijk: Waar ik van huis uit altijd een moraalridder ben geweest, nastrever van wereldregels, afstraffer van pp abusers en mensen die regels negeren (ik kickte zelfs rang 1, 2 en 3 uit mijn w59 stam erom..) en tegenstander van privé scripts en katapulten etcetera, ga ik dat allemaal loslaten. Moraalridder spelen kan heel goed als jouw partij toch al zwaar dominant is op een wereld (zoals bij de easy wins), dan maakt het nadeel wat je haalt uit het niet benutten van verwerpelijke kansen geen verschil. Maar hier op w73 maakte het wel verschil en daar heeft Spread gewoon een streepje gewonnen op Imago. Het niet openen van een uitdagingstopic, het verzwijgen van de premade, het doen alsof Swift en Amen geen banden hadden en de overmatige diplomatiek met de noobstammen die ons massaal lastig vielen had wel degelijk een verschil kunnen maken. Echter was dat niet hoe we het wilde spelen, dus namen we genoegen met ons eigen pad.

Lonend is het echter niet. Het schijt hebben aan alle fair play en gewoon massaal de ander blamen ~ modder gooien ~ is effectiever dan fair play spelen en kwalitatief goed discussiëren. Daar is deze wereld het ultieme toonbeeld van.

Hopelijk is dit een grap? Jij hebt evengoed vrij discutabele dingen gedaan op deze wereld, denk dat je allesbehalve in het rijtje fairplay moraalridders geplaatst kan worden op basis van wat W73 gegeven heeft.
 
Reactiescore
735
Hopelijk is dit een grap? Jij hebt evengoed vrij discutabele dingen gedaan op deze wereld, denk dat je allesbehalve in het rijtje fairplay moraalridders geplaatst kan worden op basis van wat W73 gegeven heeft
De enige reden dat Roald zogenaamd dit pad bewandeld heeft, is omdat die in zijn eindeloze arrogantie dacht de wereld wel even te klaren met de zogenaamde tw top in zn stammie, niets meer en niets minder :) Maar achteraf recht lullen wat krom is heeft meneer een sport van gemaakt door de jaren heen natuurlijk :D
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
7.918
Ohja ik zie dat ik als vv'er tegekomen. Late game indd niet veel gedaan qua vv gezien drukte. Maar in de tijd dat Guided en co werden geraped en niemand en ik zeg niemand ook maar een poot wou uitsteken heb ik echt dagen verspild aan de klote hoek. Dat was voor mij ook het omslagpunt dat ik erachterkwam wat Imago eigenlijk voor waardeloze stam was op een paar spelers na. Zit je dan met 60-70 man in een Skype groep, leuke gesprekken de gehele tijd tot die irritante GK weer eens vragen komt of iemand de vv pakken kan, dan was het leuke gesprek over iemand's bilspleet snel voorbij en kon je het stof in je pc nog net niet horen. En dat zelfde gevoel hebben andere imago'ers, diegene die wel een poot wouden uitsteken, ook gemerkt. Man, wat heb ik me daar om geërgerd en om zitten ragen.

Omtrent Melvin invite, ook mijn schuld. Kennen jullie de quote 'ik wil gewoon winnen' nog? Ja precies, dat was mijn laatste poging om nog wat te proberen. Vuur me maar af. Melvin bewezen Pussy.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Reactiescore
1.853
Steven is wel degelijk een grote VV’er binnen Imago geweest. Om dit nu te bagatelliseren omdat het niet late-game zou zijn geweest is ontzettend onnodig. Zonder hem zouden die lategame VV’ers waarschijnlijk niet eens meer nodig zijn geweest. Beetje onnodige opmerkingen die je dus beter voor jezelf kunt houden, niemand bij gebaat.

Ditzelfde vind ik gelden voor die bijdehante opmerkingen vanuit Costa Rica richting Imago/de leiding, aangezien zijn account juist één van de probleemaccounts is geweest waardoor het is misgegaan. Bewaar dit aub voor een volgende wereld.

Om af te sluiten (met pijn in m’n hart): gefeliciteerd aan Spread met de overwinning.
 
