Oneerlijk spel anno 2020

Reactiescore
2.878
Dat sws hoor jur :). Maar vindt het op 1 of andere manier gewoon mweh als mbs alles doen, omdat het meer efficiënt is, wat ook logisch is met moraalwerelden.. Ik mis gewoon de oude moraalloze werelden.. zoals 56/49 etc.. Kun je constant alles op eigen houtje doen, geeft wat meer voldoening naar mijn idee :).

Een normale post? Met inhoud?

Wie ben jij en wat heb je met Gris gedaan?
 
Reactiescore
1.363
Een normale post? Met inhoud?

Wie ben jij en wat heb je met Gris gedaan?
Ik post inhoudelijk als t iets is wat relevant is. Anders typ ik iets anders ehh. Al dat gejank in die andere topics slaan nergens op xD(wat er gezegd wordt). Dit boeit me tenminste.
 
Reactiescore
319
Dennis zal een voortreffelijke lijnrechter zijn!
 
Reactiescore
2
ooit empire four kindoms gespeeld?
daar heeft men zelfs roofbontgenootschappen (met de beste dorpen) gwn puur om te roven als er een spel beginner onvriendelijk is is het dat spel wel robijnen voor snellere reistijden die puur gehaald kunnen worden door echt geld erin te steken mensen die de goede dorpen innemen nieuwe spelers die dan niks kunnen hebben kwa dorpen en dus geen eerlijke kansen hebben... geloof me als je echt een triest spel wil zien moet je dat 1dag spelen.....

ben nog nieuw met dit forum men citaat wilde niet helemaal werken ben dus ook een Noob op dit gebied :/
 
Reactiescore
132
Ik ben een actieve solospeler die eigenlijk al op voorhand weet dat ik weinig kans maak omdat ik nauwelijks pp gebruik en niet echt tot jullie community hoor (speel ook bijna altijd solo), maar vind Tribal Wars op zich een heel geestig spel. Vind het dan ook heel jammer dat het op deze manier doodbloedt. de opzet van Inno om door middel van PP geld te verdienen en betalende spelers een voordeel te geven is logisch, maar tegelijk betekent dit langzaam het einde van het spel. Weet dat deze reactie eigenlijk tot ideeën hoort, maar toch...

Gezien de werelden eigenlijk allemaal hetzelfde stramien volgen met dezelfde spelers, premades en stammen die op voorhand vastliggen, misschien ter afwisseling eens volgende wereld maken:

-een wereld waar het enkel toegelaten is om solo te spelen, moet wel ergens te controleren zijn met ip adressen of zo. Zo sluit je in die wereld de meeste premades al uit, want als je dorp veroverd is, kan je je later niet inloggen op het account van de speler die je veroverd heeft. Je beloont actieve spelers ook, en wereld zal zeer onvoorspelbaar zijn.

-de stammen een mix laten opstellen van ervaren en onervaren spelers. Bijvoorbeeld stam van max 10 spelers, met ruimte voor 5 spelers die meer dan 2 jaar spelen, en 5 die minder dan 2 jaar spelen. Dit om nieuwe spelers ervaring op te laten doen, en dat ervaren en minder ervaren spelers elkaar leren kennen door in andere werelden. Weet dat dit idee moeilijk te hanteren is, want je kan ervaren spelers op nieuwe accounts zetten, maar zou een manier zijn om de community wat uit te breiden


Beide voorstellen zijn er op gericht om nieuwe spelers veel meer kansen te geven, want momenteel is het als nieuwe speler of als solo speler zoals hier ook aangegeven quasi onmogelijk om een rol van betekenis te spelen. Maak dus een onderscheid in werelden waar premades, pp abuse, superteams van co's allemaal ok is, en werelden waar dat niet kan...
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik ben een actieve solospeler die eigenlijk al op voorhand weet dat ik weinig kans maak omdat ik nauwelijks pp gebruik en niet echt tot jullie community hoor (speel ook bijna altijd solo), maar vind Tribal Wars op zich een heel geestig spel. Vind het dan ook heel jammer dat het op deze manier doodbloedt. de opzet van Inno om door middel van PP geld te verdienen en betalende spelers een voordeel te geven is logisch, maar tegelijk betekent dit langzaam het einde van het spel. Weet dat deze reactie eigenlijk tot ideeën hoort, maar toch...

Gezien de werelden eigenlijk allemaal hetzelfde stramien volgen met dezelfde spelers, premades en stammen die op voorhand vastliggen, misschien ter afwisseling eens volgende wereld maken:

-een wereld waar het enkel toegelaten is om solo te spelen, moet wel ergens te controleren zijn met ip adressen of zo. Zo sluit je in die wereld de meeste premades al uit, want als je dorp veroverd is, kan je je later niet inloggen op het account van de speler die je veroverd heeft. Je beloont actieve spelers ook, en wereld zal zeer onvoorspelbaar zijn.

