Praattopic

Reactiescore
382
Weet je dan echt niet beter als dat er vandaag de dag een aanzienlijke hoeveelheid mensen zelfs nog zelfmoord plegen voor minder pestgedrag als dit online?

Je zou je best wat meer daarop kunnen inleven, of je dat nu zwakke mensen vind of niet. Zij hebben ook niet kunnen kiezen of ze emotionele personen zijn of niet.

Wat voor de één een lachertje kan zijn is voor de ander kwetsend, hoeft niet altijd zo te zijn maar dat kan wel gebeuren. Zou je sierlijk staan als je daar dan ook respect voor toont, jullie zeggen zelf al hoe veel hij voor Spread heeft gedaan met name de activiteit van noo-noo voorzien heeft. Hij post toch geen lelijke sneer naar jullie, reageert eerder met zijn visie op jullie.

En het lachertje voor Imago is dan vooral te danken aan jullie zelf. Ook jij kan Anton privé benaderen Chris. Corrigeer mij als ik fout ben maar ik denk niet dat je na Anton zijn post hem privé benaderd heb?

Zo wel heb je me er niet over gehoord :)

Ik zal me er zelf verder niet mee bemoeien meer na deze post, het is niet mijn bedoeling persé op te komen voor Anton maar ik ben gewoon erg tegen de reacties die hier gegeven worden. Zit echt geen smaak of gevoel achter wat enig zins wel erg jammer is.
Dus bij jou valt iemand slecht noemen in een spelletje meteen onder pestgedrag, zou ik persoonlijk alleen maar om kunnen lachen. Maarja, ik heb vroeger mn goeie portie pesten gehad, dus wie weet, misschien heeft dat me er veel harder voor gemaakt dan iemand die het nog nooit ervaren heeft. Verder speel ik al maanden niet meer, dus geen idee wat die allemaal gedaan heeft. Hoor vooral positieve geluiden, dus why the heck zou je je dan iets aantrekken van een gastje die wat anders zegt.
 
Reactiescore
1.363
Weet je dan echt niet beter als dat er vandaag de dag een aanzienlijke hoeveelheid mensen zelfs nog zelfmoord plegen voor minder pestgedrag als dit online?

Je zou je best wat meer daarop kunnen inleven, of je dat nu zwakke mensen vind of niet. Zij hebben ook niet kunnen kiezen of ze emotionele personen zijn of niet.

Wat voor de één een lachertje kan zijn is voor de ander kwetsend, hoeft niet altijd zo te zijn maar dat kan wel gebeuren. Zou je sierlijk staan als je daar dan ook respect voor toont, jullie zeggen zelf al hoe veel hij voor Spread heeft gedaan met name de activiteit van noo-noo voorzien heeft. Hij post toch geen lelijke sneer naar jullie, reageert eerder met zijn visie op jullie.

En het lachertje voor Imago is dan vooral te danken aan jullie zelf. Ook jij kan Anton privé benaderen Chris. Corrigeer mij als ik fout ben maar ik denk niet dat je na Anton zijn post hem privé benaderd heb?

Zo wel heb je me er niet over gehoord :)

Ik zal me er zelf verder niet mee bemoeien meer na deze post, het is niet mijn bedoeling persé op te komen voor Anton maar ik ben gewoon erg tegen de reacties die hier gegeven worden. Zit echt geen smaak of gevoel achter wat enig zins wel erg jammer is.
Jeroen je moet ff beter de posts nalezen mn jongen :). Niet zo doen kerel. Nergens voor nodig weer. Je weet dat dat gedoe 0 uithaald man.
 

DeletedUser81766

Guest
Het pestgedrag komt dan ook niet in met het benoemen van iemand die slecht is, zou je dan nog als kritiek beschouwen. Eerder de reacties die hier geplaatst worden naar Anton op gewoon een nette post.

Er word een serieus gesprek gevoerd tussen Anton en Ezra en een berg spelers zitten maar wat aan te naaien dat hij het allemaal maar moet negeren en accepteren. Terwijl hoe je het ook keert, het blijft (of het nu troll is of niet) een ander die hem beticht. Het slaat volledig nergens op.

Als je niet fatsoenlijke redenering kan geven die in gaan op mijn posts zou je misschien wel zelf beter afzien van mee posten. @.MortuaMemoria ik weet niet wat jou ‘beef’ is, maar als jij zo met deze situatie om gaat lijkt het haast alsof je Martijn gewoon een ban wou aannaaien.
Een speler met recent nog een vertoning waarbij je het niet leuk meer vond en je persoonlijk aangevallen voelde (terecht) zou toch zeker wel betere posts kunnen schrijven als deze.

