Praathoek

Reactiescore
1.148
Hap hap..
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.759
Ik hoorde dat jannes niet kan csnipen
 
Reactiescore
3.536
Oei wat deden sven en dragonshield dan? Wist me te herinneren dat laurens zelf niet speelde?
Ah je was gewoon nooit online tijdens de incs! Veel beter inderdaad.

Het begon allemaal in de endgame op w42. Waren 4 noemenswaardige stammen, Vitae (Stam van Laurens en Sven), Seau, Rush en WAO (mijn stam). Die eerste 2 waren de grote 2, Rush en WAO de kleine broertjes. 4 stammen allemaal tegen elkaar. Seau won traag winst op mijn stam WAO, geen man overboord. Aan de andere kant verloor Seau de strijd tegen Vitae.

Daardoor ging Seau een BG aan met Rush waardoor ze kwantitatief in het voordeel waren, dit verplichte mijn stam WAO samen te gaan werken met Vitae. Toen kwamen Laurens en Sven in de hoofdrol, ze werden betrapt op Timebots en weet ik veel wat allemaal, waardoor er een banwave in Vitae kwam met als gevolg enkele zeer grote acc's op delete. Het evenwicht in de wereld was totaal omzeep, het doek voor mijn stam was ook gevallen/aan het vallen. Doordat onze stam ten onder ging kwamen er irritaties naar boven tussen spelers. O.a tussen mij en Robin. Robin speelde op Triggerbullet en leavde mijn stam. Terwijl ik net aan fusie had afgesproken om met overschot Vitae en mijn stam nog een laatste poging te wagen mits ik op iedereen kon rekenen. Dat laatste was dus niet het geval door de leave van Triggerbullet.

Nu wat heeft dit allemaal met w47 te maken? De avond waarop Triggerbullet de stam verliet was ik enorm pist omdat ik een jaar enorm veel tijd had gestoken in w42 en de stam. Ik besloot die avond om geen TW meer te doen althans tot ik er een nachtje over zou hebben geslapen.

Toevallig was deze nacht de nacht waarop onze hele buurt een blitz aanval op mijn account hadden gepland. Ik was wederom zoals elke nacht tot heel laat wakker maar zat niet op TW ingelogged. Wel keek ik via gsm naar Naruto weet ik nog, viel inslaap terwijl (wat wel vaker gebeurd) probleem was dat als een aflevering gedaan was hij automatisch naar de volgende ging. Met als gevolg dat het heeft zitten afspelen tot mijn gsm plat was, met daar weer het gevolg van dat mijn wekker niet afging, ik mij overslapen had voor het werk. Toen ik wakker werd mij in speed tempo naar het werk verplaatst had. Toen ik na werk thuis kwam (nog altijd niets wetende van de blitz), mijn gsm instak en laptop aandeed was mijn inbox volledig volgespammed van waar ik zat en dat men acc dorpen verloor ect.

Toen ben ik meteen gaan loggen en heb ik mijn best gedaan om nog te redden wat er te redden viel. De vraag is nu, allemaal verzonnen of de waarheid, in beide gevallen heb ik ofwel een geweldige verbeelding ofwel ben ik een zeer eerlijke jongen. Win win.


Nu hap ik nimeer, ga eten en The100 seizoen 7 verder afkijken (niet spoilen).
 
Reactiescore
1.018
Ik vind het wel sneu dat je Sven de schuld geeft, je had gewoon tegen hem moeten zeggen z'n bots aan te zetten en dan was het helemaal goed gegaan???
 
Reactiescore
768
Good old Sven the botter. Wonderbaarlijk dat meerdere botters van W42 destijds niet waren gebanned. Toch een aantal met dat doolhofscript ofzo onderuit gekomen.
 
Reactiescore
1.148
Volgens mij verloor Seau niks van Vitae hoor. Seau. had juist een goede recruit gedaan met de stam van krepox (Frank Underwood). Vitae verloor juist kleine dorpjes aan Seau en daarna volgde de banwave en was het eigenlijk min of meer gedaan.
 
