Praathoek

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.294
Noah, wat is volgens jou het criteria voor goede humor? Vorm van humor dat iemand goed vindt is toch altijd subjectief?

Uiteraard.

Ik kan niet voor jullie zeggen wat jullie wel of niet grappig vinden. Ik moet wel schamper lachen als ik lees dat hiermee wordt gepoogd om Peter Pannekoek na te doen.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.294

Tussendoor, thoughts?
 
Reactiescore
1.736
Dat het woord kanker en nazi genoemd werd, tjah de 1 valt over die woorden en de ander kan in MOHniels zijn bericht over jezus weer vervelend vinden.
Rekening houden met iedereen kan niet, dit leek gewoon even een mooi contest om mensen wat harder aan te pakken, maar met een grap.
Kan je niet tegen die hard heid, ga dan weg.
Maar blijf het wel leuk doen.

Als mensen dat vervelend vinden dan moeten zij dat aangeven. Ik heb een keer een religie gekkie tegen gekomen die hem helemaal de pan uit flipte om mijn tekst en niet normaal kon doen. Bij dat soort volk ga ik dan juist jennen en laat ik het staan.

En ik heb die handtekening al zolang ik het mij kan herinneren.
 
Reactiescore
56
De contest was geen succes precies @Miccie

Mijn excuses voor het voorstel van de roastcontest. Wist niet dat het zo populair ging zijn dat dat het ging worden. Blijkbaar zitten er veel mensen op tw met verborgen frustraties. :)
 
Reactiescore
1.145
Als mensen dat vervelend vinden dan moeten zij dat aangeven. Ik heb een keer een religie gekkie tegen gekomen die hem helemaal de pan uit flipte om mijn tekst en niet normaal kon doen. Bij dat soort volk ga ik dan juist jennen en laat ik het staan.

En ik heb die handtekening al zolang ik het mij kan herinneren.


Er is echter wel een verschil tussen spotten en allemaal kracht termen naar iemands hoofd gooien.
Ik kreeg het idee dat het meer een soort rap battle was waar dit wat meer gebruikelijk is (beledigen verpakken in mooie woorden).

Een roast heeft daar echter weinig mee te maken er kunnen best kracht termen gebruikt worden echter moet je die dan wel op een spottende manier gebruiken anders is het geen roast.
 
Reactiescore
1.736
Er is echter wel een verschil tussen spotten en allemaal kracht termen naar iemands hoofd gooien.
Ik kreeg het idee dat het meer een soort rap battle was waar dit wat meer gebruikelijk is (beledigen verpakken in mooie woorden).

Een roast heeft daar echter weinig mee te maken er kunnen best kracht termen gebruikt worden echter moet je die dan wel op een spottende manier gebruiken anders is het geen roast.

Ik doelde meer op de tekst in mijn handtekening.
 
Reactiescore
1.804
Jawel, daar ligt dus wel het probleem.
Als speeder zich niet als een kleuter had gedragen, door te zeggen dat Ezra die woorden ook gebruikt, kon het feestje gewoon door gaan.
Want beste Simeco, jij en ik weten beide, net zo goed als dat speeder dat weet, dat de manier waarop de roast van Ezra was, heel anders was dan die van speeder. Dat het niet ging om die woorden die er gebruikt werden, maar de manier waarop.

Wees nou eens volwassen man, of is dit echt zo moeilijk voor jullie?
Dat de manier waarop spieder het deed anders was dan die van Ezra is wel duidelijk ja. Maar dat maakt het daarom niet minder een roast. Dat het niet is zoals jij een roast zou omschrijven maakt niet dat het geen roast is wel integendeel.
Dat was juist wel het ding van dit RoastContest. Het gaat niet om iemand bewust te beledigen, maar mensen gewoon even hard aan te pakken met een knipoog.
Misschien moet je eens naar '' the roast off ...'' kijken van comedy central, waarin mensen elkaar lopen te roasten.