Reactiescore
972
Je kunt duels zo interessant maken als je wilt. Het is helemaal niet zo zwart-wit zoals je zegt. Natuurlijk heerst er vooral bij Imago-core teleurstelling omdat die op minder direct wijze van invloed konden zijn op de strijd. Maar je kunt je eigen kansen creëren, het is erg simplistisch om veel blame op de flanken te gooien. Je noemt opvallend genoeg Noo-Noo in je post, na de bash op Cabbage heeft dat account offensief inderdaad niet zoveel kunnen doen op hun front. Maar het grote verschil zit hem in de mentaliteit. Noo-Noo besloot om veel aanvallende VV's te doen en op die manier de strijd te beslissen in het voordeel van Spread (met name op Vikanov). Dat is mentaliteit die ik waardeer, en niet de mentaliteit "ons front is toch kut of ze gingen nooit op ons dus we kunnen niks betekenen" die ik toch wel vaker terugzie bij core-leden van Imago. Ik heb natuurlijk geen goede inkijk bij jullie, en kan weinig uitspraken doen over VV's, maar van buitenaf lijkt hulp die accounts toch heel sterk tekortgeschoten. Nu kan dit ook aan accs zelf liggen, maar nu zijn dit zo'n vijf (!) flank accounts waar het fout ging. Ik begin me sterk af te vragen waarom de core van Imago samen is gaan blijven zitten en de flanken aan hun lot heeft overgelaten. Er lagen verschillende opties (hoe dat intern mogelijk was ga ik niet over), maar het blijft altijd een fout als collectief van Imago om TLDR niet genoeg te ondersteunen in de rug, als je massa's van Spread keer op keer niet goed afslaat en ook met VV's geen enkele massa goed kunt afslaan, heb je op den duur als collectief gefaald, als je accounts als Schedel een mini-front geeft en andere accounts een enorm front, is er ook tactisch niet het maximale uit de kast gehaald. Dat zijn allemaal dingen waar geheel Imago verantwoordelijk voor is en ik reken zulke punten júist de core extra aan omdat je van "het sterkere deel" ook wel wat meer inzet mag verwachten. Een tactische positie behouden doe je immers ook met zijn allen en laat je niet alleen over aan de accounts in de buurt.

Hou dan gewoon je mond met je goedkope praat. Het is zo makkelijk om weer van de buitenkant te gaan bashen, terwijl je (zoals maar weer blijkt) totaal geen enkel idee hebt wat de tactische afwegingen en interne strubbelingen van Imago waren.
 
Reactiescore
2.433
Hou dan gewoon je mond met je goedkope praat. Het is zo makkelijk om weer van de buitenkant te gaan bashen, terwijl je (zoals maar weer blijkt) totaal geen enkel idee hebt wat de tactische afwegingen en interne strubbelingen van Imago waren.
Je kan toch prima een mening hebben en uiten over bepaalde tactische keuzes/afwegingen die kenbaar verkeerd zijn uitgedraaid?
 
Reactiescore
451
Rip ntd...

Vind t mooi dat je zn haat voor ntd hebt
Al gooide je nog 50 van zulke aanvallen had het nog niks uitgemaakt met zn phalax om wat dorpen te verliezen.

Veder heb ik gewoon mijn steentje bijgedrageb in spread massas meegegooid wel eens vv tje ergens gedaan
En is ntd ook gewoon deels bepalend geweest dat er andere accies binnen spread beter waren zeker
Maar elk account heeft zn deel bijgedragen aan deze ww
Sinds mijn komst op ntd heeft ntd zich redelijk snel terug gewerkt naar de rest van spread en de phalax goed gelegd dus ga niet zo zielig liggen praten
 
Laatst bewerkt:

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik vind het ook een beetje overdreven dat men nu imago de zwarte piet wilt toespelen, omdat ze Anarchist (en Semper?) wilde rekruteren.

Dat was gewoon een beetje grappen met nieuwe stamgenoten en wat rumoer veroorzaken op een saaie gespeelde wereld. Beetje heisa is iedereen wel voor te porren op z’n tijd?

