Golden Awards

Reactiescore
56
Meestal geef je in je lijstje een onderbouwing van waarom jij zo over die dingen denkt. Niet alleen is jouw onderbouwing bij dit onderdeel vrij vreemd, "op de achtergrond blijven" doen veel meer accounts en die voeren geen geslaagde massa's uit samen met hun stam.

Het leuke aan dit topic is dat je verschillende meningen ziet en verschillende inzichten op de wereld. Alleen mogen die inzichten en meningen echt wel wat beter onderbouwd worden en dat heb jij niet gedaan wat het soms wat harder te begrijpen valt en dus wat meer commentaar krijgt van de community.

Net zoals ieder zijn mening mag geven in zijn lijstjes mag iedereen dat ook voor de (ontbrekende) onderbouwing in die lijstjes.

Anyways bedankt voor de nominatie, tijd om naar de voorgrond te treden :)

Terechte commentaar! Ik zal het zeker meenemen als ik ooit nog een lijstje zou maken. Tijdens het opmaken van het lijstje had ik ook wel het gevoel dat ik soms kort door de bocht ging zonder het te nuanceren. Misschien dat ik lijstje binnenkort even aanpas met een onderbouwing erbij.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Beste speler: Team Schedel. Met Mathieu hebben ze iemand die oprecht vrolijk wordt van een toren en hem ook daadwerkelijk in zijn voordeel kan gebruiken, terwijl het merendeel dat ding maar als newgen bestempeld. Verder een team wat altijd prima meedoet, vaak de stam op sleeptouw neemt en prima timings laat zien. Op basis van vroegere prestaties met op namen torenwerelden geef ik hen deze benoeming.

Beste stam: De pre-made van René heeft al 2 serieuze spelers weggespeeld. Beide spelers mochten al vrij snel hun spullen inpakken en op deze manier werden de 2 losse stammen verenigd. Echter komop, wanneer kunnen we deze stam een andere naam geven dan “de pre-made van René” en ga je hem compleet maken? Het begint echt een beetje kinderachtig te worden hoe graag je de stam anoniem wilt houden. Help?! is niet de uiteindelijke naam neem ik aan?

De beste stam speler: Abusing the Law. Pakken heerlijk veel vv’s, doen actief mee in stam discussies en werken stam-minded. Hebben ook veel voor TAS betekend toen zij het zwaar hadden. Zelfs de kerel met de Johan Cruyff afbeelding is als stamgenoot wel een chille gozer. Global Meltdown is ook wel een aardige knul.

Het grootste ego: Zullen we deze gewoon naar Ego-counter Kyuka veranderen anders?

Beste leider: Van wat ik momenteel gezien heb en heb mogen ervaren is Jordi a.k.a Conceived by Communism een optimaal leidersfiguur. Vraagt om input, altijd rustig en managed alle stamzaken correct. Weet mensen op waarde te schatten en hun krachten te benutten.

Slechtste leider: Kyle van Absurd heeft absoluut niet van zijn fouten geleerd en heeft zichzelf en zijn stam nu alweer in een matige positie gewerkt. Snap echt niks van zijn beleid. Op W71 heb ik een positie gelegen zoals jij op W73 en W76 weer gaat krijgen. Het belangrijkste is dat je zoveel mogelijk de rim dominantie van je tegenstander Help?! dwars zit. Door dit te doen zorg je ervoor dat ze niet volle focus op jou kunnen leggen en dwars door je heen gaan bashen met een flinke overmacht. Gebruik rimjumps, groei links om ze heen en haal banden aan met spelers in hun rug. Alleen op deze manier kan je ervoor zorgen dat je kans blijft maken.

Meest onderschatte stam: Toch ook wel Baken, maar vooral omdat de leiding zelf hun positie nogal onderschat. Met een beetje goede diplomatie, correct rekruut beleid, wisselende positie en flexibiliteit binnen de stam kunnen ze nog een prima kanshebber voor de wereldwinst zijn. Wel is het belangrijk dat ze het zuid-cluster van Help?! weten in te perken.

Meest overschatte stam: Tyrant. Ik hoorde al iemand op het AF over een easy-win praten? Hoezo dat dan? Het merendeel van deze stam is op W73 als verliezer uit de bus gestapt. Alhoewel er een leuke mix tussen Spread en Imago is, heeft Tryant nog alles te bewijzen op W76.

Meest overschatte speler: Zelf had ik wel verwacht dat Interdictum ofwel Cacturen de nieuwe Killb zou worden, niets blijkt minder waar. Mijn ridder-snipe en rim-vv-hart huilt in deze barre tijden.

