Stelling van de dag

Reactiescore
2.878
Het concept is vgm wel bekend.



De early game wordt tegenwoordig het liefst overgeslagen door spelers dmv pp, boosts en premades.
 
Reactiescore
399
Denk dat een grootdeel van de spelers dit wel doen maar ook nog een aanzienlijk deel, waaronder veel beginnende spelers juist niet.
 
Reactiescore
2.062
De early game wordt tegenwoordig het liefst overgeslagen door spelers dmv pp, boosts en premades.

Vooral voor beginnende spelers is dit stukje minder leuk. In het hedendaagse TW zijn de werelden nog maar 2 tot 4 continenten totaal groot, waarbij in de start vaak begonnen wordt met ongeveer 2 (volle, verdeeld over 4 ofc). Ten eerste gebruiken de beginnende spelers veel minder PP, doordat ze niet snappen hoe PP te farmen en kopen (de meeste) ook niet veel PP. Boost accounts hebben ze niet doordat ze geen mensen kennen. Dit betekend dat je via skills je weg naar de top moet vinden, en dat maakt het lastig.

Per wereld ligt het er dan aan of er sterke spelers in de buurt liggen hoelang ze het overleven. Wat betreft wereld 76, liggen er al 3 premades verspreid over 4 van de 4 continenten, wat het echt heel lastig maakt om voor een alleen startende en/of nieuwe speler een toekomst te maken op deze wereld. Echter zijn er ook werelden zoals 72 en 74 (75 opzich ook nog) waar er geen tot 1/2 serieuzere premades starten, waardoor de kansen veel hoger liggen. Ik heb zelf wereld 72 gewonnen, zonder premade, zonder boost en zonder PP in de start te stoppen. Dit was de leukste early game die ik ooit heb gespeeld, echter was dit op een wereld 73 en 76 nooit mogelijk geweest.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
PP is een goed alternatief voor spelers die solo willen spelen en niet kunnen opboxen tegen de farmnerds die 72.000 farms op een dag versturen. Ff lekker 500K op de markt kopen en je farmen is geweer gedaan voor de dag :)
 
Reactiescore
2.062
Stelling van de dag:

Door de twee volgende instellingen van deze wereld, uitkijktoren gecombineerd met snelle loopsnelheden van eenheden, zal het deffen lastiger maken dan wanneer een wereld 1 van de twee instellingen heeft.

Dit omdat een speler altijd een reactietijd heeft (die vooral snachts langer is), waardoor het helpen van buren minder makkelijk gaat.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Stelling van de dag:

Door de twee volgende instellingen van deze wereld, uitkijktoren gecombineerd met snelle loopsnelheden van eenheden, zal het deffen lastiger maken dan wanneer een wereld 1 van de twee instellingen heeft.

Dit omdat een speler altijd een reactietijd heeft (die vooral snachts langer is), waardoor het helpen van buren minder makkelijk gaat.

Als de wereld geen uitkijk had, maar wel snellere looptijden, zou het deffen toch nog lastiger zijn?
 
Reactiescore
2.062
Als de wereld geen uitkijk had, maar wel snellere looptijden, zou het deffen toch nog lastiger zijn?

Dit is dus juist wat ik in twijfel trek. Een deffer op een wereld waar een uitkijktoren aanwezig is, zal al snel een paar uur van te voren op de clears stacken. Wanneer je dan edels gaat pompen zal die minder tijd hebben om later stacks bij te sterken. Short ranged kunnen er dus vele clears worden bijgepomped, waar de reactietijd van de deffer nog lager is, aangezien het een paar uur van te voren is.

Wanneer ik op een niet toren wereld def, ga ik er heel anders in bij het directe front kwa stacks, waardoor het voor mij minder erg is als er shortranged nog clears bij worden gepomped. Echter kan dit per persoon verschillen ofcourse
 
Reactiescore
2.062
Nog een tweede persoonlijke mening waarom het misschien lastiger kan zijn. De eenheden snelheid is erg hoog, maar het aantal velden van de toren blijft gelijk. Hierdoor zie je relatief pas laat waar de clears en fakes komen. Spelers zullen sneller langer wachten, en geen risico nemen dan vergeleken een niet torenwereld, omdat ze het misschien 100% zeker willen weten.
 
Reactiescore
326
Dit is dus juist wat ik in twijfel trek. Een deffer op een wereld waar een uitkijktoren aanwezig is, zal al snel een paar uur van te voren op de clears stacken. Wanneer je dan edels gaat pompen zal die minder tijd hebben om later stacks bij te sterken. Short ranged kunnen er dus vele clears worden bijgepomped, waar de reactietijd van de deffer nog lager is, aangezien het een paar uur van te voren is.

Wanneer ik op een niet toren wereld def, ga ik er heel anders in bij het directe front kwa stacks, waardoor het voor mij minder erg is als er shortranged nog clears bij worden gepomped.

