[Afgekeurd] Vlaggen Downgraden

Goed idee?


  • Totaal aantal stemmers
    96
Reactiescore
1.365
Vlaggen upgraden, iedereen kent het wel;
1604885262950.png
Op het pijltje drukken om een vlag naar een volgend level te upgraden.
Alleen heb je vaak dat je achteraf spijt hebt, of dat je mensen hebt die uit woede vlaggen helemaal tot de max upgraden, en er later spijt van hebben, omdat er te weinig vlaggen zijn om in jouw dorpen aan te zetten. Ik vraag me dan af, waarom kun je de vlaggen dan niet terug downgraden, voor eventuele andere strategieën, of meer vlaggen te hebben om te verdelen? Waarom is dat niet mogelijk? Op de mobiele app druk je zowat meteen op het upgrade icoontje als je niet oplet. Je kunt het dan niet ongedaan maken.
Mijn idee/vraag is eigenlijk, waarom maakt inno niet een downgrade pijltje? Lijkt mij net zo efficiënt. Wat is hier mogelijk in? Lijkt mij niet zo moeilijk om aan te passen in de codering van het spel?
Hopelijk denken meer mensen er zo over..

Thanks voor het lezen! :)
 

Deleted User - 24028

Guest
Brengt dit niet met zich mee dat je vlaggen volledig kan manipuleren naar wat je op dat moment nodig hebt en vlaggen zo eigenlijk wel enorm sterk worden?

Aanvallen als je 1 clears hebt maak je 10 keer 10% aanvalsvlag , later heb je 50 clears en maak je er 50 van 7% en als je 100 clears heb 100 van 3%.
Verdedigend als je bij de ene massa blocks zet in 10 dorpen 10 goede vlaggen, volgende keer in 20 dorpen 20 iets minder goede, ...
etc etc
 
Reactiescore
1.365
Brengt dit niet met zich mee dat je vlaggen volledig kan manipuleren naar wat je op dat moment nodig hebt en vlaggen zo eigenlijk wel enorm sterk worden?

Aanvallen als je 1 clears hebt maak je 10 keer 10% aanvalsvlag , later heb je 50 clears en maak je er 50 van 7% en als je 100 clears heb 100 van 3%.
Verdedigend als je bij de ene massa blocks zet in 10 dorpen 10 goede vlaggen, volgende keer in 20 dorpen 20 iets minder goede, ...
etc etc
Hoelang moet je wel niet daarvoor spelen/edels maken en doodlopen om zulke dingen te krijgen? Of hoeveel vlaggen moet je wel niet kopen met pp.. Zijn weinig accounts die zoveel vlaggen hebben.. Ik heb tenminste nog niemand gezien met 10 zwarte vlaggen van 1 soort ;).
Je kunt natuurlijk als je geen fouten maakt je vlaggen sws al verdeelt indelen naar mijn idee. Maar je hebt ook vaak (wat ik hoor) mensen die uit woede of verveling gewoon alles doorduwen en er later spijt van hebben en daardoor geen terugweg is.. Vindt dat wel belangrijker imo. En je kunt er altijd wel leuke nieuwe strategieën voor bedenken..
 

Deleted User - 24028

Guest
De grootte van de vlaggen waren voorbeelden uiteraard, men punt is dat als je ze in beide richtingen kan manipuleren je veel extremer gebruik kan maken van vlaggen. Als je nu 300 vlaggen hebt en je upgrade die tot de max kan je een zeer leuke start hebben, maar daarna zit je met die paar vlaggen en 100 dorpen... Met jou voorstel kan je gewoon altijd hebben wat je wilt en dat lijkt me daarom geen goed idee.

Vlaggen per ongeluk te veel upgraden gebeurt vast wel eens, misschien kunnen ze er een tijd op zetten dat je het nog terug kan draaien ofzo. En dat een co het uit woede doet heb ik ook al wel eens gehoord, maar volgens mij kan het tw team dit dan terugdraaien als het echt duidelijk om sabotage gaat?
 
Reactiescore
431
De grootte van de vlaggen waren voorbeelden uiteraard, men punt is dat als je ze in beide richtingen kan manipuleren je veel extremer gebruik kan maken van vlaggen. Als je nu 300 vlaggen hebt en je upgrade die tot de max kan je een zeer leuke start hebben, maar daarna zit je met die paar vlaggen en 100 dorpen... Met jou voorstel kan je gewoon altijd hebben wat je wilt en dat lijkt me daarom geen goed idee.

Vlaggen per ongeluk te veel upgraden gebeurt vast wel eens, misschien kunnen ze er een tijd op zetten dat je het nog terug kan draaien ofzo. En dat een co het uit woede doet heb ik ook al wel eens gehoord, maar volgens mij kan het tw team dit dan terugdraaien als het echt duidelijk om sabotage gaat?


Ik sluit me inderdaad bij warre aan,
Wellicht een goed idee dat je niet boven groen (groen nog wel) kan downgraden?

En als er daadwerkelijk in een boze bui geuppt is (night train overkwam dat) dat het TW team dit kan bekijken en die hun oordeel kunnen vellen.

Weet niet in hoeverre dit instelbaar is?
 