Ezra pakte iedereen aan, van de 2 top stammen op w76, mods en het VF (die zich ook bevinden op w76). Al met al een goede invulling van hoe je het moet doen ( want kijk nogmaals eens naar die serie op comedy central, waarin iedereen, iedereen roast)

Het feit dat veel mensen deze roast geliked hadden, was niet om veren in iemand ze reet te steken zoals jullie vaak zeggen, maar was oprecht omdat hij leuk was.
Of hij op, onder of over de grens was van wat er op een publiekelijk forum ligt, valt over te discussiëren, maar daarvoor hebben we de mods, die dit dus al besproken hadden en letterlijk zeiden: Hier ligt de grens.

Als je dan als Speeder zijnde dit als een kleuter gaat opvatten met: '' De grens is letterlijk deze woorden gebruiken''. Dan heb je het IQ van een ei en begrijp je volgens mij niet helemaal waar het over gaat.

Wellicht is mijn haat inderdaad wat groot naar het VF in het algemeen geweest.
Maar zo als ik jou een klein beetje ken, zal jij ook niet gaan toegeven dat Speeder zich hier als een uitermate kleuter heeft gedragen en het heeft verpest voor andere.
Jij en anderen gooien hier graag met voorbeelden van 'goede roasts' waarop die van ezra gebaseerd is. Maar zoals je zelf aangeeft worden bij the roast off mensen onder meer als pedofiel en kankerkop benoemd. In principe zijn die roasts ook gewoon korte roasts, die met applaus en gelach aan elkaar gehangen worden. Maar omdat dat format hier niet werkt (je hebt tussen je roasts door geen interactie met je publiek) is het normaal dat je korte roasts posts omdat die veel efficiënter zijn. Een beetje flauw dus om te zeggen dat spieders roast geen roast was. Wat spieder probeerde te doen had prima kunnen passen in een roast van bvb peter pannenkoek (als die laatste een hersenbloeding zou hebben gehad maar goed).

Ik zal ook een voorbeeldje geven: de roasts van michael scott in the office. Korte oneliners waarmee je mensen in 1 trek belachelijk maakt. Net zoals spieder (en anderen) hier deden.
 
Reactiescore
1.094
Ik snap niet zo goed waarom de discussie afglijd naar de manier van roasten van Ezra tov die van Speeder.
Miccie heeft zelf duidelijk een reden gegeven waarom ze die van Speeder niet hebben geaccepteerd. En die van Ezra werd in onderling overleg 'wel' geaccepteerd
 
Reactiescore
286
Klopt. Maar dat zit dan ook verpakt in een goede scherpe grap. Hier was het een opsomming van krachttermen op rijmvorm.
Ik vind 'hard' ook zeker prima, maar in mijn opinie was dit niet hard maar gewoon een zeer treurig niveau en werd de contest aangegrepen om eens flink te ventileren. Daar mogen we dan in mening over verschillen.

Hardheid heeft niets te maken met lukraak edgy woorden neer te pennen.
Eens dat de post van Speeder kinderachtig was, maar wellicht dat je dat doet inzien hoe iemand objectief kijkt naar een vodje van wat ezra eerder had gepost. Mensen zouden maar weten dat ik post op een forum waar dergelijk pennenvrucht wordt geapprecieerd. Ik moet er niet aan denken.

Dit blijft gewoon een meningsverschil denk ik, tussen wat jij en ik leuk vinden en er van vinden. Wat geheel terecht is uiteraard.
Voor mij was het niet lukraak edgy woorden neer pennen, ik heb echt genoten om die post.

Dat Speeder er op diezelfde manier naar kijkt is zijn ding, maar hij kan zelf ook het verschil zien in zijn post en die van Ezra. Dan had hij het ook op 90% tekst van steen moeten doen, wellicht was het dan wat beter uit gepakt.
Het feit dat hij het verpest heeft, zit hem niet in dat hij die post heeft gedaan, maar wanneer deze verwijdert wordt als een klein kind gaan wijze naar Ezra zijn woorden en er voor zorgen dat Ezra hem ook moest verwijderen en dus uiteindelijk het hele contest plat. Doordat hij niet kon denken: Oke wellicht was mijne net iets anders dan die van Ezra en snap ik dat mijne verwijdert is.