PS; Het doet mij verder niet veel, post vooral en reageer vooral zoal je zelf er bij goed voelt. Iedereen doet er nu wel lacherig over wat ik zeg en vinden het misschien wat extreem. Maar als je enige ervaring of onderzoek doet kom je er al snel achter dat het wel degelijk feiten zijn. Mocht het er dan van komen dat je daar een bijdrage aan hebt geleverd denk ik niet dat je er zo vrolijk meer bij staat. Nogmaals; iets wat voor de één als grap gezien word kan wegens omstandigheden (zie Martijn situatie) toch heel anders aankomen als een grap.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.452
Weet je dan echt niet beter als dat er vandaag de dag een aanzienlijke hoeveelheid mensen zelfs nog zelfmoord plegen voor minder pestgedrag als dit online?

Je zou je best wat meer daarop kunnen inleven, of je dat nu zwakke mensen vind of niet. Zij hebben ook niet kunnen kiezen of ze emotionele personen zijn of niet.
Was jij niet degene die direct een reactie gaf (toen Martijn mijn irl foto met een nep account maakte en jij mij nog ff extra naar beneden haalde?
Niet zo hypocriet lullen dus
90E42A16-8348-4BE1-83A2-699E09B43EA8.jpeg
 
Reactiescore
362
Haha, wtf is dit nou weer. Jij post bagger, ik constateer dat, en dan poog ik Martijn een ban aan te smeren? Wat een redeneringsvermogen :redface:
Ach, zijn redeneringsvermogen was ook om bewust gemaakte afspraken met Anarchist te negeren als wraakactie. Na wat woorden van Melvin was meneer erg geprikkeld geraakt (misschien daarom de bemoeienis in dit topic??) en besloot zodoende dorpen te edelen die tegen alle afspraken in gingen om wraak te nemen, met als resultaat dat er gelukkig afscheid is genomen van Jeroen op W73. Vervolgens komt de man hier de moraalridder spelen over hoe wij moeten reageren op zulke zaken. :redface:
 

DeletedUser81766

Guest
Was jij niet degene die direct een reactie gaf (toen Martijn mijn irl foto met een nep account maakte en jij mij nog ff extra naar beneden haalde?
Niet zo hypocriet lullen dus
Bekijk bijlage 23067

Definieer hypocriet. Geef ik ergens aan dat ik in het verleden niet zo gepost heb?
Ik wil er best voor uit komen dat ook ik geen goede AF poster ben, dit heb ik immers een paar posts geleden al toegegeven dus ik was je al voor.

Ik erken echter wel wat voor effect en welke gevolgen het kan hebben en distantieer mij dan ook al even van dergelijke posts.

Het valt echter wel op hoe meerdere zo verdedigend posten en de volgende dag aan komen dat ze tegenwoordig het AF maar niks vinden en een hoop geblaat. De meeste inclusief ik zelf dragen daar aan mee, de gene die er niet aan mee dragen op enkele na die spelen tribalwars zonder een bijdrage aan het AF en ik snap inmiddels ook wel waarom :)

Ik meende te herinneren dat ik mijn excuses al voor deze post gegeven heb. Zo niet, mijn welgemeende excuses.
 
Reactiescore
614
Gezellige boel in Spread, gelukkig wel de wereldwinst! :tongue:
Over het algemeen is het vrij gezellig in Spread en durf ik vanuit persoonlijk perspectief te zeggen dat het een gezellige stam met leuke mensen is.
Wel veel haantjes (durf mijzelf hier ook wel onder te scharen), waardoor het af en toe lekker botst, maar niks wat niet op te lossen valt.
Zou met vrijwel iedereen zo weer een wereld spelen :)

Definieer hypocriet. Geef ik ergens aan dat ik in het verleden niet zo gepost heb?
Ik wil er best voor uit komen dat ook ik geen goede AF poster ben, dit heb ik immers een paar posts geleden al toegegeven dus ik was je al voor.

Ik erken echter wel wat voor effect en welke gevolgen het kan hebben en distantieer mij dan ook al even van dergelijke posts.

Het valt echter wel op hoe meerdere zo verdedigend posten en de volgende dag aan komen dat ze tegenwoordig het AF maar niks vinden en een hoop geblaat. De meeste inclusief ik zelf dragen daar aan mee, de gene die er niet aan mee dragen op enkele na die spelen tribalwars zonder een bijdrage aan het AF en ik snap inmiddels ook wel waarom :)

Ik meende te herinneren dat ik mijn excuses al voor deze post gegeven heb. Zo niet, mijn welgemeende excuses.

