Oneerlijk spel anno 2020

Reactiescore
20
Een paar PP farmers die hun ding doen met een verdacht hoge OD aanvalsrang voor het aantal dorpen / punten.

1601924032942.png

Enfin, ik ben hier niet om naar individuele gevallen vingers te wijzen maar we weten allemaal dondersgoed hoe de zaken vooral in early game verlopen met het gebruikmaken van andermans clears en het giften van dorpen. Hier zijn nieuwe spelers niet tegen opgewassen en ik kan me inbeelden dat na 1 keer zoiets meemaken zij niet meer terugkomen.

Mijn laatste wereld was geloof ik 43 of 47. Dat het spel is gereduceerd tot slechts 4 halve continenten vind ik te betreuren. Ik probeer alleen mee te dragen aan de thread en aan te geven wat het oneerlijke gevoel tegen nieuwe spelers veroorzaakt (naast het veel besproken mass PP abuse).
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
20
117k ODA is toch niet zoveel?

Voor PP farmers en 11 dorpen? Dat is zeker wat ik zou noemen aan de hoge range. Als dit een stelletje PP farmers was zou ik het inschatten richting Dagobert's ODA. 36 units. Maar zoals ik eerder heb aangegeven, ik wil niet vingerwijzen. Het probleem is veel groter dan dat en de grootte van de recente werelden benadrukt dit alleen.

EDIT: Voor 60K ODA meer kan je blijkbaar 35 dorpen krijgen, dus ja. Aan de hoge range.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.139
kingsdorp zei:
117k ODA is toch niet zoveel?

Edit. Ah is 320k dus ja dat veranderd te zaak. Al zat schedel tot 2 oktober er ongeveer in en toen stond hij op zo'n 200 k ODA volgens TW-stats. Al leaved iemand blijft de ODA gewoon staan.

Op tw stats niet ingame wel

Maar sws een pp farmer maakt nooit off die gaan altijd def.
Tenzij ze dus andere doelen hebben naast het pp farmen.
 
Reactiescore
470
Een paar PP farmers die hun ding doen met een verdacht hoge OD aanvalsrang voor het aantal dorpen / punten.

Bekijk bijlage 23669

Enfin, ik ben hier niet om naar individuele gevallen vingers te wijzen maar we weten allemaal dondersgoed hoe de zaken vooral in early game verlopen met het gebruikmaken van andermans clears en het giften van dorpen. Hier zijn nieuwe spelers niet tegen opgewassen en ik kan me inbeelden dat na 1 keer zoiets meemaken zij niet meer terugkomen.

Mijn laatste wereld was geloof ik 43 of 47. Dat het spel is gereduceerd tot slechts 4 halve continenten vind ik te betreuren. Ik probeer alleen mee te dragen aan de thread en aan te geven wat het oneerlijke gevoel tegen nieuwe spelers veroorzaakt (naast het veel besproken mass PP abuse).

Van de 117k ODA is 104k van mijn MB , is dit extreem? nee dit is normaal.

Ik snap niet zo goed waarom je deze stam als voorbeeld voor het extreme gebruikt, had je de MB van noire (Vanquisher.) als voorbeeld gebruikt die rang 2 ODA staat met 472k en 7 dorpen dan had je misschien een punt kunnen maken.
 
Reactiescore
1.278
Op tw stats niet ingame wel

Maar sws een pp farmer maakt nooit off die gaan altijd def.
Tenzij ze dus andere doelen hebben naast het pp farmen.

Jup had het al zelf door inderdaad. Vanwaar ik het verwijderde. Hetgeen wat ik over schedel zei is denk ook niet helemaal accuraat. Denk dat meeste ODA van schedel bij z'n nieuwe stam gerekend is.
 
Reactiescore
8
Je kan het het ook verdienen, gs verkopen en over 4 werelden zelf gaan spelen met een dikke berg pp.

Wel tegen dan ben ik geen startende speler meer he ;-)
En dat is net het hele punt...

Ik kan me goed vinden in jouw posts Luvian!

Voor mij geldt:
- concurrentie is leuk
- als je langer speelt mag je gerust een voordeel hebben (noem het tactisch of niet), maar dit is toch echt wel buiten proportie!
- winnen is geen must, leuk spelen in verhouding met tijd en energie die je in je account gestoken hebt wel
& TW is teamsport, in je eentje is er niks aan
 
Reactiescore
225
Een paar PP farmers die hun ding doen met een verdacht hoge OD aanvalsrang voor het aantal dorpen / punten.

Bekijk bijlage 23669

Enfin, ik ben hier niet om naar individuele gevallen vingers te wijzen maar we weten allemaal dondersgoed hoe de zaken vooral in early game verlopen met het gebruikmaken van andermans clears en het giften van dorpen. Hier zijn nieuwe spelers niet tegen opgewassen en ik kan me inbeelden dat na 1 keer zoiets meemaken zij niet meer terugkomen.

Mijn laatste wereld was geloof ik 43 of 47. Dat het spel is gereduceerd tot slechts 4 halve continenten vind ik te betreuren. Ik probeer alleen mee te dragen aan de thread en aan te geven wat het oneerlijke gevoel tegen nieuwe spelers veroorzaakt (naast het veel besproken mass PP abuse).