Als mensen dat vervelend vinden dan moeten zij dat aangeven. Ik heb een keer een religie gekkie tegen gekomen die hem helemaal de pan uit flipte om mijn tekst en niet normaal kon doen. Bij dat soort volk ga ik dan juist jennen en laat ik het staan.
En ik heb die handtekening al zolang ik het mij kan herinneren.

Ja typisch iets voor je om er dan alleen maar op door te gaan, maar ik vind het dan wel weer jammer dat als iemand anders het doet (Ezra) jullie gaan roepen: ''maar speeder is er voor gestraft en ezra niet, voor die woorden''.
Zoals ik eerder benoem, een gros van het VF zoekt altijd de grenzen op, dit is behoorlijk irritant. Dit doe jij eigenlijk ook door je tekst over jezus in je handtekening. Het doet er niet toe hoe lang je het er hebt staan, maar als ik op het VF niveau ga zitten, zal ik een support aanmaken en zeggen dat ik het niet vind kunnen dat die tekst daar staat.




Dat de manier waarop spieder het deed anders was dan die van Ezra is wel duidelijk ja. Maar dat maakt het daarom niet minder een roast. Dat het niet is zoals jij een roast zou omschrijven maakt niet dat het geen roast is wel integendeel.

Jij en anderen gooien hier graag met voorbeelden van 'goede roasts' waarop die van ezra gebaseerd is. Maar zoals je zelf aangeeft worden bij the roast off mensen onder meer als pedofiel en kankerkop benoemd. In principe zijn die roasts ook gewoon korte roasts, die met applaus en gelach aan elkaar gehangen worden. Maar omdat dat format hier niet werkt (je hebt tussen je roasts door geen interactie met je publiek) is het normaal dat je korte roasts posts omdat die veel efficiënter zijn. Een beetje flauw dus om te zeggen dat spieders roast geen roast was. Wat spieder probeerde te doen had prima kunnen passen in een roast van bvb peter pannenkoek (als die laatste een hersenbloeding zou hebben gehad maar goed).

Ik zal ook een voorbeeldje geven: de roasts van michael scott in the office. Korte oneliners waarmee je mensen in 1 trek belachelijk maakt. Net zoals spieder (en anderen) hier deden.


Zoals ik ook tegen Noah zeg, is dit een kwestie van smaak. Dat Speeder persee een grens nodig heeft die zwart/wit is, omdat hij niet logisch na kan denken. Vind ik jammer.
Ezra zijn roast pakte goed uit, die van Speeder niet, wellicht omdat hij kort was en je geen publiek hebt zoals je zegt. Accepteer dan dat een roast zoals die van speeder niet hier gewaardeerd wordt en neem je verlies.
Maar als een kleuter gaan wijze naar Ezra, dat is de reden dat dit verpest is.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Iedereen ziet toch dat die VF gasten enkel de intentie hebben om wereld forums te verzieken. Perma-ban die gasten gewoon of geef ze geen mogelijkheid op normale forums te reageren.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.035
Ik vind het vreemd dat er een 'wij-zijverhaal' van gemaakt wordt. Spieder zijn 'roast' was kut en niet op de correcte manier, daar gaat iedereen mee akkoord. Het is echter perfect normaal dat iemand terugkomt op zijn woord en de regels nadien aanpast? Voor zover ik correct begrepen heb, heeft Ezra gewoon de kans gekregen om zijn roast aan te passen, maar heeft hij dat niet gedaan? Dus, zowel Ezra als spieder zijn in fout. Spieder een ergere fout, dus hij is banned.
Case closed?
 
Reactiescore
286
Ik vind het vreemd dat er een 'wij-zijverhaal' van gemaakt wordt. Spieder zijn 'roast' was kut en niet op de correcte manier, daar gaat iedereen mee akkoord. Het is echter perfect normaal dat iemand terugkomt op zijn woord en de regels nadien aanpast? Voor zover ik correct begrepen heb, heeft Ezra gewoon de kans gekregen om zijn roast aan te passen, maar heeft hij dat niet gedaan? Dus, zowel Ezra als spieder zijn in fout. Spieder een ergere fout, dus hij is banned.
Case closed?