Jeroen leer nou voor één keer eens gewoon om je toetsenbord op bepaalde momenten niet meer aan te raken. Tip: dat moment is nu.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Gezellige boel in Spread, gelukkig wel de wereldwinst! :tongue:
Omdat twee gestopte spelers aangeven dat niet alles zon en manenschijn was? Vraag aan de gemiddelde actieve Spread speler en die zal aangeven dat de sfeer gewoon prima is. Sowieso is het al weken behoorlijk aangenaam, maarja das ook logisch als je tegenstander runned zoals Guided. Dan valt er genoeg te lachen.
 

DeletedUser81766

Guest
Ach, zijn redeneringsvermogen was ook om bewust gemaakte afspraken met Anarchist te negeren als wraakactie. Na wat woorden van Melvin was meneer erg geprikkeld geraakt (misschien daarom de bemoeienis in dit topic??) en besloot zodoende dorpen te edelen die tegen alle afspraken in gingen om wraak te nemen, met als resultaat dat er gelukkig afscheid is genomen van Jeroen op W73. Vervolgens komt de man hier de moraalridder spelen over hoe wij moeten reageren op zulke zaken. :redface:

Afscheid nam ik zelf wel en je stemwisselingen met je houding staat je sierlijk. De hoeveelheid dat jij wou stoppen en je buur de grond in wou werken kan ik niet eens meer bij houden op twee handen, naïef persoon. Je bent alleen te zwak om er daadwerkelijk daad bij woord te voegen, net een schaap die achter de kudde aan loopt.

Moet jij o zo actieve speler niet eens mijn farmrecordje op je w75 account na 2 weken breken in plaats zo veel tijd op het AF besteden?

Je hoeft je schijn niet aan te houden, dat is allang de deur uit.
 
Reactiescore
1.226
Omdat twee gestopte spelers aangeven dat niet alles zon en manenschijn was? Vraag aan de gemiddelde actieve Spread speler en die zal aangeven dat de sfeer gewoon prima is. Sowieso is het al weken behoorlijk aangenaam, maarja das ook logisch als je tegenstander runned zoals Guided. Dan valt er genoeg te lachen.

Gelukkig, een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd! Verder niet zo happen, was maar een grapje :wink:
 
Reactiescore
972
Als iemand niet een schaap is die de kudde volgt, is het Ian wel.

Wel mooi dat iemand die kwalitatief veruit de mindere is en amper iets bijgedragen heeft aan Spread iemand die dat wel heeft gedaan middels sterk deffwerk de grond in probeert te praten.
 
Reactiescore
768
Omdat twee gestopte spelers aangeven dat niet alles zon en manenschijn was? Vraag aan de gemiddelde actieve Spread speler en die zal aangeven dat de sfeer gewoon prima is. Sowieso is het al weken behoorlijk aangenaam, maarja das ook logisch als je tegenstander runned zoals Guided. Dan valt er genoeg te lachen.
Hoe is de sfeer in Spread?
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Ik zal verder gaan op het voorbeeld die je aanhaalt over het bedrijfsleven. Je werkt gedurende de week met de volle 100% voor de zaak, bent bereid overuren te maken. De wekker, wanneer nodig, eerder te zetten om zaken op te vangen of zelfs avonden in het weekend ervoor te laten schieten om iets wat je gezamenlijk met je bedrijf hebt opgebouwd verder uit te bouwen. Nu komt er in het 'bedrijfsblad' een opinie stuk van een directe collega van je uit je eigen team die dit alles ontkent. Een directe collega die op de hoogte is van de gang van zaken binnen het team, omdat hij nota bene op de zelfde afdeling werkzaam is. Geloof mij maar Rik, wanneer een teamleider hier achter komt volgt hiervoor voor de volle 100% sancties aangezien dit onjuist, onnodig en naar mijn inziens onacceptabel is. Iemand verdient dit immers niet.

Dit is dan een voorbeeld, maar naar mijn inziens, vrij vergelijkbaar. Dan gaat het natuurlijk om RL en een spel wat absoluut niet vergelijkbaar moet zijn al zijn de tijdbesteding eraan en volle overgave dit vaak wel, hoe gênant het ook is . Iedereen moet voor zichzelf weten wat hij accepteert en wat niet, maar jij stelt dat het mijn fout is dat ik zo erg op de kast zat. Ik zie dit echter andersom en vind het meer dan normaal dat iemand voor zichzelf opkomt al worden er onjuistheden verkondigd. Ik vind het echter een kwalijke zaak dat dit van iemand zo geaccepteerd wordt en hij hier zelfs nog in 99% van de gevallen goed mee weg komt.

Je vergelijking slaat letterlijk kant noch wel. In jouw vergelijking zeg jij dat "alles ontkent" wordt. Hieronder staat wat Laurens over jou gezegd heeft.

