Once upon a time in Tides

Reactiescore
5.702
alle stamleden die er in zaten weten het volledige plaatje. Zij fungeren meestal ook als MB en zullen samen in 1 grote stam komen.

ik snap ook de reacties waarbij men zegt: op voorhand rekruteren is ook rekruteren alleen ligt het daar iets anders. Je begint een stam met een paar accounts die je kent en vertrouwt en je wijkt er praktisch niet van af. Je gaat geen leden in een andere grote stam weghalen waardoor de kleinere spelers in die stammen hun doel vaak kwijt zijn. Je kan wel afkomen met "oplossingen" maar die gaan nooit in hun voordeel zijn terwijl dit in de originele stam wel zo had kunnen uitspelen.

Dit is waarom ik een premade pur sang beter aanzie dan een rekrutering late game. ieder acc weet waar hij of zij aan begint en vertrouwt er op dat ze er samen mee verder kunnen.

Ik snap die reacties eigelijk totaal niet. Er zit nogal een groot verschil tussen een wereld starten met een beschaafd aantal accounts ( zeker tov het ledenlimiet ) en het rekruteren van spelers late game. Premade lukken en winnen lang niet altijd, puur omdat de weg naar een WW ontzettend lang is en er veel kan gebeuren. Er is 0.0 zekerheid over de toekomst, over het heden is echter wel zekerheid. Dus als je later mid-game gaat rekruteren weet je wat je in huis haalt en heeft deze een dermate impact op de wereld.
 
Reactiescore
319
Fantastisch verhaal Stan! Ik heb het hele stuk gelezen en geen moment verveeld!
 
Reactiescore
290
Volgens mij lees je niet goed, ik zeg nergens dat het zwaar was. Ik geef juist aan dat we aan zware kluif hadden kunnen hebben. Je neemt gewoon een gok als premade door ver uit mekaar te starten om dusdanige phalanxen neer te kunnen leggen. Als er in de startfase anders op gereageerd was dan had het heel anders uit kunnen pakken. Ter illustratie lagen er rondom kaas 3 stammen waarvan er 2 groter waren dan Kaas. Hadden die diplomatiek gezien andere keuzes gemaakt had het waarschijnlijk heel anders uitgepakt voor het oostelijke deel van Tides.



Rekruteringen ansich heb ik geen problemen mee. Alleen vaak gaat het gepaard met de "minderen" die achterblijven en gesprekken achter mekaars rug om voeren. Dit zagen we bij het samensmelten van Rose. en dit lijkt nu weer een beetje te gebeuren met de recente recruits vanuit Rose naar 24/7. Dat feit vind ik persoonlijk wel kwalijker dan met een Premade starten. Beide is het een vorm van diplomatiek, ik denk dat een ieder voor zich wel kan bepalen waar hij/zij zich meer happy bij zou voelen.
De leiding van Rose was er vanaf het begin van op de hoogte dat wij gesprekken hadden met 24/7 dit heb ik meteen duidelijk aangegeven.
Ik vind het dan apart dat jij zoiets (kaas zijnde) hier gaat verkondingen dat bij24/7 dingen achter de rug om gebeurt zijn,Terwijl Jullie in gesprek waren met de leiding van Rose (geenpala) en daar binnen Rose helemaal niemand van op de hoogte was.
 
Reactiescore
1.226
Ik vind het dan apart dat jij zoiets (kaas zijnde) dan gaat verkondingen dat bij24/7 dingen achter de rug om gebeuren

Quote mij even waar ik zeg dat er bij 24/7 dingen achter de rug om gebeuren?

Terwijl Jullie in gesprek waren met de leiding van Rose (geenpala) en daar binnen Rose helemaal niemand van op de hoogte was.

Geen idee waar die gesprekken over gingen, maar zou het niet aan de leiding van Rose zijn om dan Rose leden te informeren? Weet eigenlijk niet zo goed welk punt je nu wilt maken.
 
Reactiescore
290
Quote mij even waar ik zeg dat er bij 24/7 dingen achter de rug om gebeuren?

Jij zegt dat het niet netjes is hoe er gerecruit is en dit vaak achter de rug om gebeure van stamleden

Geen idee waar die gesprekken over gingen, maar zou het niet aan de leiding van Rose zijn om dan Rose leden te informeren? Weet eigenlijk niet zo goed welk punt je nu wilt maken.
Jij zegt dat je het niet oke vind ivm de gesprekken achter andere zijn rug om. En achterlaten van de minderen:

Rekruteringen ansich heb ik geen problemen mee. Alleen vaak gaat het gepaard met de "minderen" die achterblijven en gesprekken achter mekaars rug om voeren. Dit zagen we bij het samensmelten van Rose. en dit lijkt nu weer een beetje te gebeuren met de recente recruits vanuit Rose naar 24/7. Dat feit vind ik persoonlijk wel kwalijker dan met een Premade starten.