-de stammen een mix laten opstellen van ervaren en onervaren spelers. Bijvoorbeeld stam van max 10 spelers, met ruimte voor 5 spelers die meer dan 2 jaar spelen, en 5 die minder dan 2 jaar spelen. Dit om nieuwe spelers ervaring op te laten doen, en dat ervaren en minder ervaren spelers elkaar leren kennen door in andere werelden. Weet dat dit idee moeilijk te hanteren is, want je kan ervaren spelers op nieuwe accounts zetten, maar zou een manier zijn om de community wat uit te breiden


Beide voorstellen zijn er op gericht om nieuwe spelers veel meer kansen te geven, want momenteel is het als nieuwe speler of als solo speler zoals hier ook aangegeven quasi onmogelijk om een rol van betekenis te spelen. Maak dus een onderscheid in werelden waar premades, pp abuse, superteams van co's allemaal ok is, en werelden waar dat niet kan...

Daar is toch de Casual voor?
 
Reactiescore
20
Wat is dit nou weer voor onzin topic?

Dit topic gaat over mensen met 35 dorpen en 175k verslagen tegenstanders. De rest voorbijgestreefd met tienduizenden PP's, spelers met als enige doel het uitbouwen van dorpen en de clears gooien op andere spelers zodat de "pro's" een 2 voor de prijs van 0 krijgen. Ik ben na een paar jaar teruggekomen naar TW en de hoeveelheid abuse is niet normaal.
 
Reactiescore
207
Dit topic gaat over mensen met 35 dorpen en 175k verslagen tegenstanders. De rest voorbijgestreefd met tienduizenden PP's, spelers met als enige doel het uitbouwen van dorpen en de clears gooien op andere spelers zodat de "pro's" een 2 voor de prijs van 0 krijgen. Ik ben na een paar jaar teruggekomen naar TW en de hoeveelheid abuse is niet normaal.
PP bestaat nu toch wel al even.
Niet gewoon een paar jaar.

Can't beat them? join them.
Of speel gewoon idd de casual, classic's.

Dit is wat TW nu is, er zijn al massa's topics geweest over PP en abusen, en het team blijft erachter staan dus verandering gaat daarin niet komen.
 
Reactiescore
20
PP bestaat nu toch wel al even.
Niet gewoon een paar jaar.

Can't beat them? join them.
Of speel gewoon idd de casual, classic's.

Dit is wat TW nu is, er zijn al massa's topics geweest over PP en abusen, en het team blijft erachter staan dus verandering gaat daarin niet komen.

Het gaat niet alleen PP, ik heb bijvoorbeeld geen GS gekocht maar ik kan het me voorstellen dat het net soms net het duwtje in de rug geeft dat men nodig heeft. Het gaat mij er mede ook om, naast serieuze PP abuse van 100.000 punten op een wereld, dat een speler met 35 dorpen slechts 175K verslagen tegenstanders heeft. Daar is 100% veel gegift en hebben veel andere spelers clears gebouwd en dorpen voor de betreffende speler. Een schamele 5.000 verslagen units per dorp :')

PP abuse is 1 ding maar er word systematisch meerdere accounts gebruikt door "pro" spelers waarbij de accounts als enige doel hebben de voortgang van de pro account te bevorderen. Dorpen uitbouwen en clears gooien in het voordeel voor de pro account. Oneerlijk spel anno 2020. Dit soort gedrag is een smet op de integriteit van het spel en geeft nieuwe spelers een oneerlijk gevoel. Een netwerk van zulke proxy / bot spelers bouw je op in de jaren en hier kan je simpelweg niet van winnen.

Voor een extremer geval waarbij dit soort abuse veel duidelijker verwijs ik naar de stam Team schedeltjes.

Hierbij wil ik aangeven, als dit spel echt aantrekkelijker wil worden gemaakt voor nieuwe spelers moeten er fundamentele veranderingen worden gemaakt. Te beginnen met het evalueren wat men een ethisch verantwoorde manier van spelen vind.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
470
Het gaat niet alleen PP, ik heb bijvoorbeeld geen GS gekocht maar ik kan het me voorstellen dat het net soms net het duwtje in de rug geeft dat men nodig heeft. Het gaat mij er mede ook om, naast serieuze PP abuse van 100.000 punten op een wereld, dat een speler met 35 dorpen slechts 175K verslagen tegenstanders heeft. Daar is 100% veel gegift en hebben veel andere spelers clears gebouwd en dorpen voor de betreffende speler. Een schamele 5.000 verslagen units per dorp :')

PP abuse is 1 ding maar er word systematisch meerdere accounts gebruikt door "pro" spelers waarbij de accounts als enige doel hebben de voortgang van de pro account te bevorderen. Dorpen uitbouwen en clears gooien in het voordeel voor de pro account. Oneerlijk spel anno 2020. Dit soort gedrag is een smet op de integriteit van het spel en geeft nieuwe spelers een oneerlijk gevoel. Een netwerk van zulke proxy / bot spelers bouw je op in de jaren en hier kan je simpelweg niet van winnen.

Voor een extremer geval waarbij dit soort abuse veel duidelijker verwijs ik naar de stam Team schedeltjes.

Hierbij wil ik aangeven, als dit spel echt aantrekkelijker wil worden gemaakt voor nieuwe spelers moeten er fundamentele veranderingen worden gemaakt. Te beginnen met het evalueren wat men een ethisch verantwoorde manier van spelen vind.

Team schedeltjes bestaat uit 1 MB van ons (Act of divinity) en wat PP farmers die we hun ding laten doen, wat is hier zo extreem aan?
 
Bovenaan