Hey speel gwn als MB hoor
 
Reactiescore
8
Ik ben bang dat tw niet het spel is waar een gemiddeld iemand maar in de buurt komt van de top Mochten ze zo redeneren (met of zonder pp/boost etc)

Begrijp niet wat je hiermee wil zeggen ^^

Mij schofferen dat ik maar gemiddeld ben? :rolleyes:

Als het dat niet is, dan begrijp ik het helemaal niet :-D
 
Reactiescore
1.283
Begrijp niet wat je hiermee wil zeggen ^^

Mij schofferen dat ik maar gemiddeld ben? :rolleyes:

Als het dat niet is, dan begrijp ik het helemaal niet :-D

“schrijft bewust gemiddeld iemand om niemand tegen de schenen te schoppen”, schopt vervolgens iemand tegen zijn schenen “want gevoelige plek ofzo”

Wat ik wilde zeggen is dat de meeste spelers die spelen voor alleen de fun niet snel
een wereld zullen winnen, of er nu wel of geen pp/boosts in het spel zijn.
 
Reactiescore
8
Nee ik snap het gewoon niet (daarom zal ik ook nooit een topper zijn op TW :D )

Je schrijft zoiets in de aard van 'als je denkt dat de nummer 500 ook maar in de buurt komt van de top 3' dan denk je verkeerd.
Dat lijkt mij gewoon logisch. Niet enkel voor TW.

So I don't get it
 
Reactiescore
1.283
Nee ik snap het gewoon niet (daarom zal ik ook nooit een topper zijn op TW :D )

Je schrijft zoiets in de aard van 'als je denkt dat de nummer 500 ook maar in de buurt komt van de top 3' dan denk je verkeerd.
Dat lijkt mij gewoon logisch. Niet enkel voor TW.

So I don't get it


Zeg nooit nooit :)

Een spelletje voor fun kun je uitschakelen zonder gevolgen en met tw is dat niet helaas :sad:
 
Reactiescore
983
Hey @Luvian ,

Ik merk enige ergernis te bespeuren bij je? Had je graag ook deel willen uitmaken van ons team dat je zo gepikeerd reageert of wat moet ik hier juist uit begrijpen? Het staat je altijd vrij ons ingame een bericht te sturen in plaats van zomaar de verkeerde conclusies te trekken en mensen te gaan beschuldigen.

Nu even serieus: Er is niks verkeerd om moraalbrekers te gebruiken in dit spel, dan vind ik dat wij nog behoorlijk braaf zijn en er andere accounts (ik ga geen namen noemen) opvallend meer gebruik maken hier van.

Die stam is opgericht voor onszelf (nu zijn we daar al weg ondertussen) en onze twee moraalbrekers: Act of Divinity en Mortuamemoria. De eerste is nog steeds onze (enige) mb en mortuamemoria is ondertussen gestopt. Vervolgens hadden een paar accounts in de buurt, die wij kennen van voorgaande werelden ons een PM gestuurd met de vraag of zij ook in de stam zouden mogen voor de gezelligheid. Uiteraard ben ik geen monster en zeg ik daar ja op, maar deze accounts hebben niéts met schedel te maken.

Als ik dan even naar je beschuldigingen ga kijken over ODA en de accounts in de stam er bij neem:

Randoms:
lvlysticfire: 79 verslagen eenheden als aanvaller
Gregory12365: 0 verslagen eenheden als aanvaller
Kareldegrote: 200 verslagen eenheden als aanvaller
Theripper: 0 verslagen eenheden als aanvaller.

Moraalbreker:
Act of Divinity: 104.241 eenheden verslagen als aanvaller (op dit moment rang 68 op de ODA ranglijst)

Wij zelf: 328.923 eenheden verslagen als aanvaller (op dit moment rang 5 op de ODA ranglijst)

Zoals je kan zien verslaan wij nog steeds zelf meer dan genoeg troepen, inderdaad wij vragen soms de hulp van onze moraalbreker voor bepaalde targets maar staan zelf meer dan genoeg ons mannetje.
Vind je het dan werkelijk nodig ons te gaan benoemen? Denk dat er genoeg andere accounts jouw beschuldigingen wel meer kunnen gebruiken. Een beetje meer tijd steken in de ODA ranglijst wat te inspecteren in plaats van zulke nutteloze posts zonder nadenken te schrijven hier op het AF.
 
Reactiescore
73
Plot twist: Misschien wil Inno het spel wel laten dood bloeden?

Zou niet eens zo gek zijn. Met alle pp opties die er tegenwoordig zijn, nog een beetje kei hard melken tot het eind. Let’s face it, hoeveel nieuwe spelers zouden er nou echt komen met of zonder de pp opties? Text based browser games, en zeker een zo outdated als deze, is simpelweg gewoon een steeds kleinere markt voor. Als bedrijf is het dan beter te focussen op nieuwe producten ipv nieuw leven te blazen in een oud product met een relatief kleine player base.
Food for thought.
 
Bovenaan