Terwijl Kaas in gesprek was met Tuur van Geenpala, zonder dat iemand hier binnen Rose van op de hoogte was.... in principe doen jullie wat jijzelf “kwalijk” noemt.

Terwijl de gesprekken van een Blacklist en Prone naar 24/7 bijna direct bekend gemaakt zijn bij de leiding. Dus het daar wel netjes geprobeerd is.
 
Reactiescore
1.226
Ik zou zeggen vraag het aan je leiding, want als je dat niet wist dan verteld je leiding niet veel...

Onze leiding deelt alles wat relevant is voor de stam, ben ik niet zo bang voor dus. Maar bedankt voor het duidelijk maken van je punt, ben veel wijzer geworden op deze manier.
 
Reactiescore
290
Onze leiding deelt alles wat relevant is voor de stam, ben ik niet zo bang voor dus. Maar bedankt voor het duidelijk maken van je punt, ben veel wijzer geworden op deze manier.
Als je stam een Recruit van Geenpala of gesprekken daarin niet belangrijk vind naar de stamgenoten... vind ik dat vrij apart. Maar dat is ofc mijn mening.
 
Reactiescore
1.647
Kan hier veel woorden aan vuil maken maar eigenlijk zijn er 3 punten die ik gewoon hypocriet/vuil vind, zeker als je kijkt hoe de noordelijke premade zich nu profileert en zichzelf zoveel beter vind als het zuiden.

1. Hoeveel accounts zijn jullie daadwerkelijk mee gestart? Zijn dit er 10/12? Mooi aantal, maar onderhand hebben alle 4 de verschillende stammen ruim 40 leden geteld. Dus er zijn 2 scenario's:

- Je hebt 28-30 leden gerekruteerd! allemaal spelers in de omgeving waar je anders weerstand van had gehad. Zij zijn uiteindelijk de stam geleaved/geinternt of gedwongen mb geworden. Alle ruimte voor andere serieuze stammen op het noorden heb je in de kiem gesmoord hiermee en zo hebben je heel het noorden kapot gerekruteerd puur om daar snel de overhand te pakken.
- Deze 28-30 leden zijn gestart als mb/boost account met jullie, maar als dit de optie is dan is het nog schofteriger als bovenstaande. Dan doe je een R2W nog voordat de wereld begonnen is.

Hoe je het ook wend of keert, de premade heeft puur uit eigenbelang en voor de weg van de minste weerstand gekozen en ervoor gezorgd dat normen plat gerekruteerd werd/gedomineerd werd zonder dat iemand anders maar een kans had met alle extra spelers die gewoon gerekruteerd zijn. Kijk naar de ex Wolves spelers als voorbeelden wat totaal onnodig is geweest, het excuses was dat jullie minderheid waren. Maar zo iemand mag dus zijn afspraken niet nakomen en jullie rekruteren hem dan terwijl eigenlijk al een flinke overmacht hadden (24/7 had op dat moment nog neit Prone of Blacklist gerecruteerd) dus je rekruteert je overmacht naar een nog groter niveau met nog meer overmacht en betere posities. Iets wat jullie dus al sinds het begin van de wereld doen.


2. Hoe durf je überhaupt over de rekruteringsdrang in zuid te praten als je hierboven leest? Zuiden is altijd instabiel geweest omdat er gestreden werd en daardoor stam braken en werden gevormd. Rose was door jullie eigen opzet (de premade) geobsedeerd om voor body te zorgen omdat ze anders zichzelf kansloos achten. Dus dat zuiden zo'n beleid heeft gehanteerd is puur te danken aan jullie.

Dan komt nog meest hypocriete ervan, jullie hebben een NAP met At en leden van jullie premade nemen contact op met zowel Wolves als Rose om nog meer overmacht te creëren en nog minder weerstand te krijgen. Hebben jullie überhaupt weerstand gehad? #12 ODD als stam, met zo'n beleid kan ik wel begrijpen dat accounts als Finit vol off durven te spelen die ook allerlei NAP's weer heeft met een Alexander en zo zijn er nog meer onderlinge afspraken.

Hoe kan je dus spreken dat je beter bent als zuiden en vooral 24/7? Welke wel de gevechten aangaat en elke samenwerking met Rose en At direct afwijst en zo ook nog veel meer recruits.


3. Wat is het toch huichelachtig hoe jullie je hebben opgesteld in de leidingschat op discord over wereldafspraken en het oplossen van conflicten. Door stug vol te houden dat jullie geen premade zijn hebben jullie daar een overmacht gecreëerd qua aantal stemmen. 2 vs 1 vs 1. Want Rose had tenminste nog het respect om eerlijk te zijn over relatie met At om geen extra stemmen te krijgen. Zo konden jullie overal mee zaken blokkeren en makkelijk jullie wil en wet opleggen aan Rose en 24/7.