Reactiescore
7.918
w42 Ez gg wp

Volgens mij verloor Seau niks van Vitae hoor. Seau. had juist een goede recruit gedaan met de stam van krepox (Frank Underwood). Vitae verloor juist kleine dorpjes aan Seau en daarna volgde de banwave en was het eigenlijk min of meer gedaan.

Paar dorpjes in weken toen Vitae de molen aan had gezet bij massa's op Il bura. Maar was goeden strijd.
 
Reactiescore
768
Volgens mij verloor Seau niks van Vitae hoor. Seau. had juist een goede recruit gedaan met de stam van krepox (Frank Underwood). Vitae verloor juist kleine dorpjes aan Seau en daarna volgde de banwave en was het eigenlijk min of meer gedaan.
Mwaaaa, ging gelijk op. Paar belangrijke cf's bij El Burrito weten te pakken toen, maar de banwave was de doodssteek. Enige wat uiteindelijk jammer was an die wereld dat die verrekte Hans in de Hall of Fame staat (voor wat dat waard is). Gelukkig dat die door PNT op W41 naar de getver is gerekt.
 
Reactiescore
972
Mwaaaa, ging gelijk op. Paar belangrijke cf's bij El Burrito weten te pakken toen, maar de banwave was de doodssteek. Enige wat uiteindelijk jammer was an die wereld dat die verrekte Hans in de Hall of Fame staat (voor wat dat waard is). Gelukkig dat die door PNT op W41 naar de getver is gerekt.

Je pakte geen CF's hoor, wij verloren eerst dorpen tegen Vayne met Il Bura, waarna we met een blitz het dubbele aantal terugpakten. TOEN kwam de banwave. Il Bura stond naar mijn weten nooit in de min tegen Vitae, volgens mij uberhaupt geen enkele speler van Seau. Goed, de oorlog was ook pas net echt losgebarsten en we zullen nooit weten wat er gebeurd zou kunnen zijn als die banwave niet was geweest.

Correctie: dubbele aantal dorpen is overdreven, maar duidelijk was dat in die week een groot deel van de dorpen die Il Bura verloren had werden teruggepakt en daarna de dorpenwinst in het voordeel van Seau kwam. Daarvoor waren er al enkele massa's geweest op Il Bura, waar weinig tot geen dorpen werden gepakt en Il Bura met blitzjes het een en ander terugdeed. Al met al was dat wel een leuke en interessante clash.

Feit blijft wel dat Jannes gigantisch flopte met zijn instelling als leider van WAO, en dat iedereen dat inzag, behalve Jannes zelf...
 
Reactiescore
768
Je pakte geen CF's hoor, wij verloren eerst dorpen tegen Vayne met Il Bura, waarna we met een blitz het dubbele aantal terugpakten. TOEN kwam de banwave. Il Bura stond naar mijn weten nooit in de min tegen Vitae, volgens mij uberhaupt geen enkele speler van Seau. Goed, de oorlog was ook pas net echt losgebarsten en we zullen nooit weten wat er gebeurd zou kunnen zijn als die banwave niet was geweest.

Feit blijft wel dat Jannes gigantisch flopte met zijn instelling als leider van WAO, en dat iedereen dat inzag, behalve Jannes zelf...
Ik bedoel de cf's die zijn vergaard met de molen waar Steven naar refereerde. Il Burrito stond er altijd prima voor, maar vanuit die CF's hadden er leuke dingen gedaan kunnen worden denk ik. Er werd door Seau. daar wel goed gedefd. Vitae had achteraf voor dat account in het oosten moeten gaan waar die Annabelle (dacht ik) op speelde. Dat was het zwakste account van Seau. Het was wel een leuke wereld met leuke mensen in beide stammen. Heb dat aan beide kanten mogen ervaren :p.
 
Reactiescore
1.148
w42 Ez gg wp



Paar dorpjes in weken toen Vitae de molen aan had gezet bij massa's op Il bura. Maar was goeden strijd.

Yes en als ik mij goed herinner was het account van Jan (Clueless Clowns?) gelegen rechts in de rim één van de weinig die wel flink wat winst pakte op Seau. maar volgens mij was de wereld toen ook al redelijk gespeeld.
 
