Ik ben een actieve solospeler die eigenlijk al op voorhand weet dat ik weinig kans maak omdat ik nauwelijks pp gebruik en niet echt tot jullie community hoor (speel ook bijna altijd solo), maar vind Tribal Wars op zich een heel geestig spel. Vind het dan ook heel jammer dat het op deze manier doodbloedt. de opzet van Inno om door middel van PP geld te verdienen en betalende spelers een voordeel te geven is logisch, maar tegelijk betekent dit langzaam het einde van het spel. Weet dat deze reactie eigenlijk tot ideeën hoort, maar toch...
Gezien de werelden eigenlijk allemaal hetzelfde stramien volgen met dezelfde spelers, premades en stammen die op voorhand vastliggen, misschien ter afwisseling eens volgende wereld maken:
-een wereld waar het enkel toegelaten is om solo te spelen, moet wel ergens te controleren zijn met ip adressen of zo. Zo sluit je in die wereld de meeste premades al uit, want als je dorp veroverd is, kan je je later niet inloggen op het account van de speler die je veroverd heeft. Je beloont actieve spelers ook, en wereld zal zeer onvoorspelbaar zijn.
-de stammen een mix laten opstellen van ervaren en onervaren spelers. Bijvoorbeeld stam van max 10 spelers, met ruimte voor 5 spelers die meer dan 2 jaar spelen, en 5 die minder dan 2 jaar spelen. Dit om nieuwe spelers ervaring op te laten doen, en dat ervaren en minder ervaren spelers elkaar leren kennen door in andere werelden. Weet dat dit idee moeilijk te hanteren is, want je kan ervaren spelers op nieuwe accounts zetten, maar zou een manier zijn om de community wat uit te breiden
Beide voorstellen zijn er op gericht om nieuwe spelers veel meer kansen te geven, want momenteel is het als nieuwe speler of als solo speler zoals hier ook aangegeven quasi onmogelijk om een rol van betekenis te spelen. Maak dus een onderscheid in werelden waar premades, pp abuse, superteams van co's allemaal ok is, en werelden waar dat niet kan...