Verder laat die boostdiscussie voor wat het is. Sommige mensen geilen op bepaalde rangen/prestaties en worden ontzettend boos als ze die niet krijgen. In Spread zitten er daar relatief veel van. Dat is iets wat niet gaat veranderen en de komende werelden zo zal blijven.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Hou dan gewoon je mond met je goedkope praat. Het is zo makkelijk om weer van de buitenkant te gaan bashen, terwijl je (zoals maar weer blijkt) totaal geen enkel idee hebt wat de tactische afwegingen en interne strubbelingen van Imago waren.

We zitten op een P&P forum waar je prima inhoudelijk kunt terugreageren op mijn bericht. Ik bash ook niet frontaal, maar beoordeel meer op basis van een langere reeks opsommingen. Ik besef maar al te goed dat bepaalde punten intern misschien wat andere wendingen hadden genomen en het buitenaf niet zichtbaar is, maar als er tien dingen op te sommen zijn en niet één keer zie ik Roald in zijn post de vinger ook bij zichzelf of zijn eigen core deel leggen, dan haak ik daar inderdaad op in. Bovendien heb ik ook vanuit Imago wat stemmen gehoord die me ook wel wat inzicht gegeven hebben op een paar situaties. Het gaat me er gewoon om dat Imago verloren heeft, en Roald in alle hoeken de schuld bij anderen legt van zijn stam of Spread. Dat vind ik behoorlijk arrogant en onterecht en de hoofdreden dat ik mijn post gemaakt heb.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
@maretan Maarten zijn stop zal ongetwijfeld zijn sporen nagelaten hebben. Hij staat doorgaans bekend als een goede verdediger, en dat ontbrak op Cabbage in de tijden dat het onder vuur lag. Het account was toen zo veilig als vlees in de hondenkot. Persoonlijk had ik graag ook Maarten eens in actie gezien, en het is duidelijk dat Imago het gat van de weggevallen activiteit van het oude team niet heeft kunnen opvullen

Combinatie wegvallende algemene tw-motivatie, corona-stress in lockdown en toenemende spanning omtrend mijn thuis-situatie, drukte met full-time werk en andere dingen zorgden ervoor dat ik al minder actief werd, en ook bij de rest van cabbage. Steeds meer naar de achtergrond verdwenen, op een rustig stuk een week niet gelogd en dat uiteindelijk voor persoonlijke rust zo gelaten.

Jammer helaas voor de wereld, en voor me stamgenoten die ik zo beetje heb laten zitten (vooral omdat dit bij mij meer resulteerde in een radiostilte). Sorry guys.

Mogelijk in de toekomst nog, maar verwacht van niet.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Ja Maarten we moeten nog eens samenspelen dat waren 2 mooie weken!!
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
en niet één keer zie ik Roald in zijn post de vinger ook bij zichzelf of zijn eigen core deel leggen, dan haak ik daar inderdaad op in. Bovendien heb ik ook vanuit Imago wat stemmen gehoord die me ook wel wat inzicht gegeven hebben op een paar situaties. Het gaat me er gewoon om dat Imago verloren heeft, en Roald in alle hoeken de schuld bij anderen legt van zijn stam of Spread. Dat vind ik behoorlijk arrogant en onterecht en de hoofdreden dat ik mijn post gemaakt heb.

Je bedoelt die post waar jij even haarfijn komt uitleggen ''waar het allemaal mis ging''. Hoeveel jaar speel je nou eigenlijk en hoevaak was jij stamleider? Het feit dat jij als spotprentposter met dat topic kwam was al een verrassing, maar het interne beleid van een stam waar je niet toe behoort bekritiseren dat moet toch wel het toppunt van arrogantie zijn. Tot een discussie of een noemenswaardig topic (slechts 55 antwoorden) kwam je topic nieteens. Afgezien daarvan heb ik volgens mij behoorlijk mijn hand in het eigen boezem gestoken deze wereld, en dat doen 'prominente posters' niet zo vaak / vrijwel nooit.

Die spectrum post van mij bijvoorbeeld, die is neergezet en benoemd als ''rectificatie van de publieke verwachtingen'' alsook dat veelvoudig aangegeven is dat de startidealen niet haalbaar bleken, dat de omvang in de praktijk te groot bleek en ook het overmatig boosten binnen de eigen stam is gewoon erkent. Uit mijn posts van van de week komt ook maar één conclusie; dat ik van mening ben dat de wereld grotendeels verloren is door het maken van fairplay-gebaseerde keuzes die gewoon van lagere efficiëntie zijn dan de niet fairplay-keuzes. Keuzes die we democratisch gemaakt hebben en ik gedeeltelijk tot uitvoering kon gaan brengen.