Reactiescore
1.365
Mwa, ik snap jouw punt hoor. Je kunt het inderdaad beide kanten afwegen.
Aan de andere kant vind ik wel als je gewoon veeeel tw speelt (wat sommige mensen niet door hebben soms), en je hebt gewoon veel vlaggen.. Tja, dan mag dat ook wel een ''voordeel'' zijn naar mijn idee. Uiteindelijk kun je ook strategische fouten erin maken.
Aan de andere kant kunnen bijvoorbeeld mensen die minder vlaggen hebben, maar wel de mogelijkheid hebben om een vlag wel zover te uppen dat ze dan bijvoorbeeld een blauwe/paarse/zwarte vlag kunnen krijgen om de start door te komen.. Die kant heb je dan ook, dus dan maak je het voor de start wel weer eerlijk. Je kunt er zoveel kanten mee op. Dusja, ik hoop in ieder geval dat het mogelijk gemaakt wordt :).
 
Reactiescore
69
Zit al een tijdje met dit idee in men hoofd maar was te lui om het voor te stellen. Voor iedereen waarvan de vlaggen doorgeklikt zijn door een of andere co die dat leuk vond zou het in elk geval top zijn :p het argument van Warre is idd ook wel terecht, vlaggen zouden geupt gaan worden volgens aantal dorpen en de keuze van het al dan niet doorklikken valt weg. Vind het alleen niet opwegen tov de kans om een acc dat doorgeklikt wordt terug te kunnen herstellen. Bovendien blijft het zo dat als je meer vlaggen hebt je ook gewoon meer opties hebt naar uppen of deuppen toe, wat in mijn ogen geen kwaad kan.
 
Reactiescore
28
Ik zou om misbruik te voorkomen graag een soort "boete" zien. In plaats van dat je alle drie de vlaggen terugkrijgt, lever je er één in.
 
Reactiescore
1.365
Je kunt er beter een soort van tijd (als het erbij wordt gezet) aan vast knopen. Dat je bij ieder type vlag alle types/kleuren kunt veranderen in 1 schermopname en dan 24/48 uur moet wachten om het weer te doen, om dan misbruik te voorkomen ipv dat inleveren. Per rij type vlaggen bedoel ik dan. Dat je alles wel aan kunt passen per type vlag, maar dat gewoon 1x per 24/48 uur kunt doen om misbruik te voorkomen. Vlaggen zelf kun je ook maar 1x per 24 uur veranderen namelijk. Een idee in ieder geval ook :)
 
Reactiescore
53
Naar mijn mening is het wel een goed idee. Ik begrijp Warre zijn punt maar aan de andere kant gaat het wel veel tijd kosten voor spelers om al die vlaggen dan zo te manipuleren dat ze voor iedere aanval weer goed staan. Vraag mij dan ook af hoeveel spelers dat dan daadwerkelijk gaan doen, hele tijd vlaggen opnieuw instellen... Wat ze ook kunnen doen is, een toevoeging maken dat je bijvoorbeeld 3-5x vlaggen kan herstellen op een account, waar je alle vlaggen terugkrijgt naar 1ste level (met een afkoelperiode van laten we zeggen 1 week ofzo, voordat je de volgende herstelmogelijkheid kan doen om zo kwade co's alsnog de macht weg te nemen ).
 
Reactiescore
1.367
Nadelen wegen imo niet op tegen de voordelen. Gewoon doen.
 
Reactiescore
1.525
Kan me herinneren dat zoiets eerder is voorgesteld en is afgewezen niet? Hoe dan ook is het een goed idee, er valt nog een hoop winst te behalen wat het vlaggensysteem betreft. Ik stem ja.
 
Reactiescore
69
Mocht het mogelijk zijn om een bepaalde veiligheid op het vlaggen uppen te steken zoals bij het donneren van pp zou het niet eens nodig zijn de downgrade functie erin te brengen. Als je bv een code moet ingeven die je in de email krijgt, kan enkel de acc eigenaar vlaggen uppen en kan er geen kwaadwillige co alles doorklikken. Hier is niets van misbruik mogelijk, puur een veiligheid. Mocht het praktisch te regelen zijn zou dit denk ik wel een goed alternatief zijn indien Chris zijn idee het niet haalt?
 
Reactiescore
1.365
Nah, dat wil ik niet man. Want het is al zoveel gebeurd nu al Nico.. Gewoon zoals ik al zei.
 
Reactiescore
389
Klinkt idd als een goed idee voor als het is om een 'kwade' actie van een ander te kunnen omdraaien. Alleen gaat dan wel een stuk 'tactiek' weg dat er een soort consequentie zit aan het uppen. Vind het leuker dat je niet de ene wereld een vlag helemaal kan uppen om dan later in de wereld te downgraden zodat je op meer dorpen wat effect hebt.
Dus dan zou het misschien idd beter zijn om een fatsoenlijke beveiliging te zetten op het vlaggen uppen.
 
Reactiescore
3.457
Mocht het mogelijk zijn om een bepaalde veiligheid op het vlaggen uppen te steken zoals bij het donneren van pp zou het niet eens nodig zijn de downgrade functie erin te brengen. Als je bv een code moet ingeven die je in de email krijgt, kan enkel de acc eigenaar vlaggen uppen en kan er geen kwaadwillige co alles doorklikken. Hier is niets van misbruik mogelijk, puur een veiligheid. Mocht het praktisch te regelen zijn zou dit denk ik wel een goed alternatief zijn indien Chris zijn idee het niet haalt?
Wat een briljant idee:eek:
 
Bovenaan