Reactiescore
972
Ik bedoel de cf's die zijn vergaard met de molen waar Steven naar refereerde. Il Burrito stond er altijd prima voor, maar vanuit die CF's hadden er leuke dingen gedaan kunnen worden denk ik. Er werd door Seau. daar wel goed gedefd. Vitae had achteraf voor dat account in het oosten moeten gaan waar die Annabelle (dacht ik) op speelde. Dat was het zwakste account van Seau. Het was wel een leuke wereld met leuke mensen in beide stammen. Heb dat aan beide kanten mogen ervaren :p.

Was zeker een leuke wereld. Vitae was kwalitatief beter dan Seau, maar Seau had op de belangrijke accounts met grote fronten hun kwalitatief goede spelers zitten. Dat maakte dat ze wel een kans maakten tegen het betere Vitae. Ik ben ook altijd benieuwd geweest wat WAO nog meer had kunnen betekenen als ze niet zo defensief speelden en een proactievere houding in diplomatiek hadden gehad. Als Jannes niet van die achterlijke keuzes had gemaakt toen, hadden ze veel meer kunnen betekenen op de wereld.

Yes en als ik mij goed herinner was het account van Jan (Clueless Clowns?) gelegen rechts in de rim één van de weinig die wel flink wat winst pakte op Seau. maar volgens mij was de wereld toen ook al redelijk gespeeld.

Was dat niet Struggle, die aan het einde van de wereld in de rim nog gigantisch hard groeide?

Struggle inderdaad :tongue:
 
Reactiescore
3.536
Volgens mij verloor Seau niks van Vitae hoor. Seau. had juist een goede recruit gedaan met de stam van krepox (Frank Underwood). Vitae verloor juist kleine dorpjes aan Seau en daarna volgde de banwave en was het eigenlijk min of meer gedaan.

Volgens mij had CBC nog een massa geplanned op Seau waarbij een rim account van Seau (ken de naam niet meer) heel veel verloren was. Dat was al ver na de fusie tussen Seau en Krepox zijn stam. (Fratre ofzo noemde die denk ik).

Daarna op Burito idd CF's gepakt en volgens mij hadden Max en Roald doen ook interne ruzie onder elkaar enzo. Maar uiteindelijk heeft dat acc de rug wel recht gehouden. Maar toen was de BG met Rush wel al gestart geloof ik.
 
Reactiescore
7.918
De massa op de rim was pas na de banwave toen de win al binnen was, hence er dorpen verloren gingen gezien de motivatie om actief te zijn weg was gevallen door het grote gross. Er waren ook afspraken met Vitae vanwege CF's. Tussen Struggle en Seau. lag een grote barbzee die Struggle omzeilde door gelijk tegen het front van seau te edelen en zich vervolgens op de CF afspraken te beroepen. Niet echt classy toentertijd.
 
Reactiescore
3.536
Ik ben ook altijd benieuwd geweest wat WAO nog meer had kunnen betekenen als ze niet zo defensief speelden en een proactievere houding in diplomatiek hadden gehad. Als Jannes niet van die achterlijke keuzes had gemaakt toen, hadden ze veel meer kunnen betekenen op de wereld.


Totale misplaatste opmerking, tot op de dag van vandaag en ook achteraf bekeken heb ik 0 spijt van de keuzes die WAO gemaakt heeft om erg defensief te gaan spelen. Iets anders beweren zou gewoon tactische onkunde aantonen.


Als je als kleine stam tegen een hele grote speelt heb je de keuze tussen aanvallend of verdedigend te gaan spelen. Die keuze word bepaald op basis van enkele criteria. Dat is een lange lijst van afwegingen waaronder skill level en activiteit de 2 belangrijkste zijn. Als je 1/3 kleiner bent als je tegenstander kan je aanvallend spelen als je zeer actieve spelers hebt die ook nog eens zeer capabel zijn. WAO (mijn stam) had beide niet of veel te weinig. Als wij deze tactiek hadden gehanteerd zou WAO na enkele weken (niet eens maanden) al gebroken zijn.