En ja, ik vind Spread een ontzettende ballenpartij en ben er uiterst van overtuigd dat Imago deze wereld schoner wilde spelen en schoner heeft kunnen spelen dan Spread. Ik ben er van overtuigd dat Spread in tegenstelling tot Imago wel vaak voor 'the easy way' koos en jullie afsluiting waarbij alle grote namen het mogen overleven strookt daar perfect mee. Het boosten van rangetjes, zoals Noonoo die nu 2x zoveel OSD heeft als Noire - terwijl het nooit een noemenswaardige OSD had en een Savior die zijn OD boost op een volstrekt dooie wereld - waar ben je dan nog mee bezig? Dat zijn gewoon statistische feiten en op het moment dat ik deze hier kenbaar maak reageren vele van jullie met boze berichten waarbij jullie niet eens ingaan op de post zelf maar de discussie weer willen verleggen naar het onderwerp 'imago/roald verliest de wereld'. Ik voel mij gevleid hoor daar niet van. Vrij treffend vond ik deze zin uit een topserie.

'' You waste time trying to get people to love you, you'll end up the most popular dead man in town ''

Echter zal deze post niet tot je wens zijn, jij wilt mij graag door de slijk zien gaan correct? Omdat ik ik mijn streak van 5 easy wins niet kon voortzetten op deze wereld en ik weer 'een nieuwe streak' mag opbouwen? Wat ik al zei; het was hoog tijd om weer een keer te verliezen anders zweeg je op een gegeven moment weg van je eigen succes. Zoals mijn metafoor; als Max elke grand prix zou winnen dan zou er helemaal niemand meer kijken en dan sterft de hele sport uit. Natuurlijk heeft mijn beleid gevolgen gehad voor Imago, echter is het hele beleid democratisch bepaald dus in hoeverre is dat aan mij in persoon te wijten? En ja, er zijn tal van invloedrijke externe factoren die de gehele situatie beïnvloeden. Als je tegenstander gewoon voor zieke terreinwinst gaat middels rekruteren en ladingen MB's op een 51% dominantiewereld - dan moet je je aanpassen. Een externe factor waardoor het eigen beleid direct de prullenbak in kon. Nog een externe factor; Warre en ik zouden deze premade samen gaan leiden - een plan waar ik wel energie van kreeg. Echter liep het wat anders en heeft Warre nooit een leidinggevende functie gehad. Ik kon rekenen op wat hulp van mijn vaste maatjes, maar geen van hen kon op structurele basis helpen. Überhaupt zou ik deze zomer 4 maanden weggeweest zijn als corona er niet was, dan was ook alles anders gelopen, 100% zeker.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.363
Je bedoelt die post waar jij even haarfijn komt uitleggen ''waar het allemaal mis ging''. Hoeveel jaar speel je nou eigenlijk en hoevaak was jij stamleider? Het feit dat jij als spotprentposter met dat topic kwam was al een verrassing, maar het interne beleid van een stam waar je niet toe behoort bekritiseren dat moet toch wel het toppunt van arrogantie zijn. Tot een discussie of een noemenswaardig topic (slechts 55 antwoorden) kwam je topic nieteens. Afgezien daarvan heb ik volgens mij behoorlijk mijn hand in het eigen boezem gestoken deze wereld, en dat doen 'prominente posters' niet zo vaak / vrijwel nooit.

Die spectrum post van mij bijvoorbeeld, die is neergezet en benoemd als ''rectificatie van de publieke verwachtingen'' alsook dat veelvoudig aangegeven is dat de startidealen niet haalbaar bleken, dat de omvang in de praktijk te groot bleek en ook het overmatig boosten binnen de eigen stam is gewoon erkent. Uit mijn posts van van de week komt ook maar één conclusie; dat ik van mening ben dat de wereld grotendeels verloren is door het maken van fairplay-gebaseerde keuzes die gewoon van lagere efficiëntie zijn dan de niet fairplay-keuzes. Keuzes die we democratisch gemaakt hebben en ik gedeeltelijk tot uitvoering kon gaan brengen.