Meest onderschatte speler: Calamity. Joachim en Daan worden een beetje weggezet als noob rimmers, omdat dat het enige is wat ze op W73 hebben laten zien. Echter weet ik dat beide niet vies zijn van een vv, extra hard lopen voor de stam waar mogelijk en ook nog een mooie aanval kunnen plannen. Een gevaarlijke speler helemaal bovenin in de Rim waar Tyrant zeker een antwoord op moet vinden.

Daarnaast ook Damien. Op wereld 73 heeft Mien natuurlijk een mindere wereld gespeeld. Verloor circa 100 dorpen, maar had laten we eerlijk zijn ook niet de beste positie. Zijn manier van deffen daar was niet al te best, maar de ondersteuning vanuit de stam liet ook veel te wensen over. Ik ben ervan overtuigd dat het, zeker met de toren, deze wereld anders zal zijn.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Als ik er eentje van een andere stam over zou mogen laten komen, dan zou dat toch wel Calamity zijn. Gewoon chille gasten in de omgang met een realistische blik en denkwijze.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Er zitten wel wat spelers naar gerucht bij de tegenpartij die ik er liever niet bij zou willen hebben, maar dat is meer doordat ik hun aanwezigheid uitermate irritant vind dan dat het slechte spelers zijn.

Mooiste spelers naam: Der Stolz der Zukunft vind ik echt een toffe naam.

Mooiste stam naam: Oligarchy, de rest trekt nergens op.

Het tofste topic: Hopelijk dit topic.

Favoriete forum poster: Dream Team en Conceived by Communism vind ik qua posts en onderbouwing twee van de betere.

Minst favoriete forum poster: Die Rawrrrghhhh ofzoiets, beetje haten zonder te vertellen wie je bent. Bedoel, waarom zou je?

Dikste wannabe op het forum: Theo Walcott doet extreem zijn best om over te komen als een goede poster en een vormgever op dit af, maar als je alles wat over jouw stam gezegd wordt wilt weerleggen met “jullie willen gewoon de aandacht verleggen” ga je die status nooit bereiken.

Dikste wannabe in het spel: Interdictum. Eerst al je dorpen kwijt spelen en dan barbs rondom je dorpen gaan edelen. Dan spring je toch met een rimjump achter de stam Help?! en leg je ze op termijn in een beroerde positie. Echt weer een strategische zet waar niet bij nagedacht is. Baken transformeert zichzelf gewoon in een halve core stam door de mogelijkheid om achter Help?! te springen en hun tweede cluster in een beroerde positie te leggen voorbij te laten gaan.

Mooiste profiel foto van spelers: Et Murus Magnificum

Mooiste profiel foto van stammen: Defect.

Mooiste actie van de wereld: Hoe TAS de massa gedeft heeft was echt nice om te zien. Zo weinig dorpen, zo weinig stamhulp en dan zo’n resultaat. Ook iedereen uit Tyrant hielp zover beperkt mogelijk. Leuk om te zien dat zelfs een groep redelijk doorgewinterde spelers toch een moment van blijdschap kende toen we het schadeloos hadden afgeslagen. Complimenten aan TAS voor de actie en bedankt dat jullie me geen enorme flater hebben laten slaan.

Meest belovende speler voor de toekomst: Deceiver of the Nine en Noire zijn toch wel het account waarvan ik veel verwacht. Zitten veel ervaren spelers op die weten hoe het spelletje gespeeld moet worden. Denken een stap verder dan de meeste spelers en vertonen een mooie groei. Zeker met hun mooie core lijn en de samenstelling van deze team denk ik dat ze de ideale kaarten hebben om deze wereld bepalend te zijn.

Meest belovende stam voor de toekomst: Help?! en Tyrant gezien de huidige verdeling van de kaarten.

Grootste blunder: Hoewel ik er vrijwel zeker van ben dat Et Murus keihard genaaid zou worden door zijn oude stam en ineens geblitzed zou worden, was het bewijs niet waterdicht genoeg om deze tegenactie geheel te verantwoorden. Logisch dat er veel ophef over geweest was en we hadden beter bewijs moeten verzamelen om deze actie wel helemaal te kunnen verantwoorden.

Voor wie heb je nu echt respect: Voor mijn co’s die zich elke dag inzetten voor het account.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: De spelers van Kyuka en Et Murus Magnificum. Het blijft een heerlijke samenwerking tussen onze accounts.

Ik wil graag nog meedelen dat: Lees dit lijstje nogmaals @Absurd.
 