Onzin en dit weet je zelf ook. De regels moesten aangepast worden omdat Speeder ging lopen huilen huilen, dat Ezra ook woorden had gebruikt.
Voor deze kleuter waren zwart wit regels nodig als: Dit woord mag wel en dit woord mag niet.
Terwijl het daar niet om ging in speeder zijn post, dat weet je zelf ook dondersgoed. Het ging om de manier waarop.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.294
Iedereen ziet toch dat die VF gasten enkel de intentie hebben om wereld forums te verzieken. Perma-ban die gasten gewoon of geef ze geen mogelijkheid op normale forums te reageren.

:')

Dit blijft gewoon een meningsverschil denk ik, tussen wat jij en ik leuk vinden en er van vinden. Wat geheel terecht is uiteraard.
Voor mij was het niet lukraak edgy woorden neer pennen, ik heb echt genoten om die post.

Dat Speeder er op diezelfde manier naar kijkt is zijn ding, maar hij kan zelf ook het verschil zien in zijn post en die van Ezra. Dan had hij het ook op 90% tekst van steen moeten doen, wellicht was het dan wat beter uit gepakt.
Het feit dat hij het verpest heeft, zit hem niet in dat hij die post heeft gedaan, maar wanneer deze verwijdert wordt als een klein kind gaan wijze naar Ezra zijn woorden en er voor zorgen dat Ezra hem ook moest verwijderen en dus uiteindelijk het hele contest plat. Doordat hij niet kon denken: Oke wellicht was mijne net iets anders dan die van Ezra en snap ik dat mijne verwijdert is.



Ja typisch iets voor je om er dan alleen maar op door te gaan, maar ik vind het dan wel weer jammer dat als iemand anders het doet (Ezra) jullie gaan roepen: ''maar speeder is er voor gestraft en ezra niet, voor die woorden''.
Zoals ik eerder benoem, een gros van het VF zoekt altijd de grenzen op, dit is behoorlijk irritant. Dit doe jij eigenlijk ook door je tekst over jezus in je handtekening. Het doet er niet toe hoe lang je het er hebt staan, maar als ik op het VF niveau ga zitten, zal ik een support aanmaken en zeggen dat ik het niet vind kunnen dat die tekst daar staat.







Zoals ik ook tegen Noah zeg, is dit een kwestie van smaak. Dat Speeder persee een grens nodig heeft die zwart/wit is, omdat hij niet logisch na kan denken. Vind ik jammer.
Ezra zijn roast pakte goed uit, die van Speeder niet, wellicht omdat hij kort was en je geen publiek hebt zoals je zegt. Accepteer dan dat een roast zoals die van speeder niet hier gewaardeerd wordt en neem je verlies.
Maar als een kleuter gaan wijze naar Ezra, dat is de reden dat dit verpest is.

Je begrijpt het gewoon niet of wil het niet begrijpen, ook prima.
 
Reactiescore
1.804
Iedereen ziet toch dat die VF gasten enkel de intentie hebben om wereld forums te verzieken. Perma-ban die gasten gewoon of geef ze geen mogelijkheid op normale forums te reageren.
knap staaltje discriminatie en censuur dit je zou niet misstaan in het TW-team.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.294
Als laatste wat ik hier toevoeg

Als je denkt dat 1 post van een spieder een hele contest kan verpesten ben je of zeer dom, of er is echt iets goed mis met de community dat dat kan :biggrin:
 
Reactiescore
1.804
Als laatste wat ik hier toevoeg

Als je denkt dat 1 post van een spieder een hele contest kan verpesten ben je of zeer dom, of er is echt iets goed mis met de community dat dat kan :biggrin:
ik sluit niet uit dat het om beiden gaat :wink: :wink: :redface: :redface:
 
Bovenaan