Op elke manier heeft de noordelijke flutmade geprobeerd op huichelachtige manieren voordelen te pakken tegenover de rest van de wereld. Hoe durf je hier zo'n air aan te nemen en alles wat recht is te verdraaien of je überhaupt nog met het zuiden te bemoeien als bovenstaande feiten voor zich spreken. En dan zal je wel op details straks reageren maar de grove lijnen hiervan kan je niet ontkennen want die zijn onomstotelijk. Wacht al op de aanvallen die straks weer komen op de man.
 
Reactiescore
1.226
ls je stam een Recruit van Geenpala of gesprekken daarin niet belangrijk vind naar de stamgenoten... vind ik dat vrij apart.

Hier moeten wij als account hand in eigen boezem steken, stamleiding heeft dit gecommuniceerd in de stamraad maar is niet binnen het account gedeeld geweest, vandaar dat ik er tot op heden niks vanaf wist. Gelukkig was mijn vertrouwen in onze leiding niet onterecht :)
 
Reactiescore
228
Jij zegt dat je het niet oke vind ivm de gesprekken achter andere zijn rug om. En achterlaten van de minderen:



Terwijl Kaas in gesprek was met Tuur van Geenpala, zonder dat iemand hier binnen Rose van op de hoogte was.... in principe doen jullie wat jijzelf “kwalijk” noemt.

Terwijl de gesprekken van een Blacklist en Prone naar 24/7 bijna direct bekend gemaakt zijn bij de leiding. Dus het daar wel netjes geprobeerd is.
Alle leiding was n gesprek over wereldafspraken waar een voorstel rond was, dit moest nog teruggekoppeld naar de stammen worden toen de recruits in gang zijn gestoken. Dit is sindsdien stilgevallen.
 
Reactiescore
290
Hier moeten wij als account hand in eigen boezem steken, stamleiding heeft dit gecommuniceerd in de stamraad maar is niet binnen het account gedeeld geweest, vandaar dat ik er tot op heden niks vanaf wist. Gelukkig was mijn vertrouwen in onze leiding niet onterecht :)
Kijk fijn om te horen.
 
Reactiescore
50
Ik geef @wowwho helemaal gelijk.

Ik snap jullie manier van de wereld winnen wel, maar blijf erbij dat ik het enorm hypocriet vind om dan zuiden af te branden terwijl daar over en weer relatief veel gestreden is onderling. En dat terwijl AAO met Wolves en BMU(??) wilde samenwerken, Finic een NAP met zijn buurman (alexander13) afsloot afsloot en er een NAP met de enige concurrentie (AT) is (geweest). En dat er inderdaad een 30 tal leden zijn geweest die hierin aan hebben meegewerkt blijft mijn mening dat ik dit ontzettend laf vind, safer dan op deze manier kun je een wereld bijna niet spelen. Ik ben dus ook erg benieuwd of er nog een beetje kwaliteit naar voren komt, want tot dusver heeft niemand daar nog wat bewezen imo.
 
Reactiescore
1.226
1. Hoeveel accounts zijn jullie daadwerkelijk mee gestart? Zijn dit er 10/12? Mooi aantal, maar onderhand hebben alle 4 de verschillende stammen ruim 40 leden geteld. Dus er zijn 2 scenario's:

Kon je echt niet meer dan 2 scenario's bedenken?

Dan komt nog meest hypocriete ervan, jullie hebben een NAP met At en leden van jullie premade nemen contact op met zowel Wolves als Rose om nog meer overmacht te creëren en nog minder weerstand te krijgen. Hebben jullie überhaupt weerstand gehad?

Bij Kaas hebben wij een NAP met AT inderdaad omdat wij eerst prio wilde geven aan de rim. Blijkbaar zag AT hier ook een voordeel in anders waren ze deze NAP niet aangegaan. Snap dat het voor jullie in het westen vervelend is.

Hoe kan je dus spreken dat je beter bent als zuiden en vooral 24/7?

premade zich nu profileert en zichzelf zoveel beter vind als het zuiden.

Vanwaar voel je je zo aangevallen, wie claimt er beter te zijn?
 
Reactiescore
1.647
Kon je echt niet meer dan 2 scenario's bedenken?



Bij Kaas hebben wij een NAP met AT inderdaad omdat wij eerst prio wilde geven aan de rim. Blijkbaar zag AT hier ook een voordeel in anders waren ze deze NAP niet aangegaan. Snap dat het voor jullie in het westen vervelend is.





Vanwaar voel je je zo aangevallen, wie claimt er beter te zijn?

Dat beweert Stan met heel zijn openingspost en de reacties op de andere topics.

Die twee scenario's zijn wat er mogelijk is, bij middenweg doe je beide zaken fout dus is dit zoveel beter?

Gaat om feit dat je ondanks je overmacht nog alles doet om de weg van de minste weerstand zolang mogelijk te bewandelen.

Ook doe je precies wat ik zei, ingaan op de kleine details ipv de grove lijnen gewoon erkennen en toegeven.
 
Bovenaan