Laatst bewerkt:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Mooi lijstje @Kyuka , dank voor de nominaties! :)
 
Reactiescore
1.149
DoTN niet Als beste stamspeler met al die deff en vv voor TAS?

Pijnlijk.

Kutstam!!
 
Reactiescore
3.540
Meest overschatte speler: Zelf had ik wel verwacht dat Interdictum ofwel Cacturen de nieuwe Killb zou worden, niets blijkt minder waar. Mijn ridder-snipe en rim-vv-hart huilt in deze barre tijden.

Hoppa eerste benoeming binnen.

Om even op onze positie in te haken, Cacturne is gestart zonder pp, enkel de 20% boosts en PA (later ook AM). Af en toe bouwtijden halveren van dingen zoals smederij en daar hield het ook wel op. Qua dorpen hadden we gezonde groei, maar onze def bleef achter ivm productietijden. Hadden in de tijd van de aanval 5 defdorpen waarvan 3 in de afgelopen 2 dagen gepakt, met ongeveer 500 - 3k def per dorp. Totaal misschien 6k speer 6k zwaard 1k boog. Zie dan maar eens 15 clears en zat edels met antisnipes te deffen.

Daarnaast was het zaterdagnacht toen Ruben en ik beiden uit drinken waren toen de incs binnenstroomden, waardoor er in de ochtend gewoon niemand was. Jammer maar helaas, zelfs al waren we 24/7 bemand hadden we hier niks kunnen doen, hoogstens ons lot met een paar uur uitstellen door het een en ander te recappen. Maar we hadden ook geen stam, dus stamdef kwam er ook niet aan.

Denk ook dat niemand ons hoog inschatte daar in de rim, dus om ons overschat te noemen vind ik raar. Hoe groot zijn onze overlevingskansen nou echt als we midden tussen Schedel, NT, Loattu etc. in liggen en we meermaals hebben geweigerd om deze premade te joinen? Ruben en ik schatte ze zelf laag in, hadden alleen gehoopt om nog een weekje of 2 te liggen daar, dan hadden we zo 12-15 def dorpen gehad en dan waren ze allemaal wat verder uitgebouwd. Deze massa kwam voor ons gewoon net te vroeg om een overlevingskans te hebben. Slim gedaan van de premade natuurlijk om ons zo vroeg met man en macht aan te pakken.
 

Deleted User - 487971571

Guest
@Kyuka thx voor de nominatieS, aan ons om te bewijzen dat we idd wat moois kunnen neerzetten! ik verheug me iig op het verloop van de wereld :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.763
Na Runnerturne w49 nu al Falerturne w76. Wat gaat de toekomst nog brengen?? @Cacturne
 
Reactiescore
2.878
Eenieder met een lijstje wil ik graag bedanken voor de moeite, toch altijd een leuk topic met genoeg stof tot nadenken :D

Meest overschatte speler: Qui Intus Diaboli

Na je onderbouwing kan ik mijzelf wel vinden in de woorden van een buitenstaander. Ook vind ik het tof dat je openstaat voor een andere kijk wanneer mede-AF gebruikers op je in gaan. Ikzelf en andere zouden dat eens vaker mogen doen. Mogelijk hebben we je deze morgen aangenaam verast en zullen we dit in de toekomst blijven doen.

Beste speler: Ik ga hier zelf twee accounts neerzetten, namelijk Qui Intus Diaboli en The American Sniper. Qui Intus had ik tot vrij recent nog geen echte indruk van. Weinig hoeven doen op de wereld om de dorpen te kunnen krijgen en rustig de top 10 binnengewerkt, tot vandaag. Gigantisch grote ODD stijging gekregen en daarmee succesvol de eerste echt grote massa van de wereld afgeslagen. Ik heb nog geen rapportjes gezien, maar gezien de ODD stijging vind ik het sowieso knap! Wat betreft The American Sniper: een latere rekruut van Tyrant. Een team waar ik zelf respect voor heb, en hebben al heel vroeg in deze wereld een degelijke massa gekregen waar ze zelf weinig deff konden krijgen van de stam, omdat de stam Tyrant toen pas nét opgezet was. Perfect getime'de massa dus van de tegenstander, maar ongelooflijk goed gedefft.

Hartelijk dank voor de nominatie van ons team. Het was inderdaad een ochtendje zweten maar we zijn er nog. Tevens, een zeer mooie actie van The Snipers.

Favoriete forum poster: Ik heb een aantal favoriete posters vanzelfsprekend, zoals Vitalise, Dream Team., Dutchgangster: alle bekenden. Maar iemand die er wel uitsprong laatst is het account Boy Meets World. Beetje zelfde manier van posten als ik vaak doe (en ook alleen maar zin in heb): kort maar krachtig. Geen gezwets, geen gezwam, gewoon straight to the point. Lekker.