In principe maakt dit toch vrij weinig uit aangezien je eigen troepen ook minder lang lopen. Je punt " waardoor het helpen van buren minder makkelijk gaat" klopt eigenlijk alleen bij een blitz, aangezien er anders vaak al begonnen wordt wanneer iedereen nog wakker is.

Op de classic hebben vaak te maken met troepensnelheid 2 + boerlimiet, maar dan zonder toren. Het valt allemaal nog best mee wat je daar qua reactiesnelheid nodig hebt. Het grote voordeel daar is natuurlijk wel dat de edelspam vanwege pakketjes een stuk lager ligt.
 
Reactiescore
2.878
Ik denk vooral dat de combinatie van snellere looptijd met toren zorgt voor minder reactie tijd van stamgenoten. Voordar je zeker weet wie het echte target is heb je nog 4 uur ipv 8. Dit betekend dat je stamgenoten dan 4 uur minder tijd hebben om def te leveren. (Of sommige accounts om al een stacklijst te maken :')).

Persoonlijk stuur ik mn def altijd pas zo laat mogelijk @Theo Walcott. toren of niet..
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Stelling van de dag:

Door de twee volgende instellingen van deze wereld, uitkijktoren gecombineerd met snelle loopsnelheden van eenheden, zal het deffen lastiger maken dan wanneer een wereld 1 van de twee instellingen heeft.

Dit omdat een speler altijd een reactietijd heeft (die vooral snachts langer is), waardoor het helpen van buren minder makkelijk gaat.

Oneens. Met deze loopsnelheden heb je dat edels twee keer sneller lopen, naast het feit dat clears/fakes sneller lopen. Indien er geen toren zou zijn, zou je pas weten wie het target is zodra de fake-edels en fakes geland zijn. Met een toren heb je dat al veel sneller ondervangen en dan kan een front echt veel effectiever reageren.

Ik denk zelfs dat de uitkijktoren met deze instellingen een must is geweest, ik weet niet of ik zonder uitkijktoren gestart was. Tuurlijk waren er vroeger ook werelden met deze snelheden (w2, w19 sowieso al wat ik mij kan herinneren uit het hoofd), naast de diverse classics vanzelfsprekend. Het probleem is echter dat de events die nu terug te vinden zijn op alle werelden op w2 en w19 nooit voorgekomen zijn. Het zijn wel dezelfde hoge snelheden, maar accounts hebben daarnaast ook veel makkelijker toegang tot grote hoeveelheden edels waarmee edelspammen een logische tactiek als gevolg is.
 
Reactiescore
1.853
Stelling: Salt heeft tot dusver een makkelijkere start gehad dan Tyrant.
ODA.png
 
Reactiescore
768
Ja en nee. Statistisch gezien hebben ze het makkelijker gehad vanwege ODA, stand op de ranglijst. Echter kan dit verschil ook komen door de efficiëntie van het aanvallen coordineren, strategisch edelen en vroeg clearen van de omgeving (wat minder oda oplevert ofc). Ik denk wel dat Tyrant meer weerstand heeft gehad, zowel op aanvallend vlak als verdedigend vlak.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Reactiescore
1.853
Ja en nee. Statistisch gezien hebben ze het makkelijker gehad vanwege ODA, stand op de ranglijst. Echter kan dit verschil ook komen door de efficiëntie van het aanvallen coordineren, strategisch edelen en vroeg clearen van de omgeving (wat minder oda oplevert ofc). Ik denk wel dat Tyrant meer weerstand heeft gehad, zowel op aanvallend vlak als verdedigend vlak.
Hier heb je zeker een goed punt hoor en ik wil ook niet zeggen dat een laag ODA per definitie geen tot weinig tegenstand betekent. Hoe lager hoe beter in mijn optiek (zolang het uiteraard wel enigszins in verhouding staat met je accountgrootte). Maar vond de verschillen tussen beide stammen - individueel per speler - in dit geval toch aanzienlijk, zowel qua rangen als qua scores per speler.
 
Reactiescore
5.591
Mwah ik denk niet dat alles te verhalen valt op de efficiëntie van aanvallen. Onze start was zeer lucky en efficiënt bijvoorbeeld en daarna bleven we gewoon hetzelfde doen, echter werden tegenstanders groter en dus ook hun aantal troepen. Als je ODA van Vanquisher bij Noire optelt, kun je toch wel stellen dat er gevochten is voor die dorpen. Wellicht inefficiënter dan bijvoorbeeld een Night Train, maar domweg bashen is het natuurlijk ook niet. Het verschil is inderdaad wel opmerkelijk, waarbij Salt early al verschillende tegenstanders uit kon schakelen (van niveau) , zijn wij nu pas in staat dat te doen (Defect/waste leden).

Ik denk overigens niet dat het een slechter is dan t ander, het verschilt gewoon per ligging en per keuze.
 
Reactiescore
2.062
Tuurlijk. Ze hebben meer boosts, liggen dichter op elkaar, vaak een NAP met direct front en hun moeilijkste vijanden gerekruteerd.

Ik noem het liever een “tactische meesterzet”
 
Bovenaan