Ik koos voor een passieve houding (defensief) met als gevolg wij het zeer, zeer lang hebben vol gehouden tegen Seau. Onze tactiek was overleven zolang mogelijk tot Vitae de klus zou klaren tegen Seau. Als Seau gebroken zou worden konden wij afvallers van Seau opnemen in onze stam om dan een 1 v 1 tegen Vitae te gaan spelen (voor we er een BG mee namen).


Ook met een defensief ingesteldheid kan je succes boeken in aanvallend opzicht. Dat hebben wij ook aangetoond met een massa op Grommende Tijgers, waarbij wij op 1 dag 60 dorpen, ik herhaal 60 dorpen gepakt hebben van een stam die meer dan dubbel zo groot was. Maar wat was het gevolg? Seau pomde op het veroverde gebied een lading aan clears, wij hadden amper def om uberhaupt maar enkele dorpen van die 60 te kunnen behouden.


Stel je voor als wij minder def zouden spelen, hoe moeten wij ooit instaat zijn vervorderde gebieden te kunnen behouden als je nogmaals niet overactief bent of zelfs überhaupt actief bent en een gemiddeld zeer laag spelniveau in de stam op 3 mensen ofzo na. Een stam die ik grotendeels gevuld had met spelers die ver onder mijn standaard lagen, maar eenmaal nodig waren om ergens toe te komen. WAO had zijn hoogtepunt tegen Aldo zijn stam Wind, vanaf dat moment was de piek al bereikt voor derest van de wereld.


Bewijzen van de onkennis langs Seau zijn kant betreft de kwaliteiten van WAO zijn altijd aantoonbaar geweest in GA lijstjes waar vaak Casimodo lovend werd genoemd terwijl dit bij afstand het zwakste account in onze stam was. Puur en alleen omdat de hoofdspeler 'bekend' was van wereld 2 echter was hij al gestopt voor de edelfase inging.


Dus als je ergens uit spraken over wilt doen is het wederom verstandig om de achtergrond te kennen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.536
De massa op de rim was pas na de banwave toen de win al binnen was, hence er dorpen verloren gingen gezien de motivatie om actief te zijn weg was gevallen door het grote gross. Er waren ook afspraken met Vitae vanwege CF's. Tussen Struggle en Seau. lag een grote barbzee die Struggle omzeilde door gelijk tegen het front van seau te edelen en zich vervolgens op de CF afspraken te beroepen. Niet echt classy toentertijd.

Was voor de banwave. CBC speelde toen zelfs nog, die massa hij had geregeld was zijn laatste wapenfeit voor hij gestopt was, toen zijn er noemswaardige winsten geboekt op een rim account. Later door Warre nog veel druk gezet op Burrito en nam Vitae in dorpsveroveringen wel de bovenhand. Maar het klopt wel dat Seau voor de banwave al tegenstoten aan het geven was op Digital Love geloof ik. Conclusie is inderdaad dat het alle kanten opging in de oorlog tussen Seau en Vitae maar het is wel zo dat Vitae de bovenhand nam en Seau toen een BG is gaan regelen met Rush omdat ze zelf niet krachtig genoeg waren. Anders zie ik de noodzaak van die BG niet in.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
972
Dat bla-bla-bla verhaal hebben we toen allemaal ook 100x moeten aanhoren, en zoals ik al zei is het duidelijk dat je het zelf totaal anders ziet dan het gros van de spelers. Maar goed, daarom heb je mijn inziens de wereld ook gewoon verloren uiteindelijk.

Dus als je ergens uit spraken over wilt doen is het wederom verstandig om de achtergrond te kennen.

Je hoeft met dit soort argumenten niet te proberen mij in een verdomhoekje te plaatsen. Ik ben zeer actief geweest binnen Seau en zelfs nog eventjes tijdelijk leiding geweest, en ben tot het einde zeer betrokken geweest dan wel bij Rush, dan wel bij Seau. Ik weet dus prima waar ik het over heb.
 
Bovenaan