Earlygame Awards / Verwachtingen

Reactiescore
3.452
Maar om dan ook derde hbo-jaar te verkrachten vanwege TW, ik verkoos minderen. Doordat ik zelf coördinator was had ik al een veel groter risico ingecalculeerd voor Il burat, en hadden wij dus nauwelijks def staan verhoudingsgewijs. Ik zat in een minderende fase en dan komt warre die 6000 incs per dag lanceert met zijn SloopAP.
Ah ja ik zie het al,6k incs door dat klotescript.
2k verschil;) al blijft 6k ook behoorlijk veel natuurlijk!
 
Reactiescore
1.089
Dat ben ik dus gewoon niet met je eens

Wat ik al zei; ik heb zelf nog op Airranger - volgens mij de meest spraakmakende massa van Ctrl op wereld 19 - gedeeltelijk mogen deffen (een uur of 5-6 op de dag voor aankomst en 2-3 uur op de dag van aankomst). Ja, die schaal is véél groter dan op wereld 42. Toch lag het hoogtepunt qua incommings op de teller op 8000, met 5000 aankomsten op één dag. Airranger was12 miljoen en grotendeels defensief. Er stonden honderden recapedels klaar en een ruime honderd stacks van 200k of dikker. Ctrl's massa was gewoon verpletterend, ramde al het front dood, strooide kapot veel edels en werd gewoon geslacht door Richward en andere Ctrl'ers.

Is dat nog een clearmolen of gewoon een overkill goeduitgevoerde massa. Op 42 waren de incasserende accounts 3 miljoen, kregen ze ook 8000 op de teller, maar frontbash en grootschalig edelen bleef logischerwijs uit. Honderden stacks en recaps waren er natuurlijk niet, aan beide kanten niet. De accounts braken niet bij een harde wave maar werden eerst weken lang dagelijks hard onder vuur gehouden in een sloopoffensief om uiteindelijk te bezwijken onder gerichte edelclears etcetera. Voor één dikke massa neem je 4 dagen vrij en je deffed hem. Voor een aanhoudend offensief van 3 weken zal je in een driemans team weken lang in op je zoldertje moeten vereenzamen.

Intensiteit is dus totaal verschillend en het algehele doel van de massa ook. Dat valt gewoon niet te ontkennen...

Misschien met dat voorbeeld van w19 is het totaal verschillend. Maar dat is ook maar 1 voorbeeld van 1 wereld. De kans dat het idee wat op w42 uitgevoerd is, niet al een keer eerder is uitgevoerd, is astronomisch klein. Ik weet dat er op w16 - die aanzienlijk kleiner was dan w19- wel hogere getallen zijn geraakt dan 8k, en dat was notabene een kata-wereld boerlimiet en 3 level techs en goedkoop herbouwen. Over intensiteit gesproken.

Het blijft gewoon appels met peren vergelijken waar ik je wel gelijk in vond hebben




Beter dan helemaal geen discussie toch :tongue:
>,>

4 of 5 posts later

Wat boeit dit zelfs man? Kunnen die lui van de classic niet gewoon lekker op hun classic forum blijven?
 
Laatst bewerkt:

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
die clearmolen van vitae was dan wel pas toen ik al gequit was veronderstel ik? Ik heb namelijk nooit meer dan 200 aanvallen verstuurd denk ik.
 
Reactiescore
972
>,>

4 of 5 posts later

Je gaat langs mijn punt in opnieuw een poging om op 1 woordje iemand belachelijk te maken/af te vallen. Makkelijk hoor.

die clearmolen van vitae was dan wel pas toen ik al gequit was veronderstel ik? Ik heb namelijk nooit meer dan 200 aanvallen verstuurd denk ik.

Had laatst nog eens teruggelezen op AF W42, waar jij Il Bura zat te flamen dat we slecht defften door 1 dorp te verliezen. Gigantische discussie met Roald had je toen. Maar goed, het feit dat jij toen de aanvaller was en niet de verdediger laat al duidelijk blijken dat die wereld al jaren oud is :tongue:
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Ah ja ik zie het al,6k incs door dat klotescript.
2k verschil;) al blijft 6k ook behoorlijk veel natuurlijk!