Danku, prima rijtje van spelers om in te worden genoemd denk ik zo.

Mooiste profiel foto van spelers: Ik vind een aantal accounts een mooie profiel foto hebben. Azure Nebula, Qui Intus Diaboli, The Prophecy. en A Lesson in PP Abusing.

@Kerouac ere wie ere toekomt.

De beste stam speler:
Deze mening is gebaseerd op de meeste verslagen tegenstanders als ondersteuner. Aangezien ik de wereld zelf niet speel, is dit een ontzettend moeilijke vraag. Het meest logische is dus dat ik deze award aan de speler .inevitable geef, aangezien hij/zij hiermee op nummer 1 staat. Proficiat aan deze spelers!

<3 @.inevitable

Slechtste leider: Kyle van Absurd heeft absoluut niet van zijn fouten geleerd en heeft zichzelf en zijn stam nu alweer in een matige positie gewerkt. Snap echt niks van zijn beleid. Op W71 heb ik een positie gelegen zoals jij op W73 en W76 weer gaat krijgen. Het belangrijkste is dat je zoveel mogelijk de rim dominantie van je tegenstander Help?! dwars zit. Door dit te doen zorg je ervoor dat ze niet volle focus op jou kunnen leggen en dwars door je heen gaan bashen met een flinke overmacht. Gebruik rimjumps, groei links om ze heen en haal banden aan met spelers in hun rug. Alleen op deze manier kan je ervoor zorgen dat je kans blijft maken.

Dat @Absurd. /Kyle zich aan zijn normen en waarden houdt vind ik bewonderenswaardig, zeker als je weet dat de resultaten uit het verleden niet het beoogde effect, het winnen van de wereld, hebben behaald. Of dit hem een slechte leider maakt is dan natuurlijk maar de vraag? Efficiënt is het helaas niet. Ik vermoed dat ook @Absurd. zal inzien dat dit niet the way to go is als je deze wereld wilt winnen, mogelijk kunnen ze ons inderdaad verassen.

PS. @Kyuka zou je die tips achterwegen kunnen laten :D
 
Reactiescore
972
Ik denk dat Melvin en Kyle een soort tegenpolen in leiderschap zijn: waar Kyle het belangrijker vindt om op een nette manier te pogen een wereld te winnen, moet en kan voor Melvin alles wijken om die winst te behalen. Bij de een wegen normen en waarden meer, bij de ander de titel van de overwinning. Beiden zijn bewonderenswaardig, en aan ieder ander op het AF de keus wie wat goed of slecht vindt.

Ik vind dat dat Kyle helemaal geen slechte leider maakt. Het zou des te knapper zijn als hij met zijn speelstijl wel een wereld zou winnen, van mensen die de alle middelen niet schuwen. Maar volgens mij hecht Kyle ook helemaal niet zoveel waarde aan de wereldwinst an sich, maar vooral het pad naar het mogelijk behalen ervan: er is veel gezelligheid en bijna iedereen mag Kyle als persoon. In tegenstelling tot Melvin, die dan wel de winsten behaald, maar door menig persoon wordt uitgekotst door zijn speelstijl en zijn persoonlijkheid. Dan vraag ik me toch ook af wat ik liever heb...
 
Reactiescore
1.283
Leuke Binnenkomer zo met de genoemde nomi’s, dank daarvoor!

@Azure Nebula, ik denk dat je juist voor dit moment er niet veel naast zit met de onderschatting van tas.

Een groot deel van de huidige spelers zal ons zo snel niet onderschatten, Maar het past goed bij de actie van defect en surf op tas waar ze toch wel een ander resultaat gehoopt hadden gok ik.

Verder leuk lijstje, dat geldt ook voor de nakomende lijstjes die geplaatst zijn.

Merci!
 
Reactiescore
983
Slechtste leider: Kyle van Absurd heeft absoluut niet van zijn fouten geleerd en heeft zichzelf en zijn stam nu alweer in een matige positie gewerkt. Snap echt niks van zijn beleid. Op W71 heb ik een positie gelegen zoals jij op W73 en W76 weer gaat krijgen. Het belangrijkste is dat je zoveel mogelijk de rim dominantie van je tegenstander Help?! dwars zit. Door dit te doen zorg je ervoor dat ze niet volle focus op jou kunnen leggen en dwars door je heen gaan bashen met een flinke overmacht. Gebruik rimjumps, groei links om ze heen en haal banden aan met spelers in hun rug. Alleen op deze manier kan je ervoor zorgen dat je kans blijft maken.
Dikste wannabe in het spel: Interdictum. Eerst al je dorpen kwijt spelen en dan barbs rondom je dorpen gaan edelen. Dan spring je toch met een rimjump achter de stam Help?! en leg je ze op termijn in een beroerde positie. Echt weer een strategische zet waar niet bij nagedacht is. Baken transformeert zichzelf gewoon in een halve core stam door de mogelijkheid om achter Help?! te springen en hun tweede cluster in een beroerde positie te leggen voorbij te laten gaan.