En ja, ik vind Spread een ontzettende ballenpartij en ben er uiterst van overtuigd dat Imago deze wereld schoner wilde spelen en schoner heeft kunnen spelen dan Spread. Ik ben er van overtuigd dat Spread in tegenstelling tot Imago wel vaak voor 'the easy way' koos en jullie afsluiting waarbij alle grote namen het mogen overleven strookt daar perfect mee. Het boosten van rangetjes, zoals Noonoo die nu 2x zoveel OSD heeft als Noire - terwijl het nooit een noemenswaardige OSD had en een Savior die zijn OD boost op een volstrekt dooie wereld - waar ben je dan nog mee bezig? Dat zijn gewoon statistische feiten en op het moment dat ik deze hier kenbaar maak reageren vele van jullie met boze berichten waarbij jullie niet eens ingaan op de post zelf maar de discussie weer willen verleggen naar het onderwerp 'imago/roald verliest de wereld'. Ik voel mij gevleid hoor daar niet van. Vrij treffend vond ik deze zin uit een topserie.

'' You waste time trying to get people to love you, you'll end up the most popular dead man in town ''

Echter zal deze post niet tot je wens zijn, jij wilt mij graag door de slijk zien gaan correct? Omdat ik ik mijn streak van 5 easy wins niet kon voortzetten op deze wereld en ik weer 'een nieuwe streak' mag opbouwen? Wat ik al zei; het was hoog tijd om weer een keer te verliezen anders zweeg je op een gegeven moment weg van je eigen succes. Zoals mijn metafoor; als Max elke grand prix zou winnen dan zou er helemaal niemand meer kijken en dan sterft de hele sport uit. Natuurlijk heeft mijn beleid gevolgen gehad voor Imago, echter is het hele beleid democratisch bepaald dus in hoeverre is dat aan mij in persoon te wijten? En ja, er zijn tal van invloedrijke externe factoren die de gehele situatie beïnvloeden. Als je tegenstander gewoon voor zieke terreinwinst gaat middels rekruteren en ladingen MB's op een 51% dominantiewereld - dan moet je je aanpassen. Een externe factor waardoor het eigen beleid direct de prullenbak in kon. Nog een externe factor; Warre en ik zouden deze premade samen gaan leiden - een plan waar ik wel energie van kreeg. Echter liep het wat anders en heeft Warre nooit een leidinggevende functie gehad. Ik kon rekenen op wat hulp van mijn vaste maatjes, maar geen van hen kon op structurele basis helpen. Überhaupt zou ik deze zomer 4 maanden weggeweest zijn als corona er niet was, dan was ook alles anders gelopen, 100% zeker.

Groetjes
Roaldje, aangezien meneer weer mijn vorige bericht loopt te negeren, ga ik mn laatste poging doen, voordat ik mijn eind awardlijstje ga typen.
Die ods is bewust geboost, omdat noo-noo gewoon de meeste vvs/stam shizzl heeft gedaan, is een ''gebaar''. Gewoon netjes afspraken over gemaakt. Jij begint er weer zoals ik al verwacht had precies over als ik jou heb ingehaald met OD.
Die ODD/ODS van jou en noire hebben jullie vooral dankzij mijn opzet te pakken, dus in feite gewoon ''geboost'', omdat ik jou gewoon ook een plezier gunde.. De stam wou t liefst helemaal niks meer doen, omdat ze jullie 0 gunde... Hier nog een bewijsje ervoor:
1606850798484.png
Dusja, dan moet je niet gaan piepen als iemand anders ook wat terug doet.. Zo gaan die dingen nou eenmaal, had t liever ook tot 60/70% dominantie gehad, zodat ik deze pm kon verzilveren: 1606850950471.png

Maarja, t mocht niet baten. Er zou nog een pm eruit gaan naar de mods maaaaaanden terug, nooit gedaan, dusja.
Ik zou bijna nog zo'n huil gifje er neer zetten, maar zo kinderachtig ga ik niet doen man, je weet mn punt.
Zonde, want jij was gewoon onderling vriendelijk in pms.

Een fijne avond toegewenst mn kerel!/stammie :)
 
Bovenaan