6k van Warre alleen al dus? ik dacht dat dat slechts 3k van hem was op vayne en de rest van Vitae. SloopAP als drempelverlagend aanduiden was dus nog een understatement.

die clearmolen van vitae was dan wel pas toen ik al gequit was veronderstel ik? Ik heb namelijk nooit meer dan 200 aanvallen verstuurd denk ik.

Hm ik weet niet wat de status van digital love was op dat moment, dat zou ik dan even terug moeten zoeken. Weet niet of het account al verwijderd was in die banwave toen ter tijd. Maar dat DL niet een van de sloopap gebruikers was noch een met veel incs, dat staat mij ook bij.
 
Reactiescore
972
Hm ik weet niet wat de status van digital love was op dat moment, dat zou ik dan even terug moeten zoeken. Weet niet of het account al verwijderd was in die banwave toen ter tijd. Maar dat DL niet een van de sloopap gebruikers was noch een met veel incs, dat staat mij ook bij.

Had Laurens niet al eerder een ban voor die timebot?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Had Laurens niet al eerder een ban voor die timebot?

Ja volgens mij ook. Trouwens over dat flamen op Il bura. Il bura stond altijd (of uiteindelijk iig) in de plus tegen Laurens, weliswaar een dorp of vijf of iets. Weet nog dat we toen een paar weken lang elke nacht alle drie een wekker hadden om laurens niets te laten pakken om hem dan sochtends vroeg terug te pakken. Dat deed ANC een stuk slechter, die verloor met dikke stacklinies op meerdere nachten wel dorpen aan DL. Il bura met succes één keer een paar dorpen gepakt :tongue: Verder was het twee richtingen op geen winsten. Pas toen het sloopoffensief vanuit Vitae startte ging Bura inleveren, waarna ik met mijn team stopte en jij het met het jouwe weer oppakte. Met duidelijke successen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Dat heb ik op wereld 38 al gedaan om het falende zuid-Amen overeind te houden met 4 a 5 vv's tegelijk met Vlemis (toen kon dat nog spelregeltechnisch) tegen jouw DET haha en vervolgens die megafusie tussen vijand Faith (welke verliezen leed tegen noord-amen) en falende bg Hippo bekokstooft met een diplomatieke wereldwinst als gevolg. Flinke plottwist wel.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Ik nam echt veel dorpen van Andy, soms echt 7-8 linies achter het front :p
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Ik nam echt veel dorpen van Andy, soms echt 7-8 linies achter het front :p

Dat was ook echt extreem frustrerend voor ons. Andy had zijn front kei dik stacked en zelfs in de mobiele zone nog allerlei anti-blitz stacks en wij met ons grote front hadden enkel frontstacks. Dus elke nacht alle drie een wekkertje en ANC maar inleveren :tongue: :tongue: Ik denk overigens nog dieper dan 7-8 haha, soms ook gewoon edeltjes die een uur of 5-6 liepen die gewoon doorkwamen
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Ja, als ik niet was banned had ik ANC sowieso gebroken met der tijd. Dan was het game over.
 
Reactiescore
768
Je gaat langs mijn punt in opnieuw een poging om op 1 woordje iemand belachelijk te maken/af te vallen. Makkelijk hoor.
Doe niet zo op je pik getrapt Maks. Je deelt zelf een sneer uit richting classicposters?

Dat was ook echt extreem frustrerend voor ons. Andy had zijn front kei dik stacked en zelfs in de mobiele zone nog allerlei anti-blitz stacks en wij met ons grote front hadden enkel frontstacks. Dus elke nacht alle drie een wekkertje en ANC maar inleveren :tongue: :tongue: Ik denk overigens nog dieper dan 7-8 haha, soms ook gewoon edeltjes die een uur of 5-6 liepen die gewoon doorkwamen
Had ANC toen nog steeds die volle LC dorpen?
 
Reactiescore
1.367

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Ja, als ik niet was banned had ik ANC sowieso gebroken met der tijd. Dan was het game over.
Ja dat denk ik ook ja, die cf's zouden teveel def gekost hebben, die dan niet elders kon staan (zoals bij il bura) en dan hadden jullie ANC en daarna Burat (door nog groter front en verlies van 1 van de 2 buren) wel kunnen wegspelen. Weet niet of het uiteindelijk wereld veranderend was geweest.

Had ANC toen nog steeds die volle LC dorpen?

Dikke kans dat hij die in het zuiden, in de rim, nog wel had ja.
 
Bovenaan