Dit toont toch wel wéér aan dat jij enorm andere normen en waarden hanteert dan een heel groot deel van de tw community. Waar anderen gewoon het spelletje op een leuke manier willen spelen doe jij niet anders dan spelers benaderen voor in de rim van je tegenstanders en is dit voor jou gewoon normaal.

Tactisch? Absoluut.
Lame? For sure!

Wel bedankt voor de vernoeming lieve Melvin, kijk er naar uit om de strijd aan te gaan met jou op een torenwereld waar jouw tactisch inzicht wel eens heel interessant kan zijn alsook dat jij en nog wat van je vrienden niet 3/4e van hun resultaten behaalt door no life 1c te spammen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik denk dat Melvin en Kyle een soort tegenpolen in leiderschap zijn: waar Kyle het belangrijker vindt om op een nette manier te pogen een wereld te winnen, moet en kan voor Melvin alles wijken om die winst te behalen. Bij de een wegen normen en waarden meer, bij de ander de titel van de overwinning. Beiden zijn bewonderenswaardig, en aan ieder ander op het AF de keus wie wat goed of slecht vindt.

Ik vind dat dat Kyle helemaal geen slechte leider maakt. Het zou des te knapper zijn als hij met zijn speelstijl wel een wereld zou winnen, van mensen die de alle middelen niet schuwen. Maar volgens mij hecht Kyle ook helemaal niet zoveel waarde aan de wereldwinst an sich, maar vooral het pad naar het mogelijk behalen ervan: er is veel gezelligheid en bijna iedereen mag Kyle als persoon. In tegenstelling tot Melvin, die dan wel de winsten behaald, maar door menig persoon wordt uitgekotst door zijn speelstijl en zijn persoonlijkheid. Dan vraag ik me toch ook af wat ik liever heb...

Hoe kan het dan precies dat ik in zowel TAoW op W71 als Spread op W73 de meeste spelers heb binnengehaald, terwijl Kyle op W73 met een tekort aan leden kampten?

Ik denk dat jij overschat hoeveel mensen mij uitkotsen, want het merendeel heb ik als stamgenoot gehad en waren zeker niet ontevreden dat ik aan hun kant stond.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ik denk dat Melvin en Kyle een soort tegenpolen in leiderschap zijn: waar Kyle het belangrijker vindt om op een nette manier te pogen een wereld te winnen, moet en kan voor Melvin alles wijken om die winst te behalen. Bij de een wegen normen en waarden meer, bij de ander de titel van de overwinning. Beiden zijn bewonderenswaardig, en aan ieder ander op het AF de keus wie wat goed of slecht vindt.

Ik vind dat dat Kyle helemaal geen slechte leider maakt. Het zou des te knapper zijn als hij met zijn speelstijl wel een wereld zou winnen, van mensen die de alle middelen niet schuwen. Maar volgens mij hecht Kyle ook helemaal niet zoveel waarde aan de wereldwinst an sich, maar vooral het pad naar het mogelijk behalen ervan: er is veel gezelligheid en bijna iedereen mag Kyle als persoon. In tegenstelling tot Melvin, die dan wel de winsten behaald, maar door menig persoon wordt uitgekotst door zijn speelstijl en zijn persoonlijkheid. Dan vraag ik me toch ook af wat ik liever heb...

Ligt er natuurlijk aan. Ik denk dat Tyrant deze week het grootste probleem heeft erkent: er is een leider nodig. We hebben het in eerste instantie zonder geprobeerd, maar we merkten dat daardoor sommigen dingen gewoonweg niet direct opgepakt werden en te lang bleven liggen. Denk dat de hele wereld dat deze week heeft mogen meemaken: laten we daar niet opnieuw over beginnen.

In ieder geval moet je je wel afvragen, als je toch afvraagt wat je liever hebt: niet of je liever Kyle of Melvin hebt, maar of je liever Kyle of mij hebt. :) Ik ga dat echter niet invullen, dat mag je zelf bepalen.
 
Bovenaan