Wat ik hier vooral zie zijn spelers die defensief niet uitermate sterk zijn (Anton, Jurrien etc) 1C verdedigen omdat ze vaak al weg zijn wanneer die aanvallen arriveren.

Aan de andere kant heb je spelers die wel deffen. Ik denk dat t logisch is dat slechtere/minder complete spelers 1C willen bijhouden, maar voor het echte competitiegevoel en/of een verwijding van de skillgap moet 1C altijd verboden worden.

Als Anton behoort tot de betere deffers op .nl is het tijd om te kappen.

Nooit heeft Laurens alles ontkent wat jij allemaal gedaan hebt voor de stam, hij noemt je alleen defensief niet zo uitermate sterk, dus geeneens slecht, alleen niet zo sterk. Zoals de neutrale stemmen hier al kan lezen heb je deze berichten gewoon veel te serieus genomen en totaal verkeerd geinterpreteert. In jouw vergelijking zo inderdaad op moeten treden en in jou eigen geval ook, wat ook gedaan is door Ezra.

Het is inderdaad schandalig ja dat jij ons als team zo erg voor het blok heb gezet en ons in de steek gelaten heb. Laurens heeft inderdaad niet heel erg veel voor Semper betekent maar de rest van het Semper team heeft zich gewoon altijd keihard ingezet voor Spread. Dan kunnen we niet verwachten dat Semper uit de stam wordt gekickt of dat Laurens van Semper wordt afgekickt als dit tegen de wens ingaat van het team zelf. Zoals je inderaad aangeeft was jij het grootste gedeelte van de activiteit op Noo-Noo en heb je het team echt op sleeptouw genomen maar wij als de rest van team Noo-Noo hebben ook veel VV's gedraaid voor de stam en ik ben zelfs overgestapt naar een ander team om daar bij de springen tijdens incommings. Ik heb op deze wereld er ook flink veel tijd inzitten en dat ga ik echt niet vergooien omdat jij je ongelofelijk hard aanstelt omdat iemand jou een niet goede deffer noemt. Zelfde geldt overigens voor Zidan, Ezra en Chris die ook flink veel voor de stam hebben betekent en veel tijd erin hebben zitten. Daarbijkomend hadden we Imago hun wereldwinstkansen aanzienlijk vergroot als Semper of Noo-Noo uit de stam was gegaan, dit zou deze stam al helemaal niet verdienen. Overigens Anton ik speel langer als Zidan he, dat klopt dus ook niet ;)

En als laatste toevoeging, dergelijk gedrag was destijds ook naar de co Zidan getoond waarbij hij op brute wijze opgejaagd werd door Anarchist. Waarom durft het team Zidan zijn rug te ondersteunen tegen Anarchist maar niet tegen Laurens? Een speler die immers veel minder actief was of had hoeven doen voor de stam tegenover de spelers op Anarchist?

Weeral een onzin post van jouw kant uit, je begint er wel een gewoonte te maken. Leg mij is haarfijn uit waarom wij als team meer achter Zidan stonden dan Anton? Klopt namelijk voor geen ene meter. Ezra is voor beide Anton en Zidan gewoon voor de bres gesprongen. Niet voor de een meer of de ander. Maar ik ben zeer benieuwd hoe jij dat ziet.
 
Reactiescore
362
Afscheid nam ik zelf wel en je stemwisselingen met je houding staat je sierlijk. De hoeveelheid dat jij wou stoppen en je buur de grond in wou werken kan ik niet eens meer bij houden op twee handen, naïef persoon. Je bent alleen te zwak om er daadwerkelijk daad bij woord te voegen, net een schaap die achter de kudde aan loopt.

Moet jij o zo actieve speler niet eens mijn farmrecordje op je w75 account na 2 weken breken in plaats zo veel tijd op het AF besteden?

Je hoeft je schijn niet aan te houden, dat is allang de deur uit.
Oef, dit doet wel pijn zeg. Valt dit ook onder jouw maatstaven voor pestgedrag?
 
Reactiescore
182
Afscheid nam ik zelf wel en je stemwisselingen met je houding staat je sierlijk. De hoeveelheid dat jij wou stoppen en je buur de grond in wou werken kan ik niet eens meer bij houden op twee handen, naïef persoon. Je bent alleen te zwak om er daadwerkelijk daad bij woord te voegen, net een schaap die achter de kudde aan loopt.

Moet jij o zo actieve speler niet eens mijn farmrecordje op je w75 account na 2 weken breken in plaats zo veel tijd op het AF besteden?



Je hoeft je schijn niet aan te houden, dat is allang de deur uit.

Wat ben jij naast je schoenen aan het lopen zeg.
 
Bovenaan